abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:00 | Nová verze

    AlmaLinux OS byl vydán ve verzích 9.8 s kódovým jménem Olive Jaguar a 10.2 s kódovým jménem Lavender Lion. Podrobnosti v poznámkách k vydání (9.8 a 10.2). Opraveny byly zranitelnosti Copy Fail (CVE-2026-31431), Dirty FRAG, Fragnesia (CVE-2026-46300), nginx Rift (CVE-2026-42945) a SSH Keysign Pwn (CVE-2026-46333).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | IT novinky

    Seznam.cz vykázal za rok 2025 tržby v celkové hodnotě 6,454 miliardy korun. Oproti roku 2024 nárůst o 3,68 %. Zisk před zdaněním oproti předcházejícímu roku poklesl, a to o 11,21 % na 1,330 miliardy korun. Vlastní velké jazykové modely SeLLMa najdou dnes uživatelé téměř na všech seznamáckých službách. Na všechny obsahové služby byla zavedena technologie text-to-speech, díky níž si mohou uživatelé přehrát články v audio verzi namluvené

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:22 | IT novinky

    Vláda představila strategické digitalizační projekty. Roadmapa zahrnuje celkem 55 projektů napříč státní správou, z toho 22 prioritních projektů vycházejících přímo z programového prohlášení vlády a 33 projektů založených na platné legislativě. Portfolio pokrývá oblasti financí, zdravotnictví, digitální identity, dat, registrů, dopravy, krizového řízení, sociálních agend i kybernetické bezpečnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:22 | Komunita

    Vyjádřeni Software Freedom Conservancy (SFC) k porušování licence AGPLv3 společností Bambu Lab v jejich softwaru Bambu Studio pro 3D tisk. Bambu Studio vychází z PrusaSliceru. Ten zase z Slic3ru. Spuštěn byl projekt baltobu, který kombinuje několik strategií pro řešení problému. SFC zastřeší vývoj svobodné náhrady proprietární knihovny libbambu_networking pomocí reverzního inženýrství a reimplementace, forku OrcaSliceru pro Bambu Lab tiskárny od Paweła Jarczaka a forku celého Bambu Studia pod názvem Viscose.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    25.5. 22:44 | Nová verze

    Správce souborů GNOME Commander (Wikipedie) byl přepsán do Rustu a vydán v nové verzi 2.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.5. 19:44 | Nová verze

    Sway (Wikipedie), dlaždicový (tiling) správce oken pro Wayland kompatibilní s i3, byl vydán ve verzi 1.12. Do vývoje se zapojilo 50 vývojářů. Přehled novinek na GitHubu. Sway 1.12 závisí na wlroots 0.20.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.5. 16:33 | IT novinky

    Papež Lev XIV. ve své první encyklice Magnifica Humanitas (Skvělé lidství), která se věnuje umělé inteligenci (AI), varoval před dezinformacemi, které AI manipulací s obsahem vytváří. Moc mají podle něj sociální sítě ovládané hrstkou soukromníků. Upozornil také roli digitálních platforem v obchodování s lidmi, které podle něj musí být uznáno jako současná forma otroctví. Papež se také poprvé omluvil za roli, kterou Vatikán sehrál při legitimizaci otroctví, a za to, že jej po staletí neodsoudil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.5. 16:11 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad zveřejnil Výroční zprávu za rok 2025 (pdf), která shrnuje jeho hlavní aktivity v oblasti regulace elektronických komunikací, poštovních služeb, digitálních služeb a přípravy na dohled nad umělou inteligencí. Součástí zprávy jsou také data o vývoji trhu, včetně pokračujícího růstu spotřeby mobilních dat a rozšiřování sítí nové generace. Celkový objem přenesených mobilních dat dosáhl v roce 2025 přibližně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.5. 16:00 | Nová verze

    Tým sdružení CZ.NIC vyvíjející routovacího daemona BIRD oznámil vydání nových verzí 3.3.0 a 2.19.0. Ty přinášejí podporu pro EVPN/VXLAN a automatizaci BGP na základě router advertisementů. Více informací je k dispozici v archivu uživatelského mailing-listu.

    VSladek | Komentářů: 0
    24.5. 04:33 | Nová verze

    Open source software pro úpravu digitálních fotografií LightZone (Wikipedie) byl vydán v nové verzi 5.0.0. LightZone je dnes k dispozici pod licencí BSD. Původně se jednalo o proprietární software vyvíjený společností Light Crafts. Ta v prosinci 2012 souhlasila s uvolněním zdrojových kódů jako open source [Wayback Machine].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (12%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (7%)
     (3%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 1722 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.9.2006 22:40 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: banan.cz ? - Ne! Už ne!
    HostingZdarma.cz je taky shit. A není vůbec zdarma.

    Web? GamePark klient potřeboval z mého webu stahovat herní informace a tak posílal naprosto primitivní GET požadavek. Problém je ve slově primitivní - dokud v požadavku nebyly další voloviny jako User-Agent a podobné, server na požadavek vracel Error 500 Internal Server Error. Krám jeden blbej!

    Administrace subdomén? Jdou jen A záznamy - nějakou dobu, než jsem urgoval nápravu, nefungovaly změny existujících záznamů.

    MX záznamy? Když je změním, tak se změna projeví jen na primárním DNS serveru, na sekundárním zůstanou údaje staré. Když jsem urgoval nápravu, tak prostě jen vynutitli změnu na tom sekundáru, ale blbě to funguje furt.
    xxx avatar 28.9.2006 22:42 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: banan.cz ? - Ne! Už ne!

    Existuje ČR vůbec nějaká firma, která poskytuje podobné služby kvalitně. Protože až příliš často slyším jen špatné reference (no prý se víc pomlouvá než chválí, ale zatím jsem v tomto oboru pochvalu neviděl). Na Pipni, Banán, nebo dříve na Pes.cz. Existuje nějaká taková společnost, nebo si to člověk musí rovnou zařídit pronájem komplet serveru aby dostal kvalitu jakou chce? (Nebo se poptat kamarádů, jestli neznají nějakou menší lokální garážovou firmičku.) Ne že by mě to teď trápilo, ale jeden nikdy neví.

    Návíc mě překvapuje, že si kazí pověst dost často na blbostech ajko poslat jeden email apod.

    Please rise for the Futurama theme song.
    Chloop avatar 28.9.2006 22:51 Chloop | skóre: 14 | blog: Chlupi_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: banan.cz ? - Ne! Už ne!
    K "blacklistu" přidám i superhosting, protože jejich služby jsou taktéž hrůzné, tedy co se mých zkušeností týče.

    Já tuto situaci budu řešit známým, který má hostingovou firmu. A nejenže nepochybuji o jeho znalostech ohledně bezpečnosti a hostingu a věcí kolem toho, ale budu schopen si s ním dohodnout přesně vše na míru. Takže začínám zastávat názor, že je třeba buď vlastní server a nebo takovýto známý, aby bylo dosaženo plné spokojenosti.
    All we need: "Peace, Love & Linux"
    28.9.2006 22:55 Knedla | skóre: 8 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: banan.cz ? - Ne! Už ne!
    Možná to bude znít divně, ale už více jak rok spokojeně používáme pipni.cz ve variantě profi. Free varianta byla téměř nepoužitelná.
    Luk avatar 28.9.2006 23:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: banan.cz ? - Ne! Už ne!
    Existuje ČR vůbec nějaká firma, která poskytuje podobné služby kvalitně.
    Ano, existuje jich mnoho. Z těch velkých třeba Zoner nebo Ignum. Kromě toho je spousta malých lokálních firem, které mohou nabídnout kvalitu za slušné peníze. Skoro v každém městě se aspoň jedna najde ;-)

    Problém je v tom, že firmy jako Banán nebo Pípni pořád přežívají, protože si spousta lidí nedá říct. Mohou to slyšet stokrát, ale stejně se pak - zaslepeni nízkou cenou - rozhodnou jinak. Je to jako s těmi buřty :-D
    Nebo se poptat kamarádů, jestli neznají nějakou menší lokální garážovou firmičku.
    To je dobrá cesta. Ale ještě lepší je zeptat se na tuto firmu dalších lidí - hlavně jestli nemají nějaké špatné zkušenosti.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 28.9.2006 23:02 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: banan.cz ? - Ne! Už ne!
    Dobré služby poskytuje Český hosting. Není to nic pro náročné (ale lze se domluvit na čemkoli), nicméně je to kvalitní hosting pro běžné webové prezentace. Mají jen 1 program (+ program dedikovaných serverů): 500MB prostor na disku; neomezený přenos dat; neomezený počet subdomén; PHP 4 nebo 5; MySQL 4 nebo 5, PostgreSQL (až My i Postgre maximálně 2 DB), SQLite, Berkeley DB3; provoz cronu; neomezeně e-mailových adres; POP, IMAP, SMTP (vše také šifrovaně); doménový koš; antispam, antivir; webové rozhraní pošty; mod_rewrite, mod_alias, FTP (i šifrované), denní zálohování. Technická podpora (e-mail, ICQ, telefon) mi na maily odpovídala do dne.

    Nechci působit jako jejich podomní prodejce, nicméně jsem byl velmi spokojený. Výpadky skoro žádné, podpora fungovala...

    Jo, a cena: 1000 peněz / rok... Co řešit. Pokud nechcete třeba Perl, Python nebo jiné vychytávky, běžte do toho. Prostor a DB lze dokoupit, pak i snad externí vedení DNS a další věci.

    Uf. Neplacená reklama. :-)

    A abych nezapomněl: o všem (důležitém) informovali mailem.
    David Watzke avatar 28.9.2006 23:16 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: banan.cz ? - Ne! Už ne!
    V tom případě Klenot.cz pwnz... výpadek nepamatuju, mám tam e-mailů kolik chci (1GB) - POP3s, IMAPs, 1GB na www, neomezenej traffic, mod_rewrite naprostá samozřejmost, mod_python, mod_php, mod_vhost, MySQL (phpMyAdmin) a další DB, SFTP, awstats (co jsem ještě zapomněl?)... to vše za 300 Kč / rok.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 28.9.2006 23:17 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: banan.cz ? - Ne! Už ne!
    Jasně, ještě antispam (greylisting), webmail... prostě vše :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.9.2006 23:28 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: banan.cz ? - Ne! Už ne!
    Tsss, já už tam četl mod_vlhkost. :-D Mno, přiznám se, že si na klenot taky brousím zuby, protože vypadá velice slušně. :-)
    29.9.2006 08:56 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: banan.cz ? - Ne! Už ne!
    To vypadá pěkně. Já chci utéct od Webzdarma, který je čím dál horší. Už jsem zvažoval i Seznam, přeci jen je naděje že to nezkrachuje.
    29.9.2006 01:41 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: banan.cz ? - Ne! Už ne!

    Existuje ČR vůbec nějaká firma, která poskytuje podobné služby kvalitně. Protože až příliš často slyším jen špatné reference (no prý se víc pomlouvá než chválí, ale zatím jsem v tomto oboru pochvalu neviděl). Na Pipni, Banán, nebo dříve na Pes.cz. Existuje nějaká taková společnost, nebo si to člověk musí rovnou zařídit pronájem komplet serveru aby dostal kvalitu jakou chce? (Nebo se poptat kamarádů, jestli neznají nějakou menší lokální garážovou firmičku.) Ne že by mě to teď trápilo, ale jeden nikdy neví.

    Návíc mě překvapuje, že si kazí pověst dost často na blbostech ajko poslat jeden email apod.

    profitux.cz - občas (spíš velmi zřídka) technicky podmíněný výpadek, ale jednání velice korektní, teoreticky neomezeno (i databáze a maily), 200 Kč za čtvrt roku, první měsíc na zkoušku zdarma.
    Bluebear avatar 28.9.2006 23:30 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: banan.cz ? - Ne! Už ne!
    Omlouvám se, že se svezu na vlně diskuse, ale přišlo mi hloupé s tím obtěžovat na diskusním fóru samostatně...

    Nemáte někdo zkušenosti s webhostingem savana.cz?
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    sekyt avatar 30.9.2006 16:06 sekyt | skóre: 16 | blog: sekytarium
    Rozbalit Rozbalit vše Re: banan.cz ? - Ne! Už ne!
    Jo, je to tam OK - ale moje stránky nebyly nijak složitý.

    Skončil jsem tam jenom pro cenu, vedu 3 weby a platit tolik se mi nechtělo
    29.9.2006 10:02 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: banan.cz ? - Ne! Už ne!
    Ja jsem drive vyuzival hosting.cz (dneska myslim active24.cz). Nejlevnejsi verze za 80 Kc mesicne, myslim, ze to bylo kolem 200M diskoveho prostoru, ktery si clovek rozdelil pro web a maily, mailovych adres neomezene, sprava DNS. Co se tyce jednani, chovali se velice korektne, support fungoval bez problemu.
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    29.9.2006 11:17 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: banan.cz ? - Ne! Už ne!
    29.9.2006 11:20 filbar | skóre: 36 | blog: Denicek_programatora | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: banan.cz ? - Ne! Už ne!
    Tak já mám přes kamaráda také špatnou zkušenost s banánem:
    Genstiade (07:26 PM) : 
    Nevypadl vam nahodou b08, kdyz dam xxx.cz tak me to presmeruje okamzite na banan... 
    Banan.cz - Tech (07:27 PM) : 
    Dobrý večer, server je v pořádku. Vaše doména byla blokována pro nadměrnou zátěž serveru. Spuštěna bude v cca 21 hodin. 
    Genstiade (07:28 PM) : 
    To myslite vazne? 
    Banan.cz - Tech (07:29 PM) : 
    ano, jedná se o standartní postup
    
    Už se ani nedivím, že nemají na jinou reklamu, než na to, aby po Ostravě nechávali stát staré dodávky, které mají na střeše stojan s logem banánu.
    freshmouse avatar 29.9.2006 11:29 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: banan.cz ? - Ne! Už ne!
    Slyšel jsem o tom. Vyberou si navštěvovaný portál, a ten pak třeba na hodinku přesměrují na sebe. Na stížnosti reagují jak říkáš: svádějí to na zátěž... I když nejsem zastáncem podobných praktik (tělesné tresty), tak tihle by si zasloužili za uši (ha! už to máme výjimku!).
    29.9.2006 12:07 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: banan.cz ? - Ne! Už ne!
    Já bych řekl, že to nebudou jen fámy, když jsem po pár minutách Googlem našel hned několik podobných „příhod“ … Radši bych se jim zdaleka vyhnul.
    29.9.2006 13:36 Penguin_007 | skóre: 2 | Duchcov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: banan.cz ? - Ne! Už ne!

    Nejlépe se mi jeví klenot.cz, ceskyhosting.cz a arachne.cz. Přiměřené poplatky, vstřícnost a velmi kladné reakce v okoli.

    Amatéři si konkurují, profesionálové spolupracují; můj web
    1.10.2006 09:15 ant. chadima
    Rozbalit Rozbalit vše Re: banan.cz ? - Ne! Už ne!
    arachne.cz

    a samozrejmne

    smiling.cz

    ;-)
    9.10.2006 22:34 delAll
    Rozbalit Rozbalit vše Re: banan.cz ? - Ne! Už ne!
    banan.cz je hodně v pohodě, bohužel ta pošta zůstala tam stejná ipadresa, jenom se změnilo nějaké b03 na b13, ale mám záznamy u nich, takže nemám žádný problém, mají solidní technickou podporu, která opravdu odpovídá

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.