Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.
Blokovať reklamy sa vyplatí, je to omnoho rýchlejšie
Tiskni
Sdílej:
1. vysvětli.Zápisek je o tom, že prý je to rychlejší s reklamami.
Adblocking = méně peněz, web umře. Vlastní zkušenost, mind you.Napsal jsi prave, ze nejaky tvuj web financovany z reklam zemrel kvuli narustu ad blockingu? Mluvis tu o moralce a o tom, jak je blokovani reklam spatne (a proto jsi pred cca rokem sam reklamy prestal blokovat). Oprav me, pokud se pletu, ale rozumim tomu takto:
Mluvis tu o moralceNěkdo zase může považovat za nemorální, když jsou mu agresivním způsobem nuceny ke koupi různé věci…
Ke koupi tě nikdo nenutí.Asi záleží na definici termínů, já sociální inženýrství, jehož cílem je, aby člověk něco koupil, za nucení považuju.
Napsal jsi prave, ze nejaky tvuj web financovany z reklam zemrel kvuli narustu ad blockingu?Já mám spíš opačnou zkušenost -- web sice neumřel, ale přestal jsem na něj chodit, protože reklamy nešly snadno zablokovat (ID a CSS třídy kolidující s jiným obsahem) a byl to takový fekál, že jsem se na to nechtěl koukat.
Já jsem dost morálně/eticky založenej člověk, když něco považuju za nesprávné/nespravedlné, tak mě to hodně sere, a to i když se to netýká přímo mě.Jestli jsi teda tak morálně založen, možná by bylo na místě si uvědomit, co tady vlastně obhajuješ. Z mého pohledu to nejsou ani tak nějací autoři webu, ale zejména velké korporace, které tu reklamu zprostředkovávají a víceméně zneužívají informace o soukromí lidí poskytováním reklamy získané. Kdyby odinstalace ad-blockeru měla pouze ten efekt, že Pepovi od vedle, co má ten svůj web, přijdou nějaké dolárky, byl bych pro. Jenže ono to bohužel má ten efekt, že se tím otevře možnost korporacím typu Facebook, Google a mnohým dalším šmírovat člověka prakticky po celém internetu; tyto firmy na tom ve výsledku trhnou řádově více než ten tvůj Pepa, a to je jen finanční otázka. Co je na tom tvém postoji morální mi uniká.
Znamena to, ze nad moralnosti sveho jednani driv nepremyslel a doslo mu to az ve chvili, kdy se nekdo zachoval stejne vuci nemu. Jak potom lze brat vazne jakykoliv z jeho vyroku?1. Jak už jsem řekl, přestal jsem blokovat už dřív ;) 2. Když se bavíme o nějaké morální zásadě, tak přece individuální pochybení mluvčího nemůže podrývat tu morální zásadu. Když Babiš říká, že krást nebo podvádět se nemá, tak to, že udělal dotační podvod s tím hnízdem přece nic nemění na tom, že "podvádět je špatné/nemorální/etc". Argumentovat proti tomu ad Babiš je v takovém případě polemickej faul.
Jak už jsem řekl, přestal jsem blokovat už dřív ;)Ano, to jsi sice rekl, ale nikde jsi bliz nespecifikoval, co znamena "driv" a co te k takovemu rozhodnuti primelo. Pokud jsi v te dobe pracoval (nebo se chystal jit pracovat) pro kohokoliv zijiciho z reklam, plati to porad.
Když se bavíme o nějaké morální zásadě, tak přece individuální pochybení mluvčího nemůže podrývat tu morální zásadu.Muze to podryt verohodnost mluvciho a ochotu ostatnich vyslyset jeho argumenty v neexaktne rozhodnutelnych otazkach.
Realita je takova, ze kdyz nekdo vystavi server do Internetu, musi pocitat s tim, ze lide na ten server budou delat requesty a s odpovedi si muzou nalozit jak chteji.
To je jenom jedna z těch pokryteckejch výmluv, sorry. Schválně, jakej prohlížeč jsi zrovna teď využil? Links? A jinej jsi na PC vůběc neměl, žejo?
Když to fakt technicky nejde, tak OK, ale to je něco úplně jiného, než když si ty reklamy zobrazit můžu, abych nebyl černej pasažér, ale místo toho na to seru a schválně je zablokuju. Tam je to úplně jasným byla to moje (bezohledná) volba a nic mě neomluvá.
Ostatne, pokud masove zacnou ruzne webove sluzby krachovat a prechazet na placeny model, znamena to, ze i ceny za obsah jako takovy se dostanou do nizsich, prijatelnejsich mezich.
Tohle jsem viděl spoustu lidí říkat, ale IMHO v 99% lžou a platit nebudou ochotní. My lidi jsme prostě takoví. Trochu mě na tom štve, protože 90kách když jsem já byl mládě, tak mi přišel super nápad, že časopisy a noviny budou placený z reklamy a nebude se za ně muset platit. Obě strany vyhrajou, a zacvaká to nějakej inzerent. Dneska lidi strašně zpohodlněli, a už nejsou ochotní udělat nejmenší ústupek na úkor svýho pohodlí. Jsme pěkný šmáčka, IMHO (do toho zahrnuju i sebe, protože adblock jsem sám přestal používat až asi před rokem).
Jinak morální blokování reklam existuje. Jmenuje se to nechodit na weby/služby, které jsou reklamou placené.
To s tou smlouvou není tak docela pravda. Nikde to sice není psané ani podepsané, ale uzavíráš kupní smlouvu s tím webem, od kterého si stahuješ obsah.Nech se zbavit svéprávnosti, vzhledem k projevované neznalosti práva to tak pro tebe bude lepší.
Nikde to sice není psané ani podepsané, ale uzavíráš kupní smlouvu s tím webem, od kterého si stahuješ obsah.Ne, opravdu neni mozne uzavrit kupni smlouvu aniz by to nekde bylo psane.
To s tou smlouvou není tak docela pravda. Nikde to sice není psané ani podepsané, ale uzavíráš kupní smlouvu s tím webem, od kterého si stahuješ obsah. To, že se ti příčí nějaká smlouva spojená s reklamním poskytovatelem je OK. Ale na to můžeš reagovat tak, že odmítneš smlouvu a nebudeš stahovat obsah z webu. Ne tak, že sereš na smlouvu a stáhneš si to stejně, což jsi udělal.To s tou smlouvou není tak docela pravda. Nikde to sice není psané ani podepsané, ale server se mnou uzavírá smlouvu tím, že mi posílá obsah. To, že se mu příčí nějaká smlouva obsahující nestahování věcí, které jsou v poslané stránce referencované, je OK. Ale na to může reagovat tak, že odmítne smlouvu a nebude mi obsah posílat. Ne tak, že na smlouvu sere, pošle mi to a pak se vzteká.
Schválně, jakej prohlížeč jsi zrovna teď využil? Links? A jinej jsi na PC vůběc neměl, žejo?Jaky prohlizec jsem pouzil je irelevantni. Udelal jsem request na server a odpoved si nechal vyrenderovat pro me vhodnym zpusobem.
Když to fakt technicky nejde, tak OK, ale to je něco úplně jiného, než když si ty reklamy zobrazit můžu, abych nebyl černej pasažér, ale místo toho na to seru a schválně je zablokuju. Tam je to úplně jasným byla to moje (bezohledná) volba a nic mě neomluvá.Jestlize legitimnim duvodem pro konani cinnosti jinak povazovane za amoralni muze byt blize nespecifikovana relativni nutnost, jinak dosud videna jako nevyhoda, pak dojde k tomu, ze zacnou byt zamerne vytvarene takove okolnosti, aby v nich tato z nevyhody vyplyvajici nutnost vznikala.
Tohle jsem viděl spoustu lidí říkat, ale IMHO v 99% lžou a platit nebudou ochotní.Irelevantni. Tak z Internetu zmizi 90 % serveru. No a co?
Trochu mě na tom štve, protože 90kách když jsem já byl mládě, tak mi přišel super nápad, že časopisy a noviny budou placený z reklamy a nebude se za ně muset platit. Obě strany vyhrajou, a zacvaká to nějakej inzerent."Nejakej inzerent" musi ty penize nekde brat. Reklama ztraci na ucinnosti a ostatne, fenomen bannerove slepoty je velmi dobre znamy. Mohl bych tedy tvrdit, ze je nemoralni dovolit svemu mozku vytvorit si bannerovou slepotu, a spravny, cestny navstevnik webovych stranek by si prohledl veskery jejich obsah, vc. vsech reklam. Je to stejne absurdni jako zobrazovani reklam zablokovat uz na technicke urovni.
Dneska lidi strašně zpohodlněli, a už nejsou ochotní udělat nejmenší ústupek na úkor svýho pohodlí. Jsme pěkný šmáčka, IMHO (do toho zahrnuju i sebe, protože adblock jsem sám přestal používat až asi před rokem).Smacko jsi mozna ty, me do toho laskave netahej.
Mohl bych tedy tvrdit, ze je nemoralni dovolit svemu mozku vytvorit si bannerovou slepotu, a spravny, cestny navstevnik webovych stranek by si prohledl veskery jejich obsah, vc. vsech reklam.+1 !
Schválně, jakej prohlížeč jsi zrovna teď využil? Links? A jinej jsi na PC vůběc neměl, žejo?Já použil starou Operu s vypnutým javaskriptem (takový ty superultramegacool stránky se spoustou JS ji shazují). Pro zapsání komentáře jsem si javaskript povolil. Daný prohlížeč používám jako hlavní prohlížeč.
Trochu mě na tom štve, protože 90kách když jsem já byl mládě, tak mi přišel super nápad, že časopisy a noviny budou placený z reklamy a nebude se za ně muset platit. Obě strany vyhrajou, a zacvaká to nějakej inzerent. Dneska lidi strašně zpohodlněli, a už nejsou ochotní udělat nejmenší ústupek na úkor svýho pohodlí.Hmm akorát bez koupení toho výrobku nebude mít prodejce stejně žádný prachy, to mám kupovat všechno, na to se mě zobrazí reklama? Co když bude výrobce chtít inzerovat jen přes adobe flash, nebo silverlight? Jinak taky čím víc těch bannerů bude, tím víc je člověk nebude vnímat (bannerová slepota).
Tohle jsem viděl spoustu lidí říkat, ale IMHO v 99% lžou a platit nebudou ochotní. My lidi jsme prostě takoví. Trochu mě na tom štve, protože 90kách když jsem já byl mládě, tak mi přišel super nápad, že časopisy a noviny budou placený z reklamy a nebude se za ně muset platit.Když jsem já byl v 90's mládě, tak jsem si platil předplatné (tehdy odborného) časopisu a vycházely v něm technické články (kódování, šifrování, tehdy se soutěžilo o AES (Rijndael), probíraly se normy jednotlivých jazyků, jejich překladače apod). Prostě super. Získal jsem i starší čísla a tam vycházely testy klávesnic, kde se měřila síla a průběh stisku klávesy a porovnávaly se jednotlivé způsoby mezi sebou, rozebírala schémata AT(X) zdrojů apod. Takto si představuju IT magazín. Potom se časopis zdražil a současně se v něm začaly objevovat reklamy. Kvalita článků padala dolů. V té době jsem si předplatné již neprodloužil. Dneska už je to jen bulvární plátek, kde jsou návody jak ve Win10 pustit čištění disku a který z komerčních zálohovacích programů je ten nejlepší. Takže já osobně placení formou reklamy za ideál rozhodně nepovažuji.
Nemorální by ale mohlo být, že placený web mi nadále bude zobrazovat reklamy.To mi připomíná Endomondo. Platícím uživatelům za***ou půl stránky reklamami a pak se diví.
3. na ebay nema co byt reklama, plati to nakupujuci a predavajuci. a popravde, ani neviem co presne sa tam blokuje, dal som to len ako priklad toho, ze je zvlastne ak nieco co sa nezobrazuje zabera na "nevykreslenie" viac CPU casu nez komplet vykreslena verzia.Jenže to platí leda tak pro prvotní načtení stránky. Typická stránka s reklamou pak žere prostředky i po načtení, třeba že v některých případech je prvotní načtení „rychlejší“.
Poskytovatel dostane platbu jenom za ty reklamy, které uživatelé nezablokujou a zobrazí (ale pozor, nemusí se na ně dívat, číst je, kdlidně je můžou očima obejít - což je ekvivalent toho, co děláte v té MHD - koukáte se jinam, nevymažete ten bilbord ze světa, který vidíte).Mohl byste tohle trochu rozvést - jak mohu očima obejít vyskakující okna, pozadí celého webu, animovanou (čili hýbající se) reklamu... Pokud víte jako na to, sem s tím...
IMHO to teda vůbec není těžký ignorovat a vy lidi akorát děláte primadony.Takže zablokovat si tu reklamu v mozku je OK, ale zablokovat si ji v prohlížeči ne? Vždyť výsledek je stejný: nic inzerovaného si nekoupím. Naopak mi přijde férovější poslat k zadavateli informaci "takové reklamy mě nezajímají, nesleduji je, neklikám, nekupuji", než se tvářit, že je všechno v pořádku, že se reklamy zobrazují a lidé je vnímají.
Takže zablokovat si tu reklamu v mozku je OK, ale zablokovat si ji v prohlížeči ne? Vždyť výsledek je stejný: nic inzerovaného si nekoupím.Když se zobrazí, provozovatel dostane zaplaceno. Jenže pak inzerent zjistí, že lidi to ignorují a taky to přestane platit, takže to vyjde nastejno.
Já nevím, mě vůbec nepřijde těžký číst nějakej web a kašlat přitom na reklamu toho nebo vloženou jako obrázek někde mezi odstavcema.Mně to jde dost blbě, když se to hýbe. I proto mám vypnutý JS, CSS animace nastavené na jedno opakování a GIFy zastavuju (nyní na to musí být ve Firefoxu rozšíření, dřív to šlo nativně Esc).
Navíc některé blokovače kompletně uříznou veškerou analytiku, nejen inzerát, takže web přijde nejen o ten mimodhodem dneska dost mrňavý bakšiš (proto se každý návštěvník bez bloku počítá) za zobrazení, ale navíc ještě jakoby přijde o tu návštěvu. Návštěvníci sežerou BW a zdroje serveru/připojení, ale na statistické návštěvnosti webu se neprojeví, takže web má menší váhu/rank a o to míň dostane peněz i z toho zbytku svých neblokujících návštěvníků.Sorry, ale já nechci třetím stranám říkat, na jaké servery chodím a jaké si tam čtu stránky. Když si chce někdo sledovat návštěvnost, tak ať si rozjede Piwik na své doméně, nebo prostě počítá na HTTP serveru, kolik mu tam přišlo HTTP požadavků.
To, jestli koukáš nebo ne, nic nezmění.Nikoli. Pokud nekouká, tak zadavatelé reklamy vyhodnotí, že je méně účinná, a budou za ni méně platit. Je to stejná situace jako ta, kterou popisuješ v následujících větách.
Ale na webu je ta zpětná vzaba mezi neshlédnutím a nezaplacením už teď, přímá a okamžitá.Může ji tedy stáhnout a nezobrazit?
Takže jsem zrušil blokování úplně, a světě div se to vůbec není problém (mám pravda desktop s 8GB RAM, ale ani na netbooku s 2GB to není nějak moc poznat, takže argument s výkonem moc neuznávámA to ti neprijde nemoralni plytvat elektrinou (a tedy cennymi prirodnimi zdroji) jen pro to, aby tvuj procesor mohl vykreslovat nejake stupidni animace, spoustet neefektivni spehovaci JavaScripty a krmit chrtan marketingovych korporaci? :-P
Jasně že eBay nebo fejsbukvice se nepoloží, ale těm ostatním webům, na který chodíš načerno, to docela výrazně škodí*. Jestli se s tím něco v blízké budoucnosti nestane, tak asi vyhyne velká část webů, který jsou dneska zadarmo.
asi vyhyne velká část webů, který jsou dneska zadarmoSám chodím především na weby, kde žádná reklama není a považuji je za to nejkvalitnější, co na netu je. Proč? Protože to ti lidé dělají proto, že je to baví. Tyto weby nikdy nezhynou. Jestli se odstraní odpad (kopie kopií bez jakéhokoliv vlastního přínosu, jen pro dolary z reklamy), tak je to za mě jen dobře (ale to se stejně nestane). Toto je "krásně" vidět na YT. Někdo natáčí videa, protože ho to baví (a jde to na tom fakt vidět). Najednou získá hromadu odběratelů, tak klikne na svůdné tlačítko monetizace a celý kanál jde do háje, protože najedou se řídí nesmysly jako je sledovanost a výnos z reklam. Už to nedělá pro radost, ale pro peníze. Čest výjimkám.
A cynicky spoléháš na to, že tu věc udrží v provozu "platby" reklamou od ostatních lidí.Tohle je nesmysl. Náklady na provoz serveru jsou prakticky nulové. Kdo chce mít web, ten jej bez výmluv může mít. Problém je v pokrytcích, kteří říkají A (chceme psát web), ale ve skutečnosti chtějí B (příjmy z reklam). A ano, používám AdBlock / uBlock(Origin) a nepovažuji to za vůbec nic amorálního nebo cynického. Se svým připojením k internetu si můžu dělat co chci a nikdo mě nemůže nutit stahovat data, která nechci. Stejně tak stahuji videa z YT a jiných webů pomocí
youtube-dl
, protože 3 reklamy v jednom 20minutovém videu fakt vidět nechci.
Ano, chození na weby s adblockem je jako ježdění v MHD na černo. Využíváš infrastrukturu a obsah webu bez toho, abys přispěl na zaplacení těch věcí metodou, kterou ti provozovatel dává k dispozici.Tak až se provozovatel uráčí nabídnout metodu, která se nebude lidem snažit agresivně lézt do soukromí, nechť dá vědět.
AdBlock je dobrá věc. Doma jsem to ještě spojil s blokováním reklamních domén na routeru v DNS.Přesně tak. Já kromě AdBlocku používám Bind na localhostu a v něm jsem přes DNS zablokoval Google, Facebook a různé reklamní a měřící (čti šmírovací) servery -- je to jistější (přes AdBlock přeci jen něco proleze).
AdBlock je dobrá věc. Doma jsem to ještě spojil s blokováním reklamních domén na routeru v DNS.Adblock je docela sračka. Jednak je docela náročný a zpomaluje načítání, ale taky jeho tvůrci uzavírají různé pochybné smlouvy na úrovni vydírání. Já použvám uBlock Origin.
privacy.trackingprotection.enabled
na true
, tak na některých stránkách zmizí 80% reklamy.
Reklamu bych na některých oblíbených webech toleroval, aby redaktoři neumřeli hladem, ale nebudu tolerovat, aby někdo sledoval moje chování napříč internetem. Nebo tomu aspoň budu bránit.
A ještě jsem si vzpomněl, jak jedno pako v diskuzi na konkurenčním webu razilo a obhajovalo myšlenku, že provozovatelé IoT sítí budou jednou prodávat data z ruzných IoT, aby se jim provoz sítí vyplatil.
Ja osobne pouzivam Privacy Badger. Nie je to primarne na blokovanie reklamy, v podstate to len vynucuje "do not track" header, ale v zasade vsetky reklamy sa snazia ta sledovat, takze ich vacsinu zablokuje.Já na tohle používám ještě ghostery.
Si vážně myslíš, že to zaplatíš, když koukáš na reklamu a přitom si nic z té reklamy nekoupíš?Perpetuum mobile
Pokud jej nechci, tak ode mě peníze nedostanou i kdybych na reklamu čučel permanentně 24/7.Za předpokladu, že nevyvinou nějaké účinější formy subliminálních zpráv.
Ovocnář: A jak to mám udělat, ty chytrolíne, když zboží chci, ale na reklamu zvědav nejsem a web nenabízí možnost zaplatit za obsah přímo s tím, že se mi po zaplacení nebudou zobrazovat reklamy?Nikde není dáno, že máš právo si určit cenu za odebraný zboží. Pokud ti nevyhovuje cena nebo způsob platby, tak máš práo akorát nevzít a jít dál. To je jak argumentovat tím, že ukrást auto je v pořádku, protože je moc drahý a já na něj nemám. Nebo že se nedá koupit za hotový kvůli zákonům a já si odmítám pořídit platební kartu nebo účet.
Jinak seš ale totálně mimo. Si vážně myslíš, že to zaplatíš, když koukáš na reklamu a přitom si nic z té reklamy nekoupíš? To je minimálně stejně pokrytecký přístup. Takže nepindej mrdky a koukej si kupovat věci, které ti reklama nabízí, jinak seš stejná pokrytecká mrdka jako ostatní.To teda nejsem. Za zobrazení reklamy se platí. Tvůj argument je se obávám založený na chybné informaci.
Ovocnář: Pokud ten výrobek chci, nebo potřebuju, tak si jej koupím stejně bez ohledu, jestli na reklamu koukám nebo ne. Pokud jej nechci, tak ode mě peníze nedostanou i kdybych na reklamu čučel permanentně 24/7.Nehcápu, co tímhle chceš říct. Výorbek (web) má víceméně z praktických důvodů stanovenou cenu v reklamě. Ber nebo nech bejt, je to jednoduchý. Když vezmeš a zdrhneš bez placená (adblock), tak jseš prostš ten černej pasažér!
Co se týče názoru, že zhynou odborné weby a zůstane bulvár, tak mám pocit, že to bude spíš naopak, nebo to bude fifty fifty. Nebo snad považujež lŽivě za odborný web? Tady na těchto webech moc reklamy není, pokud vůbec, a je tam plno dobrýho počtení - itnetwork, codeproject, airdump, nehe.ceske-hry.cz/tut_obsah.php.Nevím, jak je na tom živě finančně, ale IIRC (10 let stará zkušenost) spíš blíž k tomu bulváru, ne?
To teda nejsem. Za zobrazení reklamy se platí.Za zobrazení se platí s vidinou, že část lidí klikne a část z nich koupí. Když přestanou sledovat/klikat nebo kupovat, tak je to dlouhodobě neudržitelné a firmy přestanou peníze do takové reklamy sypat. A je celkem jedno, kde se ten řetězec zadrhne (jestli u toho sledování/klikání nebo u utrácení reálných peněz), výsledkem je, že se neprodalo a výdaje na reklamu se nevrátily. Proč se jinak díváš na uživatele, u kterého se to zasekne v bodě 1, než na uživatele, který sice bodem 1 projde, ale zasekne se to u něj v bodě 2? (výsledek je stejný -- nic si nekoupil) Co když jsem jako uživatel došel pozorováním k závěru, že naprostá většina reklam je fekál a míjí se s mými zájmy a potřebami, a tudíž šance, že bych si něco z inzerovaného koupil, se blíží nule, takže nemá ani smysl ty reklamy stahovat a obtěžovat se s nimi?
že naprostá většina reklam je fekál a míjí se s mými zájmy a potřebami, a tudíž šance, že bych si něco z inzerovaného koupil, se blíží nuleTřeba pištící zelenej hajzl
To je přece úplně irelevantní. Tady jde jenom o to, že nezablokoval = neupřel webu příjem/platbu. Zablokoval = černej pasažér, co sežral bw a zdroje serveru a utek. Nikdo na straně autora obsahu po tobě nechce, aby ses podle tý blbý reklamy choval nebo se ti nedejbože líbila. Tyhle argumenty s tím nemají co dělat, akorát odvádějí pozornost.To teda nejsem. Za zobrazení reklamy se platí.Za zobrazení se platí s vidinou, že část lidí klikne a část z nich koupí. Když přestanou sledovat/klikat nebo kupovat, tak je to dlouhodobě neudržitelné a firmy přestanou peníze do takové reklamy sypat. A je celkem jedno, kde se ten řetězec zadrhne (jestli u toho sledování/klikání nebo u utrácení reálných peněz), výsledkem je, že se neprodalo a výdaje na reklamu se nevrátily. Proč se jinak díváš na uživatele, u kterého se to zasekne v bodě 1, než na uživatele, který sice bodem 1 projde, ale zasekne se to u něj v bodě 2? (výsledek je stejný -- nic si nekoupil) Co když jsem jako uživatel došel pozorováním k závěru, že naprostá většina reklam je fekál a míjí se s mými zájmy a potřebami, a tudíž šance, že bych si něco z inzerovaného koupil, se blíží nule, takže nemá ani smysl ty reklamy stahovat a obtěžovat se s nimi?
Kdyby to pravda byla, misto zobrazovani nejakych notifikaci "Prosim, neblokujte reklamu." by provozovatel rovnou zablokoval pristup.Ne, provozovatel doufá, že návštěvník vypne blokátor a stránku reloadne, takže nakonec ten zisk mít bude.
To je přece úplně irelevantní. Tady jde jenom o to, že nezablokoval = neupřel webu příjem/platbu.A jak k tomu přijde zadavatel reklamy, když ho vydavatel obsahu a čtenář takhle šidí? On do toho sype peníze a nic z toho nemá -- vydavatel si naopak namastí kapsu a čtenář dostane nějaký ten obsah. Proč se ohlížíš na vydavatele a zájmy inzerenta ignoruješ? Já v tom nějak nevidím rozdíl. Nevím, proč bych měl (obecně) jednoho z nich upřednostňovat -- oba to jsou prostě komerční subjekty, které chtějí vydělat peníze (na tomu sice není nic špatného, naopak, ale nepodporuji to automaticky, bezdůvodně).
Nikde není dáno, že máš právo si určit cenu za odebraný zboží. Pokud ti nevyhovuje cena nebo způsob platby, tak máš práo akorát nevzít a jít dál.#26, provozovatel třeba zase nemá právo určovat, jak s daty, co mi poslal, naložím.
A jak to mám udělat, ty chytrolíne, když zboží chci, ale na reklamu zvědav nejsem a web nenabízí možnost zaplatit za obsah přímo s tím, že se mi po zaplacení nebudou zobrazovat reklamy?Já si třeba prostě přiznávám, že jsem amorální svině a že je mi dobro provozovatele tak nějak v prdeli. Tím ti odpadne spousta morálních problémů, i nutnost se nějak obhajovat. Když chci provozovatelům nějak pomoct (většinou nechci, ale občas se to stane), tak pro ně napíšu blog/článek.
Já vnímám to blokování reklamy jako v podstatě stejnej případ jako pirátění filmů/hudby atd.Jasne, je to uplne to same. V jednom pripade je ti nabizen produkt vymenou za penize, ve druhem je ti zdarma poskytovan obsah a spoleha se na to, ze dostatecne velke mnozstvi lidi uvidi i reklamy (a bude se podle nich ridit!).
si nechce přiznat nemorální charakter toho jednání a snaží si k tomu vykonstruovat různý výmluvy a kličky, který by to racionalizovalyStale jsi nebyl schopen upresnit, jak presne je nemoralni, ze si ze serveru verejne zpristupneneho v Internetu dobrovolne nestahuji nektery obsah. Argument se zarazenim na whitelist po podpisu smlouvy jsem ti zde v diskuzi uz predlozil a nebyl jsi schopen na nej jakkoliv zareagovat.
A za vším, co jsem tu napsal, si stojím.Ono toho moc nebylo, jen jste to napsal mnohokrát
Reklamy blokuju (pres hosts)Podelis se o hosty, ktere blokujes? Jak je to ucinne, kolik toho realne zablokujes? hosts aktualizujes manualne, nebo to mas nejak zautomatizovane? A jeste doplnujici otazka, na jakeho hosta to smerujes? V pripade neexistujici adresy, nevadi necemu ty neuspesne requesty?
A pokud provozujete web tak predpokladam, ze bud to mate jako hobby, pak naklady platite sami stejne jako za jine zaliby, nebo je to na komercni bazi a pak mi prijde scestne postavit existenci na zobrazovani reklamy s nesouvisejicim obsahem.Mikroplatby (tusim, ze se tomu rikalo) mi prijdou jako dobra cesta. Konkretni provedeni ted neresim. Nema to sanci zacit fungovat poradne dokud je vetsina obsahu financovana prevazne z reklam.
vsechno na 127.0.0.1 nebo 0.0.0.0, zpomaleni nepozorujuJa zvyčajne také požiadavky smerujem na 127.0.0.2 (aby sa mi to neplietlo s normálnymi požiadavkami smerujúcimi na 127.0.0.1, napr. ak potrebujem použiť Wireshark) PS: Inak ja mám nainštalovaný Dnsmasq (primárne ako DNS cache), takže ho používam aj na blokovanie (pretože tak je oveľa jednoduchšie zablokovanie všetkých sub domén)
// Blokované domény: zone "google.com" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "googlecode.com" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "google.cz" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "google-analytics.com" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "googleadservices.com" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "doubleclick.net" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "gmail.com" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "gstatic.com" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "youtube.com" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "youtube-nocookie.com" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "facebook.com" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "fbcdn.com" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "aspnetcdn.com" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "sharepointonline.com" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "addthis.com" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "addtoany.com" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "kissmetrics.com" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; // „What if… you knew every person and everything they did“ zone "scorecardresearch.com" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "dynamicyield.com" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "fetchback.com" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "quantserve.com" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "im.cz" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; // reklamy na Seznamu zone "rouming.cz" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "roumen.cz" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "roumenovomaso.cz" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "demotivators.to" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "performax.cz" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "gemius.pl" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "atdmt.com" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "leadforensics.com" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "semnicneposilejte.cz" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "chartbeat.net" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "chartbeat.com" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; }; zone "skrz.cz" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; };Zablokuje to vše v dané doméně/zóně -- nemusíš mít přesnou shodu na celé doménové jméno, jako je tomu u
/etc/hosts
.
Koukám, že toho tam spousta chybí → budu muset doplnit, abych ulehčil práci AdBlocku a prohlížeči málokdo má dostatečné zázemí na to, aby indexoval všechno včetně obsahu PDF v zapadlých rozích webuŘešením IMHO je decentralizovaná databáze, kde každý bude indexovat něco, a výsledek se agreguje.
Kdyz dam neco na internet, je to verejny. Co si z toho verejnyho obsahu vemu, je ciste jen moje vec. I kdybych web prohlizel jen linksem, neni to zadny zlocin ani nemoralnost. Skrze samotnou podstatu webu a HTML mi nikdo nemuze prikazat, abych videl nejaky obsah.
Myslim si, ze obchodni model skrz reklamu na webu je nesmysl, tudiz podporuju lidi v blokovani reklam, kdyz tohle udela dost lidi, vsichni zjisti, ze se to nevyplaci a reklamy (napr. placene za zobrazeni) z webu zmizi. Stejne tak "autorstvi", je to proste nesmyslnej a umelej obchodni model a casem zmizi, i kdyz se nejdriv budou ti, co z toho ted maj, zlobit.
Není tu ani jeden jediný člověk, který by byl ochotný dělat kvalitní obsah bez odměny.
S tím bych brzdil.
Jsi na komunitním linuxovém portále. Ke komunitním portálům offtopic diskuze tak nějak patří, ale když sem někdo chodí diskutovat výhradně o offtopic tématech a soudit jiné lidi, tak to už je na pováženou. K tomu stojí za to zmínit, že potřeba pocitu uznání a závisti od anonymních kolemjdoucích na Internetu moc nezapadá do profilu úspěšného, šťastného a psychicky vyrovnaného člověka.
Z této diskuze vím o aspoň dvou protipříkladech k předřečníkově tvrzení.Dobrá, uznávám, že jsem poněkud přestřelil. Nedopatřením jsem do pytle s příživníky přihodil i ty, které jsem původně chtěl hájit. Lidí, co dávají dobrovolně něco "zadarmo" si vážím. V podstatě rozdávají ze svého (tedy, když ne z peněz, tak ze svého času). Obvykle to dělají jen proto, aby byl svět o trochu lepší. Za to jim patří velký dík. Proto mě rozčilují sobečtí hňupové, kteří považují za samozřejmost jen brát, ale pro jiného by nehnuli prstem. Někteří si dokonce myslí, že na to braní mají nějaký nárok. A ještě se drze zaštiťují těmi, co rozdávají. Přijde mi to jako ukrást kabát a pak se obhajovat tvrzením, že boty z charity jsem dostal taky zadarmo.
vidis svet nejspis jen cernobile, protoze tihle blokatori reklam rozdavaji mnohem vice nez kdyby si zobrazili reklamu, pro mnohem vice lidi a zustava po nich neco i do budoucna pro nove/dalsi navstevniky...I tihle blokátoři reklam využívají prostředků serveru, kteří platí jiní. Je otázka, nakolik se to rentuje. On ten zisk z reklamy není žádné terno. Ty vaše "racionální důvody" mi moc racionální nepřipadají. K ochraně soukromí blokování reklam rozhodně nestačí. Naopak ochránit soukromí jde i se zobrazenou reklamou. Zpomalení počítače a internetu ... no pokud přistupujete z mobilu přes GPRS, tak snad. Jinak jsou to jen okecávky. Ten obsah není volně zadarmo, platíte za něj oklikou v ceně výrobku, který je propagovaný tou reklamou.
tak asi nechapes ze vetsinou lide za svoji zabavu plati, takze ten tvuj web pro tvoji zabavu by jsi tema 30Kc za mesic mohl snad zaplatit sam ;)No zvláštní na tom je, že zrovna vy sám za svoji zábavu platit nechcete. Ať platí ti ostatní, že. No hlavně že máte jasno v tom, co je amorální.
Ten obsah není volně zadarmo, platíte za něj oklikou v ceně výrobku, který je propagovaný tou reklamou.
Ehm, služby/obsah zdarma jsou, jenom uživatel není zákazník, nýbrž produkt.
Ten obsah není volně zadarmo, platíte za něj oklikou v ceně výrobku, který je propagovaný tou reklamou.To je nesmysl. Pokud ten obsah není volně zadarmo, ať mi ho tedy druhá strana neposílá, dokud se nedohodneme na splnění nějakých podmínek.
I tihle blokátoři reklam využívají prostředků serveru, kteří platí jiní. Je otázka, nakolik se to rentuje. On ten zisk z reklamy není žádné terno.Ono to opravdu je principielně podobné tomu pirátství: Stejně jako odpůrci pirátství ten hlavní argument je "nechcete lidem dopřát zisk", přitom to ale není v mnoha případech pravda (IMHO ve většině). Jde spíše o to, že systém, jakým se te zisk generuje, považuju za špatný, protože je, nefér k uživateli, porušuje soukromí, atd. Z toho důvodu dává smysl blokovat (i pirátit), prostě protože člověk nechce být součástí, podporovat ten zkažený systém. Opět jako u pirátění se nabízí otázka, proč lidé jako ty ten systém podporují. Často omílaný a různými fanatiky typu Jirsák protežovaný argument "udělejte to kvůli majitelům webů" (příp. "kvůli autorům obsahu" v případě pirátství) je v podstatě ekvivalent "Think of the children", tj. logický klam apel na soucit - cz, en.
protože je, nefér k uživateli, porušuje soukromí, atd.Provozovatel prostě na svůj web dal reklamu, kterou se snaží pokrýt náklady na provoz. Propaguje výrobky/služby někoho jiného, kdo bu za to platí. Co je na tom nefér? Reklamou si vydělávají i sportovci, herci.
Opět jako u pirátění se nabízí otázka, proč lidé jako ty ten systém podporují.No, přijde mi fér buď přistoupit na podmínky, které provozovatel toho serveru určil, nebo je odmítnout, ale se vším všudy. Pokud je někde otravná reklama, tak tam nelezu vůbec. (Je to stejné jako s čímkoliv jiným - když se mi boty v obchodě zdají moc drahé, tak je přeci nebudu krást, ale prostě jen půjdu nakupovat jinam.)
Často omílaný a různými fanatiky typu Jirsák protežovaný argument "udělejte to kvůli majitelům webů" (příp. "kvůli autorům obsahu" v případě pirátství) je v podstatě ekvivalent "Think of the children", tj. logický klam apel na soucit - cz, en.Tak to mi podsouváte něco, co jsem nikdy neřekl. (Logický klam: podsunutý argument.) Dále se zaštiťujete jakýmsi "fanatikem" (Argumentum ad hominem). Jinak, u lidí jako ty bych očekával, že budou polemizovat o jiném - férovějším - způsobu, jak majitele webu podpořit. Takhle to vypadá, že se jen trapně vymlouváte.
Provozovatel prostě na svůj web dal reklamu, kterou se snaží pokrýt náklady na provoz.Prostě? Kdyby opravdu provozovatel "prostě" jen udělal tohle, neměl bych problém. Ve skutečnosti to většinou je tak, že provozovatel "prostě" ke svým stránkám přibalí neznámý blob kódu, který se napojuje na stránky velké firmy XY (Google, Facebook, české reklamní servery), která si pak na stránce dělá co chce a s uživatelovými daty o vizitaci mnoha různých webů si také dělá co chce. Těchto přibaleným blobů je často na stránkách slušné množství.
No, přijde mi fér buď přistoupit na podmínky, které provozovatel toho serveru určil, nebo je odmítnout, ale se vším všudy.To mi nepřijde jako dobrý nápad, protože jak je z toho jasné, kde je problém? To se pak vůbec neliší od situace, kdy se mi nelíbí obsah webu. Přitom ale to by nebyla pravda. Proto mi přijde lepší vyjádřit zájem o obsah webu, ale nesouhlas se způsobem zpěněžení. Ditto pirátství.
Jinak, u lidí jako ty bych očekával, že budou polemizovat o jiném - férovějším - způsobu, jak majitele webu podpořit. Takhle to vypadá, že se jen trapně vymlouváte.To je opět to samé jak v diskusi s Jirsákem - je tam ta presumpce viny, člověk musí dokázat, že není paškrta a má zájem provozovatele / autory podpořit. I Jirsákovi jsem musel vyčíslovat, kolik jsem kde dobrovolně přispěl na to nebo ono autorské dílo, free software, atd. a že nemám adblocker zapnutý např. pro AbcLinux atd. Nehledě k tomu, že u toho adblockingu je to ještě mnohem nesmyslnější argument; u toho pirátství je obvykle bez problému možné z ideologických důvodů odmítnout podmínky a dílo neupirátit (ačkoli IMHO pro to není moc důvod), ale u těch reklam by si člověk znemožnil přístup na ~90% webu a to mi nepřijde prakticky reálný. To fakt nedává smysl. Když ten celej problém zredukuješ na "Provozovatel prostě na svůj web dá prostě reklamu a uživatel ji prostě nechce vidět a dělá prostě černého pasažera", tak je jasný, že ti z toho prostě vyleze nějaký prostý morální závěr. Ten je ale bohužel zavádějící a vůbec se nedivím, že se ti na něj většina lidí prostě *****.
To mi nepřijde jako dobrý nápad, protože jak je z toho jasné, kde je problém? To se pak vůbec neliší od situace, kdy se mi nelíbí obsah webu. Přitom ale to by nebyla pravda. Proto mi přijde lepší vyjádřit zájem o obsah webu, ale nesouhlas se způsobem zpěněžení. Ditto pirátství.To už se ovšem pouštíš do bouřlivějších vod. :) Od teď tvé argumenty už vůbec nepadnou na úrodnou půdu.
Nehledě k tomu, že u toho adblockingu je to ještě mnohem nesmyslnější argument; u toho pirátství je obvykle bez problému možné z ideologických důvodů odmítnout podmínky a dílo neupirátit (ačkoli IMHO pro to není moc důvod), ale u těch reklam by si člověk znemožnil přístup na ~90% webu a to mi nepřijde prakticky reálný. To fakt nedává smysl.Stejný argument platí i pro pirátství. Pokud chce člověk zapadnout mezi ostatní a chápat jejich kulturní narážky, je dobré ta známá díla zhlédnout. A ne vždy je praktické se k nim dostávat legální cestou, zvlášť pokud je dlážděna překážkami.
Ten je ale bohužel zavádějící a vůbec se nedivím, že se ti na něj většina lidí prostě *****.Asi tak. :D
proc nereagujes na tu otazku kdo je podle tebe blokator reklam kterej pritom tvori obsah a/nebo radi uzivatelum zadarmo ve svem volnem case???Tedy myslíte člověka, který si bere co chce a na oplátku dává co chce, nebo taky nic. Tedy jinak řečeno, kupuje za cenu, kterou si sám vynutí. Tak takovým lidem já říkám "komunisti". Spokojen?
No právě. Dotyčný si vybral, že poskytne obsah spolu s reklamou, která mu pokryje náklady. A vy to nerespektujete. To je celé.Samozřejmě, že nerespektuju, já to totiž vůbec nezjistím a ani mě to nezajímá. Není to tedy můj byznys.
To že je tato forma platby pitomáNikdo mě o žádnou platbu nežádal a už vůbec tím nepodmiňoval přístup k obsahu. Není to tedy můj byznys.
nemění nic na tom, že se tomu placení vědomě a úmyslně vyhýbáte.Nemění to nic na tom, že se placení nijak nevyhýbám, natož vědomě či úmyslně. Není to tedy můj byznys. Pokud chceš moje peníze, musíš si o ně umět říct tak, abych měl zájem ti je dát. Pokud mi nechceš bez platby poslat obsah, tak mi ho neposílej. So easy. :)
Dotyčný si vybral, že poskytne obsah spolu s reklamou, která mu pokryje náklady. A vy to nerespektujete. To je celé.Čtenář se rozhodl, že bude číst články bez reklamy (třeba proto, že platí za přenesená data), a poskytovatel obsahu to nerespektuje. To je celé. Vidíte, úplně stejný argument jde použít i z druhé strany. Proč bych měl tu vaši stranu považovat za korektní, a přitom tu druhou ne? Poskytovatel si představuje, že vymění své články za mé koukání na reklamu. Já si to zase představuji úplně jinak (třeba tak, že vyměním jeho články za své hodnotné komentáře). Každý máme svou představu, ale ani jeden jsme ji žádným dobře definovaným způsobem tomu druhému nesdělili, a není-li naplněna, dál se tváříme, jako by nic: poskytovatel poskytuje obsah (ačkoliv nečtu reklamu), já čtu články (ačkoliv mi on vnucuje reklamu). Jeden jako druhý svá přání navzájem ignorujeme. Vážně si máme co vyčítat?
Každý máme svou představu, ale ani jeden jsme ji žádným dobře definovaným způsobem tomu druhému nesděliliCo když provozovatel webu bude chtít před vstupem souhlas se smlouvou, ve které se čtenář zaváže k tomu, že nebude blokovat reklamy?
Pak bys reklamy blokovat nemel a jednoduse to moralne zduvodnit nelze.
Jistěže lze, pokud je samotná existence/povaha reklamy nemorální.
Některé věci se ze zásady nedělají, neriskují
Ty některé věci jsou dány společenským kontextem.
Další klasický příklad je znásilnění – ve stávajícím kontextu děs a hrůza, zatímco civilizace schopná efektivně a na počkání manipulovat s pamětí by to třeba zdaleka tak neřešila… kdežto (když se obloukem vrátíme zpět do stávajícího kontextu) v současných podmínkách se manipulace považuje za problematickou.
No a co je nevyžádaná reklama? Manipulace motivující ke konzumaci.
na to uz jsou zakony
Étatista!
dobrovolne a z vlastni vule
Shots fired.
Pokud nevyzadnou reklamou myslis spam emaily, tak na to uz jsou zakony.Které lépe fungují jako hajzlpapír.
ale soucasne i tvoje chovani, protoze jsi porusil podminky, ktere jsi se drive zavazal dodrzovatZa předpokladu neexistence monopolů a podobných věcí.
Mimochodem, osobne reklamu jako takovou za nemoralni nepovazuju [...] Je nemoralni, kdyz vyrobce na svem blogu zverejni clanek s objektivnim popisem jejich produktu?Hm, řekl bych, že předřečník taky nemyslel nemorálnost veškeré reklamy, ale jenom nějakých konkrétních způsobů.
Co když provozovatel webu bude chtít před vstupem souhlas se smlouvou, ve které se čtenář zaváže k tomu, že nebude blokovat reklamy?To zní rozumně. Ale tím se nejspíš dotyčný připraví o indexování vyhledávači, neboť ty sotva budou schopny odsouhlasit smlouvu. Ovšem pokud přijmeme takovýhle způsob uzavírání smlouvy, nezbývá než přijmout, že své podmínky může deklarovat i uživatel a na provozovateli je, aby je buďto respektoval, nebo jasně odmítl. (Tedy například hlavičky typu "Do not track" by měly být právně závazné.)
Spokojenproc nereagujes na tu otazku kdo je podle tebe blokator reklam kterej pritom tvori obsah a/nebo radi uzivatelum zadarmo ve svem volnem case???Tedy myslíte člověka, který si bere co chce a na oplátku dává co chce, nebo taky nic. Tedy jinak řečeno, kupuje za cenu, kterou si sám vynutí. Tak takovým lidem já říkám "komunisti". Spokojen?
Já jsem dost inteligentní na to, abych takovou manipulaci poznal a odolal jí, proto si zobrazování reklamy můžu dovolit.Pak ovšem podle své vlastní logiky okrádáš provozovatele o platbu, která se nepřímo odvíjí i od konverzí, které jsou smyslem té reklamy a které inzerenti od placení reklamy očekávají.
Pak ovšem podle své vlastní logiky okrádáš provozovatele o platbu, která se nepřímo odvíjí i od konverzí, které jsou smyslem té reklamy a které inzerenti od placení reklamy očekávají.Však já na tu reklamu občas i kliknu, když mě zajímá. A někdy (velmi zřídka) dokonce od toho inzerenta něco koupím, což je pravý smysl zadávání reklamy. Pravidla hry jsou jasná. Já čtu obsah, který za mě platí inzerent. Ten na oplátku dostane prostor, aby mě zaujal nějakou svojí nabídkou. Jestli se mu to podaří, je jeho boj - tu možnost, za kterou zaplatil, dostal. No a vy v této hře zneužíváte mezeru v implementaci. Nedáváte poskytovateli obsahu a inzerentovi žádnou šanci. Jste tedy docela obyčejný cheater. A je velmi zábavné, jak se tento prostý fakt snažíte obhájit.
Pravidla hry jsou jasná. Já čtu obsah, který za mě platí inzerent. Ten na oplátku dostane prostor, aby mě zaujal nějakou svojí nabídkou.Inzerent na oplátku dostane prostor a technické možnosti tě zaujmout cílenou reklamou na jizdní kolo, protože jsi před dvěma dny prohlížel několik zcela nesouvisejících blogů o jizdních kolech. Jestli tobě to přijde v pořádku, prosím, klidně poskytni nějaké třetí firmě svou webovou historii, určitě s ní nenaloží špatně /s. Bylo by ale fajn, kdyby ses tady nesnažil lidi vmanipulovat do téhož nějakými apely na soucit a zcela nemístným osočováním ze sobectví.
Tedy v tomto případě bude zisk z reklamy natolik malý, že nepokryje náklady a web zkrachuje.
To je podobná snůška nesmyslů, jako když militantní příznivci kopírovacího monopolu tvrdí, že bez kopírovacího monopolu nebude umění. Hovnajs. Prostě se přejde na jiný obchodní model, ba dokonce nepůjde o obchod. Umění je tu tisíce let, kopírovací monopol stěží několik set let. Totéž s obsahem.
Já jsem dost inteligentní na to, abych takovou manipulaci poznal a odolal jí, proto si zobrazování reklamy můžu dovolit.
Úsměvné.
Prostě se přejde na jiný obchodní model, ba dokonce nepůjde o obchod.No, možná. Je celkem zřejmé, že spousta webů ten přechod nepřežije. Pro zajímavost, jaký obchodní (nebo neobchodní) model byste navrhoval?
Umění je tu tisíce let, kopírovací monopol stěží několik set let. Totéž s obsahem.Jo to jo. Dřív vždycky býval nějaký král, který oškubal své poddané a tu mramorovou sochu zaplatil. No a tenhle obchodní model skončil spolu s králem a zpravidla s sebou vzal i ty sochaře. Současný kopírovací monopol nejspíš skončí taky. Otázka je, co přijde po něm.
Je celkem zřejmé, že spousta webů ten přechod nepřežije.Who cares. Pokud chce někdo moje peníze, musí si o ně umět říct. Nedávno se to zadařilo root.cz, takže to zjevně není zase až taková utopie. :)
Spousta komunistů byla (a i dnes je) pro společnost přínosem, což ale nutně neznamená, že je ta ideologie jako celek správná.A není snad?
Jenom patnáct procent?Taky sis nevšiml, že zápisek je rýpnutí do chyby měření/implementace.
Já teď obecně blokuju skripty, na většině webů je to úplně jednoJá bohužel narážím na weby, kde se např. vůbec nezobrazí obsah (i když je to blbost, protože obsah je čistý text a skripty principiálně k ničemu nepotřebuje).
javascript:for%20(%20i=0;%20i<document.styleSheets.length;%20i++)%20{void(document.styleSheets.item(i).disabled=true);}
Jednou jsem narazil na stupidní zahrádkářský web, kde na mě vybaflo, že blokuju reklamu a mám utrum. Jenomže než to vybaflo, byl na zlomek vteřiny text vidět. Ve Firefoxu stačilo kliknout v adresním řádku na tu ikonku "Zapnout zobrazení čtečky".V tom uBlocku jdou docela kreativně vytvářet pravidla na konkrétní elementy. Zrovna na tyhle věci většinou stačí cca tři kliknutí.