abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.2 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze nové balíčky Immich, Immich Machine Learning, uv a RustDesk Client.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nová verze

    TypeScript (Wikipedie), tj. JavaScript rozšířený o statické typování a další atributy, byl vydán v nové verzi 6.0. Příští verze 7.0 je kvůli výkonu přepisována do programovacího jazyka Go.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:33 | Zajímavý článek

    Christian Schaller z Red Hatu na svém blogu popsal své zkušenosti s používáním AI při vývoji open source aplikací pro Linux. Pomocí různých AI aktualizoval nebo vytvořil aplikace Elgato Light GNOME Shell extension, Dell Ultrasharp Webcam 4K, Red Hat Planet, WMDock, XMMS resuscitated (aktualizace z GTK 2 a Esound na GTK 4, GStreamer a PipeWire) a Monkey Bubble. SANE ovladač pro skener Plustek OpticFilm 8200i se mu zatím nepovedl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 19:44 | IT novinky

    Americké firmy Tesla a SpaceX postaví v texaském Austinu moderní komplex na výrobu čipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí projektu s názvem Terafab budou dvě moderní továrny na výrobu čipů – jedna se zaměří na automobily a humanoidní roboty, druhá na datová centra ve vesmíru. Uvedl to generální ředitel těchto firem Elon Musk. Projekt by podle odhadů měl stát 20 miliard USD (zhruba 425 miliard Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:00 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.11 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:44 | Bezpečnostní upozornění

    Ubuntu 26.04 patrně bude ve výchozím nastavení zobrazovat hvězdičky při zadávání hesla příkazu sudo, změna vychází z nové verze sudo-rs. Ta sice zlepší použitelnost systému pro nové uživatele, na které mohlo 'tiché sudo' působit dojmem, že systém 'zamrzl' a nijak nereaguje na stisky kláves, na druhou stranu se jedná o možnou bezpečnostní slabinu, neboť zobrazování hvězdiček v terminálu odhaluje délku hesla. Původní chování příkazu sudo

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    22.3. 21:33 | Komunita

    Projekt systemd schválil kontroverzní pull request, který do JSON záznamů uživatelů přidává nové pole 'birthDate', datum narození, tedy údaj vyžadovaný zákony o ověřování věku v Kalifornii, Coloradu a Brazílii. Jiný pull request, který tuto změnu napravoval, byl správcem projektu Lennartem Poetteringem zamítnut s následujícím zdůvodněním:

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 27
    22.3. 17:22 | Nová verze

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 163 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.3. 15:22 | IT novinky

    Eric Lengyel dobrovolně uvolnil jako volné dílo svůj patentovaný algoritmus Slug. Algoritmus vykresluje text a vektorovou grafiku na GPU přímo z dat Bézierových křivek, aniž by využíval texturové mapy obsahující jakékoli předem vypočítané nebo uložené obrázky a počítá přesné pokrytí pro ostré a škálovatelné zobrazení písma, referenční ukázka implementace v HLSL shaderech je na GitHubu. Slug je volným dílem od 17. března letošního

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    21.3. 15:11 | Zajímavý projekt

    Sashiko (GitHub) je open source automatizovaný systém pro revizi kódu linuxového jádra. Monitoruje veřejné mailing listy a hodnotí navrhované změny pomocí umělé inteligence. Výpočetní zdroje a LLM tokeny poskytuje Google.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1140 hlasů
     Komentářů: 27, poslední 17.3. 19:26
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    6.2.2006 18:30 právě nejsem k dispozici | skóre: 2 | blog: Na odpočinku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní
    Ano, slavím, avšak se obávám, že není s kým. :-( (picek(zav.)n2media.net :-D)

    Několik let jsem totiž beznadějně zamilovaný do tučňáčka Tuxe. Je to oduševnělá láska a o sex nám v žádném případě nejde.
    6.2.2006 18:41 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní
    Aby to člověk "slavil", tak se přeci nemusí zařadit mezi "zástupy zoufalců" v nákupních centrech. Zatímco nakupování srdíček a podobných věcí je možná ptákovina, tak jedna kytka potěší a ani se nemusíš snížit k tomu, abys poslouchal hlas "médií".
    6.2.2006 18:43 právě nejsem k dispozici | skóre: 2 | blog: Na odpočinku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní
    Přesně. Jinak, kytky může potěšit stejně jako srdíčko. Ono ani nezáleží "co", ale "jak".
    Ondrej avatar 6.2.2006 19:03 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní
    Ona kytka potesi i jindy nez 14.2.. Ja osobne valentyna neslavim, protoze muj komp je rodu muzskeho a to by vypadalo blbe (i kdyz....vzit komp na veceri na valentyna do romanticky restaurace, to by byla, uprimne receno, recese jak prase).
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    6.2.2006 19:33 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní
    Ona kytka potesi i jindy nez 14.2.
    Z Takové normální rodinky plyne naučení: nikdy nedávej manželce květinu, pokud není výročí - bude si myslet, žes něco provedl.
    ...vzit komp na veceri na valentyna do romanticky restaurace...
    A co byste si dali?
    Quando omni flunkus moritati
    Ondrej avatar 6.2.2006 21:32 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní
    No, ja asi svickovou nebo smazak nebo rizek (jo, beru, dat si tohle na valentina je barbarstvi) a co kompik? Jo, to zalezi na ni (ne, neni to preklep, proste ta kompik). Do toho ja nekecam.
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    7.2.2006 08:28 Milan Jurik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní
    Z Takové normální rodinky plyne naučení: nikdy nedávej manželce květinu, pokud není výročí - bude si myslet, žes něco provedl.
    Osobni zkusenost ukazuje, ze na tomhle je treba "pracovat" od pocatku tak, aby to partnerce neprislo casem divne, ze naraz prisla kytka. Nejen pocitac je treba hyckat :-)

    Kamarad, ktery donesl prvni kytku sve divce rano po navratu z okruzni jizdy Helsinki-Tallinn (pro neznale - chlastaci akce pro ziznive Finy), se strasne divil, proc se rozplakala a nebylo to stestim :-)

    P.S.: K zapisu - slavim, pokud to danou partnerku potesi.
    7.2.2006 16:20 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní
    Nejen pocitac je treba hyckat :-)
    Jak se partnerka tvari, kdyz ji chcete pravidelne zaplatovat a jednou za cas upgradovat? :-D
    Only Sith deals in absolutes.
    15.2.2006 20:40 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní
    No pěkný článek o aktualizaci partnerek vyšel na Aktovce X :-)
    I am Jack's wasted life.
    6.2.2006 19:56 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní

    Kytka potěší, to je fakt. Její čas přijde rozhodně na narozeniny, nebo svátek, ale .... já toho Valentýna prostě nemám rád :o)

    Z.H.

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    7.2.2006 16:35 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní
    Abych koupil manželce nebo přítelkyni kytku, nemusím na to mít žádný extra svátek. Kytka potěší ženu vždycky když si na ní chlap vzpomene a tyhle svátky v podstatě myslí tak trochu za nás, takže to je něco jako nápověda - "hele kup kytku"!

    Moje žena to potom považuje spíše za moji splněnou povinnost a nemá z kytky radost takovou, jako když ji sám občas kytičkou překvapím bez důvodu. Jenže to potom zase spekuluje že to možná byla žehlička a tahá ze mě rozumy jestli jsem náhodou někde něco s nějakou... :-)
    Heron avatar 6.2.2006 18:45 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní
    Dík za připomenutí. Jsem zvědavej, co ten můj 14týho vymyslí. Už teď se toho děsím, protože to určitě pokazím :-D
    NbS avatar 6.2.2006 19:16 NbS | skóre: 26 | blog: Linux jako Linux ... vsude je neco jako /etc | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní
    Rovnez nemusim Valentyna, jednak neni s kym a muj vztah s plechovou obludou mi vyhovuje :) a co se tyce darecku, myslim ze si sedneme pod bilou zari moji zarivky, pustime si nejakou hudbu a zacne rozdavani ..., ja mam prichystany novy disk :) a co dostanu ja ? Jen doufam ze to nebude nejakej problem :))
    Pan Bily byli bily strop, aby byl bily ... (Opravdu si myslite, ze je to spravne) ?
    vencour avatar 6.2.2006 20:19 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní

    Mám za to, že aspoň jednou do měsíce je vhodné dát protějšku najevo, jak si cením toho, že s ním můžu být.

    Valentýna neodsuzuju, vhodný každý den, kdy mohu potěšit mou milou.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    xvasek avatar 7.2.2006 09:05 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní
    Valentýna neslavíme, moje mi to zakázala. Ideální stav. :-)
    Zafod avatar 7.2.2006 09:26 Zafod | skóre: 17 | blog: Zafodovo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní
    Valentýna neslavím, nemám rád tyhle importovaný svátky. U nás (v ČR) máme coby svátek lásky 1. máj, nepletu-li se. Ten doma držíme.
    Stejně tak nám dárky na Vánoce nenosí Santa Claus nebo Děda Mráz. Neslavíme ani Helloween, Den díkuvzdání a St. Patrick's day :-)
    xvasek avatar 7.2.2006 10:46 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní
    Helloween slavíme, na dušičky je na hřbitovech zpravidla "vyprodáno".
    7.2.2006 13:29 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní
    Dušičky nejsou Halloween (i když oboje vychází ze stejného původního svátku).
    xvasek avatar 7.2.2006 14:29 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní
    AFAIK je to všude "svátek zesnulých".
    7.2.2006 10:30 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní
    Zaujimave je, ze 45% linuxakov nema partnera. Vediet toto M$, tak to urcite pouzije v kampani.

    "Kupujte iba prave Windows a najdite zivotnu lasku!"
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    7.2.2006 19:42 Thaweg | skóre: 16 | blog: Herbatka | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní
    Že by to bylo věkovou skladbou návštěvníků portálu? Já osobně v brzké době nečekám konec života, takže myslím, že času ještě bude (no dobrá, výmluva ;-) A vůbec, jsem ještě pako ušaté, ač oficiálně už dospělý jedinec :-)
    8.2.2006 16:04 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní
    Řekl bych, že spousta věcí se často děje dost… nečekaně ;-)
    Copak toho není dost?
    elviin avatar 7.2.2006 11:07 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní
    Miluju i mimo svatky. Rozhodne mi to nikdo/nic nemusi pripominat.
    7.2.2006 11:47 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní
    Nerad dělám věci jen proto, že 'se to dělá', nebo protože 'to přece dělají všichni'. Doufám, že jestli za rok už budu mít s kým slavit, bude ta slečna mít podobný názor na věc, jako já a nebudu se tudíž muset nedobrovolně zařadit mezi ty zástupy zoufalců, co bloudí po supermarketech.
    no, ty by sis dobrovolně vybral slečnu, která by neměla podobný názor na věc jako ty?

    já vim, zamilovanej chlap je schopen ledasčeho, ale nějak se zamilovat musí, a mě ty pipinky, co poslouchají in Anetku, Vlastíka a přitroublé kecy v rádiu, čtou přitroublé kecy v časopisech, co pro ně má chlap dělat (a že se blíží valentýn), a jediná práce, co zvládnou, je malování nehtů (se kterejma pak už nemůžou nic dělat), prostě primárně nepřitahujou ...
    7.2.2006 12:00 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní

    No mě takové slečny taky nepřitahujou a navíc silně pochybuju, že já přitahuju je :o)

    Ale kvůli Valentýnu se můžeš pohádat i s docela normální holkou, nebo dokonce i s takovou, která nejen, že ví, co má doma zhruba za počítač, ale dokonce i ví, co je v něm za chipset....vlastní zkušenost.

    Z.H.

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    7.2.2006 13:27 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní
    Něco z moudrosti z klasiky:
    Cože? To už je Valentýn? Sakra, zase jsem si zapomněl pořídit přítelkyni.

    Philip J. Fry
    15.2.2006 20:44 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní
    Tak ten je dobrý :-)
    I am Jack's wasted life.
    7.2.2006 16:30 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní
    Zásadně odmítám slavit importované svátky které u nás nemají žádnou tradici. Valentýn je jedním z nich. To už bychom mohli začít slavit i Den nezávislosti a Den díkůvzdání. Bylo by to stejně nesmyslné a přitom by to pro prdavače kýčů byl také skvělý kšeft.
    7.2.2006 17:16 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní
    Slav co má pro tebe význam a co považuješ za důležité, ne co je odkud importované… Nevím třeba, proč slavit upálení Husa. Den nezávislosti bych slavil spíš než to. A tak dál.

    Pravidlo o tom, že bychom měli slavit pouze svátky co mají tradici (ať už u nás nebo jinde) je nesmyslné, protože ta tradice musí nějak vzniknout.
    Copak toho není dost?
    7.2.2006 19:35 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní
    Právě proto ale nemůžeme slavit něco co u nás nevzniklo, jako například ten Den nezavislosti. Stejně tak asi budou jen těžko oslavovat v USA upálení Jana Husa.
    8.2.2006 16:04 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sv. Valentýn: T - 8 dní
    My slavíme různejch věcí… Cyril a Metoděj taky nepřišli k nám a ke mně (bych je taky hnal ;-)) a je to hned před Husem. A podobně.
    Copak toho není dost?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.