Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.105 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.105 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Ve Firefoxu bude lepší správa profilů (oddělené nastavení domovské stránky, nastavení lišt, instalace rozšíření, uložení hesla, přidání záložky atd.). Nový grafický správce profilů bude postupně zaváděn od 14.října.
Canonical vydal (email) Ubuntu 25.10 Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do července 2026.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzi 1.5.0.
Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Tiskni
Sdílej:
To chceš povedať, že sa v hokeji točí málo peňazí? To bude asi tým, že hráčovi XY zaplatili N miliónov z tých, ktoré dostali od televizákov za priame prenosy a potom im už neostalo chudákom na prevádzku štadióna.
Nejspíš si pletete českou/slovenskou hokejovou ligu s NHL. V našich podmínkách to s těmi miliony není tak horké - ani od televize ani pro hráče. V rozpočtech českých a slovenských klubů tvoří provoz hokejové haly nezanedbatelnou položku.
V čem je Řecko nebo Španělsko lepší národ pro basketbal, než my? Moc bysme toho nenašli.
Nevím, jak je to ve Španělsku, ale v Řecku třeba v tom, že tam děti odmala mydlí street na plácku asi v takové míře, jako u nás fotbal. To je IMHO hodně podstatný rozdíl.
proč proboha musíme trpět zesílení zvuku televizní reklamy. Zatím jsem nenarazil na nikoho, komu by to nevadilo. Na co máme mediální (či jaký) zákon.
Jde vůbec nějakým způsobem (peticí či tak) donutit posrance k dodatku k zákonu? Jaké jsou možnosti lobingu běžného občana proti mediálním molochům?
U nás funguje na 100% pouze u ČT1.
I u ČT2, ale jen analogově, přes DVB-T ne. U DVB-T to plánují vyřešit pomocí EPG, ale nějak moc se do toho zatím nehrnou… :-( Nova a Prima VPS a spol. bojkotují, i když mi není moc jasné proč. To si snad myslí, že když si někdo nahraje film na video, tak si ho pak pouští i s reklamami?
Prima jí zatím může konkurovat spíše ojediněleTo bych rozhodně netvrdil. Nově šla sledovanost drasticky dolů, naopak Prima stoupá. Nova mívala kdysi sledovanost okolo 70 %, dnes je ráda za 40. Prima se pohybuje mírně přes 20 % a v některých obdobích poráží ČT 1. V prime-time je to vidět ještě výrazněji.
Buďte rádi, že je ta reklama tak okatá. Nemáme ani tušení, co nám firmy vnucují podprahově a podvědomě. Prý stačí do jednoho z 25 filmových okének dát reklamu a oběť ani vědomě neví, že je tou reklamou ovlivněna.
Viděl jsem o tom zajímavý dokument. V něm bylo například vědecky dokázáno, že Pepsi by měla podle reakce mozku chutnat lidem více než Coca Cola, ale protože Coca Cola má všudypřítomnější reklamu, člověk si myslí, že mu Coca Cola chutná lépe.
No není to děsivé? Je to děsivé!
a tvrdě postihovaná když se na to přijde.Nově takovou reklamu odhalili (už je to nějaký ten pátek), ale postih žádný. Šlo to nějak do ztracena, jako vždy, když má dodržovat zákon nadjedinec či nadorganizace.
A co na tu lacinou Tesco Colu rika vase telo ? Bere ji jako zdravou vyzivu ?To jiste ne :) Ale pochybuji, ze by tomu bylo jinak v pripade "originalni" coly.![]()
V něm bylo například vědecky dokázáno, že Pepsi by měla podle reakce mozku chutnat lidem více než Coca ColaVětší kravinu jsem už dlouho neslyšel. Pepsi má víc cukru a je nepatrně kyselejší, ale každý člověk na to může reagovat jinak. Mně například dřív Pepsi chutnala víc, ale jak mi postupem času stále méně chutnají hodně sladké věci, začínám Pepsi (ale v podstatě i Coca Colu) zavrhovat. Jinak podprahová reklama se nedělá tak, že se něco vloží do jednoho okénka z 25. Je to mnohem rafinovanější. Např. se mohou části informace (které samy o sobě moc neznamenají a nejdou jednoduše rozpoznat) vložit do různých filmů nebo i do úplně odlišných forem šíření informací (něco do rádia, něco do novin apod.). A když se to v mozku poskládá dohromady, člověk má touhu koupit ten určitý produkt. Je to trochu podobné, jako se v Batmanovi skládal dohromady Smilex, nebo jak se to jmenovalo (jed, po kterém se člověk uchechtal k smrti).
Tohle mne zaujalo u záznamu k Die Another Day na IMDb:
Only five cars in the entire movie do not belong to either Ford or Ford's Premier Automotive Group (Aston Martin, Jaguar, Land Rover, Volvo). There are two Ferrari F355's, a Porsche 911, a Mercedes SL and a Lamborghini Diablo. All of these cars (except possibly the Merc) get damaged / destroyed / dropped out of the back of a plane. None of the Fords get damaged at all.
Že by náhoda? :-)