abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 577 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Antialiasing fontů:

    fajn, používám
    87% (932)
    chtěl bych, ale linuxový se mi nelíbí
    3% (29)
    jen u určitých velikostí
    3% (33)
    zásadně vypnutý
    7% (79)

    Celkem 1073 hlasů
    Vytvořeno: 25.10.2009 18:44

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Aleš Janda avatar 25.10.2009 18:52 Aleš Janda | skóre: 23 | blog: kýblův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Dal bych spíše „Fajn, linuxový se mi právě líbí“. Windowsový antialiasing je takový moc ostrý a navíc ClearType je moc barevný… a ten Macový antialiasing je zas moc „špinavej“. Není nad linuxovou zlatou střední cestu, vyhlazení ve stupních šedi, „nejlepší tvary“ a střední nebo malý hinting :-)
    Jan Drábek avatar 25.10.2009 19:10 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Taky mi chybí tahle možnost.
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    25.10.2009 19:17 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    To je přeci ta první v anketě.
    26.10.2009 19:46 salam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    "ClearType je moc barevný" V tom případě to más blbě seřízený!
    kyknos avatar 26.10.2009 19:47 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    myslim ze ClearType je barevny ze sveho principu, at je serizeny jakkoliv
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Aleš Janda avatar 26.10.2009 21:38 Aleš Janda | skóre: 23 | blog: kýblův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Přesně. Akorát z určité vzdálenosti, a když se člověk moc nedívá na detaily, to vypadá dobře a ostře.

    Nejlepší ale je, když někdo udělá screenshot podpixelově vyhlazeného písma a ten pak vytiskne. Nebo i stačí, když se takový text promítá na stěnu. Hrůza :-)
    27.10.2009 00:09 salam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Myslet znamená houby vědět - zkusil jsi to zkonfigurovat? Mě se to zatím vždy podařilo, při dobrém nastavení není barevný rozklad vidět - a to jak na linuxu, tak i v oknech. Často je problém akorát v prohozeném bgr-rgb. Jaké máš lcd?
    kyknos avatar 27.10.2009 08:22 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Jaké mám LCD je irelevantní, já takové prasečiny nepoužívám a nevím, proč bych měl. Ale i na Microsoftích demonstračních instalacích to vypadá příšerně. Barevné je to vždycky. Asi je to o kvalitě očí. Jsem naprosto spokojen s vyhlazováním písma na linuxu bez barevného rozkladu.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    27.10.2009 17:23 salam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Irelevantní? Prasečiny? Wow, k čemu ty emoce? Jde jen o technologii. Navíc není složitá, doporučuji přečíst si alespoň základy. Při správné kalibraci je subpixel hinting na LCD skvělý nápad, vyhlazování písma je pak přesnější než obyčejný antialiasing. Ale málokdy funguje dokonale out-of-box, musí se seřídit, jinak je vidět barevný rozklad - základ je vědět, že existuje RGB a BGR rozložení subpixelů. Pak se dá zkusmo zjistit, kterou že to mám na stole technologii. Samozřejmě nikoho nenutím to používat, ale považuji za samozřejmé, že pokud ani netuším, jak něco funguje, tak se k tomu nevyjadřuji takto kategoricky. Tyto texty čte kdekdo a po přečtení takových bludů může někdo naprosto zbytečně používat neseřízený cleartype a by byla velká chyba - vždyť jde o jednu jedinou volbu, která zásadně zlepší renderování (a navíc je hned vedle volby, která to celé vypíná). Toto platí pro okna i pro linux.
    kyknos avatar 27.10.2009 17:36 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Jenže já právě tuším, jak to funguje, ba dokonce vím. A vzhledem k tomu že to "neumějí nastavit" ani lidé z microsoftu (tak aby mi to netrhalo oči), obávám se, že to neumí nastavit nikdo. Ono to totiž z principu nejde.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    27.10.2009 17:47 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Snaha nastavit subpixel rendering tak, aby nebyl barevný, je asi tak snadné jako nastavit AA tak, aby nebyl šedivý. Samozřejmě horší je to u malých písmen/fontů, lepší u větších, ale černé to z principu věci nebude nikdy :)
    28.10.2009 10:11 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:

    Co jiného než uspořádání podpixelů se na ClearType nastavuje na rozdíl od podpixelového antialiasingu v Linuxu?

    Já jsem ClearType dlouho nezkoumal, ale po ujištění, že tuhle volbu mám správně a přesto je text viditelně duhový, jsem ho po instalaci Vist rychle vypnul.

    Přitom na tom samém stroji v Linuxu podpixelové vyhlazovaní vypadá obstojně.

    Jestli ono to není spíše vyhlazovacím/hinting algoritmem a optimalizací fontu podobně, jako jsem měl problém vybrat CJK fonty, které by nebyly rozmazané, a musel jsem dlouho ladit font-config, abych dostal použitelnou kresbu.

    Čistě prakticky mi přijde, že Microsoft tohle nezvládl (asi jako dlouho bojoval s 96dpi rozlišením).

    Mimochodem, když už se tu bavíme o Windows, tak všimli jste si, že ve Vistách je standardně nainstalován font DejaVu?

    29.10.2009 20:19 salam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Dá se zvolit kontrast, viz tady nebo tady tady.

    Doporučuju v IEčku zasurfovat sem a povolit všechna ActiveXXX... :-)

    Doma mám sidux/KDE a když zvolím jiný hinting než full, tak mám rozklad jako prase, ale na full je to příjemně měkké a přitom mě neruší žádný šedý rozmaz natož barvy. Na Vistách taky nemám problém, řekl bych, že to vypadá v rámci možností stejně (doma mám s-ips, v práci tn a s-pva).

    DejaVu defaultně na Vistách? Pochybuju, já si ho tam musel nainstalovat sám...
    30.10.2009 01:12 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Příloha:
    kontrast

    Ten „kontrast“ nemá na duhovost vliv. Když si porovnáte zvětšeniny, uvidíte, že zatímco vodorovné linky mají stejnou barvy, tak svislé linky jsou světlejší. Pokreslená plocha je ale stejná. V podstatě to je pouze zesvětlení svislých tahů. Jenže poměr duhy a šedi se nemění, zůstává stále stejný. (Změřte si barvy barvy dříku a horní části oblouku písmene „d“ v přiloženém obrázku.)

    DejaVu defaultně na Vistách? Pochybuju, já si ho tam musel nainstalovat sám...

    Vista Business CZ SP2, byl tam. Ale už celkem stará verze. Trklo mě to právě, když jsem ho tam chctěl doinstalovat.

    30.10.2009 08:45 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Příloha:
    Odkud je ten screenshot? Imho by především na svislých hranách žádné subpixel vylepšování být nemělo, protože to pak bude nutně duhové jak kráva.
    30.10.2009 08:48 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    zvětšeno 800x
    30.10.2009 08:49 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    8x :)
    30.10.2009 10:06 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:

    První obrázek ze Salamova příspěvku (první a poslední vzorek). To právě důvod duhovosti ClearType (na Windows). Oni se snaží rozprostřít písmena bez ohledu na rastr obrazovky. Pak jsou sice meziznakové mezery rovnoměrnější, ale text hraje všemi barvami.

    27.10.2009 17:44 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Z principu věci a fungování ten barevný rozklad bude vidět. Při správném nastavení méně, asi stejně tak jako AA text je z principu věci místy trochu do šeda, a při správném nastavení "ne moc".
    28.10.2009 09:09 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    A vůbec nejhorší to asi je u bílého písma na černém pozadí, tam to vidí i slepej, přestože kolmé hrany nemají duchy apod, a subpixel rendering je opravdu jen tam, kde to je potřeba (vyhlazení oblouků nebo šikmin) :(
    29.10.2009 20:29 salam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Na to má vliv často špatný hinting fontu. On i ten blbej Arial často vypadá na obrazovce lépe než jiné free fonty. Je prostě optimalizovaný pro obrazovku.
    kyknos avatar 29.10.2009 20:33 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    arial vypada hrozne
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    25.10.2009 19:05 Petr | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Vyhlazování používám, ale hinting mám vypnutý nebo malý.
    vlastikroot avatar 25.10.2009 19:07 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Linuxový hinting mám nejradši, písmo si bez vyhlazování hran neumím představit.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    unknown_ avatar 25.10.2009 19:53 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Chybi mi moznost: "nezajima me co to je a je mi u prdele jestli se me to tyka" :-)
    25.10.2009 19:58 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Ta možnost tam je, ale všimnou si jí pouze trochu důvtipnější jedinci...
    unknown_ avatar 25.10.2009 20:24 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Hej, tak to su asi naprosto neduvtipnej a mozna aj nejedinec :-); und ist nicht richtig
    unknown_ avatar 25.10.2009 20:28 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    no, tak C po und nejak vypadlo... nicmene este me napada: myslis nehlasovat? :-D
    25.10.2009 22:21 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    myslis nehlasovat? :-D
    Samozřejmě. Nedává přeci smysl dávat ke každé anketě volbu "téma ankety mě nezajímá". U některých témat to smysl dává, ale tentokrát ne. Pokud tě nezajímá, tak prostě nehlasuj...
    26.10.2009 14:20 biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Co třeba anketa "Je lepší Emacs nebo VIM?". X lidí by bylo ostře pro jedno, Y pro druhé. Bylo by zajímavé zjištění, kdyby ta otázka mnoho lidí nezajímala.
    26.10.2009 19:27 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    No když myslíš... :)
    Bedňa avatar 27.10.2009 12:43 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Samozřejmě. Nedává přeci smysl dávat ke každé anketě volbu "téma ankety mě nezajímá".
    Treba poriadne čítať, Marlyn chcel voľby typu: je mi u prdele jestli se me to tyka.
    Pod ňou by môhla byť ešte tebou spmínaná voľba: téma ankety mě nezajímá.
    Trebalo urobiť zoznam niekoľkých takýchto užitočných volieb, ktoré by boly povinné v každej ankete :-) Ankety by asi nemali žiadnu výpovednú hodnotu, ale koho to už dnes zaujíma, hľavne že je zábava :-)
    Ja za seba by som navrhoval dak ku každej ankete voľbu: toho čo túto anketu vymyslel by som kopol do zadku od predku :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    David Watzke avatar 25.10.2009 19:58 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Jistě. Příště zvážíme přidání extra možnosti pro Merlyna a další chudáky :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    25.10.2009 20:41 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Já jsem taky trošku chudák. Vím, že antialiasing mám "subpixelový" a hinting "plný", přičemž o obou funkcích sice něco málo tuším, ale moc toho není... Takže postrádám prostou odpověď "Ano, používám". ;-)
    25.10.2009 22:24 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    postrádám prostou odpověď "Ano, používám". ;-)

    Která se zásadně liší od "fajn, používám"... :-D

    Ani si nechci představovat, jaké pěkné věci by lidé psali do diskuse, kdyby v anketě byly pod sebou možnosti:

    * fajn, používám
    * ano, používám

    25.10.2009 22:40 Zmije
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Je opravdu takovy problem toho rasistu ignorovat? Kdyz se na jeho dementni projevy vsichni vybodnou, treba odsud vysmahne...
    26.10.2009 10:48 linear | skóre: 9 | blog: pozor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    +1
    pavlix avatar 31.10.2009 09:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Myslíš toho, co píše "anonymně" pod nickem Zmije?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.10.2009 07:40 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Ano, podle mě se to liší liší. Ankety by měly brát v potaz věčně šťourající šťouraly. ;-)

    ... a proto jsem už dávno navrhoval, aby všechny ankety měly volbu "Jiná možnost" (nebo něco takového).
    26.10.2009 19:29 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Ne, všechny ankety by mohly mít možnost "jsem deb..ní šťoural", ale protože to nejsou ankety pro de...ní šťouraly, tato možnost tam, zcela logicky, není.
    26.10.2009 19:51 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Tak to doufám, že jsi nehlasoval, když říkáš, že pro tebe ankety nejsou.
    25.10.2009 23:05 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    No ja myslim, ze to neni jen pro par chudaku. Ja treba vim, co to je antialiasing, ale nikdy jsem neresil, jestli to mam zapnute a kde bych to pripadne nastavil. Moznost "nestaram se o to" je zcela adekvatni a bez ni ma anketa minimalni vypovidaci hodnotu.
    26.10.2009 08:07 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Moznost "nestaram se o to" je zcela adekvatni a bez ni ma anketa minimalni vypovidaci hodnotu.
    Omyl. Jen nevypovídá o tom, co tebe zajímá... Anketa je namířena na ty, kteří _ví_, co AA znamená.
    26.10.2009 09:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Když je to slovo ještě zvýrazněné, tak si neodpustím opravu: on ví, oni vědí.
    pavlix avatar 31.10.2009 09:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Seš si úplně jistej, že aktuální verze pravidel nekodifikuje obě možnosti? :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    31.10.2009 09:51 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Po kurzu a pulzu už si člověk nemůže být jistý ničím… :-(
    31.10.2009 17:50 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Navzdory populárním stížnostem na neustálé změny v pravidlech budou mít kurz a pulz už brzy (za pár let) dvacáté výročí, od té doby se nic zásadního v pravidlech neudálo, takže doba téměř jedné generace je snad dost na to, aby to lidé mohli mít zažité. Nicméně „oni vědí“ je stále jediná správná varianta. Na rozdíl od sloves podle vzoru sázet, kde je možné jak „oni sázejí“, tak „oni sází“.
    1.11.2009 19:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Vím, že je to tam skoro dvacet let, bylo to tam už v době, kdy jsem šel na matfyz. Ale to nic nemění na skutečnosti, že je to neuvěřitelná prasárna.
    26.10.2009 14:56 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Doporucuji cist pozorne. Ja _vim_, co AA znamena, ale nikdy jsem to neresil.
    Amarok avatar 25.10.2009 20:05 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Chtelo by to u takovych anket rovnou kratky navod, jak to clovek vubec zjisti. Ja zrovna antialias nikde ve font.conf apod. nemam, ale presto bych rekl (kdybych se tam nekoukal), ze nejake fonty vyhlazovane jsou.
    GNUniverse - May the source be with you...
    26.10.2009 01:48 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Zistiť to môže byť dosť komplikované (keďže sa to dá povoľovať pre určité fonty, veľkosti, jazyk...), teda, ak sa ti nechce študovať /etc/fonts/conf.d (a ďalšie súbory, v ktorých to nastavenie môže byť).
    Bilbo avatar 26.10.2009 02:24 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Komplikovane? Staci se misto do konfiguraku kouknout zblizka na monitor a hned je to jednoduche :)
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    Amarok avatar 26.10.2009 08:45 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    A musi byt font vzdy pouze monochromaticky? Jak poznam, ze ta sediva barva kolem nekterych pismen je soucast fontu nebo to dela antialias?
    GNUniverse - May the source be with you...
    26.10.2009 09:58 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Pouzij xmag .
    25.10.2009 21:32 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Zásadně úplně vyplý a používám msttcorefonts protože ty jediné jsou bez AA nekostrabté... už jsem to tady párkrát řešil:)

    Možná jsem divný a nechápu princip, ale AA mi připadá jako jakési hrubá náhražka toho co by měl dělat typograf při návrhu fontu ručně...
    vlastikroot avatar 25.10.2009 21:45 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Vyhlazování fontů je potřeba pro použitelnost jednoho fontu pro různé DPI. Subpixel hinting navíc počítá s fyzickým rozložením barev v pixelu. MS fonty vypadají dobře jen při určitých hodnotách DPI, např 96x96, ale tato hodnota víceméně odpovídá jen starým CRT obrazovkám, LCD mají tyto hodnoty povětšinou jiné, navíc jednotlivé barvy do sebe nejsou rozmázlé jako na CRT, ale jsou opravdu vedle sebe. Na CRT jsem nikdy vyhlazování nepoužíval, ale používal jsem kvalitní fonty vyhlazené od výroby. Na LCD to už tak jednoduše nejde a bez oblých hran písem nemůžu u počítače sedět.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    nescius avatar 25.10.2009 21:50 nescius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    fonty jsou vektory, zobrazení je pixelové.. vysvětlil jsem to dobře?

    dobře, fonty nejsou *vždycky* vektory a zobrazení je občas i na papíře, ale tam se prostě místo AA nastaví větší dpi, že
    kyknos avatar 25.10.2009 23:21 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    jednou jsem si omylem nainstaloval mscorefonts a dodnes mam nocni mury...
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    30.10.2009 18:50 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    mscorefonts jsou super, již 10 let si bez nich práci na Linuxu a BSD neumím představit. Jenom se samozřejmě musí používat plný hinting a FreeType zkompilovaný s bytecode interpretrem, což je v linuxových distribucích čím dál větší vzácnost. Se zkripleným FreeType z většiny dnešních distribucí to samozřejmě vypadá otřesně. Obrovská výhoda mscorefonts je právě to, že se u nich, na rozdíl od drtivé většiny linuxových fontů, nemusí používat rozmazávání, alias antialiasing. Vypadají dobře i bez rozmazání, což je při čtení dlouhých textů obrovská úleva pro moje oči. (Antialiasing používám jen na větší velikost písma, nadpisy, to je podle mě ideální cesta. U malého písma je rozmazávání smrtící.)
    kyknos avatar 30.10.2009 20:48 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Asi mame jiny wetware. Kdyz musim pracovat s Windows (a predpokladam ze ve Windows zadny zkripleny interpetr neni) - stava se - na cestach, navstevach... i behem te nejobycejnejsi prace doslova trpim ze tri veci - fonty, nefunkcni kopirovani prostrednim tlacitkem a nemoznost nastavit oknu "always on top".
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    unknown_ avatar 30.10.2009 23:47 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Krom zminovanych me este nehorazne sere nemoznost posouvat a resizovat okno kdekoliv ho chytnu ( spomoci alt ). Jo... ze zminovanych krom fontu, ty vubec neresim ;-)
    Jendа avatar 31.10.2009 00:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Taky přisypu termit do ohně :-).

    Ještě mě trápí absence ploch a mnohem horší česká klávesová mapa. A potom samozřejmě absence různých nástrojů…
    31.10.2009 01:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    A umějí už maximalizaci v jednom směru?
    pavlix avatar 31.10.2009 09:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    To někdo opravdu používá? :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    31.10.2009 09:54 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Já velmi často ve svislém, dost možná dokonce častěji než obousměrnou.
    31.10.2009 10:39 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Já ano. Někdy.

    Mám na to nastavené zkratky Windows+V (vertikálně) a Windows+H (horizontálně). Používám to třeba u konzoly.
    31.10.2009 14:44 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    V KDE stačí kliknout na maximalizační tlačítko prostředním resp. pravým tlačítkem myši.
    1.11.2009 19:41 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    V Gnome, tedy alespoň v tom mojem, to funguje stejně.
    vlastikroot avatar 31.10.2009 10:09 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Ve škole mě štve navíc nefunkčnost, pomalost, nemožnost pořádného multitaskingu (to snad má okno v popředí 100% procesoru a nic víc se neřeší ? no OMS), nekonečná prasárnost všech aplikací, přístup k člověku jak k cvičené opici. Absence unixového shellu, rozházenost binárních souborů všude po filesystému, UTF16 kódování, nikde ani známka nějaké jednotnosti, standardu, dokumentace ... To je takových věcí, co mě na widlích štve. Občas si připadám, jako bych chtěl někoho zabít, při používání toho "systému". Člověk zvyklý používat solidní unix-like systémy, a do ruky se mu dostane taková prasárna. Nechápu, jak ty widle muže někdo používat (a ano, vydělávám si mimo jiné správou windowsových mašin).
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    kyknos avatar 31.10.2009 11:23 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    To ale už mluvíš o hlubším kontaktu se sytémme než já. Takhle s windows naštěstí do styku nepřicházím. Já mluvil o věcech které mě dokáží vytočit i při desetiminutovém brouzdání po webu...
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    26.10.2009 21:55 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Zásadně úplně vyplý a používám msttcorefonts protože ty jediné jsou bez AA nekostrabté...
    Ale ba ne ba ne ba ne ba ne ba ne - ba ne! Liberation taky jdou.
    27.10.2009 09:47 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Už je to rok co jsem to zkoušel... že by se něco změnilo? http://www.abclinuxu.cz/blog/PhaX_blog/2008/4/fonty-fonty-fonty

    Vyzkouším
    27.10.2009 10:25 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Třeba písmeno "x" při velikosti 12...
    28.10.2009 08:51 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Jo ty myslíš při psaní dokumentů - já myslel v uživatelském rozhraní... Pravda, tady to x je trochu kostrbatější. Pro dokumenty se mi myslím líbilo Thorndale a Lucida Sans, ale nejsem si jistý ohledně mezer mezi písmeny...
    28.10.2009 09:54 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Myslím psaní dokumentů, uživatelské rozhraní... vždyť je to jedno, xko vypadá pořád blbě:)
    29.10.2009 16:34 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    No to ne... já mám třeba pro rozhraní nastavenou velikost 9 (jako ve Windows) a takhle malé x je v pohodě... a abych pravdu řekl, to x ve 12 mi nepřijde hrozný tak, aby mi to bylo vysloveně nepříjemné.
    29.10.2009 16:59 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Vysloveně nepříjemné by bylo kdybych dostal mor nebo zbouchl nějakou třináctku:)

    Ale abych se bál v roce 2009 zvětšit písmo že bude vypadat hnusně...
    29.10.2009 19:53 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Ve freetype je/byla chyba, která při určité velikosti řezu a verzi písma DejaVu mizela vodorovnou čáru. Takže místo příkaz --help jsem viděl příkaz   help. To je vysloveně nepříjemné.
    29.10.2009 23:03 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Hmm, mne se to zase stava u podtrzitek ...
    Fluttershy, yay! avatar 25.10.2009 23:39 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Používám, ale i ty hrany hranaté mají své kouzlo.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Bilbo avatar 26.10.2009 00:13 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    No, u mne treba to neni "jen u urcitych velikosti" ale "jen u urcitych fontu". V browseru a treba v openoffice mam antialiasing zaply, ale v konzoli ho mam vypnuty.
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    26.10.2009 15:19 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    +1. Když jsem teď vyzkoušel v XTermu Inconsolatu, která podle reklamy vypadá pěkně, divil jsem se, co je to za humus. Když jsem vypnul (původně plný) hinting, tak je Inconsolata hezká, ale původní Liberation přestala být použitelná.
    make menuconfig, not war!
    26.10.2009 01:15 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Osobně používám téměř identický způsob vyhlazování fontů, jako mají Windows XP pod označením "Standardní metoda vyhlazování rastrových písem". Pro CRT monitor IMHO nejlepší řešení.
    26.10.2009 07:04 DNA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    užívám hlucinogen LSD, desktopové efekty mi nic neříkají :-D
    26.10.2009 07:07 DNA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    halucinogen, netuším jestli mám AA zapnuté, v KDE 4 jsem to ještě nijak nenastavoval, tak asi defaultně ano
    26.10.2009 09:59 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Chybí mi možnost: používám, ale radši bych měl displej s >= 200 DPI, abych to používat nemusel.
    multi avatar 26.10.2009 11:42 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    na windouzich zasadne nepouzivam (kdyz uz se s nima nahodou setkam), protoze pak ty pismenka jsou hrozne tenka a nedokazu je precist bez soustredeneho ostreni

    na mim stroji mam jen vyhlazovani, protoze pri hinting to dela takove barevne stiny (mozna je to LCDckem)

    sem spokojen s defaultnim nastavenim distribuce,a ani jsem se o to nezajmal, dokud jsem nanarazil jak to lidi hrozne resi
    26.10.2009 12:13 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Barevne stiny nedela hinting, ale subpixel antialiasing. Idealni hinting by naopak vliv antialiasingu (a tedy i subpixel antialiasingu) potlacil.
    26.10.2009 12:52 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    aa je odporna vec, neda se na to divat. proc nekdo chce dobrovolne sledovat rozmazane fleky nechapu. bohuzel v posledni dobe pribyva programu kde se to neda vypnout a to je hnus velebnosti!
    26.10.2009 19:49 xartp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Nejde o programy, ale o nastavení systému. A pokud to máš nastavený blbě, tak ti nepomůže ani svěcená voda.
    30.10.2009 18:44 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    V některých programech to skutečně vypnout nejde. Typicky linuxové čtečky PDF.
    mirec avatar 26.10.2009 13:57 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antialiasing fontů:
    Příloha:
    Niet nad kvalitný antialiasing.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.