abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    17.5. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (76%)
     (5%)
     (10%)
     (9%)
    Celkem 321 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    30.10.2007 08:16 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Přes DVI musí být obraz ostrý. Na jaké frekvenci jede monitor (např. xvidtune)?
    Black.Bandit avatar 30.10.2007 11:35 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    v Xorg.conf jsou uvedeny správné frekvenční rozsahy podle specifikace monitoru. V menu monitoru se dá ovšem zjistit, že v realitě jede na nějakých 47Hz míto 75Hz. To je úplně v rozporu s nastavením X.org.

    Přes D-SUB (VGA) to jede excelentně.
    Nemo propheta in patria sua
    30.10.2007 08:21 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii

    Jsem rád, že ti moje několikahodinové bádání usnadnilo konfiguraci "monitoru". Musím ale říct, že narozdíl od tebe mám obraz přes DVI v pořádku. Grafiku mám GeForce-7600GS, což by ale asi neměl být problém a navíc používám dva LCD panely přes DVI, což by taky nemělo mít vliv. Pro jistotu celá moje sekce monitor pro T91D:

    Section "Monitor"
        Identifier     "Monitor0"
        VendorName     "Hyundai"
        ModelName      "HIQ T91D"
        HorizSync       30.0 - 83.0
        VertRefresh     55.0 - 75.0
        Option         "DPMS"
        Option         "ModeValidation" "NoDFPNativeResolutionCheck"
    EndSection
    

    Jestli s tímhle nastavením není obraz dokonale ostrý, doporučuji monitor okamžitě reklamovat.

    Black.Bandit avatar 30.10.2007 11:37 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    díky moc. Zkusím si ji vložit do X.org. Třeba to má SUSE nějaké rozjebané. Ještě to otestuji na Mandrivě a Kubuntu. Mimochodem na jaké distribuci to máš ty?
    Nemo propheta in patria sua
    30.10.2007 11:39 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Fedora 7, x86_64
    Black.Bandit avatar 30.10.2007 19:04 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    nemohl by jsi mi postnout celý xorg.conf? mám to pořád nějaké rozostřené
    Nemo propheta in patria sua
    31.10.2007 08:07 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii

    Nevím jestli mě za to budou mít ostatní rádi, ale tady je můj kompletní xorg.conf:

    Section "ServerLayout"
        Identifier     "Layout0"
        Screen      0  "Screen0" 0 0
        Screen      1  "Screen1" RightOf "Screen0"
        InputDevice    "Keyboard0" "CoreKeyboard"
        InputDevice    "Mouse0" "CorePointer"
    EndSection
    
    Section "Files"
        RgbPath         "/usr/X11R6/lib/X11/rgb"
        ModulePath      "/usr/lib64/xorg/modules"
        FontPath        "unix/:7100"
    EndSection
    
    Section "Module"
        Load           "dbe"
        Load           "extmod"
        Load           "type1"
        Load           "freetype"
        Load           "glx"
    EndSection
    
    Section "ServerFlags"
        Option         "AIGLX" "on"
        Option         "Xinerama" "0"
    EndSection
    
    Section "InputDevice"
        Identifier     "Mouse0"
        Driver         "mouse"
        Option         "Protocol" "auto"
        Option         "Device" "/dev/input/mice"
        Option         "Emulate3Buttons" "no"
        Option         "ZAxisMapping" "4 5"
    EndSection
    
    Section "InputDevice"
        Identifier     "Keyboard0"
        Driver         "kbd"
        Option         "XkbLayout" "us"
        Option         "XkbModel" "pc105"
    EndSection
    
    Section "Monitor"
        Identifier     "Monitor0"
        VendorName     "Hyundai"
        ModelName      "HIQ T91D"
        HorizSync       30.0 - 83.0
        VertRefresh     55.0 - 75.0
        Option         "DPMS"
        Option         "ModeValidation" "NoDFPNativeResolutionCheck"
    EndSection
    
    Section "Monitor"
        Identifier     "Monitor1"
        VendorName     "AG Neovo"
        ModelName      "F-419"
        HorizSync       24.0 - 80.0
        VertRefresh     49.0 - 75.0
        Option         "DPMS"
    EndSection
    
    Section "Device"
        Identifier     "Device0"
        Driver         "nvidia"
        VendorName     "NVIDIA Corporation"
    EndSection
    
    Section "Device"
        Identifier     "Videocard0"
        Driver         "nvidia"
        VendorName     "NVIDIA Corporation"
        BoardName      "GeForce 7600 GS"
        BusID          "PCI:1:0:0"
        Screen          0
    EndSection
    
    Section "Device"
        Identifier     "Videocard1"
        Driver         "nvidia"
        VendorName     "NVIDIA Corporation"
        BoardName      "GeForce 7600 GS"
        BusID          "PCI:1:0:0"
        Screen          1
    EndSection
    
    Section "Screen"
        Identifier     "Screen0"
        Device         "Videocard0"
        Monitor        "Monitor0"
        DefaultDepth    24
        Option         "TwinView" "0"
        Option         "metamodes" "DFP-0: 1280x1024_75 +0+0; DFP-0: nvidia-auto-select +0+0"
        SubSection     "Display"
            Depth       24
            Modes      "1280x1024"
        EndSubSection
    EndSection
    
    Section "Screen"
        Identifier     "Screen1"
        Device         "Videocard1"
        Monitor        "Monitor1"
        DefaultDepth    24
        Option         "TwinView" "0"
        Option         "metamodes" "DFP-1: 1280x1024_75 +0+0; DFP-1: nvidia-auto-select +0+0"
        SubSection     "Display"
            Depth       24
            Modes      "1280x1024"
        EndSubSection
    EndSection
    
    Section "Extensions"
        Option         "Composite" "Enable"
    EndSection
    
    David Watzke avatar 31.10.2007 14:06 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Zrovna jsem chtěl napsat "no to nebudou" s tím, že's to mohl dát na nějakej pastebin, ale jak jsem zahlíd že máš stejnej monitor jak já a rozjel jsi tam 1280x1024@75, tak mlčím :-D Díkec.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Black.Bandit avatar 31.10.2007 16:41 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    no vo ten monitor tu celou dobu jde. M2 tenhle postup nefungoval, nicméně už jsem na to také přišel, viz můj poslední přízpěvek dole. Také děkuji.
    Nemo propheta in patria sua
    David Watzke avatar 31.10.2007 17:30 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Já mám ale AG Neovo F-419 ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    30.10.2007 08:35 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Vitej do klubu prebehliku :-) Po nekolika mesicich trapeni s ATI me taky prekvapilo, jak je s nVidii vsechno snadne...
    30.10.2007 08:53 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    +1
    Metal smajdalfe, METAL!
    xvasek avatar 30.10.2007 08:59 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Uvidíme, kdo první rozjede compiz nebo beryl na dvou obrazovkách. Zatím mám nVidii, ale fandím AMD.
    30.10.2007 09:09 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Coz o to, ja taky fandim ATI/AMD (proto jsem si taky puvodne koupil jejich kartu), ale kdyz ji nemuzu na rozdil od nVidie pouzivat...

    BTW: Jsem fakt tak staromodni, kdyz nepouzivam 3d-desktop a staci mi jeden monitor? :-)
    xvasek avatar 30.10.2007 10:01 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Já mám nVidii ze stejného důvodu - prostě funguje, narozdíl od konkurence.

    A taky nemám dva monitory, mám 1ks monitoru a 1ks projektoru.
    30.10.2007 10:11 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Poslusne hlasim bezproblemovou funkcnost nVidia8800 + Beryl + 20" LCD (DVI) + 19" LCD (analog) v rezimu TwinView. Jedine co mi schazi je moznost tocit kazdou krychli zvlast :) Take u her poustenych na fulscreen je treba trochu carovat. Zobrazuji totiz s oblibou UPROSTRED. To by chtelo oci jako chameleon aby se takto dalo hrat :)
    koulinek avatar 30.10.2007 11:06 koulinek | skóre: 19 | blog: koulonet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Ja neco podobneho zkousel s LCD EIZO 19" (DVI) a LCD TV Samsung 32" (DVI > HDMI redukce) a nastavil jsem si Xinerama a v xorg.conf nastavil na kazdy zobrazovac vlastni screen0 a 1 tak si spoustim na kazdou plochu vlastni xserver. Zkousel jsem i compiz-fusion a docilil jsem i dvou kostek ale na LCDTV zustal v pravo na obrazovce svislej volnej pruh asi 3cm coz mi teda nevyhovovalo, ostatne obecne jsem to chtel jen vyzkouset a provozuju tuhle konfiguraci BEZ techto "ficurek" jeste si chcu pripojit jeden bezdratovy set KB+M a vytvorit jakejsi multiseat na ovladani filmu pohodlne "od pohovky" ETQW na TV odzkouseno a hodnotim to jako vyborne reseni :o)
    Motto: "Lépe býti dvanácti souzený, než šesti nesený."
    Grunt avatar 30.10.2007 13:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    beryl --screen 0 &
    beryl --screen 1 &
    emerald &
    DISPLAY=:0.1 aquamarine 
    …nebo tak nějak.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    30.10.2007 16:33 koffr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Ja sem staromodni a tak pouzivam dva monitory. Jak muzete pracovat jen na jednom? To je asi opravdu jen na kancelarskou praci a hrani her :)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 30.10.2007 14:39 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Ono to nefunguje? Když jsem to zkoušel naposledy, tak to s TwinView běhalo dobře.
    31.10.2007 09:57 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    funguje to naprosto normalne
    never use rm after eight
    30.10.2007 10:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Snadné? Snadnější než nemuset instalovat žádné stahované closed source drivery?
    30.10.2007 11:25 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Ne, snadnejsi ne... bylo to presne tak snadne jako nainstalovat closed source drivery (coz bylo velmi snadne).
    30.10.2007 13:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    O dost snadnější. Prostě nainstaluji distribuci a je hotovo. Nikde nemusím nic shánět.
    30.10.2007 13:08 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Kdyby to fungovalo, tak souhlasim :-)
    30.10.2007 13:09 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Mně to tak funguje. Odjakživa.
    30.10.2007 13:13 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Mne vsechno funguje od te doby, co mam misto ATI nVidii :-)
    30.10.2007 14:17 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Drivery přímo v distribuci?
    30.10.2007 14:44 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Michal nezabudni prilozit jeden z tvojich grafov aby si nam vsetkym jasne znazoril az o kolko je tvoj postup jednoduchsi :) samozrejme, spravne aplikuj 'Kubecekovu konstatntu' nech z toho na 100% vyjdes lepsie ty ;)
    30.10.2007 14:46 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Už jednou jsem vám napsal, že se s vámi budu bavit jen tehdy, budete-li argumentovat věcně. Na invektivy a (pokusy o) zesměšňování nemám čas ani náladu. Tady je to navíc silně off-topic.
    Black.Bandit avatar 31.10.2007 06:24 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Třeba Mandriva má binární drivery přímo v distribuci. Pouze se vás zeptá, zda je chcete používat a vše udělá sama.
    Nemo propheta in patria sua
    30.10.2007 12:01 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Ono tedy bylo samozrejme snadne take nainstalovat (open i closed source) driver pro ATI kartu. Co bylo nesnadne bylo zjistit, proc to nefunguje. To bylo dokonce tak nesnadne, ze nejsnadnejsim resenim tohoto nesnadneho problemu bylo koupit jinou kartu (nVidia), u ktere nejnesnadnejsi cast zprovozneni spocivala v one snadne instalaci closed-source driveru... :-)
    Black.Bandit avatar 30.10.2007 12:11 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Yast - přidat repozitář - nVidia

    Yast - správa software - ovladač nVidia

    oooo jak je to nesnadné.... V porovnání s sh ./ati.driver.installer.65432198451afagfasgh.run -$ -% -bla bla bla, hovno z toho VESA, je to skutečně opravdová hrůza :-D

    Ale teď vážně. Nemyslím si, že uzavřený ovladač je tak vážným problémem. Důležitý je snad funkční ovladač. Pak se zajímám o zbytek.
    Nemo propheta in patria sua
    30.10.2007 13:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Vidíte, já mám pro ATi funkční ovladač přímo jako součást distribuce. Žádné stahování z webu, žádná dodatečná instalace.
    Black.Bandit avatar 30.10.2007 14:22 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Ano. To bych ovšem musel zůstat u R200 případně R300, kde už to s tím "opensource" není tak slavné, případně u R400, které jsou i dnes vzhledem k výkonu neskutečně předražené a opensource driver je 100% reverse-enginering. To už je argument jako, že čumění na VESU je taky opensource. Pokud někdo má starou ATI R200-R300, tak to má jakýs takýs smysl pokud mu vyhovuje výkon. Jinak ne a s novým PC obvzvlášť ne. Instalace driveru ve formě stažení balíčku z repozitáře je přece úplně jednoduchá.
    Nemo propheta in patria sua
    30.10.2007 14:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Zjevně přehlížíte, že existují i lidé, kteří na počítači místo hraní nejnovějších herních fláků pracují. Takoví si nepotřebují do počítače (ani nového) dávat grafickou kartu, která stojí i topí víc než procesor.
    30.10.2007 15:15 nVidiot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Zjevně přehlížíte, že v roce 2007 existuje celá řada 3D akcelerovaných aplikací, ve kterých spousta lidí normálně pracuje.

    Argument o spotřebě větší než procesor je pak už zcela mimo mísu - na solidní rozběhání OpenGL vám stačí i pasivně chlazená GeForce zmíněná v tomto blogpostu.
    30.10.2007 17:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Trochu mi to začíná připomínat hodnotné diskuse o použitelnosti Linuxu na desktop, které neomylně dojdou k argumentům typu "Na Linuxu není pořádný CAD a bez pořádného CADu nemůže nikdo existovat. Cože, ty nepotřebuješ CAD? A už ses nechal vyšetřit?" Proto se radši ani nezeptám, co je to za "řadu" aplikací a jak velká "řada" uživatelů v nich pracuje.
    30.10.2007 18:40 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Zjevně přehlížíš, že existují i lidé, kteří na počítači kromě práce také chtějí hrát nejnovější herní fláky. A těm prostě opensource ovladače ke starým kartám a ve výkonu propadající proprietární ovladače k novým kartám nestačí.
    Quando omni flunkus moritati
    30.10.2007 19:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Jenže já se na rozdíl od bandity nesnažím předstírat, že je nepotřebuje nikdo nebo skoro nikdo. Zato on se tváří (cituji: "jinak ne a s novým PC obzvlášť ne"), jako by (nový) počítač s (řekněme) Radeonem X300 byl jen bezcenná hromádka šrotu.
    Black.Bandit avatar 30.10.2007 20:39 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Tak to teda ne. Žádná hromádka šrotu. Je tady ovšem spousta ale

    1) X300 se dá sehnat málokde, spíše už člověk sežene X550, vyjímečně X8x0 - neskutečně předražená!

    2) X550 stojí cca 60% ceny moderní 10x výkonější karty

    3) opravdu je na zvážení zda je opensource ovladač taovým benefitem, aby byl vykoupen velmi špatným popměrem cena/výkon?

    PS:: pokud vám stačí grafika výkonově někde kolem dnešních integrovaných pak vás chápu.
    Nemo propheta in patria sua
    31.10.2007 06:32 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii

    Ad 1: bohužel máte asi pravdu, půl roku jsem nesledoval ceníky a za tu dobu X300 vymizely, IMHO je to docela škoda.

    Ad 3: ono je to spíš obráceně: X300 mi na mou práci bohatě stačí; když si budu chtít pořídit něco výrazně výkonnějšího, nepřinese mi to nic navíc, ale bude to znamenat komplikace s chlazením a drivery.

    U těch integrovaných grafik bude asi dost záležet na modelu. Jednou jsem z čirého nerozumu koupil desku s integrovanou VIA Unichrome a… never more; ještě rád jsem do ní rychle dokupoval samostatnou kartu. Navíc by mi u integrované karty dost vadilo, že užírá systémovou paměť.

    Black.Bandit avatar 31.10.2007 07:43 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    No myslel jsem to tak, že pokud vám stačí výkon na úrovni integrované grafické karty, pak je pro vás X300-X550 skvělým řešením. Jinak, ten ASUS co jsem si koupil je nádherně tichý, nic moc nežere, jenom má binární drivery. Spíše jsem chtěl taky jednou vyzkoušet kartu, s velkým 3D výkonem v Linuxu. Donedávna jsem měl Radeon 9000, a byl jsem na práci spokojen. Pokud bych chtěl, třeba jen ze zvědavosti spustit nějakou 3D akci, už bych měl problém. Jinak samozřejmě hra pro mě není prioritou. Jen podotýkám, že pokud je pro vás důležité spíše to, zda je driver automaticky v distribuci a neé to, zda je opensource, pak některé dnešní ditribuce mají binární driver v sobě, někdy dokonce i na instalačním DVD a nainstalují jej samy, pokud odpovíte na dotaz "Ano chci ho"
    Nemo propheta in patria sua
    30.10.2007 09:28 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    nativne (t.j. u LCD najvyssie mozne) rozlisenie si zisti z manualu k monitoru, nespoliehaj sa nato, co ti vyhodi nejaky software. Podla toho si potom nastav xorg.conf. Ak je to neostre, tak s najvacsou pravdepodobnotou preto, lebo to nebezi na nativnom rozliseni.
    Black.Bandit avatar 30.10.2007 11:42 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Rozlišení a nastavení monitoru, to 100% správné, v manuálu a u výrobce ověřené je nastaveno v X.org. Monitor se ale sám chybně detekuje jako 1024x786. A to je průser, protože nVidia driver nastaví takové rozlišení, jaké mu monitor na DVI sdělí, že je jeho nativní. A pokud je monitor kretén, co sám dobře neví jaké je jeho rozlišení (česky - výrobce to zvoral), tak holt pak jede na blbém rozlišení. Celý problém je, jak donutit X.org, potažmo driver k nVidii, aby si nechali pro DVI vnutit jiné rozlišení než blbě požaduje monitor.
    Nemo propheta in patria sua
    Luboš Doležel (Doli) avatar 30.10.2007 18:41 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Na LCD TV taky používám vyšší než udávaná rozlišení - na tom není nic těžkého
    Option "ModeValidation" "NoDFPNativeResolutionCheck"
    Option "ModeValidation" "NoEdidDFPMaxSizeCheck"
    Option "ModeValidation" "NoEdidModes"
    
    + 1 vlastní definovaný režim.
    frEon avatar 30.10.2007 19:23 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    pak to ale chce jeste vygenerovat modeline
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Black.Bandit avatar 30.10.2007 20:54 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    tak ani takhle se nedopracuju výsledku. Rozlišení je sce OK, ale obraz je takový rozostřený. Když se pohrabu v nVidia control settings a pak dám "reset to hardware defaults" tak se to v mžiku upraví na výbornou. Jenže po restaru X-ek je to tu zase špatně. ovšem pokud pak spustím nVidia control setting, už nemusím nic nastavovat, a ono to naskočí samo. Vůbec tomu nerozumím, asi se na to vykašlu a zkončím u D-SUB.
    Nemo propheta in patria sua
    David Watzke avatar 30.10.2007 21:03 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Nebo si dej do autostartu prostředí nvidia-settings -l a nebo si nech vygenerovat xorg.conf od nvidia-settings.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    30.10.2007 11:57 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Nedávno jsem instaloval ovladač od ati a instalace byla fajn - vygenerovalo mi to balíček přímo pro distribuci. :-) Oproti tomu je nvidií instalátor bastl.
    Black.Bandit avatar 30.10.2007 14:25 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Jooo. To ja jsem si taky vygeneroval X balíčků. Jenže žádný nefungoval. A to je ten problém. A podle internetu rozhodně nejsem sám, dokonce bych řekl že patřím k většině. Nevím pro které distribuce poskytuje nVidia přímo balíček, ale pro openSUSE má dokonce repozitář. Takže nějakým vlastním sestavováním balíčku mě neoslníte. Toho mám za ty roky s ATI plné zuby.
    Nemo propheta in patria sua
    30.10.2007 15:10 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Já jsem nepsal vůbec nic o kvalitě samotných ovladačů (nicméně i s tou jsem spokojen - na Xpress 1250 chodí 8.42 pěkně). Jen o tom instalátoru - ten nvidií sahá do výsostného území balíčkovacího systému, zatímco ten od ATI generuje balíčky, což znamená méně potenciálních problémů.
    Black.Bandit avatar 30.10.2007 15:54 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    no. Takže tu máme situaci:

    ATI - vygeneruj si balíček sám

    nVidia - tady máš balíček.

    Co je asi tak jednodušší. (nemluvím o instalačních skriptech)
    Nemo propheta in patria sua
    30.10.2007 19:29 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    No jo, když máš tu pravou distribuci, tak je víc fajn tady máš balíček. Pokud ne, tak je mnohem lepší vygeneruj si balíček sám než dobastlím ti něco do systému a ani nenapíšu co.
    frEon avatar 30.10.2007 19:26 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    nevidim ve vyrabeni balicku s jednim jadernym modulem zadny smysl. stejne kdyz budu menit jadro budu muset ten balicek vygenerovat znova. jeste k tomu to do postupu pridava o jeden krok navic.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Black.Bandit avatar 31.10.2007 09:11 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    třeba v SUSE poku vím není třeba po upgradu jadra instalovat znova balíček s ovladačem.
    Nemo propheta in patria sua
    31.10.2007 23:30 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    To závisí na způsobu provedení toho ovladače, resp. jeho jaderného modulu. Pokud se kompiluje pro každé jádro zvlášť, tak se musí balíček přeinstalovat (a po instalaci se modul zkompilue pro nové jádro). Třeba Ubuntu ale kompiluje modul pro všechna jádra, takže uživatel tohle nemusí řešit (a podobný případ bude zřejmě i suse).
    frEon avatar 3.11.2007 23:04 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    to ale neplati pro vlastnorucne vytvorene balicky, nebo se pletu?
    Talking about music is like dancing to architecture.
    30.10.2007 13:40 spang
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Nvidia nejspíš nepotřebuje na Linuxové ovladače víc lidí, protože používají stejný základní kód jako pro Windowsí ovladače, zatímco ATI je myslím vyvíjela (vyvíjí?) úplně zvlášť.
    Black.Bandit avatar 30.10.2007 14:26 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    tím bych si nebyl tak jistý. Na tohle sice nejsem vzdělán, ale selký rozum mi říká, že lze použít část ovladače komunikující s čipem. Část komunikující s OS se musí napat vždycky.... Jak to dělají v ATI a v nVidii, to už je OT. Mě zajímá jen Funguje/nefunguje.
    Nemo propheta in patria sua
    30.10.2007 19:17 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    No nevim no. Jak už psal podobně někdo v minulém blogu, to byla fakt blbost si koupit teď tenhle mainstream. Předpokládám, že se jedná o tuhle 8600GT. Tahle 8800GT ji drtí na všech frontách. Neříkej, že bys nesehnal k předčasnému ježurovi 2 klacky navíc.
    30.10.2007 20:13 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    na linuxe ti to bude aj tak na dve veci; ja mam 7600GT a nenarazil som na aplikaciu, ktora by ju dokazala naplno vytazit
    Fluttershy, yay! avatar 30.10.2007 20:21 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Efekt je cenový.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Black.Bandit avatar 30.10.2007 20:43 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    ne dva nýbrž 3 klacky. 2 násobná cena, bůhví kolikatinásobný výkon. Grfiké obludy v PC nechci.
    Nemo propheta in patria sua
    31.10.2007 19:34 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    5600-3600 = 2000 ;-) To jsou ceny co jsem postnul já.

    Jinak jaký je výkon? Neporovnatelný!!! Píšu to právě proto, že nvidia teď o víkendu vydala tenhle svůj Hi-End za cenu mainstreamu. Proto je nesmysl si kupovat zrovna teď něco takovýhleho.

    Samozřejmě když nekdo nechce nějaký solidní výkon za solidní cenu, tak to brát nebude, ale v tom případě by si nekoupil ani tu 8600GT ;-).
    Black.Bandit avatar 3.11.2007 07:21 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    No já si nepovšiml, těch konrétních karet. Nekoupil jsem si od výroby přetaktovanou ASUS 8600GT TOP, nýbrž pouze základní verzi ASUS 8600GT. Její cena je 3000,- v absolutních čílech dokonce o pár korun nižší. (ASUS dělá mnoho karet s tímto dobrým chladičem)

    Problém tzv. high-endových karet je jejich spotřeba. Poskládál jsem si poměrně tichý, a vzhledem k předchozímu počítači také úsporný komp. Nechci grafiku se 150W spotřebou a hlučností vysavače. To ani omylem. Ani za tu cenu.. Zvážil bych to jako hráč. Ale jako člověk, co si zahraje občas, a vůbec mu nevadí nejmenší rozlišení či detaily na to zvysoka prdím. Navíc, nemám Windows, takže s hrama to nebude zas tak slavné...

    Jinak samozřejmě chápu, že z hlediska výkonu je 8800GT dobrý kauf. Nicméně nabízí mi něco, co nepotřebuju a taky neco co vysloveně nechcu. Ušetřené cca 3000,- raději narvu do nových reprobeden a třeba dalšího HDD, případně zvukovky.... Je to jen otázka priorit. A čekat? To bycj čekal pořád a nikdy si nic nekoupil.
    Nemo propheta in patria sua
    31.10.2007 19:37 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kulturní šok. Koupil jsem si nVidii
    Já mám taky 7600GT a takovej Compiz-fusion, nebo ET:Quake Wars bych řekl, že mi to vytěžuje dost. Samozřejmě bych nekupoval takovouhle kartu kvůli Linuxu, ale jednině na hry pod Win. Ale jak jsem psal výše/níže. Pokud bych to nechtěl na hry, tak bych nekupoval ani 8600GT.
    Black.Bandit avatar 31.10.2007 08:08 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Problém s Monitorem vyřešen.
    Podle rad některých diskutujících jsem zkoušel možnosti:

    Option "ModeValidation" "NoDFPNativeResolutionCheck"

    v sekci "Monitor" což sice upravilo rolzišení, ale obraz byl rozostřený. Nakonec jsem našel na foru Gentoo odkaz na nVnews, kde se tento problém řešil s jiným monitorem.

    Nakonec tedy nebylo třeba zakazovat DFP resolutioncheck ale přidat následující řádky do sekce device:

    Option "VertRefresh" "dfp: 30-83"

    Option "HorizSync" "dfp: 55-75"

    Option "ConnectedMonitor" "dfp"

    Option "MetaModes" "1280x1024"

    Sice jenom vzáleně tuším co jsem to asi provedl, ale hlavně že to funguje

    :-D
    Nemo propheta in patria sua

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.