Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal Zprávu o stavu kybernetické bezpečnosti ČR za rok 2024 (pdf). V loňském roce NÚKIB evidoval dosud nejvíce kybernetických bezpečnostních incidentů s celkovým počtem 268. Oproti roku 2023 se však jedná pouze o drobný nárůst a závažnost dopadů evidovaných incidentů klesá již třetím rokem v řadě. V minulém roce NÚKIB evidoval pouze jeden velmi významný incident a významných incidentů bylo zaznamenáno 18, což oproti roku 2023 představuje pokles o více než polovinu.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie). Servo mimo jiné nově zvládne animované obrázky APNG a WebP.
Na chytré telefony a počítačové tablety v Rusku bude od začátku příštího měsíce povinné předinstalovávat státem podporovanou komunikační aplikaci MAX, která konkuruje aplikaci WhatsApp americké společnosti Meta Platforms. Oznámila to dnes ruská vláda. Ta by podle kritiků mohla aplikaci MAX používat ke sledování uživatelů. Ruská státní média obvinění ze špehování pomocí aplikace MAX popírají. Tvrdí, že MAX má méně oprávnění k přístupu k údajům o uživatelích než konkurenční aplikace WhatsApp a Telegram.
Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu srpnový souhrn novinek. Kvůli nedostatečnému zájmu byla ukončena výroba telefonů PinePhone Pro.
Po pěti měsících vývoje byla vydána nová verze 0.15.1 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Verze 0.15.0 byla přeskočena. Přispělo 162 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Před sedmi lety společnost Valve představila fork projektu Wine s názvem Proton umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát počítačové hry do té doby běžící pouze ve Windows. Aktuální přehled podporovaných her na stránkách ProtonDB
Společnost DuckDuckGo rozšířila svůj AI chat Duck.ai o GPT-5 mini (𝕏). Duck.ai umožňuje anonymní přístup bez vytváření účtů k několika modelům umělé inteligence. Aktuálně k GPT-4o mini, GPT-5 mini, Llama 4 Scout, Claude Haiku 3.5 a Mistral Small 3.
Marek Tóth v příspěvku DOM-based Extension Clickjacking: Data ve správcích hesel v ohrožení na svém blogu popsal novou clickjacking techniku s několika variantami útoků a otestoval ji proti 11 správcům hesel. Výsledkem bylo nalezení několika 0-day zranitelností, které mohly ovlivnit uložená data desítek milionů uživatelů. Jedno kliknutí kdekoliv na webové stránce kontrolované útočníkem umožňovalo ukrást uživatelská data ze
… více »Na dnešní akci Made by Google 2025 (YouTube) byly představeny telefony Pixel 10 s novým čipem Google Tensor G5 a novými AI funkcemi, hodinky Pixel Watch 4 a sluchátka Pixel Buds 2a.
The Document Foundation oznámila vydání nové major verze 25.8 svobodného kancelářského balíku LibreOffice. Podrobný přehled nových vlastností i s náhledy v poznámkách k vydání (cs) a také na Youtube a PeerTube.
zaplacením směšné částky zastavit nárust veškerých poplatků a potenciálních sankcí a pak se vklidu rozmyslet, co dělat dál.
To bych dělal jen v případě nějaké platby státu, kde je v zákoně přímo napsané, že je potřeba nejdřív zaplatit a pak se teprve domáhat reklamace. Ve vztahu k soukromé firmě bych to nedělal – protože tím vlastně uznáváš svůj dluh/chybu a můžeš z toho mít další problémy.
Střílení je pochopitelná nadsázka. Blogpost není útočný, je to popis situace tak, jak se stala. Očernuji banku tím, že napíšu na internet, co se mi tam stalo? Zajímavé ... takže recenze na výrobek nebo obchod je taky očerňování?
možná tam s nima měl vysmejčit kvelb, seřvat je čtyřtaktně s přeplňováním až do bezvědomí ale co z toho?Takhle se chovají malé děcka a hovada… jen tak pro zajímavost.
stejně tak součet peněz od klienta, který neodejde, protože se mu nechce na původní pobočkuvs.
člověka používání jejích služeb beztak nic nestojíPerpetuum mobile?
Levičáci dopadnou takhle. Resp. levičáci někam utečou, ale národ, kterému prošustrovali majetek, takhle dopadne.
za současného stavu
V tom bude ten háček. Ono hlavně ta hranice, co je „současný stav“ a co už je nějaká krize nebo výjimečná situace, je celkem mlhavá a často se o těch problémech dozvíš až zpětně (do té doby ses utěšoval/a, že je všechno v pořádku, pojištěné atd.). Ani to pojištění není stavěné tak, aby vykrylo nějaké velké krize – spíš pro případy, že by došlo k vytunelování jedné banky (a i to by u těch větších byl asi problém).
Mně stačí představa, že s penězi v bance na tom nejsem hůř než s penězi v ruce.Jsem jediný blázen co má na účťe pár drobáků a jinak si veškeré úspory ukládá jinam protože bankám nevěří?
vyvolala dojem, že než komplikovaně odcházet, je lepší u ní zůstatNavíc tady často nefunguje trh, u těchhle molochů to platí dvojnásob a taky krach banky není zas tak neobvyklá věc.
a pak zvladnou jen udavat na webu.LOL, to je zas co? Nějaká obdoba STBácké praktiky?
Udávání? A komu jsem koho udal? Spořitelnu jejím potenciálním klientům? Zajímavá teorie...
Vy v té spořitelně pracujete? Nevím, proč bych nemohl zveřejnit to, co se mi stalo v bance. Budete taky každému, kdo tu v diskusi popsal podobný příběh, tlouct o hlavu, že někoho udal a očernil?
ale ocernovani a udavani na webu to je.Tohle by ovšem mělo platit pro veškeré komerční subjekty nejen banky. Mě například dal zápisek docela dost. Svůj účet u Spořky na jeho základě končím. Morální pravidla není možné obcházet tím že se schovám za právní subjekt.
Hnus.Checked
Nechová-li se ke mně pracovník proklientsky, aby si sám usnadnil práci, je vhodné mu dát najevo, že s tímto přístupem bude mít práce naopak daleko víc.jj, me se napr. vcelku osvedcilo dotycneho pozadat, aby mi zavolal sveho vedouciho - veci, co zarucene nebyly mozne najednou mozne byly ... i kdyz se pochopitelne najdou se i vyjimky, kdy to nema vubec zadny efetk nebo vedouci je jeste vetsi kreten
Spořka je prostě ústav
Asi bych těch 39/60 Kč neplatil – z principu – zkontroloval bych si důkladně papíry o zrušení účtu a o tom, že jim už nic nedlužím, a to jim dal okopírovat, ať si v tom udělají pořádek sami.
což snad dnes utratí každý, kdo kartu aspoň trochu používáNo právě.
Pokud klient kartu vůbec nepoužívá, tak pro ně (v drtivé většině případů) představuje jen výdaje a žádné příjmy.No dobře. Ale spíš mi šlo o způsob jakým to zavedli.
což snad dnes utratí každý, kdo kartu aspoň trochu používá.Ja kartu pouziju kdyz zjistim ze nemam dost hotovosti. Nevim jestli to spada pod tvou definici "trochu pouziva", ale 500 mesicne to obvykle neni... Jinak sorry, ale pouzivat kartu na bezny nakupy a rikat bance presne kde, kdy, co, ... to musi byt clovek slusne padly na hlavu...
mBank se prostě jen chce zbavit dlouhodobě ztrátových klientů a to je naprosto v pořádku.Tvrdite, ze mBank ma vydaje kazdy mesic 30 korun na kartu? Kdyz karta neni vyuzita, tak vydaj neni zadny. Vidim to tak na jednorazovych 30 korun za vytvoreni karty. Je tolik duvodu, proc clovek muze chtit mit kartu k uctu, kterou zrovna nepouziva... treba jeden ze svych fio uctu pouzivam na placeni najmu, ale protoze historicky to byl "hlavni" fio ucet, tak k nemu mam kartu. Vymyslet si arbitrarni mesicni poplatky, kdyz banka s kartou nema zadne mesicni starosti, je sikanovani klienta, a branit ho, protoze "to je naprosto v poradku kvuli Y" je zavadejici, i kdyby Y byla zachrana planety.
Mám protipříklad, mně Spořka zrušila účet bez komplikací. Teda nejspíš, nemám finální výpis, ten vystavili elektronicky do Servis24, přístup kamž byl součástí rušení. Ale už se pár let neozvali, tak asi ok.
"ale tohle Vám vyneslo 11 procent, opravdu to chcete rušit?" (tupý pohled) "ano, opravdu to všechno chci zrušit, kvůli tomu jsem sem dnes přišel"
Tiskni
Sdílej: