Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »Dnes mě čekal opravdu krásný budíček, něco ve stylu "Martine, koupelna je tvoje".
Totiž v rodině mají zavedený zajímavý systém. První jdou do koupelny rodiče, protože musí jako první do práce, poté děti, které jdou do školy a následně ti co do školy nejdou. Tenhle systém mi docela vyhovuje. Je dán pevný časový rozpis a nejsou tady žádné boje o koupelnu a navíc nemusím vstávat tak brzo. Můj čas je 7:15 
Snídaně jsou celkem individuální záležitostí. Po snídani jsme si nachystali oběd ( našinec by řekl svačinku
) a šli do školy. Na začátku každé hodiny čte vyučující žákům nějakou povídku nebo vtip. Asi nejvíc mě zaujala chemie, žádné sedění v lavicích, většinou se zde dělají pokusy a ani dnešek nebyl výjimkou
Z magnézia a kyseliny chlorovodíkové jsme vyráběli vodík. Pokus probíhal zhruba následovně: Zapnuli jsme počítač, ke kterému byla připojena měřící stanice a k ní čidlo, kterým jsme snímali kolik vodíku jsme vyrobili a program vše měřil a zaznamenával do grafu.
Následně jsme jeli na kolech do Rhenenu do historického kostela. Akorát jsme dojeli a udělali si pár fotek okolí, tak začaly padat kroupy, schovali jsme se dovnitř a průvodkyně nám popovídala něco o historii. Pokud jsem ji správně pochopil tak kostel byl za války zbourán a po ní opět vybudován a ve zdi jako památku nedali jeden kámen. Mezitím přestalo pršet, tak jsme se vydali po schodech do věže, schodů bylo necelých 300, přesné číslo si nepamatuji. Z věže byl krásný výhled do okolí a ve 13:00 se nám do uší rozezněly zvony. Cesta z věže byla utrpením, za ty dva dny co jsem tad jsem si stačil všimnout, že tady mají strašně malinké schody a špatně se nám po nich šlo dolů.
Kolem třetí hodiny jsme přijeli zpátky do školy, kde nám k naší velké radosti byl zadán domácí úkol, jde o to udělat prezentaci o rozdílech mezi Olomoucí a Veenendaalem, vydrali jsme si téma "trafic in the city"
Nyní jsme měli tři hodiny volna, šli jsme domů, cestou se k nám přidaly Janovi kamarádky ( měl nedávno 16, tak jsme oslavovali ), hráli jsme na kytaru a pouštěli si písničky co máme rádi. V pět hodin musely odejít. Po jejich odchodu jsme si prohlédli fotky z dneška a šli na večeři.
Po večeři jsme chvilku poseděli a povídali si a jeli opět na kole do školy na "sportovní večer".
Ve škole na nás čekaly dvě tělocvičny, v jedné jsme hráli fotbal a v druhé "pinec", volejbal, bedminton a točili se na takové zajímavé židličce na lanech zavěšených na stropě. Před poslední třetinou času nám zdejší paní profesorka začala vysvětlovat nějakou jejich hru. Snaha z její strany byla, ale kdyby řekla, že jde o vybíjenou ušetřila by nám mnoho nechápavých pohledů
Rozdělili jsme se na čtyři týmy, dva české a dva holandské, v každé tělocvičně jsme hráli vždy dva týmy proti sobě a pak jsme se vystřídali. V první tělocvičně jsme remizovali 1:1 a v ruhé vyhráli 2:0. Bohužel náš druhý tým třikrát prohrál, takže nakonec Čechy : Holandsko - 3:3
Zítra jedeme autobusem do Amsterdamu. Měli jsme na výběr z několika možností kam chceme jít. Vybral jsem si Anne Frank House. Odpoledne jdeme s Janem na bowling.
Fotky:
Fotka z dolních pater věže, podled do okolí: 
PS: Fotky holanďanek časem taky budou...
Tiskni
Sdílej:
A to mi teda vubec sexyu napripadlo! Takze se tesim na nejake zajimave fotky tech tvych
... ale vzdycky jsem je videl akorat v tlustym svetruTo se tady nezměnilo, všichni chodí teple oblečeni......