Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.
Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.
Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.
Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.
MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.
Tiskni
Sdílej:
To chceš povedať, že sa v hokeji točí málo peňazí? To bude asi tým, že hráčovi XY zaplatili N miliónov z tých, ktoré dostali od televizákov za priame prenosy a potom im už neostalo chudákom na prevádzku štadióna.
Nejspíš si pletete českou/slovenskou hokejovou ligu s NHL. V našich podmínkách to s těmi miliony není tak horké - ani od televize ani pro hráče. V rozpočtech českých a slovenských klubů tvoří provoz hokejové haly nezanedbatelnou položku.
V čem je Řecko nebo Španělsko lepší národ pro basketbal, než my? Moc bysme toho nenašli.
Nevím, jak je to ve Španělsku, ale v Řecku třeba v tom, že tam děti odmala mydlí street na plácku asi v takové míře, jako u nás fotbal. To je IMHO hodně podstatný rozdíl.
proč proboha musíme trpět zesílení zvuku televizní reklamy. Zatím jsem nenarazil na nikoho, komu by to nevadilo. Na co máme mediální (či jaký) zákon.
Jde vůbec nějakým způsobem (peticí či tak) donutit posrance k dodatku k zákonu? Jaké jsou možnosti lobingu běžného občana proti mediálním molochům?
U nás funguje na 100% pouze u ČT1.
I u ČT2, ale jen analogově, přes DVB-T ne. U DVB-T to plánují vyřešit pomocí EPG, ale nějak moc se do toho zatím nehrnou… :-( Nova a Prima VPS a spol. bojkotují, i když mi není moc jasné proč. To si snad myslí, že když si někdo nahraje film na video, tak si ho pak pouští i s reklamami?
Prima jí zatím může konkurovat spíše ojediněleTo bych rozhodně netvrdil. Nově šla sledovanost drasticky dolů, naopak Prima stoupá. Nova mívala kdysi sledovanost okolo 70 %, dnes je ráda za 40. Prima se pohybuje mírně přes 20 % a v některých obdobích poráží ČT 1. V prime-time je to vidět ještě výrazněji.
Buďte rádi, že je ta reklama tak okatá. Nemáme ani tušení, co nám firmy vnucují podprahově a podvědomě. Prý stačí do jednoho z 25 filmových okének dát reklamu a oběť ani vědomě neví, že je tou reklamou ovlivněna.
Viděl jsem o tom zajímavý dokument. V něm bylo například vědecky dokázáno, že Pepsi by měla podle reakce mozku chutnat lidem více než Coca Cola, ale protože Coca Cola má všudypřítomnější reklamu, člověk si myslí, že mu Coca Cola chutná lépe.
No není to děsivé? Je to děsivé!
a tvrdě postihovaná když se na to přijde.Nově takovou reklamu odhalili (už je to nějaký ten pátek), ale postih žádný. Šlo to nějak do ztracena, jako vždy, když má dodržovat zákon nadjedinec či nadorganizace.
A co na tu lacinou Tesco Colu rika vase telo ? Bere ji jako zdravou vyzivu ?To jiste ne :) Ale pochybuji, ze by tomu bylo jinak v pripade "originalni" coly.![]()
V něm bylo například vědecky dokázáno, že Pepsi by měla podle reakce mozku chutnat lidem více než Coca ColaVětší kravinu jsem už dlouho neslyšel. Pepsi má víc cukru a je nepatrně kyselejší, ale každý člověk na to může reagovat jinak. Mně například dřív Pepsi chutnala víc, ale jak mi postupem času stále méně chutnají hodně sladké věci, začínám Pepsi (ale v podstatě i Coca Colu) zavrhovat. Jinak podprahová reklama se nedělá tak, že se něco vloží do jednoho okénka z 25. Je to mnohem rafinovanější. Např. se mohou části informace (které samy o sobě moc neznamenají a nejdou jednoduše rozpoznat) vložit do různých filmů nebo i do úplně odlišných forem šíření informací (něco do rádia, něco do novin apod.). A když se to v mozku poskládá dohromady, člověk má touhu koupit ten určitý produkt. Je to trochu podobné, jako se v Batmanovi skládal dohromady Smilex, nebo jak se to jmenovalo (jed, po kterém se člověk uchechtal k smrti).
Tohle mne zaujalo u záznamu k Die Another Day na IMDb:
Only five cars in the entire movie do not belong to either Ford or Ford's Premier Automotive Group (Aston Martin, Jaguar, Land Rover, Volvo). There are two Ferrari F355's, a Porsche 911, a Mercedes SL and a Lamborghini Diablo. All of these cars (except possibly the Merc) get damaged / destroyed / dropped out of the back of a plane. None of the Fords get damaged at all.
Že by náhoda? :-)