Amazon bude poskytovat cloudové služby OpenAI. Cloudová divize Amazon Web Services (AWS) uzavřela s OpenAI víceletou smlouvu za 38 miliard USD (803,1 miliardy Kč), která poskytne majiteli chatovacího robota s umělou inteligencí (AI) ChatGPT přístup ke stovkám tisíc grafických procesů Nvidia. Ty bude moci využívat k trénování a provozování svých modelů AI. Firmy to oznámily v dnešní tiskové zprávě. Společnost OpenAI také nedávno
… více »Konference Prague PostgreSQL Developer Day 2026 (P2D2) se koná 27. a 28. ledna 2026. Konference je zaměřena na témata zajímavá pro uživatele a vývojáře. Příjem přednášek a workshopů je otevřen do 14. listopadu. Vítáme témata související s PostgreSQL či s databázemi obecně, a mohou být v češtině či angličtině.
Byl vydán Devuan 6 Excalibur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Kódové jméno Excalibur bylo vybráno podle planetky 9499 Excalibur. Devuan (Wikipedie) je fork Debianu bez systemd. Devuan 6 Excalibur vychází z Debianu 13 Trixie. Devuan 7 ponese kódové jméno Freia.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.
Joel Severin v diskusním listu LKML představil svůj projekt linuxového jádra ve WebAssembly (Wasm). Linux tak "nativně" běží ve webovém prohlížeči. Potřebné skripty pro převod jsou k dispozici na GitHubu.
Byla vydána nová verze 25.10.31 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025 (Stream). Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.
Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
class test_class_text
{
private:
    std::string _switch_pin;
public:
    test_class_text(const std::string& switch_pin) :
        _switch_pin(switch_pin)
    {
    }
};
auto obj = test_class_text({ .switch_pin = "Lorem ipsum..." });
a tento už nie?
class test_class_int
{
private:
    int _switch_pin;
public:
    test_class_int(const int& switch_pin) :
        _switch_pin(switch_pin)
    {
    }
};
auto obj = test_class_int({ .switch_pin = 5 });
je už neskoro večer možno som unaveny a niečo som priehliadol, ale fakt nechapem prečo to so stringom funguje a s intom už nie?
    
    
    
        Tiskni
            
                Sdílej:
                
                
                
                
                
                
            
    
si nedal celej příklad takže nevíme co tam čaruješ, předpokladam že to máš asi jako takle nějak:
#include <string>
class test_class_text
{
private:
    std::string _switch_pin;
public:
    test_class_text(const std::string& switch_pin) :
        _switch_pin(switch_pin)
    {
 
    }
};
class test_class_int
{
private:
    int _switch_pin;
public:
    test_class_int(const int& switch_pin) :
        _switch_pin(switch_pin)
    {
 
    }
};
int main()
{
auto obj = test_class_int({ .switch_pin = 5 }); 
auto obj2 = test_class_text({ .switch_pin = "Lorem ipsum..." });
return 0;
}
noa se mi jako zdá že tam neni problém s tou třídou co dělá s intem ale s tou co dělá se stringem, páč v konstruktoru 'test_class_text' vidim že chce referenci/vodkaz na string zatimco ty tam zkoušíš narvat const char * "Lorem ipsum" :D ;D
když si to jakoby zkusíme zkompilovat uděláním 'g++ -std=c++20 main.cpp' tak nám to asi jako zanadává
main.cpp: In function ‘int main()’:
main.cpp:30:64: error: call of overloaded ‘test_class_text(<brace-enclosed initializer list>)’ is ambiguous
   30 | auto obj2 = test_class_text({ .switch_pin = "Lorem ipsum..." });
      |                                                                ^
main.cpp:7:5: note: candidate: ‘test_class_text::test_class_text(const string&)’
    7 |     test_class_text(const std::string& switch_pin) :
      |     ^~~~~~~~~~~~~~~
main.cpp:2:7: note: candidate: ‘test_class_text::test_class_text(const test_class_text&)’
    2 | class test_class_text
      |       ^~~~~~~~~~~~~~~
main.cpp:2:7: note: candidate: ‘test_class_text::test_class_text(test_class_text&&)’
..a zanadávalo :D :D Vyřešit to mužem třeba tim že dotoho budem strkat dočasnej voběkt std::string
auto obj2 = test_class_text({ .switch_pin = std::string("Lorem ipsum...") });
takle to funguje ale netvrdim že to je nejvíc nejlepší řešení ňáký :D ;D pokud by v konstruktoru třidy 'test_class_text' nebyla ta reference tak by si to samo zavolalo konstruktor std::stringu ale takle tomu asi jako musime pomoct a vysvětlit cože po tom jakože chcem :O ;D
btw si pleteš blog s poradnou a eště si to tady zaspamoval :O :D :D ;D
test_class_int(const int switch_pin) : _switch_pin(switch_pin) {} ?
            u čiselnejch proměnejch ten benefit předáváním referencí taky nebude ňák moc velkej, spiš zanedbatelnej :D ;D
btw von to pak v tom konstruktoru stejně předává hodnotou (páč ty třídy si v proměný '_switch_pin' nedržej referenci ale sou to už normální proměný) nóó takže stačí by nám ta reference co se dotoho jakoby strká vydržela žít jenom po dobu volaní konstruktoru :O ;D
nj akorátže až nato že mě se ten jeho kod (mirně dopras.. upravenej ale to dělaní s intem je jakoby uplně netknutý) podařilo zkompilovat a pustit :O :D
#include <string>
#include <iostream>
class test_class_text
{
public:
    std::string _switch_pin;
public:
    test_class_text(const std::string& switch_pin) :
        _switch_pin(switch_pin)
    {
 
    }
};
class test_class_int
{
public:
    int _switch_pin;
public:
    test_class_int(const int& switch_pin) :
        _switch_pin(switch_pin)
    {
 
    }
};
int main()
{
auto obj = test_class_int({ .switch_pin = 5 }); 
auto obj2 = test_class_text({ .switch_pin = std::string("Lorem ipsum...") });
std::cout<<"co ma prvni vobekt: "<<obj._switch_pin<<std::endl;
std::cout<<"co ma druhej vobekt: "<<obj2._switch_pin<<std::endl;
return 0;
}
co ma prvni vobekt: 5 co ma druhej vobekt: Lorem ipsum...
test_class_int obj2 = { .switch_pin = 5 }; ? To by ale ta třída musela být POD...
            mi to mý upravený jelo v gcc 10 s argumentem -std=c++20 ale netvrdim žeto je takle jakože dobře :O :O