abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:22 | IT novinky

    Andrew S. Tanenbaum byl oceněn 2023 ACM Software System Award (Wikipedie) za operační systém MINIX.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 10:22 | Komunita

    Celkový počet stažení aplikací z Flathubu překročil 2 miliardy. Aktuální Statistiky Flathubu: Celkový počet stažení 2 002 793 783. Celkem desktopových aplikací 2 636.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    21.6. 23:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.8.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.6. 23:11 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 142 (pdf) a HackSpace 79 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.6. 18:22 | Nová verze

    Qtractor (Wikipedie) dospěl do verze 1.0.0. Jedná se o Audio/MIDI vícestopý sekvencer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.6. 14:33 | Nová verze

    Byl vydán svobodný kancelářský balík OnlyOffice Docs 8.1. Vedle četných oprav přináší několik funkcí včetně podpory editace textu v PDF a vytváření formulářů v PDF.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 40
    21.6. 12:33 | Zajímavý článek

    Daniel Stenberg, autor nástroje curl, z databáze SteamDB zjistil, že aktuálně 22 734 her na Steamu používá curl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    20.6. 19:55 | IT novinky

    Společnost Anthropic vydala Claude 3.5 Sonnet, tj. novou verzi své umělé inteligence Claude (Wikipedie). Videoukázky na YouTube. S Claude 3, stejně jak s GPT-3.5, Llama 3 a Mixtral, si lze pokecat bez přihlašování na DuckDuckGo AI Chat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.6. 16:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.8 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 126. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu a na YouTube. Vypíchnuta jsou vylepšení v integrovaném poštovním klientu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.6. 12:11 | Zajímavý článek

    Příspěvek Aukce domén – měsíc po spuštění na blogu CZ.NIC shrnuje první měsíc provozu Aukce domén .CZ. Aukcemi prošlo celkem 18 174 domén, z toho na 742 z nich byl učiněn alespoň 1 příhoz. Nejdražší aukcí byla na doménu virtualnisidlo.cz s cenou 95 001 Kč, která však nebyla včas uhrazena. Nejdražší aukcí, která byla vydražena i zaplacena je praguecityline.cz s cenovkou 55 600 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    21.7.2006 08:09 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    Naco? v distre je super jadro.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    21.7.2006 08:12 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    No nevím, jsou věci kdy spoléhám raději na sebe. Ale samozřejmě že pro drtivou většinu lidí stačí běžné distribuční jádro.
    21.7.2006 08:28 Tomá? ?imek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    Tak tak, sice na drtivou většinu věcí stačí, pro speciální úkony jako router, server ale někde bývá příliš nakadeřené (video, firewire, zvuk), trochu úzkoprsé (i386, bez SMP, HT, MTR, v debianu ovladače disků modulární formou, navíc bez podpory speciálních chipsetů, to je to první co sjíždím [Y]) a chybí potřebné vychytávky (zvláště v síťové vrstvě, QOS, wifi patche, atd, tu sjedu až na výjimky jako [M])
    21.7.2006 09:29 Andy | skóre: 18 | NMnMet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    mam to stejne tak, navic mam pocit ze je to cely prece jenom trosku rychlejsi
    Válka je vůl ... a já taky ;) | Chaotic state of my influence.
    brk avatar 21.7.2006 08:30 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    Zas na druhou stranu, tím že si dotyčný jádro očeše tak, že mu nechodí skoro nic a musí to pak pracně řešit a hledat po všech čertech, tak alespoň získává nějaký přehled, co která věc potřebuje a výpis lsmod není jen nicneříkající seznam. Hodně záleží, k čemu počítač slouží.
    USE="-qt -kde"
    David Watzke avatar 21.7.2006 08:35 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    Tak snad se jádro nastaví pro danej počítač jednou a pak se konfigurák vždy zkopíruje do novýho kernelu, dá se make menuconfig, hned Exit, uloží se to a je to zase OK.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    hwsoft avatar 21.7.2006 08:58 hwsoft | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    zkus make oldconfig, mily Marconi ;)
    David Watzke avatar 21.7.2006 09:30 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    :-) Jsem to lama...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 22.7.2006 05:04 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    Tak nic, tohle používat nebudu. Nevím jestli jsem něco neudělal špatně, ale ten config co z toho vylez... to byl jeden velkej nesmysl. Že bych před tím musel zkopírovat co současnýho jádra ten starej? Pokud jo, tak bych tedy čekal že si nějak poradí...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    22.7.2006 09:48 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    Jako že by si ten config třeba vymyslel? To se asi právě stalo… Samozřejmě je nutné okopírovat config, na jehož základě se má udělat ten nový. Já má na disku třeba 10 starých configů, jak by měl chudák oldconfig poznat, ktertý chci použít?
    David Watzke avatar 22.7.2006 09:49 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    Třeba z /proc/config.gz? Pravda, dá se to zakázat. No, to je jedno.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 22.7.2006 09:50 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    Jako že by si ten config třeba vymyslel?
    Btw, ne, jako že by se třeba aspoň ozval, že si ho vymejšlí ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Josef Kufner avatar 23.7.2006 00:35 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    Je úplně jedno jestli uděláš oldconfig nebo menuconfig. Dopadne to nakonec stejně.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    David Watzke avatar 23.7.2006 03:07 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    No, to nevím. Přestože tam žádnej konfigurák neměl a já dal oldconfig, tak se mě zeptal asi na tři věci a bylo hotovo. Právě proto jsem si říkal, že to bude dobrý. Pak jsem se koukl do menuconfig... heh, ještě že jsem do toho nenabootval :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    23.7.2006 10:12 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    Rozdíl je IMHO v tom, že oldconfig se na nové položky konfigurace zeptá, kdežto menuconfig všechny nové položky nastaví jako nevybrané.
    David Watzke avatar 23.7.2006 10:16 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    A když se .config jen zkopíruje a hned se spustí make, tak se někdy taky zeptá...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    brk avatar 21.7.2006 09:13 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    Jak kdo. Ono chvíli trvá, než si jedinec navyklý na nejmenovaný OS zvykne, že každá prkotina se nemusí řešit reinstalací OS se vším všudy.
    USE="-qt -kde"
    MaT avatar 21.7.2006 18:36 MaT | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    Ano, spousta prkotin se dá vyřešit rekonfigurací a novou kompilací jádra a následným rebootem. :-)
    Open source software for open minded people. :-)
    21.7.2006 19:24 Jiří Daněk | skóre: 12 | blog: muj_blogisek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    A nebo "částečným rebootem" - restart daemonu, Xserveru...
    Byl jeden pán a ten měl psa. HAFUŠA se jmenoval.
    21.7.2006 21:45 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    Máte na mysli takové prkotiny, jako že v jádru není zakompilována podpora pro filesystém, který je na /, na routeru není zakompilována podpora iptables nebo síťové karty, apod.? ;-)
    21.7.2006 09:18 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    Již bezy přejdede do stádia, kdy vás to přestane bavit a zase se vrátíte k distribučnímu. U mě to tak bylo...
    brk avatar 21.7.2006 09:29 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    Ty už nemáš Gentoo? ;-)
    USE="-qt -kde"
    21.7.2006 10:45 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    **iž bezy přejdede do stádia, kdy vás to přestane bavit a zase se
    vrátíte k distribučnímu. U mě to tak bylo... **
    
    Jo do prvniho potkani s hw , ktery neni dist. jadrem podporovany :).
    Pak zase hezky stahnbout zdrojaky z netu, zasahy do zdrojaku jadra a kompilace.
    
    Petr
    
    21.7.2006 14:25 walley walleyovic | skóre: 4 | blog: walley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    uz me to bavi 10 let, tak jsem zvedav kdy prestane :)
    David Watzke avatar 21.7.2006 08:25 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    Ano, to je :-)
    make menuconfig
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    21.7.2006 09:02 shMoula2 | skóre: 9 | Brno a okoli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    jj, taky si myslim, ze gentoo ma super distr. jadro :-)
    Lide se deli do 10 skupin: na ty s poruchou osobnosti a na ty ostatni
    21.7.2006 10:15 kaaja | skóre: 24 | blog: Sem tam něco | Podbořany, Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    Jasne napr v gentoo :-)
    21.7.2006 11:06 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    Tam je kernel ze vsech dister nejlepsi ;-)
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    21.7.2006 09:42 midar | skóre: 21 | blog: starý blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    make menuconfig, protoze kompiluju v terminalu, pokud vim, tak tam bych Xconfig nerozjel:-D

    Zdar d1m3s;-)
    21.7.2006 09:42 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    ifconfig:-):-):-)
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    21.7.2006 09:45 midar | skóre: 21 | blog: starý blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    Prevlecenej Jindra!:-) Budiz mu zeme lehka...
    21.7.2006 17:39 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    taky jsem chtěl říct, že mi ta možnost v anketě chybí :-D

    ... no, asi si dneska na srazu dám jednoho na Jindru
    stativ avatar 21.7.2006 11:02 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    Jednou nakonfigurovano a to mi staci - make oldconfig
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    21.7.2006 11:03 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    Driv menuconfig, ale jednoho dne jsem se rozhodl zkusit vymakanej xconfig mno a nevedel jsem jak poznat co bude inkernel a co modul... tak se mi stalo, ze jsem mel temer cely jadro v modulech ;-)
    Jinak ted momentalne nic, protoze me prestalo bavit priblizne kazdej mesic kompilovat novej kernel , nejde o to ze by to bylo tezky nebo na dlouho ... ale proste sem linej se opakovat kazdej mesic (ja vim, scripty rulez), tak ted cekam az na jadro 2.6.18-gentoo-r? ;-)
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    21.7.2006 11:09 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    Tak koukam, ze uz jsem dlouho jadro nekompiloval, naposledy, kdyz jsem se pokousel rozhejbavat USB flash disk (a od ty doby jsem USB disk nepouzil)
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    21.7.2006 12:33 DNA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jadro?
    make menuconfig, kompiluji v terminalu, posledne sem si neco zaskrtnul a pri nabihani mi to deset sekund stoji na IPv6 over IPv4 tuneling, takze budu muset kompilovat znovu, ale uz s gcc 4.1, nebavi me po kazdem updatu menit symlinky gcc
    22.7.2006 10:34 majkee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    Ja nepouzivam distro jadro. Jednak preto, ze mam gentoo a aj preto, ze uz mam starsie PC -> naco podpora PCI Express a podobnych veci?
    David Watzke avatar 22.7.2006 10:52 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    Jednak preto, ze mam gentoo
    Gentoo ale má svoje distribuční jádro, takže to není důvod...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    23.7.2006 00:20 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    To by pak ale nebyl správný ricer :-)
    Only Sith deals in absolutes.
    22.7.2006 11:03 zet | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak obvykle konfigurujete jádro?
    vim .config

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.