Řada vestavěných počítačových desek a vývojových platforem NVIDIA Jetson se rozrostla o NVIDIA Jetson Thor. Ve srovnání se svým předchůdcem NVIDIA Jetson Orin nabízí 7,5krát vyšší výpočetní výkon umělé inteligence a 3,5krát vyšší energetickou účinnost. Softwarový stack NVIDIA JetPack 7 je založen na Ubuntu 24.04 LTS.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) spolu s NSA a dalšími americkými úřady upozorňuje (en) na čínského aktéra Salt Typhoon, který kompromituje sítě po celém světě.
Společnost Framework Computer představila (YouTube) nový výkonnější Framework Laptop 16. Rozhodnou se lze například pro procesor Ryzen AI 9 HX 370 a grafickou kartu NVIDIA GeForce RTX 5070.
Google oznamuje, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Tato politika bude implementována během roku 2026 ve vybraných zemích (jihovýchodní Asie, Brazílie) a od roku 2027 celosvětově.
Byla vydána nová verze 21.1.0, tj. první stabilní verze z nové řady 21.1.x, překladačové infrastruktury LLVM (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání: LLVM, Clang, LLD, Extra Clang Tools a Libc++.
Alyssa Anne Rosenzweig v příspěvku na svém blogu oznámila, že opustila Asahi Linux a nastoupila do Intelu. Místo Apple M1 a M2 se bude věnovat architektuře Intel Xe-HPG.
EU chce (pořád) skenovat soukromé zprávy a fotografie. Návrh "Chat Control" by nařídil skenování všech soukromých digitálních komunikací, včetně šifrovaných zpráv a fotografií.
Byly publikovány fotografie a všechny videozáznamy z Python konference PyCon US 2025 proběhlé v květnu.
Společnost xAI a sociální síť X amerického miliardáře Elona Muska zažalovaly firmy Apple a OpenAI. Viní je z nezákonné konspirace s cílem potlačit konkurenci v oblasti umělé inteligence (AI).
Byla vydána nová verze 9.16 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Tiskni
Sdílej:
zaplacením směšné částky zastavit nárust veškerých poplatků a potenciálních sankcí a pak se vklidu rozmyslet, co dělat dál.
To bych dělal jen v případě nějaké platby státu, kde je v zákoně přímo napsané, že je potřeba nejdřív zaplatit a pak se teprve domáhat reklamace. Ve vztahu k soukromé firmě bych to nedělal – protože tím vlastně uznáváš svůj dluh/chybu a můžeš z toho mít další problémy.
Střílení je pochopitelná nadsázka. Blogpost není útočný, je to popis situace tak, jak se stala. Očernuji banku tím, že napíšu na internet, co se mi tam stalo? Zajímavé ... takže recenze na výrobek nebo obchod je taky očerňování?
možná tam s nima měl vysmejčit kvelb, seřvat je čtyřtaktně s přeplňováním až do bezvědomí ale co z toho?Takhle se chovají malé děcka a hovada… jen tak pro zajímavost.
stejně tak součet peněz od klienta, který neodejde, protože se mu nechce na původní pobočkuvs.
člověka používání jejích služeb beztak nic nestojíPerpetuum mobile?
Levičáci dopadnou takhle. Resp. levičáci někam utečou, ale národ, kterému prošustrovali majetek, takhle dopadne.
za současného stavu
V tom bude ten háček. Ono hlavně ta hranice, co je „současný stav“ a co už je nějaká krize nebo výjimečná situace, je celkem mlhavá a často se o těch problémech dozvíš až zpětně (do té doby ses utěšoval/a, že je všechno v pořádku, pojištěné atd.). Ani to pojištění není stavěné tak, aby vykrylo nějaké velké krize – spíš pro případy, že by došlo k vytunelování jedné banky (a i to by u těch větších byl asi problém).
Mně stačí představa, že s penězi v bance na tom nejsem hůř než s penězi v ruce.Jsem jediný blázen co má na účťe pár drobáků a jinak si veškeré úspory ukládá jinam protože bankám nevěří?
vyvolala dojem, že než komplikovaně odcházet, je lepší u ní zůstatNavíc tady často nefunguje trh, u těchhle molochů to platí dvojnásob a taky krach banky není zas tak neobvyklá věc.
a pak zvladnou jen udavat na webu.LOL, to je zas co? Nějaká obdoba STBácké praktiky?
Udávání? A komu jsem koho udal? Spořitelnu jejím potenciálním klientům? Zajímavá teorie...
Vy v té spořitelně pracujete? Nevím, proč bych nemohl zveřejnit to, co se mi stalo v bance. Budete taky každému, kdo tu v diskusi popsal podobný příběh, tlouct o hlavu, že někoho udal a očernil?
ale ocernovani a udavani na webu to je.Tohle by ovšem mělo platit pro veškeré komerční subjekty nejen banky. Mě například dal zápisek docela dost. Svůj účet u Spořky na jeho základě končím. Morální pravidla není možné obcházet tím že se schovám za právní subjekt.
Hnus.Checked
Nechová-li se ke mně pracovník proklientsky, aby si sám usnadnil práci, je vhodné mu dát najevo, že s tímto přístupem bude mít práce naopak daleko víc.jj, me se napr. vcelku osvedcilo dotycneho pozadat, aby mi zavolal sveho vedouciho - veci, co zarucene nebyly mozne najednou mozne byly ... i kdyz se pochopitelne najdou se i vyjimky, kdy to nema vubec zadny efetk nebo vedouci je jeste vetsi kreten
Spořka je prostě ústav
Asi bych těch 39/60 Kč neplatil – z principu – zkontroloval bych si důkladně papíry o zrušení účtu a o tom, že jim už nic nedlužím, a to jim dal okopírovat, ať si v tom udělají pořádek sami.
což snad dnes utratí každý, kdo kartu aspoň trochu používáNo právě.
Pokud klient kartu vůbec nepoužívá, tak pro ně (v drtivé většině případů) představuje jen výdaje a žádné příjmy.No dobře. Ale spíš mi šlo o způsob jakým to zavedli.
což snad dnes utratí každý, kdo kartu aspoň trochu používá.Ja kartu pouziju kdyz zjistim ze nemam dost hotovosti. Nevim jestli to spada pod tvou definici "trochu pouziva", ale 500 mesicne to obvykle neni... Jinak sorry, ale pouzivat kartu na bezny nakupy a rikat bance presne kde, kdy, co, ... to musi byt clovek slusne padly na hlavu...
mBank se prostě jen chce zbavit dlouhodobě ztrátových klientů a to je naprosto v pořádku.Tvrdite, ze mBank ma vydaje kazdy mesic 30 korun na kartu? Kdyz karta neni vyuzita, tak vydaj neni zadny. Vidim to tak na jednorazovych 30 korun za vytvoreni karty. Je tolik duvodu, proc clovek muze chtit mit kartu k uctu, kterou zrovna nepouziva... treba jeden ze svych fio uctu pouzivam na placeni najmu, ale protoze historicky to byl "hlavni" fio ucet, tak k nemu mam kartu. Vymyslet si arbitrarni mesicni poplatky, kdyz banka s kartou nema zadne mesicni starosti, je sikanovani klienta, a branit ho, protoze "to je naprosto v poradku kvuli Y" je zavadejici, i kdyby Y byla zachrana planety.
Mám protipříklad, mně Spořka zrušila účet bez komplikací. Teda nejspíš, nemám finální výpis, ten vystavili elektronicky do Servis24, přístup kamž byl součástí rušení. Ale už se pár let neozvali, tak asi ok.
"ale tohle Vám vyneslo 11 procent, opravdu to chcete rušit?" (tupý pohled) "ano, opravdu to všechno chci zrušit, kvůli tomu jsem sem dnes přišel"