Vojtěch Polášek představil Vojtux, tj. linuxovou distribuci pro zrakově postižené uživatele. Vychází ze spinu Fedory 43 s desktopovým prostředím MATE. Konečným cílem je, aby žádný Vojtux nebyl potřeba a požadovaná vylepšení se dostala do upstreamu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) druhá RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).
Izrael od února zakáže dětem používat v prostorách základních škol mobilní telefony. Podle agentury AFP to uvedlo izraelské ministerstvo školství, které zdůraznilo negativní dopady, které na žactvo používání telefonů má. Izrael se tímto krokem přidává k rostoucímu počtu zemí, které dětem ve vzdělávacích zařízeních přístup k telefonům omezují.
Internetová společnost Google ze skupiny Alphabet pravděpodobně dostane příští rok pokutu od Evropské komise za nedostatečné dodržování pravidel proti upřednostňování vlastních služeb a produktů ve výsledcích vyhledávání. V březnu EK obvinila Google, že ve výsledcích vyhledávání upřednostňuje na úkor konkurence vlastní služby, například Google Shopping, Google Hotels a Google Flights. Případ staví Google proti specializovaným
… více »Byl oznámen program a spuštěna registrace na konferenci Prague PostgreSQL Developer Day 2026. Konference se koná 27. a 28. ledna a bude mít tři tracky s 18 přednáškami a jeden den workshopů.
Na webu československého síťařského setkání CSNOG 2026 je vyvěšený program, registrace a další informace k akci. CSNOG 2026 se uskuteční 21. a 22. ledna příštího roku a bude se i tentokrát konat ve Zlíně. Přednášky, kterých bude více než 30, budou opět rozdělené do tří bloků - správa sítí, legislativa a regulace a akademické projekty. Počet míst je omezený, proto kdo má zájem, měl by se registrovat co nejdříve.
Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.
Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Tiskni
Sdílej:
zaplacením směšné částky zastavit nárust veškerých poplatků a potenciálních sankcí a pak se vklidu rozmyslet, co dělat dál.
To bych dělal jen v případě nějaké platby státu, kde je v zákoně přímo napsané, že je potřeba nejdřív zaplatit a pak se teprve domáhat reklamace. Ve vztahu k soukromé firmě bych to nedělal – protože tím vlastně uznáváš svůj dluh/chybu a můžeš z toho mít další problémy.
Střílení je pochopitelná nadsázka. Blogpost není útočný, je to popis situace tak, jak se stala. Očernuji banku tím, že napíšu na internet, co se mi tam stalo? Zajímavé ... takže recenze na výrobek nebo obchod je taky očerňování?
možná tam s nima měl vysmejčit kvelb, seřvat je čtyřtaktně s přeplňováním až do bezvědomí ale co z toho?Takhle se chovají malé děcka a hovada… jen tak pro zajímavost.
stejně tak součet peněz od klienta, který neodejde, protože se mu nechce na původní pobočkuvs.
člověka používání jejích služeb beztak nic nestojíPerpetuum mobile?
Levičáci dopadnou takhle. Resp. levičáci někam utečou, ale národ, kterému prošustrovali majetek, takhle dopadne.
za současného stavu
V tom bude ten háček. Ono hlavně ta hranice, co je „současný stav“ a co už je nějaká krize nebo výjimečná situace, je celkem mlhavá a často se o těch problémech dozvíš až zpětně (do té doby ses utěšoval/a, že je všechno v pořádku, pojištěné atd.). Ani to pojištění není stavěné tak, aby vykrylo nějaké velké krize – spíš pro případy, že by došlo k vytunelování jedné banky (a i to by u těch větších byl asi problém).
Mně stačí představa, že s penězi v bance na tom nejsem hůř než s penězi v ruce.Jsem jediný blázen co má na účťe pár drobáků a jinak si veškeré úspory ukládá jinam protože bankám nevěří?
Jo, jo, zatracené auto.
vyvolala dojem, že než komplikovaně odcházet, je lepší u ní zůstatNavíc tady často nefunguje trh, u těchhle molochů to platí dvojnásob a taky krach banky není zas tak neobvyklá věc.
a pak zvladnou jen udavat na webu.LOL, to je zas co? Nějaká obdoba STBácké praktiky?
Udávání? A komu jsem koho udal? Spořitelnu jejím potenciálním klientům? Zajímavá teorie...
Vy v té spořitelně pracujete? Nevím, proč bych nemohl zveřejnit to, co se mi stalo v bance. Budete taky každému, kdo tu v diskusi popsal podobný příběh, tlouct o hlavu, že někoho udal a očernil?
ale ocernovani a udavani na webu to je.Tohle by ovšem mělo platit pro veškeré komerční subjekty nejen banky. Mě například dal zápisek docela dost. Svůj účet u Spořky na jeho základě končím. Morální pravidla není možné obcházet tím že se schovám za právní subjekt.
Hnus.Checked
Nechová-li se ke mně pracovník proklientsky, aby si sám usnadnil práci, je vhodné mu dát najevo, že s tímto přístupem bude mít práce naopak daleko víc.jj, me se napr. vcelku osvedcilo dotycneho pozadat, aby mi zavolal sveho vedouciho - veci, co zarucene nebyly mozne najednou mozne byly ... i kdyz se pochopitelne najdou se i vyjimky, kdy to nema vubec zadny efetk nebo vedouci je jeste vetsi kreten
Spořka je prostě ústav 
Asi bych těch 39/60 Kč neplatil – z principu – zkontroloval bych si důkladně papíry o zrušení účtu a o tom, že jim už nic nedlužím, a to jim dal okopírovat, ať si v tom udělají pořádek sami.
což snad dnes utratí každý, kdo kartu aspoň trochu používáNo právě.
Pokud klient kartu vůbec nepoužívá, tak pro ně (v drtivé většině případů) představuje jen výdaje a žádné příjmy.No dobře. Ale spíš mi šlo o způsob jakým to zavedli.
což snad dnes utratí každý, kdo kartu aspoň trochu používá.Ja kartu pouziju kdyz zjistim ze nemam dost hotovosti. Nevim jestli to spada pod tvou definici "trochu pouziva", ale 500 mesicne to obvykle neni... Jinak sorry, ale pouzivat kartu na bezny nakupy a rikat bance presne kde, kdy, co, ... to musi byt clovek slusne padly na hlavu...
mBank se prostě jen chce zbavit dlouhodobě ztrátových klientů a to je naprosto v pořádku.Tvrdite, ze mBank ma vydaje kazdy mesic 30 korun na kartu? Kdyz karta neni vyuzita, tak vydaj neni zadny. Vidim to tak na jednorazovych 30 korun za vytvoreni karty. Je tolik duvodu, proc clovek muze chtit mit kartu k uctu, kterou zrovna nepouziva... treba jeden ze svych fio uctu pouzivam na placeni najmu, ale protoze historicky to byl "hlavni" fio ucet, tak k nemu mam kartu. Vymyslet si arbitrarni mesicni poplatky, kdyz banka s kartou nema zadne mesicni starosti, je sikanovani klienta, a branit ho, protoze "to je naprosto v poradku kvuli Y" je zavadejici, i kdyby Y byla zachrana planety.
.
.
No a nechodím zrovna v kravatě a v zimě vypadám jako bezdomovec a to máte vidět tu změnu výrazu, když přijdu do banky a bankovnice (opět jiná než moje stabilní jedna kontaktní osoba) zjistí, že mám ve své správě účet s pěknými pár miliony (SVJ). To se najednou to chování ke klientovi kompletně změní.
Prostě si to musíte umět užít.
Mám protipříklad, mně Spořka zrušila účet bez komplikací. Teda nejspíš, nemám finální výpis, ten vystavili elektronicky do Servis24, přístup kamž byl součástí rušení. Ale už se pár let neozvali, tak asi ok.
"ale tohle Vám vyneslo 11 procent, opravdu to chcete rušit?" (tupý pohled) "ano, opravdu to všechno chci zrušit, kvůli tomu jsem sem dnes přišel"