Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).
V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).
Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.
Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.
Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Tiskni
Sdílej:
To chceš povedať, že sa v hokeji točí málo peňazí? To bude asi tým, že hráčovi XY zaplatili N miliónov z tých, ktoré dostali od televizákov za priame prenosy a potom im už neostalo chudákom na prevádzku štadióna.
Nejspíš si pletete českou/slovenskou hokejovou ligu s NHL. V našich podmínkách to s těmi miliony není tak horké - ani od televize ani pro hráče. V rozpočtech českých a slovenských klubů tvoří provoz hokejové haly nezanedbatelnou položku.
V čem je Řecko nebo Španělsko lepší národ pro basketbal, než my? Moc bysme toho nenašli.
Nevím, jak je to ve Španělsku, ale v Řecku třeba v tom, že tam děti odmala mydlí street na plácku asi v takové míře, jako u nás fotbal. To je IMHO hodně podstatný rozdíl.
proč proboha musíme trpět zesílení zvuku televizní reklamy. Zatím jsem nenarazil na nikoho, komu by to nevadilo. Na co máme mediální (či jaký) zákon.
Jde vůbec nějakým způsobem (peticí či tak) donutit posrance k dodatku k zákonu? Jaké jsou možnosti lobingu běžného občana proti mediálním molochům?
U nás funguje na 100% pouze u ČT1.
I u ČT2, ale jen analogově, přes DVB-T ne. U DVB-T to plánují vyřešit pomocí EPG, ale nějak moc se do toho zatím nehrnou… :-( Nova a Prima VPS a spol. bojkotují, i když mi není moc jasné proč. To si snad myslí, že když si někdo nahraje film na video, tak si ho pak pouští i s reklamami?
Prima jí zatím může konkurovat spíše ojediněleTo bych rozhodně netvrdil. Nově šla sledovanost drasticky dolů, naopak Prima stoupá. Nova mívala kdysi sledovanost okolo 70 %, dnes je ráda za 40. Prima se pohybuje mírně přes 20 % a v některých obdobích poráží ČT 1. V prime-time je to vidět ještě výrazněji.
Buďte rádi, že je ta reklama tak okatá. Nemáme ani tušení, co nám firmy vnucují podprahově a podvědomě. Prý stačí do jednoho z 25 filmových okének dát reklamu a oběť ani vědomě neví, že je tou reklamou ovlivněna.
Viděl jsem o tom zajímavý dokument. V něm bylo například vědecky dokázáno, že Pepsi by měla podle reakce mozku chutnat lidem více než Coca Cola, ale protože Coca Cola má všudypřítomnější reklamu, člověk si myslí, že mu Coca Cola chutná lépe.
No není to děsivé? Je to děsivé!
a tvrdě postihovaná když se na to přijde.Nově takovou reklamu odhalili (už je to nějaký ten pátek), ale postih žádný. Šlo to nějak do ztracena, jako vždy, když má dodržovat zákon nadjedinec či nadorganizace.
A co na tu lacinou Tesco Colu rika vase telo ? Bere ji jako zdravou vyzivu ?To jiste ne :) Ale pochybuji, ze by tomu bylo jinak v pripade "originalni" coly.![]()
V něm bylo například vědecky dokázáno, že Pepsi by měla podle reakce mozku chutnat lidem více než Coca ColaVětší kravinu jsem už dlouho neslyšel. Pepsi má víc cukru a je nepatrně kyselejší, ale každý člověk na to může reagovat jinak. Mně například dřív Pepsi chutnala víc, ale jak mi postupem času stále méně chutnají hodně sladké věci, začínám Pepsi (ale v podstatě i Coca Colu) zavrhovat. Jinak podprahová reklama se nedělá tak, že se něco vloží do jednoho okénka z 25. Je to mnohem rafinovanější. Např. se mohou části informace (které samy o sobě moc neznamenají a nejdou jednoduše rozpoznat) vložit do různých filmů nebo i do úplně odlišných forem šíření informací (něco do rádia, něco do novin apod.). A když se to v mozku poskládá dohromady, člověk má touhu koupit ten určitý produkt. Je to trochu podobné, jako se v Batmanovi skládal dohromady Smilex, nebo jak se to jmenovalo (jed, po kterém se člověk uchechtal k smrti).
Tohle mne zaujalo u záznamu k Die Another Day na IMDb:
Only five cars in the entire movie do not belong to either Ford or Ford's Premier Automotive Group (Aston Martin, Jaguar, Land Rover, Volvo). There are two Ferrari F355's, a Porsche 911, a Mercedes SL and a Lamborghini Diablo. All of these cars (except possibly the Merc) get damaged / destroyed / dropped out of the back of a plane. None of the Fords get damaged at all.
Že by náhoda? :-)