abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:00 | IT novinky

    ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:11 | Nová verze

    Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.

    lukve | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nová verze

    Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Komunita

    Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:00 | Humor

    Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 09:55 | IT novinky

    Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    9.11. 19:22 | Pozvánky

    Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i

    … více »
    bkralik | Komentářů: 4
    9.11. 05:00 | Nová verze

    Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.11. 23:11 | Zajímavý software

    Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    8.11. 22:44 | IT novinky

    Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (22%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 340 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník

    WTF C++ 20? Pomenované parametre

    21.10.2023 23:44 | Přečteno: 1327× | Hardware | poslední úprava: 22.10.2023 13:01

    Prečo s GCC viem skompilovať tento kód:

    class test_class_text
    {
    private:
        std::string _switch_pin;
    public:
        test_class_text(const std::string& switch_pin) :
            _switch_pin(switch_pin)
        {
    
        }
    };
    
    
    auto obj = test_class_text({ .switch_pin = "Lorem ipsum..." });
    a tento už nie?
    class test_class_int
    {
    private:
        int _switch_pin;
    public:
        test_class_int(const int& switch_pin) :
            _switch_pin(switch_pin)
        {
    
        }
    };
    auto obj = test_class_int({ .switch_pin = 5 });
    je už neskoro večer možno som unaveny a niečo som priehliadol, ale fakt nechapem prečo to so stringom funguje a s intom už nie?        

    Hodnocení: 50 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    🇹🇬 avatar 22.10.2023 02:07 🇹🇬 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WTF C++ 20? Pomenované parametre

    si nedal celej příklad takže nevíme co tam čaruješ, předpokladam že to máš asi jako takle nějak:

    #include <string>
    class test_class_text
    {
    private:
        std::string _switch_pin;
    public:
        test_class_text(const std::string& switch_pin) :
            _switch_pin(switch_pin)
        {
     
        }
    };
    
    
    class test_class_int
    {
    private:
        int _switch_pin;
    public:
        test_class_int(const int& switch_pin) :
            _switch_pin(switch_pin)
        {
     
        }
    };
    
    int main()
    {
    auto obj = test_class_int({ .switch_pin = 5 }); 
    auto obj2 = test_class_text({ .switch_pin = "Lorem ipsum..." });
    return 0;
    }
    
    

    noa se mi jako zdá že tam neni problém s tou třídou co dělá s intem ale s tou co dělá se stringem, páč v konstruktoru 'test_class_text' vidim že chce referenci/vodkaz na string zatimco ty tam zkoušíš narvat const char * "Lorem ipsum" :D ;D

    když si to jakoby zkusíme zkompilovat uděláním 'g++ -std=c++20 main.cpp' tak nám to asi jako zanadává

    main.cpp: In function ‘int main()’:
    main.cpp:30:64: error: call of overloaded ‘test_class_text(<brace-enclosed initializer list>)’ is ambiguous
       30 | auto obj2 = test_class_text({ .switch_pin = "Lorem ipsum..." });
          |                                                                ^
    main.cpp:7:5: note: candidate: ‘test_class_text::test_class_text(const string&)’
        7 |     test_class_text(const std::string& switch_pin) :
          |     ^~~~~~~~~~~~~~~
    main.cpp:2:7: note: candidate: ‘test_class_text::test_class_text(const test_class_text&)’
        2 | class test_class_text
          |       ^~~~~~~~~~~~~~~
    main.cpp:2:7: note: candidate: ‘test_class_text::test_class_text(test_class_text&&)’
    

    ..a zanadávalo :D :D Vyřešit to mužem třeba tim že dotoho budem strkat dočasnej voběkt std::string

    auto obj2 = test_class_text({ .switch_pin = std::string("Lorem ipsum...") });

    takle to funguje ale netvrdim že to je nejvíc nejlepší řešení ňáký :D ;D pokud by v konstruktoru třidy 'test_class_text' nebyla ta reference tak by si to samo zavolalo konstruktor std::stringu ale takle tomu asi jako musime pomoct a vysvětlit cože po tom jakože chcem :O ;D

    btw si pleteš blog s poradnou a eště si to tady zaspamoval :O :D :D ;D

    stasi se probouzí 🕵️🇩🇪 indové říděj🚚🇮🇳 plavba🍉🛶
    Jendа avatar 22.10.2023 03:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WTF C++ 20? Pomenované parametre
    Ten duplicitní blogpost můžeš AFAIK smazat sám než tam někdo napíše komentář; pak to musí udělat admin.

    A taky prosím dej za první řádek (před první kód ideálně) <!--break-->, protože takhle kód vytekl do přehledu blokových zápisků a překáží to (barevné <pre> je tady roztažené na celou šířku a tluče se to s pravým sidebarem).
    22.10.2023 19:24 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WTF C++ 20? Pomenované parametre
    Přijde mi, že inicializace referencí na hodnotu s kratším lifetime není nejlepší nápad. Co to zkusit takto: test_class_int(const int switch_pin) : _switch_pin(switch_pin) {} ?
    🇹🇬 avatar 22.10.2023 20:19 🇹🇬 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WTF C++ 20? Pomenované parametre

    u čiselnejch proměnejch ten benefit předáváním referencí taky nebude ňák moc velkej, spiš zanedbatelnej :D ;D

    btw von to pak v tom konstruktoru stejně předává hodnotou (páč ty třídy si v proměný '_switch_pin' nedržej referenci ale sou to už normální proměný) nóó takže stačí by nám ta reference co se dotoho jakoby strká vydržela žít jenom po dobu volaní konstruktoru :O ;D

    stasi se probouzí 🕵️🇩🇪 indové říděj🚚🇮🇳 plavba🍉🛶
    skunkOS avatar 26.10.2023 09:50 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WTF C++ 20? Pomenované parametre
    U primitivních typů bude přínos reference oproti hodnotě nulovej. Je totiž jedno jestli se kopíruje "informace o referenci" (což je číslo) nebo se kopíruje samotné číslo. Buď jak buď.
    http://martinrotter.github.io
    26.10.2023 22:58 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WTF C++ 20? Pomenované parametre
    Přínos bude buď nulovej, anebo, v případě, že se to dané volání funkce nenainlajnuje, bude zápornej, protože indirekce navíc - hodnota se bude muset natáhnout z paměti.

    Porovnání.
    22.10.2023 21:19 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WTF C++ 20? Pomenované parametre
    Protoze pro integer literal neexistuje adresa. Je to stejny, jako kdyby v kodu bylo int *a = &5;
    🇹🇬 avatar 23.10.2023 00:52 🇹🇬 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WTF C++ 20? Pomenované parametre

    nj akorátže až nato že mě se ten jeho kod (mirně dopras.. upravenej ale to dělaní s intem je jakoby uplně netknutý) podařilo zkompilovat a pustit :O :D

    #include <string>
    #include <iostream>
    
    class test_class_text
    {
    public:
        std::string _switch_pin;
    public:
        test_class_text(const std::string& switch_pin) :
            _switch_pin(switch_pin)
        {
     
        }
    
    
    };
    
    
    class test_class_int
    {
    public:
        int _switch_pin;
    public:
        test_class_int(const int& switch_pin) :
            _switch_pin(switch_pin)
        {
     
        }
    };
    
    
    int main()
    {
    auto obj = test_class_int({ .switch_pin = 5 }); 
    auto obj2 = test_class_text({ .switch_pin = std::string("Lorem ipsum...") });
    
    std::cout<<"co ma prvni vobekt: "<<obj._switch_pin<<std::endl;
    std::cout<<"co ma druhej vobekt: "<<obj2._switch_pin<<std::endl;
    
    return 0;
    }
    
    
    co ma prvni vobekt: 5
    co ma druhej vobekt: Lorem ipsum...
    
    stasi se probouzí 🕵️🇩🇪 indové říděj🚚🇮🇳 plavba🍉🛶
    25.10.2023 00:16 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WTF C++ 20? Pomenované parametre
    Nekorektní jsou ty příklady oba stejně, máš nejspíš neaktuální GCC. GCC v13 nevezme ani jeden, zahlásí chybějící initliazer-list konstruktor.

    Asi jsi chtěl spíš něco jako test_class_int obj2 = { .switch_pin = 5 }; ? To by ale ta třída musela být POD...
    🇹🇬 avatar 25.10.2023 02:52 🇹🇬 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WTF C++ 20? Pomenované parametre

    mi to mý upravený jelo v gcc 10 s argumentem -std=c++20 ale netvrdim žeto je takle jakože dobře :O :O

    stasi se probouzí 🕵️🇩🇪 indové říděj🚚🇮🇳 plavba🍉🛶

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.