Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
To chceš povedať, že sa v hokeji točí málo peňazí? To bude asi tým, že hráčovi XY zaplatili N miliónov z tých, ktoré dostali od televizákov za priame prenosy a potom im už neostalo chudákom na prevádzku štadióna.
Nejspíš si pletete českou/slovenskou hokejovou ligu s NHL. V našich podmínkách to s těmi miliony není tak horké - ani od televize ani pro hráče. V rozpočtech českých a slovenských klubů tvoří provoz hokejové haly nezanedbatelnou položku.
V čem je Řecko nebo Španělsko lepší národ pro basketbal, než my? Moc bysme toho nenašli.
Nevím, jak je to ve Španělsku, ale v Řecku třeba v tom, že tam děti odmala mydlí street na plácku asi v takové míře, jako u nás fotbal. To je IMHO hodně podstatný rozdíl.
proč proboha musíme trpět zesílení zvuku televizní reklamy. Zatím jsem nenarazil na nikoho, komu by to nevadilo. Na co máme mediální (či jaký) zákon.
Jde vůbec nějakým způsobem (peticí či tak) donutit posrance k dodatku k zákonu? Jaké jsou možnosti lobingu běžného občana proti mediálním molochům?
U nás funguje na 100% pouze u ČT1.
I u ČT2, ale jen analogově, přes DVB-T ne. U DVB-T to plánují vyřešit pomocí EPG, ale nějak moc se do toho zatím nehrnou… :-( Nova a Prima VPS a spol. bojkotují, i když mi není moc jasné proč. To si snad myslí, že když si někdo nahraje film na video, tak si ho pak pouští i s reklamami?
Prima jí zatím může konkurovat spíše ojediněleTo bych rozhodně netvrdil. Nově šla sledovanost drasticky dolů, naopak Prima stoupá. Nova mívala kdysi sledovanost okolo 70 %, dnes je ráda za 40. Prima se pohybuje mírně přes 20 % a v některých obdobích poráží ČT 1. V prime-time je to vidět ještě výrazněji.
Buďte rádi, že je ta reklama tak okatá. Nemáme ani tušení, co nám firmy vnucují podprahově a podvědomě. Prý stačí do jednoho z 25 filmových okének dát reklamu a oběť ani vědomě neví, že je tou reklamou ovlivněna.
Viděl jsem o tom zajímavý dokument. V něm bylo například vědecky dokázáno, že Pepsi by měla podle reakce mozku chutnat lidem více než Coca Cola, ale protože Coca Cola má všudypřítomnější reklamu, člověk si myslí, že mu Coca Cola chutná lépe.
No není to děsivé? Je to děsivé!
a tvrdě postihovaná když se na to přijde.Nově takovou reklamu odhalili (už je to nějaký ten pátek), ale postih žádný. Šlo to nějak do ztracena, jako vždy, když má dodržovat zákon nadjedinec či nadorganizace.
A co na tu lacinou Tesco Colu rika vase telo ? Bere ji jako zdravou vyzivu ?To jiste ne :) Ale pochybuji, ze by tomu bylo jinak v pripade "originalni" coly.![]()
V něm bylo například vědecky dokázáno, že Pepsi by měla podle reakce mozku chutnat lidem více než Coca ColaVětší kravinu jsem už dlouho neslyšel. Pepsi má víc cukru a je nepatrně kyselejší, ale každý člověk na to může reagovat jinak. Mně například dřív Pepsi chutnala víc, ale jak mi postupem času stále méně chutnají hodně sladké věci, začínám Pepsi (ale v podstatě i Coca Colu) zavrhovat. Jinak podprahová reklama se nedělá tak, že se něco vloží do jednoho okénka z 25. Je to mnohem rafinovanější. Např. se mohou části informace (které samy o sobě moc neznamenají a nejdou jednoduše rozpoznat) vložit do různých filmů nebo i do úplně odlišných forem šíření informací (něco do rádia, něco do novin apod.). A když se to v mozku poskládá dohromady, člověk má touhu koupit ten určitý produkt. Je to trochu podobné, jako se v Batmanovi skládal dohromady Smilex, nebo jak se to jmenovalo (jed, po kterém se člověk uchechtal k smrti).
Tohle mne zaujalo u záznamu k Die Another Day na IMDb:
Only five cars in the entire movie do not belong to either Ford or Ford's Premier Automotive Group (Aston Martin, Jaguar, Land Rover, Volvo). There are two Ferrari F355's, a Porsche 911, a Mercedes SL and a Lamborghini Diablo. All of these cars (except possibly the Merc) get damaged / destroyed / dropped out of the back of a plane. None of the Fords get damaged at all.
Že by náhoda? :-)
Tiskni
Sdílej: