abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 506 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Proti patentům stávkou

    11.3.2005 19:13 | Přečteno: 1426×

    Chci se podělit se svou obavou z následujícího. Jak známo, nebezpečí možnosti patentovat SW je velmi reálné. Zatím se častěji hovořilo o dopadech na malé vývojářské firmy. Nicméně se dle mého jedná jen o kapku v moři. Hrozí totiž reálné nebezpečí profesního ohrožení obrovského počtu pracovníků, kteří disponují nezanedbatelným know-how a zajištují chod IT v této zemi. Pravděpodponě jsi, pokud čteš tento blog, jedním z nich. A co více, naší zemi hrozí finanční ztráty nemalého rozsahu. Proč?

    Jak jste se jistě doslechli, linux porušuje 283 patentů, kdoví kolik jich porušují ostatní open source programy. Není v tuto chvíli vůbec podstatné, jestli je to, či není pravda. Stačí totiž jediné, soudním rozsudkem potvrzené porušení patentů a je po srandě. Budu to demonstrovat na příkladu. Dejme tomu, že soud někde v EU potvrdí, že linuxové jádro porušuje patent číslo XYZ, jehož držitelem je firma ABC (jen shoda). Co vlastně v danou chvíli může firma ABC učinit. Firma ABC může přijít k soudu a prohlásit, že každá firma, která nějakým způsobem linux využívá, instaluje ho svým zákazníkům atd. je povinna uhradit zpětně za 5 let poplatky ve výši 100EURO ročně za každou jednu instalaci linuxu. To není sranda, Kodak takhle žaluje Apple zpětně o 1mld. USD a pokud budou schváleny patenty víme, kdo si na nás brousí zuby. Co bude následovat?


  • Všechny takto postižené firmy zavřou krám (kde by na to vzaly).
  • Majitelé těchto firem budou pravděpodobně vystaveni exekuci (jednak kde by na to vzali, druhak banka).
  • Linuxoví administrátoři se mohou jít přihlásit na úřad práce (nebude dále kdo by je zaměstnal).
  • Stát přijde o miliardy na daních, které by odvedli tyto firmy, jejich zaměstnanci.
  • Stát přijde o miliardy investované do vzdělání IT odborníků.
  • Na nějakou dobu se rozpadne infrastruktura českého internetu.
  • Toto není úplný výčet ...

    Zdá se to někomu přitažené za vlasy. Možná, ale, a ted mluvím sám za sebe. Před rokem jsem mohl riskovat. Ted mám ale rodinu a budu postaven před dilema podnikat s rizikem, že jednoho dne se objeví pánové v kravatách a udělají ze mne chudáka. I kdyby měla firma jen pozastavit činnost, tak banka si na mne pochutná.

    Pánové, mračna se stahují a každý člověk, který je ohrožen na svém zajištění (což jsme v tuto chvíli všichni, majitel, podnikatel nebo zaměstnanec) má právo se bránit. Takovýmto legitimním nástrojem je stávka. Stávkují všichni, často Ti, kteří jsou placeni z našich daní. My na to snad máme právo taky. Nejsem právník, ale někdo, kdo bude tento blog číst se snad v právu na stávku vyzná. Ano, chci jako zaměstnanec své vlastní firmy vstoupit do stávky a vypnout na nezbytně nutnou dobu všechny naše servery. Jde mi o živobytí.

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Luk avatar 11.3.2005 20:11 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Není to tak horké

    I když jsem silným odpůrcem SW patentů, musím říct, že tak horké to zase není. Proč?

    1. I když směrnice projde, nebude platit "sama o sobě" - členské státy ji musí implementovat ve svých zákonech. Když to některé neudělají (což není případ ČR - viz postoj našich ministrů), postihnou je sankce, ale jejich občané nebudou postihováni za porušení patentů.
    2. Zákony nemohou mít zpětnou platnost, tedy nikdo nebude moci vymáhat nějaké plnění zpětně.
    3. Vymáhat něco po distributorech SW (nebo dokonce uživatelích) je v našem (a asi v evropském obecně) právu nemožné a zcela nereálné. Distributoři šíří (resp. uživatelé užívají) SW v dobré víře, že při tom nebyl porušen zákon, a ani nemají šanci zjistit, zda k porušení došlo.
    4. Až by došlo na "lámání chleba" a začaly by ve větší míře nějaké soudní spory, asi by vlády a parlamenty přehodnotily své stanovisko a SW patenty by byly zrušeny či otupeny.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.3.2005 20:36 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Není to tak horké
    Rad bych sdilel Vas optimismus. Ale i kdyby jste mel pravdu, ze zpetne po nas nikdo nebude nic vymahat. Co az bude smernice prijata. Upozornime nase uzivatele, ze pouzivaji system, ktery muze porusovat neci patenty, nebo to prejdeme mlcenim a budeme cekat, az nekdo za rok/dva prijde a onen klid nam vymlati z palice i s balickem drobnych. Budu protiargumentovat.

    1) CR to bude implementovat presne tak, jak bude chtit MS, OSA a dalsi, a tak aby to bylo v souladu (radeji jeste lepe) se smernicemi EU. Vzpomente na navstevu Gatese v Praze a jeho bratrickovani s nami placenymi uredniky.

    2) Mate pravdu, ale na veci to prilis nemeni. No tak to nebude vymahatelne zpetne. A co? V okamziku prijeti zavreme kram?

    3) Mozna. Ale pokud se bude verejne tvrdit, ze linux porusuje 283 patentu, jak se budete u soudu obhajovat, ze jste to netusil, kdyz se bude jednat o medialne proflaklou vec. Nota bene, kde vezmete penize na obhajobu pred soudem i treba se stredne velkou americkou firmou. Ani nemusi byt stredne velke, staci nastrcena vykopavka typu SCO.

    4) Tak tomu ani za mak neverim. Kdyz zacli komunisti popravovat, bylo pozde. Jak to bude jednou zabehle, je po prdeli (prominte mi ten vyraz), protoze v tom budou pekny penizky.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    11.3.2005 20:39 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Není to tak horké
    ad 1) implementace do narodnich zakonu je zavazna pod sankci a predpokladat, ze nekde nebude zavedena, je imho nerealisticke. Navic v takove zemi pak budou moci delat jen pro vnitrni trh, coz radu firem vyrazne poskodi nebo vyradi z oboru.

    ad 2) o to prave jde (coz je velmi podstatne a smutne), ze smernice neni zakon. Je to zavazny vyklad jiz existujiciho zakona nebo smlouvy - takze jde o to, ze stavajici norma bude proste interpretovana jinak nez dosud - obejde se tim nemoznost retroaktivity a vsechny do dnesnich dnu schvalene stare patenty budou vymahatelne jednoduse podle stareho zakona (tedy z pravnickeho hlediska nikoli retroaktivne), kteremu se pripise novy vyznam.

    ad 3) to zni logicky - ale je to irelevantni. zadna velka firma vam neinvestuje do neceho, kde nema pravni jistotu. Neni nutne neco realne vymahat treba na uzivatelich linuxu - realisticky pusobici hrozba uzivatelum produktu (treba linuxu) na zniceni nebo alespon tezkeho poskozeni tohoto produktu a jeho autoru/distributoru uplne staci.

    ad 4) to je imho taky nerealisticke. vlady v tomto pripade zjevne nerozhoduji v prospech volicu, ale v prospech lobby - a proc by v tom nemely pokracovat? Vetsine volicu vubec nedojde, jak je to poskozuje. Lidem z oboru to dojde - ale tech je malo a kdyz na ne kaslou ted, proc by na ne nekaslali i nadale? Mali maji smulu - casto to tak uz v minulosti bylo, a spolehat se v tomto na zdravy rozum a schopnost ucit se z chyb je na... Navic je podstatne, ze jakmile udelite vlastnicke pravo, nemuzete je jen tak jednoduse zrusit. Kdyz jednou nechate firmy, aby nacpaly miliardy do patentu, nemuzete uz ty patenty jen tak zrusit - to prilis pripomina komunisticke vyvlastneni a zvedl by se proti tomu zrejme velmi silny odpor.

    musim rict, ze taky nejsem pesimista, ale radeji bych se jeste snazil proti te smernici vsi silou protestovat.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    11.3.2005 20:59 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Není to tak horké
    Ad 2/ Takhle to opravdu, ale opravdu neni. Naproste nepochopeni terminu smernice.
    11.3.2005 21:03 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Není to tak horké
    Bylo by lepsi, kdybys nam ve svem prispevku vysvetlil, co to je smernice, nicmene podotykam: zde diskutovany bod cislo 2) na podstate problemu vubec nic nemeni.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    11.3.2005 21:11 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Není to tak horké
    Smernice je nastrojem slouzicim k harmonizaci pravnich radu jednotlivych clenskych statu. Je zavazna, co se tyce dosazeneho cile, na clenskych statech je, aby k jeji implementaci zvolily vhodnou formu a prostredky a ve lhute k tomu stanovene promitly smernici do sveho vlastniho pravniho radu.

    Na podstate problemu to samozrejme meni docela dost - nejedna se o zadny vyklad stavajicich platnych pravnich norem a tudiz neni mozne vymahat nic podle "stareho zakona". Soucasna praxe EPO pri udelovani patentu nema zadnou pravni oporu a takove patenty jsou proto soudne nevymahatelne. Pokud bude smernice o softwarovych patentech prijata a implementovana, bude naroky z techto patentu mozne uplatnovat ex nunc, nikoliv se zpetnou platnosti. Rozhodne tedy ne tak, ze nekdo prijde a bude chtit zaplatit poplatky za deset let zpatky.
    11.3.2005 21:54 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Není to tak horké
    Mozna jsem nebyl dost presny a napsal jsem to spatne, ale pokud vim, "retroaktivnost" spociva v tom, ze budou vymahatelne patenty schvalene v minulosti v dobe pred platnosti smernice. Nevim, zda bude mozne vymahat poplatky zpetne a ani to nepovazuji za nejpodstatnejsi - doufam, ze mate pravdu, a ze to mozne nebude, ale mimochodem, spolehat bych na to osobne nechtel. Nicmene jde IMO hlavne o to, ze bude mozne nikoli jen nove schvalovat a vymahat patenty, ale budou vymahatelne i jiz udelene patenty, z nich rada je velmi pochybnych. Problem je prave to, ze smernice vytvori vami zminenou pravni oporu pro vymahani patentu udelovanych v soucasne a minule - velmi sporne - praxi EPO. Takto mi to bylo vysvetlovano a ja ted nevim, kteremu tvrzeni mam verit - vase tvrzeni odporuje vsemu, co jsem zatim slysel. Mozna jsem necemu spatne rozumnel (pokud ano, tak se omlouvam), ale cela rada zdroju se vyslovne zminuje o tom, ze budou vymahatelne jiz udelene patenty EPO - vsichni se myli? Neptam se sarkasticky - povazuji to za velky problem a zajima me to.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    11.3.2005 22:02 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Není to tak horké
    Ano, vymahatelne budou - ale ne se zpetnou platnosti. Asi si opravdu nerozumime v tom, o cem mluvime. Stavajici, jiz udelene patenty samozrejme zustanou platne i po pripadnem schvaleni teto smernice. Zadny zakon nemuze zrusit jiz udelene "spatne" patenty, protoze je nelze jednoznacne definovat. Na zruseni neopravnene udelenych patentu existuji jine postupy, pomoci legislativniho procesu to opravdu nejde.
    11.3.2005 22:23 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Není to tak horké
    za velky problem v souvislosti s tim, co nazyvam "retroaktivnost" v uvozovkach, povazuju prave to, ze budou (v budoucnosti) vymahatelne patenty, ktere byly udeleny v dobe, kdy je kazdy povazoval za nevymahatelne, a proto se nikdo nenamahal proti nim protestovat, ci na ne brat ohled ve sve praci na software, pri investicich... TOHLE je imho retro-problem, ne nejake zpetne vybirane poplatky. Hralo se podle nejakych pravidel hry, a ty pravidla se v puli hry zmenily, a my nemame sanci ric "no jo, ale to kdybychom tehdy vedeli, tak bychom ty technologie nepouzivali, to jste nam meli rict uz tehdy..."

    lidi pouzivali patentovane technologie ve svych vecech a cele roky pracovali na necem, co povazovali za legalni a neproblematicke... a ted muzou zacit znova.

    o tom, ze patenty povazuji za chybu uz z principu, se tady ani nezminuji...
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    11.3.2005 21:57 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Není to tak horké
    Asi si nerozumime. I kdyby nebylo mozne naroky z patentu uplatnovat zpetne, nic to nemeni na podstate problemu patentovatelnosti SW. V okamziku prijeti smernice bud zavreme kram, nebo budeme zit s rizikem, ze nam to pocinaje timto dnem nekdo spocita. Jediny rozdil bude ve vysi castky. Nicmene, jak jsem jiz naznacil, spousta firem proste nemuze prestat z niceho nic vyvijet svou cinnost, protoze v tom okamziku se stanou splatne vsechny zavazky, ktere nemaji z ceho pokryt.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    11.3.2005 22:13 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Není to tak horké
    jeste dodatek... neni to nahodou o tom, ze smernice jistym novym zpusobem interpretuje terminy, ktere obsahuje Evropska patentova umluva, a tim muze ovlivnit zasadnim zpusobem i jeji vyklad, resp podporit vyklad, ktery uplatnuje EPO pri udelovani patentu v soucasnosti? viz napr. Hanke: "...Evropský patentový úřad již vydal po Evropě více jak 30 000 softwarových patentů. Jejich vynutitelnost v soudní síni je však zatím sporná, protože se opírají o jakousi velmi diskutabilní interpretaci Evropské patentové úmluvy. Odpůrci současné směrnice v EU se však obávají, že právě ta tuto interpretaci podpoří, a tak jaksi zpětně schválí praxi EPO a učiní i již vydané patenty vymahatelnými."
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    11.3.2005 22:23 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Není to tak horké
    Jiz udelene patenty by zustaly platne smernice nesmernice. A ano, navrh smernice ve stavajicim zneni schvalenem EK pripousti softwarove patenty v pojeti, v jakem jsou ze strany EPO jiz leta udelovany.
    11.3.2005 20:22 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Zaruky
    Panove ministri Mlynar i Urban pokud se nemylim vehementne tvrdili, ze smernice o computer implemented invention NEZAVADI patentovatelnost pocitacovych programu. Byl bych velice rad, kdyby jim nekdo predlozil papir ve smyslu "ja ministr ... zodpovedne prohlasuji, ze ze smernice o computer implemented invention nezavede patentovatelnost pocitacovych programu a pokud nektera ceska firma po zavedeni teto smernice prohraje soud v souvislosti s patentem na software, jsem plne ochoten nest nasledky toho, co jsem pomahal prosadit, a zavazuji se zaplatit nikoli z penez danovych poplatniku ale z vlastni kapsy kazde takto postizene firme skody v plne vysi. Podepsan, ministr ..."

    Chci videt, jak bude nucen priznat se k odpovednosti za to, co prosazuje, nebo ztrati tvar nejakou dalsi trapnou vytackou. A rozmaznout to pak v mediich. Tohle je medialne vdecne - ne nejake vecne argumenty. Jako tehdy v japonsku, jak ten papalas tvrdil, ze odpadni voda z jaderne elektrarny je naprosto nezavadna. Kdyz mu v TV dali sklenici, at ji vypije, vymekl a musel s velkou ostudou rezignovat na funkci. Uz by bylo nacase donutit i ty nase papalase, aby xakru museli nest odpovednost.

    Btw - ta stavka je rozhodne dobry napad, a byl bych velice rad, kdyby se neco takoveho podarilo zorganizovat v mire, ktera by zburcovala media a laickou verejnost.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    12.3.2005 08:12 Alekibango
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zaruky
    Co je tvář jednoho ministra proti velkému úplatku? Za 10 milionu korun ztratí tvář kdekdo.

    Ja bych raději, kdybychom mu promptně zařídili # a dostali tam člověka jednajícího v zájmu naší země, tzn. v zájmu všech českých firem v IT.

    "Ministr" Mlynář si je jistě vědom, že ŽÁDNÁ ČESKÁ FIRMA V IT by na softwareových patentech nevydělala. Přesto se všemožně snaží nám patenty zařídit. Není to náhodou zneužití moci ve funkci? Spolčení s cizí mocí?

    Četl jsem o vlastizradě v zákoně... Zjistil jsem, že ekonomická sabotáž není podle zákona o vlastizradě sabotáž... Ale podle mě by mu mělo jít něco přišít. Aspoň na 8 let. Nebo se pletu?

    Jsou tu nějací právníci?
    11.3.2005 20:44 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Postup stavky
    Stavka - jednotlive eskalacni faze
  • odstaveni DNS na 1h behem nedele
  • odstaveni DNS na 1h ve vsedni den
  • odstaveni DNS na 1 cely pracovni den
  • odstaveni WWW a DNS na 1 pracovni den
  • odstaveni SMTP, WWW a DNS na 1 pracovni den
  • odstaveni (dej se vule bozi)

    Myslim si, ze odstaveni DNS je klicove. Zpusobuje nejvetsi efekt a nejmensi skody. Spojeni na siti je dale mozne s pouzitim IP adresy, tudiz organizatori stavky mohou zustat v kontaktu. Navic, DNS system zkolabuje a nemusi se do stavky zapojit zdaleka vsichni. Proste bude internet tak nejak polamany. Navic si myslim, ze pokud se do stavky zapoji dost firem a lidi, je mozne vytvorit verejny dopis, ktery postizenym uzivatelum vysvetli proc jejich sluzba treba nebezi, a ze bojujeme i za jejich svobodu uzivat nepredrazeny, svobodny SW, ktery je zarukou levnych a kvalitnich sluzeb.
  • Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    Luk avatar 11.3.2005 21:14 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postup stavky
    Docela mám obavy, aby naše socialistické ministry (kteří se asi zanedlouho začnou opírat o podporu komunistů) kvůli tomu nenapadlo, že provoz základních internetových služeb (včetně DNS) je veřejný zájem a neuzákonili nějakou regulaci, příp. aby se nepostupovalo (nezávislé soudy pod tlakem vlády, vždyť to známe...) už nyní podle §182 odst. 1 písm. a) nebo g), resp. i podle odst. 2, a neukládaly se tresty na 1 rok až 6 let.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    12.3.2005 08:26 alekibango
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postup stavky
    myslim, ze to neni tak spatny napad :) Akorat to chce opravdu udelat melu ve velkem...

    Napsat stránku vysvetlující proč je stávka a proč jsou patenty špatné (je možné použít odkaz na www.ffii.cz nebo www.nosoftwarepatents.com).

    A tam bych přesměroval všechny dns záznamy www.

    Tzn. hodně www serverů by místo běžné stránky dávalo po dobu stávky (a také cacheovaně po!!) dokument o stavu Banánové Unie. Dobré by bylo mít tam počítadlo přístupů, což by nám pomohlo sledovat úspěšnost celé akce.

    Mail servery nemá imho cenu lámat, protože web je stejně vidět nejvíc. Škody na emailu jsou akorát otrava.

    Chce to ale zapojit i velké weby a nejraději registrátory domén. A nechat to 2 dny takto by bylo fakt zajimave..

    Nepoužívají registrátoři domén náhodou linux? zkusme je přesvědčit, aby do toho šli...
    12.3.2005 09:35 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postup stavky
    Kdyby jen administratori domen. Poslanecka snemovna pouzive Apapche a Exim. Zajmave by bylo vysvetlit panum poslancum, ze ministri jimi ve vlade schvaleni necini nic proti tomu, aby se jejich WWW a postovni system nestal predmetem patentoveho sporu.

    Dle meho by nebylo od veci vystavit na webu stranku, kde by se spravci DNS prihlasili s podporou akci + by uvedli pocet domen pod jejich spravou. Pomohlo by to predbezne zjistit, jake jsou sance na uspech. Skutecne bych ale zacal s odstavkou na 1h v nedeli, aby se to neprepisklo. Mohlo by to mit opacny dusledek.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    12.3.2005 09:42 Alekibango
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postup stavky
    nejenom registratori domen.... Ale parlament ti na apache nakasle.

    Registratori maji teoreticky velkou motivaci a moznosti zmenit statisice domenovych adres, coz by bylo mozna zajimavejsi... chce to nejakyho sikovnyho agenta, co je zkontaktuje...
    Ondrej avatar 12.3.2005 21:17 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postup stavky
    Odstaveni DNS systemu by bylo celkem citelny pro bezny uzivatele, ale chtelo by to odstavit aspon 1 korenovej. Jinak budou "nedostupny" pouze subdomeny, ale hlavni domeny budou v pohode. Ale odpalit hlavni DNS pro .cz, to by byla stavka. Toho by si vsimnul i posledni uzivatel :)
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    12.3.2005 14:27 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše DEMONSTRACE
    Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
    Nechtěli by jste nekdo uspořadat demonstraci? Jako pořad tu slyšim o nejakem Českem sdružení Linuxu. Ale o demonstraci jsem od nich neslyšel ani slovo. Tak se kurva jeden den seberem a udělame pořádou demonstraci! Ve spojní se stavkou by to byla dost dobrá věc! Podívejte se na jiné demonstrace. Pořád je o nich slyšet. At už jde o ekology, nácky(svině), komunisty, železničáře... Jestliže nedemonstrujme nekde svoji sílu tak se na nás vždycky vykašlou(politici). Dame dohromady lidí co jen pujde. Třeba se dohodnout i s odborovým svazem zaměstnanců i se zaměstnavateli. Pak už by to byla dost silna grupa. A pak by by jsme mohli udělat dost silnej vyrvál aby si nás někdo všiml. Já přidu na demonstraci kamkoliv! A opět se ptám! CO KURVA PRO NÁS Dělá ČESKÉ SDRUŽENÍ linuxu!!!
    12.3.2005 14:38 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DEMONSTRACE
    Neptej se, co může sdružení udělat pro tebe, ale ptej se, co ty můžeš udělat pro něj.
    Copak toho není dost?
    12.3.2005 15:24 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DEMONSTRACE
    Já jsem nechtěl někoho naštvat. Ale spíše vznést nějaký nápad co by bylo možné udělat. Klidně si to vezmu na starost! Ale domnívám se že Ceské združen uživatelů je tu asi největší grupa(trochu jako odbory :-)). Takže více zaštituje, nebo by měla, uživatele svobodného softwaru. Mě asi těžko někdo poslechne, aby jsme se sešli ten a ten den, před Strakovou Akademií a uspořádali demonstraci(pořádnej vyrvál). Jestli to někomu přijde jako dobrej nápad tak proč to neudělat. Čím více lidí, organizací a odborů bude ochotno zvednout zadek, jít protestovat, tím spíš něco dokážem! A podle mého názoru může takovouto akci nejlépe zaštítit České združení Linuxu. Osobně vám kdykoli pomůžu s organizací, či osobní přítomností na demonstraci.
    12.3.2005 15:29 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DEMONSTRACE
    Má odpověď byla také jenom parafrází slavnějšího výroku a jako taková nebyla myšlena příliš vážně. Jenom jsem ji nechtěl kazit blbým smajlíkem ;-)
    Copak toho není dost?
    Ondrej avatar 12.3.2005 21:26 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DEMONSTRACE
    Ja uz castecne demonstruju - chodim po praze s ceduli "NE softwarovym patentum v EU!". Ale jestli bude nejaka demonstrace (nejlepe v praze - je tady sidlo ministru) tak mi poslete mail (najdete ho v mojim profilu) a urcite prispecham i kamosem a transparentem!
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    Redakce | Inzerce | Podmínky použití | Osobní údaje
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.