abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:44 | Zajímavý software

    TerminalPhone (png) je skript v Bashi pro push-to-talk hlasovou a textovou komunikaci přes Tor využívající .onion adresy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | IT novinky

    Před dvěma lety zavedli operátoři ochranu proti podvrženým hovorům, kdy volající falšuje čísla anebo se vydává za někoho jiného. Nyní v roce 2026 blokují operátoři díky nasazeným technologiím v průměru 3 miliony pokusů o podvodný hovor měsíčně (tzn., že k propojení na zákazníka vůbec nedojde). Ochrana před tzv. spoofingem je pro zákazníky a zákaznice všech tří operátorů zdarma, ať už jde o mobilní čísla nebo pevné linky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 03:44 | Komunita

    Společnost Meta (Facebook) předává React, React Native a související projekty jako JSX nadaci React Foundation patřící pod Linux Foundation. Zakládajícími členy React Foundation jsou Amazon, Callstack, Expo, Huawei, Meta, Microsoft, Software Mansion a Vercel.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 01:22 | IT novinky

    Samsung na akci Galaxy Unpacked February 2026 (YouTube) představil své nové telefony Galaxy S26, S26+ a S26 Ultra a sluchátka Galaxy Buds4 a Buds4 Pro. Telefon Galaxy S26 Ultra má nový typ displeje (Privacy Display) chránící obsah na obrazovce před zvědavými pohledy (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 00:22 | Nová verze

    Byla vydána grafická knihovna Mesa 26.0.1 s podporou API OpenGL 4.6 a Vulkan 1.4. Je to první stabilní verze po 26.0.0, kde se novinky týkají mj. výkonu ray tracingu na GPU AMD a HoneyKrisp, implementace API Vulkan pro macOS.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.6 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.23.0 FreeRDP, tj. svobodné implementace protokolu RDP (Remote Desktop Protocol). Opravuje 11 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Španělský softwarový inženýr oznámil, že se mu podařilo na dálku ovládat sedm tisíc robotických vysavačů po celém světě. Upozornil tak na slabé kybernetické zabezpečení těchto technologií a jejich možné a snadné zneužití. Nesnažil se hacknout všechny robotické vysavače po světě, ale pouze propojil svůj nový DJI Romo vysavač se zařízením Playstation. Aplikace podle něj ihned začala komunikovat se všemi sedmi tisíci spotřebiči a on je

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 03:33 | Humor

    Momo je fenka cavapoo, která svými náhodnými stisky kláves bezdrátové klávesnice vytváří jednoduché počítačové hry. Technicky to funguje tak, že Raspberry Pi s připojenou bluetooth klávesnicí posílá text do Claude Code, který pak v Godotu píše hry a sám je i testuje pomocí screenshotů a jednoduchých simulovaných vstupů. Za stisky kláves je Momo automaticky odměňována pamlsky. Klíčový je pro projekt prompt, který instruuje AI, aby i

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 24
    včera 02:22 | Nová verze

    GNU awk (gawk), implementace specializovaného programovacího jazyka pro zpracování textu, byl vydán ve verzi 5.4.0. Jedná se o větší vydání po více než dvou letech. Mezi četnými změnami figuruje např. MinRX nově jako výchozí implementace pro regulární výrazy.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (2%)
     (5%)
     (2%)
     (13%)
     (26%)
    Celkem 962 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Luk avatar 26.3.2009 15:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monopolní chování Skype
    Skype nemá žádný monopol. Je spousta jiných (a lepších) poskytovatelů VoIP. Problematika Skype vs. SIP je na úrovni ICQ vs. XMPP, o nic jiného nejde.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    belisarivs avatar 26.3.2009 15:45 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monopolní chování Skype

    Presne tak. At teda nepouziva Skype kdyz je tak na prd.

    IRC is just multiplayer notepad.
    =^..^= AmigaPower® avatar 27.3.2009 11:06 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monopolní chování Skype
    ...tady někomu uniká základní věc! Alternativní program XYZ může bejt 1000x lepší, ale těžko ho vnutíš člověku, kterej si s tebou chce psát/volat, má všechny kontakty ve skajpu a další komunikátor si jenom kvůli tomu, že se tobě skajp nelíbí instalovat rozhodně nebude... ;-)
    26.3.2009 15:49 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monopolní chování Skype
    Jako že Skype má monopol na Skype? A co tě nutí ho používat?
    26.3.2009 16:01 filbar | skóre: 36 | blog: Denicek_programatora | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monopolní chování Skype
    Protože z ničeho jiného se nejde na Skype připojit než z originálního Skype klienta.
    Grunt avatar 26.3.2009 16:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monopolní chování Skype

    A ono se někdy šlo na tu síť Skypu připojit z něčeho jiného než "originálního" Skype klienta?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 26.3.2009 16:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monopolní chování Skype

    Protože jinak to funguje normálně.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.3.2009 18:30 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monopolní chování Skype
    A proč by to jako jít mělo?
    26.3.2009 16:13 Rix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monopolní chování Skype

    Ja neviem ja som so skype nezaznamenal ziaden problem... mozno ze vzdy pouzivam aktualna verziu...

    Tak neviem kde by mohla byt chyba;) mozno ma ma skype rado :P ... ale moze to byt chyba aj distra...

    Inac pouzivma verziu 2.0.0.72 ak by ta to trapilo .... a mam ju danu aspon 2 tyzdne... ked osm potreboval s niekymc ez skype..... :D:P

    Tak ja ziaden problem envidim:P skus nainstalit novu verziu...

    26.3.2009 17:51 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monopolní chování Skype

    Me rozesmala ta prvni veta:

    Protože už mě chování Skypu docela rozčiluje rozhodnul jsem se napsat tento zápisek.

    Typicky, kdyz nekdo zacina s

    Protože už mě chování Skypu docela rozčiluje rozhodnul jsem se

    tak se vetsinou dotycny rozhodne naprogramovat alternativu, podat zalobu nebo aspon poslat bugreport, ale tim ctyrradkovym blogpostem to teda tem lidem od Skypu vylozene natrel!

    Luk avatar 26.3.2009 18:22 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monopolní chování Skype
    Autor zápisu může také přejít ke konkurenci. Doporučuji operátora 802.VOX, je to nejspolehlivější VoIP operátor a během cca ročního provozu jsem s ním plně spokojen.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    26.3.2009 18:46 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monopolní chování Skype

    On si stěžoval, že má žízeň, vy mu nabízíte jídlo. Ne, SIP není alternativa ke Skype.

     

    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    Luk avatar 26.3.2009 18:56 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monopolní chování Skype
    Ne, SIP není alternativa ke Skype.
    SIP je alternativa ke Skype. Tak jako je Skype alternativa k pevné lince, jako je SIP alternativa k pevné lince, jako je mobil alternativa k pevné lince (a k SIPu) atd. Anebo jako je Linux alternativa k Windows ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    26.3.2009 19:10 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monopolní chování Skype

    Ne, SIP není alternativa ke Skype. A nebo možná jo, jen to není alternativa ve stejné kategorii. Skype není jen VoIP.


    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    26.3.2009 19:31 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monopolní chování Skype

    Abych netrolloval: Skype je vlastní síť pro volání přes internet zadarmo a i přes nepříznivé sítové prostředí. Zároveň umožňuje videohovory a textovou komunikaci. 99% hovorů je uskutečněno skrze síť Skypu a jen cca 1 procento končí v PSTN síti. Navíc většina komunikace se ve Skype odehrává pomocí textové komunikace opět v rámci sítě Skype. Lze přes SIP telefonovat, provozovat videohovory a textovat se sítí Skype a to tak, že zdarma? Ne. Možná je to alternativa, ale autorovo maminka z toho mít radost nebude. Stejně jako XMPP bez ICQ transportu taky v ČR nějak extra netáhne. Toť moje hodnocení situace :-D.

    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.3.2009 21:58 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monopolní chování Skype
    V testu mi schází Xphone.cz, docela významný hráč :-(
    26.3.2009 19:06 filbar | skóre: 36 | blog: Denicek_programatora | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monopolní chování Skype

    Bug report jsem poslal přes username mamky, a lidem od Skypu nic natírat nechcu, jenom jsem si povzdechl, ze takhle se SW nedělá(aby se muselo čekat více než měsic na opravu způsobující nefunkčnost programu, což v odkazovaném threadu v poslední reakci také někdo píše). A problém se týká se poslední aktuální verze Skypu 2.0.72 a Fedory 8.

    A co se týká zastaralosti Fedory 8, tak mamce vyhovuje a aktualizaci nechce a navíc chyba nebyla způsobena Fedorou.

    26.3.2009 21:46 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monopolní chování Skype
    jenom jsem si povzdechl, ze takhle se SW nedělá

    Jo, ale tohle my zname a ne jenom ze skype, ze (ano, narazim na M$). Tak se software nedela, ale je to jejich software a ze jsou lidi blby a sami se navezou do vendor lock-in situace je jejich problem.

    Co se stalo. Skype prisel, udelal super reklamu, udelal system tak, aby se dokazal probit i pres hodne drsne omezeny firewally (tahle vlastnost se mi jako uzivateli libi, ale jako adminovi nelibi). Lidi se nezajimali, jak to funguje, jak je to kompatibilni, jaka je licence. Lidi jenom vedeli, ze to muzou pouzivat zadarmo. A ted, kdyz je nejakej problem, tak nadavaji a kdyby chteli prejit k jinej sluzbe, tak maji smulu, protoze Skype je uzavrenej, takze nikdo jinej s nim komunikovat nemuze (jojo, ted dela skype nejaky to propojeni do SIPu - uvidime). Kdyby skype ted kompletne celou sluzbu zpoplatnil, tak na to muzou uzivatele nadavat jak chteji, ale bud zaplati, nebo to prestanout pouzivat. Jenze, kdyz ted budou mit vsechny kontakty jenom pres skype, tak radsi zaplati, aby o kontakty neprisli. Proste takovy hezky jednoduchy "vypalny".

    Spravne by to melo tak, ze po prichodu skype se meli lidi zajimat, kde je definice protokolu, jake je propojeni do ostatnich sluzeb, jak lze zprovoznit vlastni nezavisly server. Jenze, to by na tom pak skype nemohl tolik vydelat.

    A jenom dodatek k veci. Mam Linux Skype 2.0.0.72 a prihlasovani mi jde normalne, kontakty vidim taky v pohode.

    Muzes taky zkusit skype kompletne preinstalovat a vytvorit si novej profil, jestli ta chyba pretrva. Pokud se chyba neobjevi, vrat puvodni profil. Pokud se chyba objevi, je to profilem, pak smaz to nastaveni a prihlas se znovu, melo by se to vsechno vytvorit znovu. Pokud se chyba v puvodnim profilu uz neobjevi, bylo neco s instalaci Skype. A pochybuju, ze by s cistou instalaci skype a novym uctem chyba pretrvavala - me to prece na linuxu jede. Jo a nebo muzes mit nejaky problem s knihovnama, zkus trebas posledni ubuntu na CD (neinstalovat na disk, jen z CD a do toho prihodit skype).

    martin() avatar 26.3.2009 20:38 martin() | skóre: 6 | Prievidza / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monopolní chování Skype
    Ak chces pouzivat skype bez skype klienta tak vyskusaj kopete. nedavno bola podpora pridana do svn. v akom je to stave netusim...
    Hovor múdro, nepriateľ načúva ! -- S. J. Lec --
    vlastikroot avatar 26.3.2009 20:40 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monopolní chování Skype
    Neni to nahodou jen podpora ovladani skype klienta z kopete pres dbus API ?
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Limoto avatar 26.3.2009 20:54 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monopolní chování Skype

    Ne, DBUS to IMHO není..

    Nicky726 avatar 26.3.2009 21:14 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Monopolní chování Skype
    IMO jen textová komunikace, nebo jsem něco přehlídl?
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.