Byla vydána nová stabilní verze 7.6 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 140. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 1.90.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.25.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.
Byla vydána nová major verze 7.0 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově je postavena je na Debianu 13 (Trixie) a GNOME 48 (Bengaluru). Další novinky v příslušném seznamu.
Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
To chceš povedať, že sa v hokeji točí málo peňazí? To bude asi tým, že hráčovi XY zaplatili N miliónov z tých, ktoré dostali od televizákov za priame prenosy a potom im už neostalo chudákom na prevádzku štadióna.
Nejspíš si pletete českou/slovenskou hokejovou ligu s NHL. V našich podmínkách to s těmi miliony není tak horké - ani od televize ani pro hráče. V rozpočtech českých a slovenských klubů tvoří provoz hokejové haly nezanedbatelnou položku.
V čem je Řecko nebo Španělsko lepší národ pro basketbal, než my? Moc bysme toho nenašli.
Nevím, jak je to ve Španělsku, ale v Řecku třeba v tom, že tam děti odmala mydlí street na plácku asi v takové míře, jako u nás fotbal. To je IMHO hodně podstatný rozdíl.
proč proboha musíme trpět zesílení zvuku televizní reklamy. Zatím jsem nenarazil na nikoho, komu by to nevadilo. Na co máme mediální (či jaký) zákon.
Jde vůbec nějakým způsobem (peticí či tak) donutit posrance k dodatku k zákonu? Jaké jsou možnosti lobingu běžného občana proti mediálním molochům?
U nás funguje na 100% pouze u ČT1.
I u ČT2, ale jen analogově, přes DVB-T ne. U DVB-T to plánují vyřešit pomocí EPG, ale nějak moc se do toho zatím nehrnou… :-( Nova a Prima VPS a spol. bojkotují, i když mi není moc jasné proč. To si snad myslí, že když si někdo nahraje film na video, tak si ho pak pouští i s reklamami?
Prima jí zatím může konkurovat spíše ojediněleTo bych rozhodně netvrdil. Nově šla sledovanost drasticky dolů, naopak Prima stoupá. Nova mívala kdysi sledovanost okolo 70 %, dnes je ráda za 40. Prima se pohybuje mírně přes 20 % a v některých obdobích poráží ČT 1. V prime-time je to vidět ještě výrazněji.
Buďte rádi, že je ta reklama tak okatá. Nemáme ani tušení, co nám firmy vnucují podprahově a podvědomě. Prý stačí do jednoho z 25 filmových okének dát reklamu a oběť ani vědomě neví, že je tou reklamou ovlivněna.
Viděl jsem o tom zajímavý dokument. V něm bylo například vědecky dokázáno, že Pepsi by měla podle reakce mozku chutnat lidem více než Coca Cola, ale protože Coca Cola má všudypřítomnější reklamu, člověk si myslí, že mu Coca Cola chutná lépe.
No není to děsivé? Je to děsivé!
a tvrdě postihovaná když se na to přijde.Nově takovou reklamu odhalili (už je to nějaký ten pátek), ale postih žádný. Šlo to nějak do ztracena, jako vždy, když má dodržovat zákon nadjedinec či nadorganizace.
A co na tu lacinou Tesco Colu rika vase telo ? Bere ji jako zdravou vyzivu ?To jiste ne :) Ale pochybuji, ze by tomu bylo jinak v pripade "originalni" coly.![]()
V něm bylo například vědecky dokázáno, že Pepsi by měla podle reakce mozku chutnat lidem více než Coca ColaVětší kravinu jsem už dlouho neslyšel. Pepsi má víc cukru a je nepatrně kyselejší, ale každý člověk na to může reagovat jinak. Mně například dřív Pepsi chutnala víc, ale jak mi postupem času stále méně chutnají hodně sladké věci, začínám Pepsi (ale v podstatě i Coca Colu) zavrhovat. Jinak podprahová reklama se nedělá tak, že se něco vloží do jednoho okénka z 25. Je to mnohem rafinovanější. Např. se mohou části informace (které samy o sobě moc neznamenají a nejdou jednoduše rozpoznat) vložit do různých filmů nebo i do úplně odlišných forem šíření informací (něco do rádia, něco do novin apod.). A když se to v mozku poskládá dohromady, člověk má touhu koupit ten určitý produkt. Je to trochu podobné, jako se v Batmanovi skládal dohromady Smilex, nebo jak se to jmenovalo (jed, po kterém se člověk uchechtal k smrti).
Tohle mne zaujalo u záznamu k Die Another Day na IMDb:
Only five cars in the entire movie do not belong to either Ford or Ford's Premier Automotive Group (Aston Martin, Jaguar, Land Rover, Volvo). There are two Ferrari F355's, a Porsche 911, a Mercedes SL and a Lamborghini Diablo. All of these cars (except possibly the Merc) get damaged / destroyed / dropped out of the back of a plane. None of the Fords get damaged at all.
Že by náhoda? :-)
Tiskni
Sdílej: