Dánské ministerstvo pro digitální záležitosti má v plánu přejít na Linux a LibreOffice [It's FOSS News].
V úterý Google vydal Android 16. Zdrojové kódy jsou k dispozici na AOSP (Android Open Source Project). Chybí (zatím?) ale zdrojové kódy specifické pro telefony Pixel od Googlu. Projekty jako CalyxOS a GrapheneOS řeší, jak tyto telefony nadále podporovat. Nejistá je podpora budoucích Pixelů. Souvisí to s hrozícím rozdělením Googlu (Google, Chrome, Android)?
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.101 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.101 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.
Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.
Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.
Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).
To asi sotva. Nevím, jestli je o to takový zájem, nebo jestli to vydávají v tak malých sérií, ale chtěl jsem dneska např. koupit ještě „Šest medvědů s cibulkou“ a ve zhruba 14.00 už mi ve třech trafikách řekli, že mají vyprodáno.
Tedy „s Cibulkou“ samozřejmě. (Hmm, nakládaný medvěd s cibulí . . .
)
A víš, že ono tohle možná není až tak nereálné? Nevěřím ale tomu, že to zavedou i mimo Čínu.
cheechoo @ 193.86.238.17 - včera, 12. listopadu 2007, 15:36PS.: Tou přílohou myslí ty DVD z trafiky za 40kčTakže ano, takoví existují
Filmy vypaluju a za 50kc mam 5 filmu a ne jenom jeden. Vypaluju je v práci takže energie nic a na pracovnim PC takže taky nic a v pracovní době takže čas taky nic. Vždycky si pujcim original od nejakyho blba co si koupí original a nebo DVD jako přílohu a hned si to vypalim na DVD-R Verbatim a nebo Memorex.
Otázkou je, jak dlouho takovou práci bude mít , uršitě ne až do důchodu.
Ale ano, jsou smysluplná nebo aspoň mají určitý smysl, protože zcela evidentně mají svůj vliv na to, že se to prodává za takovou cenu.Souhlasím, to je asi argument pro.
A taky je to ochrana snadno překonatelná, takže proti ní nic nemám. Pokud někdo nechce být slušný a nechce dodržet podmínky, tak je může obejít.Jenže remasterovat svoje koupené DVD znamená do toho krásného originálního obalu dát vypálené DVD a to prostě není ono - to si to můžu rovnou stáhnout z netu
Jaxi, promiň, ale myslím, že bys měl uvažovat o jiné práci. Obchodní model videopůjčoven je, obávám se, odsouzen k zániku.
<metafyzika>
Navíc musím přiznat, že videopůjčovny nemám rád, protože mi připadají ponižující - je to vězení informací. Film jako informace může volně plout světem a být pro každého, ale v půjčovnách je uzavřen na fyzický nosič jen proto, aby to někomu přineslo pár korun. A ještě se lidem namlouvá, že jinak to nejde. Představ si, že by tohle někdo udělal tobě... hm... oprava: co když už to někdo udělal tobě a nám všem?
</metafyzika>
Ale zpět do reality - videopůjčovny ztrácejí smysl, to je jasné, ale ztratily by ho stejně, i kdyby nebylo nelegálního kopírování, protože IMHO všechno směřuje k obchodování s filmy po internetu a lidé se nepohrnou do půjčovny, když si mohou film koupit z pohodlí svého obýváku. To je prostě vývoj, stavět se proti němu je strašně těžké a myslím, že v daném případě to nestojí za to - raději si najdi místo někde, kde to má budoucnost.
Napadá mne, že i profese, instituce, dráteníka vymizela. Půjčování informace v dnešní době taky vidim jako spornou.
P.S., obecná odpověď na pálení/kupování - předpokládám, že trvanlivost uložení informace na pálených médiích je řádově menší, než na lisovaných médiích? Čili i proto jsem pro kupování.
Toto nelze, protože bylo rozhodnuto, že za každý vypůjčený multimedální nosič se musí odvádět poplatek.Ale lze. Stačí chtít poplatek za každou absenční výpůjčku, jako to dělá už léta třeba KJM.
Tiskni
Sdílej: