abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 02:11 | Pozvánky

    Připojte se ve středu 30. 10. 2024 od 10:00 do 12:00 na náš webinář "Řízení přístupu do PostgreSQL prostřednictvím externího autentizačního providera" (registrace zdarma) a naučte se, jak nastavit ověřování pomocí GSSAPI pro bezpečný přístup k databázím (Microsoft Active Directory nebo FreeIPA). Záznam předchozího webináře "Co je nového v PostgreSQL 17" můžete zhlédnout zde.

    … více »
    Heřmi | Komentářů: 0
    včera 21:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.55 open source počítačové hry Unvanquished (Wikipedie), forku počítačové hry Tremulous. Instalovat ji lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Dle plánu bylo dnes vydáno Factorio 2.0 a Factorio: Space Age, tj. aktualizace 2.0 počítačové hry Factorio (Wikipedie) oficiálně běžící také na Linuxu a velké vesmírní rozšíření Factorio: Space Age.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:33 | Pozvánky

    Byl zveřejněn průběžně aktualizovaný program konference OpenAlt 2024 o otevřeném softwaru a datech, IT bezpečnosti, DIY a IoT. Konference proběhne o víkendu 2. a 3. listopadu v prostorách FIT VUT v Brně. Vstup je zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 07:00 | Komunita

    Ubuntu oslavilo 20 let. První Ubuntu 4.10 s kódovým názvem Warty Warthog bylo vydáno 20. října 2004.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    20.10. 04:44 | Nová verze

    Vizuální programovací jazyk MicroBlocks určený pro programování mikropočítačů jako micro:bit pomoci bloků byl vydán v nové verzi 2.0. MicroBlocks je inspirovaný Scratchem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.10. 22:44 | IT novinky

    Mapy.cz zavádí placenou verzi Premium (𝕏). Cena předplatného bude zveřejněna v další verzi aplikace (𝕏). Aplikace i web budou dál fungovat zdarma. Mění se způsob ukládání offline map. Nově bude možné bezplatně uložit offline mapu pouze jednoho státu (𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 33
    18.10. 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 8.10 multiplatformní digitální pracovní stanice pro práci s audiem (DAW) Ardour. Pravděpodobně poslední osmičková verze. V průběhu několika měsíců by měla vyjít verze 9.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.10. 04:22 | Pozvánky

    O víkendu 19. a 20. října lze na brněnském výstavišti v pavilonu A1 navštívit s jednou vstupenkou dvě akce: Maker Faire Brno, "festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí", a GameDev Connect, "akci určenou pro všechny současné a hlavně budoucí herní vývojáře, kteří touží proniknout do jednoho z nejúžasnějších průmyslů na světě".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.10. 00:33 | Nová verze

    Asterisk (Wikipedie), svobodná softwarová implementace telefonní ústředny (PBX), byl vydán ve verzi 22.0.0. Přehled novinek v této nové major verzi v oznámení na webu a na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    KOMIX - Vráceno na konci školního roku

    29.6. 11:05 | Přečteno: 1501× | KOMIX

    Sebrat můžou, vrátit musí! :-)

           

    Hodnocení: 88 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    30.6. 11:25 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Profesor Fibonacci se celý rok očividně nenudil :-D
    Jendа avatar 30.6. 12:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Oceňuji "pak bys věřil nejrůznějším hloupostem" ... "náboženství .. 1". Jaká je za tím story? Já jsem náboženství také absolvoval, byla to zajímavá sonda do toho jak různí lidé uvažují, ale nevím jestli to mělo obecně vliv.
    30.6. 15:04 ..
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Vliv to určitě mělo - je z tebe věrozvěst toho mesiáše s dredy.
    vlk avatar 30.6. 15:00 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    no tiez mi ucitelka na zakladke zobrala hru nu pogodi! dostal som ju na konci roku aj vysvedcenim ale s rozbitym displejom.
    You don't exist, Go away !
    1.7. 10:08 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    ! Zadny ucitel na statni skole nema pravo zabavovat jakekoli veci ! Skola si sice muze napsat do sveho pitomeho radu, co chce, ale to neznamena, ze nelze ucitele postihnout dle trestniho prava.
    1.7. 15:26 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Má.
    1.7. 16:06 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Alesi, studium prava v Plzni se nepocita do znalosti prava. To, ze si spousta skol a ucitelu mysli, ze ma pravo neco zakovi (diteti) vzit neznamena ze to tak je. Jeste horsi je situace u dispelych studentu. Hele, kdyz se nudis, nechces spravit tu abickovou konfiguraci s omezenim na pocet pripojeni k DB?
    1.7. 17:39 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Žako, kde bereš tu utkvělou představu, že každý, kdo použije nick Want, má jméno Aleš? To za A. A za B, abclinuxu.cz je zcela mimo moji kompetenci, takže brečíš na špatném hrobě.
    1.7. 20:44 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Jo Žako a za C, má.
    1.7. 22:29 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Nemá. Má ho vzít za flígr a vyhodit ze třídy.
    2.7. 02:51 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Az se vy dva domluvite, zkuste napsat proc ma...
    2.7. 06:55 Pedagogos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Protoze skola neni demokracie ani liberalizmus. Sebrani predmetu nesouvisejiciho s vyukou ci ohrozujici zdravy vyvoj studenta je pedagogicka metoda. Dokonce jde o to aby se rodic stezoval, zvednul prdel a prisel si po kapky do skoly, i to je pedagogicka metoda. A to ze vam buranum neco tak elementarniho musim vysvetlovat timhle stylem kde z vas delam uplna jelita, je taky pedagogicka metoda zalozena akademikem Trolskym.
    2.7. 07:44 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    I vyhození z výuky je účinná metoda. Jejíž hojné užívání zachytily i filmy z dob, kdy měli ucitelé respekt. Jenže tenkrát ještě neexistovaly alternativní kanály, jejichž prostřednictvím lze získat školometské znalosti i mimo školu. A tak unikají, bez rozdílu všem ty pedagogické aspekty jimiž se měnilo vzpurné dítě v poslušného občana, dbalého všech možných zákonů a pravidel společnosti, kterému nemusel stát za prdelí policajt aby nekradl a nepodváděl, protože byl v dospělosti vůči ostatním sám takovým policajtem.
    2.7. 10:25 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Ne. Statni skola se ridi podle statnich zakonu. Statni zakony toto uciteli neumoznuji. Pokud si to skola da do sveho radu, porusuje zakon. Ucitel nemuze pres nesouhlas vzit zakovi nic. Proste to tak je. To, ze je nezakonna praxe nekde stale tolerovana neznamena, ze je to v poradku. Je potreba, aby se zaci zacali branit proti ucitelum a skolam. Jednou ten circus platime ze svych dani, tak alespon at dodrzuji sva pravidla.
    2.7. 11:37 Ariczek | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Tohle je přesně příklad, proč se fakt divím, že ještě dneska půjde někdo dělat učitele...

    Já tomu teda asi naivně rozumím tak, že pokud rodiče umístí dítě na danou školu, pak (minimálně potichu) vyjadřují souhlas se školním řádem, kde by mělo být popsáno, jak má učitel reagovat na situaci "žák při hodině vyrušuje". Pokud s ním nesouhlasí, mohou dát dítě jinam, na jinou státní, či soukromou školu, kde jim úprava bude vyhovovat...

    Já třeba s postupem: "okamžitě telefon vypni a polož ho sem na katedru do konce hodiny/vyučování", a pokud nesouhlasíš, odchod z hodiny a píši neomluvenou hodinu - nemám nejmenší problém.
    2.7. 12:38 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Tohle je přesně příklad, proč se fakt divím, že ještě dneska půjde někdo dělat učitele...
    Jsou ucitele a ucitele. U tech, kteri nejsou schopni fungovat ve statnim skolstvi podle zakona, je asi dobre, ze tu praci delat nebudou.
    Já tomu teda asi naivně rozumím tak, že pokud rodiče umístí dítě na danou školu, pak (minimálně potichu) vyjadřují souhlas se školním řádem
    Treba na soukrome skole bych s tim vubec problem nemel. Pokud toto bude upraveno ve smluvnich podminkach, je to naprosto v poradku. Resp. melo by to byt v poradku z moralniho hlediska. Z pravniho to v poradku nebude, jelikoz tam budou platit stejne paragrafy jako na statnich skolach. Trestni pravo si jak znamo nevybira.
    Pokud s ním nesouhlasí, mohou dát dítě jinam, na jinou státní, či soukromou školu, kde jim úprava bude vyhovovat...
    Statni skola musi fungovat podle zakonu tohoto statu. Tim spise, ze se jedna o instituci financovanou z verejnych penez - z penez danoveho poplatnika! Muzou si sice na papir napsat, co uznaji za vhodne, ale v realu plati to, zo stanovi zakon, coz zde bylo jiz dostatecne rozebrano. Zadne nasilne ci pod pohruzkou nasledku odebirani majetku neni pripustne.
    Já třeba s postupem: "okamžitě telefon vypni a polož ho sem na katedru do konce hodiny/vyučování", a pokud nesouhlasíš, odchod z hodiny a píši neomluvenou hodinu - nemám nejmenší problém.
    Ja treba obrovsky. Nesoulasim s povinnou skolni dochazkou, nesouhlasim se statnim skolstvim, nesouhlasim s jejich metodami. Ale to je jedno. To, co rikate vy, je podle zakona nepripustne i ve statni skole! Takovy ucitel by mel jit na dlazbu a to okamzite. K reseni "kazenskych" problemu ma k dispozici nastroje podle zakona. Pokud neni schopen je aplikovat, at jde zametat ulice - udela vice prace nez buzerovani u tabule.
    2.7. 15:53 Ariczek | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    To, co rikate vy, je podle zakona nepripustne
    Která část toho co jsem napsal je v rozporu se zákonem a kterým, prosím?
    2.7. 16:05 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Jsou ucitele a ucitele. U tech, kteri nejsou schopni fungovat ve statnim skolstvi podle zakona, je asi dobre, ze tu praci delat nebudou.

    Realita je taková, že trpělivost zprácí jako první ti, co by ji dělali dobře. Odchází, protože nemají problém uplatnit se jinde.

    Nesoulasim s povinnou skolni dochazkou, nesouhlasim se statnim skolstvim, nesouhlasim s jejich metodami.

    Já rovněž. Kdo chce zůstat hlupákem, ať jím pro mne za mne zůstane. Jenomže stát potřebuje aby měli všichni alespoň základy gramotnosti, poněvadž jinak by hrozilo, že by začali samostatně myslet. Teď si myslí to, co jim kdákají šmejdi jako Babiš přes sociální sítě.

    3.7. 09:21 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Realita je taková, že trpělivost zprácí jako první ti, co by ji dělali dobře. Odchází, protože nemají problém uplatnit se jinde.
    To je prave pruser. Jednak je tezke rict, co znamena dobre skolstvi, a jednak i to, ze je frustrujici i pro samotne ucitele. Skolstvi by melo byt zcela odstatneno a vsechny normy souvisejici by mely byt zruseny tak, aby mohly vznikat skoly soukrome. A kdyz nekdo nebude chtit do skoly chodit, at nechodi. Mela by to byt volba kazdeho cloveka.
    2.7. 10:52 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Ne, zadny statni debil nebude mym detem z pozice sily odebirat jejich majetek. To ani omylem. Jako rodic bych se pak snazil proti tomu cloveku vyuzit veskerych pravnich moznosti v trestni a obcanske rovine. A ano, stalo by mi to za investovany cas a penize. Priste uz by si to ucitylek rozmyslel.
    2.7. 12:14 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Srande ze tohle tady pise gay co nikdy deti mit nebude :-D
    2.7. 12:23 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    A proc by gay nemohl mit deti?
    2.7. 12:31 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Tak ciste technicky vzato asi muze. :-D Pokud se mu to vsak povede prirozenou cestou, pak to asi neni gay. :-D
    2.7. 12:24 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Kez by. Mam deti vic nez alimentu. :-D
    2.7. 11:54 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Hele, metodo, neupad jsi jako dite z kocarku na hlavicku? CR ma spoustu zakonu a ta tva “pedagogicka metoda” je musi dodrzovat. Jako blabol dobry, nekde si to ulozim jako priklad naprosteho nepochopeni pravni spolecnosti.
    2.7. 12:40 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Pravdou je, ze tento stat nedodrzoval vlastni zakony v mnohem behem toho divadla okolo virozy. Asi jsou s tim obcane spokojeni, ze stat nedodrzuje vlastni pravidla... :-(
    2.7. 13:40 Pastyr trolu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    A proc tady vubec mlatite prazdnou slamu kdyz ted zije vyborny thread o stabilite debian desktopu!
    2.7. 17:48 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Hele, tam pise Andrej a ja jsem si rikal, ze jeden debil na diskusi staci… ale mas pravdu, asi jim tam neco klukum napisu protoze je to bida…
    2.7. 18:15 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Alesi, studium prava v Plzni se nepocita do znalosti prava. To, ze si spousta skol a ucitelu mysli, ze ma pravo neco zakovi (diteti) vzit neznamena ze to tak je.
    Podle me diteti nektere veci sebrat muzou, protoze zaroven zodpovidaji za jejich bezpecnost. Treba kdyz osmilety dite bude o prestavku hazet petardy, tak mu je urcite vzit muzou, protoze je dulezitejsi zajistit bezpecnost nez chranit vlastnictvi.
    3.7. 01:04 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    O tom samozrejme zadna. Diskuse byla ale o necem jinem.
    2.7. 10:26 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Ne, nema. Zadny ucitylek a skolni rad neni nad zakon a ustavu. Je to instituce financovana z verejnych penez, tak at laskave dodrzuje pravidla tohoto statu.
    2.7. 11:37 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku

    V pravidlech tohoto státu nikde není psáno, že si má nechat učitel srát na hlavu. On rozhoduje o tom, jak probíhá výuka a co u sebe žáci mají či nemají mít.

    Také má právo žáka vyloučit z výuky, pokud je k ní nezpůsobilý. Co si pamatuji, řešilo se to tak, že byl dotyčný odeslán do družiny, odkud si ho měl vyzvednout někdo z rodiny aby začal situaci řešit - buď návštěvou u lékaře (pokud byl příčinou vyloučení zdravotní stav), nebo výpraskem či domluvou (dle rodinných preferencí a zvyklostí).

    Pochopitelně ale nemá vyučující právo si něco přivlastnit, či odebrat natrvalo. Bezprostředně po výuce má odebrané vrátit zpět. Tak to alespoň fungovalo za mých školních let, kdy si nikdo nelajznul dělat při výuce bordel. Náš ředitel byl Sekáč, jménem i povahou. Netrpěl na škole žádné svině. No a podle toho ta škola také dopadla. Vyhozený tělocvikář, komouš do korku kostí se přičinil o její zrušení a transformaci na sportovní školu, pochopitelně pod jeho vedením. Pokaždé co vidím film Občanský průkaz, si vzpomenu na svá školní léta, protože ten film velice silně koresponduje s reáliemi mého dospívání. Možná je to náhoda, ale je to tak.

    2.7. 12:30 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    V pravidlech tohoto státu nikde není psáno, že si má nechat učitel srát na hlavu.
    To jiste nikde psano neni, ale stale plati, ze ucitel muze jen to, co je explicitne povoleno.
    On rozhoduje o tom, jak probíhá výuka a co u sebe žáci mají či nemají mít.
    Ne, nerozhoduje. Mozna v uzkem prostoru vymezenem zakonem. Rozhodne nemuze urcovat, zda dite muze ci nemuze mit mobil, a rozhodne mu jej nemuze pres nesouhlas odebirat. To neexistuje.
    Pochopitelně ale nemá vyučující právo si něco přivlastnit, či odebrat natrvalo.
    Ani docasne. Pokud mu dite mobil samo nevyda, nesmi na nej sahat a odebirat mu jej. Nebo na nej kricet a vyhrozovat necim, co se stane, kdyz mu mobil neda. Toto je nepripustne. Dopustil by se trestneho cinu. Pokud si s ditetem neporadi v ramci zakonnych mantinelu, nema to praci delat.
    Náš ředitel byl Sekáč, jménem i povahou
    Toto je ale prece strasne spatne. Co pak z takovych lidi bude, kdyz budou nejmene 1+9 neustale v podrizenem postaveni pod strachem z nasledku? Nic dobreho.
    2.7. 14:24 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Ne, nerozhoduje. Mozna v uzkem prostoru vymezenem zakonem. Rozhodne nemuze urcovat, zda dite muze ci nemuze mit mobil, a rozhodne mu jej nemuze pres nesouhlas odebirat. To neexistuje.

    Školský zákon 2024 (561/2004 sb.) - část první - obecná ustanovení (§ 21 - § 22), paragraf 22b boc c "Povinnosti pedagogických pracovníků" - seznamte se. Žáci žádná práva v tomto směru nemají, jenom povinnost akceptovat pokyny pedagogického pracovníka - viz paragraf 22 bod 1 odstavec c. Takže když vyloučí žáka z hodiny, má dotyčný povinnost sklapnout kufry, udělat co mu bylo nařízeno a pokračovat dál ve svém vzdělávání samostudiem.

    2.7. 15:15 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Wtf? Toto obecne ustanoveni opravnuje k nasilnemu odebrani majetku? Ne, neopravnuje. Soukrome vlastnictvi je zakotveno na spouste mist, i v listine, i v ustave, v trestnim pravu i obcanskem.
    2.7. 17:46 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Je to debil, studium google prava …
    2.7. 17:46 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Je videt, ze pravu rozumis jako koza atomove fyzice.
    2.7. 22:40 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Debil seš ty Žako, protože jsem na pajdáku byl, na kombinaci Fyzika-Základy techniky a zkouška z atomové fyziky byla pro mne ve srovnání s geometrickou optikou brnkačka. Natolik, že jsem doučoval spolužáky. A patřím také k těm co zavčas vystřízlivěli a šli dělat něco jiného. Z mých bývalých spolužáků nakonec učí jen čtyři. Zbytek ze školství uprchnul a paradoxně jsou na tom nejlíp ti co vypadli včas.
    2.7. 18:25 Ariczek | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    ! Zadny ucitel na statni skole nema pravo zabavovat jakekoli veci ! Skola si sice muze napsat do sveho pitomeho radu, co chce, ale to neznamena, ze nelze ucitele postihnout dle trestniho prava.
    To je ale až důsledek. Co příčina? Žádný žák nemá právo svým chováním vyrušovat dalších 30 dětí a učitele.

    Představa že si zaměstnanec vezme nějaký handheld konzoli do nějakého openspace office a bude mít zvuk puštěný na max... Poletí ze zaměstnání velmi rychle...

    Adekvátní tomutoo přirovnání by bylo přeřazení žáka ze standardní školy do zvlášní či do ústavu, pokud není schopen pochopit, že se při hodině nevyrušuje...
    3.7. 08:50 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Žádný žák nemá právo svým chováním vyrušovat dalších 30 dětí a učitele.
    Jiste. Na to ma ucitel reagovat pouzitim veci v ramci zakona. Nebo treba tomu predchazet tim, ze deti bude vyucovani bavit. Pokud to nezvladne bez nasilneho odcizeni majetku ci vyhruzek, nema tu praci delat a muze jit do prdele.
    Představa že si zaměstnanec vezme nějaký handheld konzoli do nějakého openspace office a bude mít zvuk puštěný na max... Poletí ze zaměstnání velmi rychle...
    Jiste, jenze zak neni zamestnanec. Ani smykem. Tim spise ne v povinnem statnim skolstvi, kam chodit proste musi.
    Adekvátní tomutoo přirovnání by bylo přeřazení žáka ze standardní školy do zvlášní či do ústavu, pokud není schopen pochopit, že se při hodině nevyrušuje...
    Co treba to statni skolstvi proste zrusit tak, aby mohly vznikat soukrome skoly, kam deti budou chodit rady a budou si tam delat, co sami chteji?
    3.7. 10:41 ~
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Tim spise ne v povinnem statnim skolstvi, kam chodit proste musi.
    Nemusí.
    3.7. 12:14 javokajifeng
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Čl. 33 Listiny základních práv a svobod (součástí ústavního pořádku viz čl. 3 Ústavy): (1) Každý má právo na vzdělání. Školní docházka je povinná po dobu, kterou stanoví zákon.
    3.7. 12:23 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    On patrne narazi na to, ze muze byt vyucovan doma, coz je v CR legalni moznost, ale musite dite ucit to, co rekne stat, musite najit reditele, pod kterym to budete delat, musite s ditetem chodit na prezkouseni, atd. Bohuzel obecne proste kvuli statni regulacim a normam nevznikne spousta skol, ktera by jinak vzniknout mohla.
    8.7. 12:06 Marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    To je dost drsny titulek - listina prav a svobod. Obsahuje to, ze dite "musi" travit vyznamnou cast sveho zivota cinnostmi, ktere jsou ve velke mire zbytecne a jsou ciste na rozhodnuti statu. Svoboda jak bejk.
    3.7. 14:01 javokajifeng
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku

    Jsem tak nahlíd do zákona a myslím si(ale často měním názory), že zabavit telefon škola na základě školního řádu může. V školským zákoně je § 30 školní řád a vnitřní řád upravuje a) podrobnosti k výkonu práv a povinností dětí, žáků, studentů a jejich zákonných zástupců ve škole nebo školském zařízení , a dále se pak Školní řád nebo vnitřní řád může omezit nebo zakázat používání mobilních telefonů... s výjimkou zdravotních důvodů. → takže by to mělo jít zabavit maximálně po dobu vyučování, zadržování po skončení vyučování by pak asi bylo neoprávněné zadržování cizí věci.

    Aby učitel byl postižen dle trestního práva, musel by spáchat trestný čin, ten je definován v § 13 trest. z., jde o protiprávní čin, který trestní zákon označuje za trestný a který vykazuje znaky uvedené v takovém zákoně. Jestliže zákon umožní, aby se zabavovaly mobilní telefony, nepůjde o čin protiprávní. Navíc by se musela najít nějaká skutková podtata trestného činu, která by na toto jednání dopadala a pak nejspíš bude potřeba prokázat úmyslné spáchání trestného činu, pokud nebude stačit nedbalost(odst. 2 v § 13 TrZ). Pak tam budou nějaké další zákonné podmínky - obecné znaky trestného činu... ono je to nějaké složitější....

    No, a jestliže nebyl žádný trestný čin spáchán, možná ještě může jít o přestupek, to zase definuje § 5 zák. o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, jde o společensky škodlivý protiprávní čin, který je v zákoně za přestupek výslovně označen a který vykazuje znaky stanovené zákonem, nejde-li o trestný čin.

    Může školní řád způsobit, že jednání, které by bylo jinak trestným činem bude jedníní po právu a tím pádem by trestným činem nebylo? Podle mě ne, škola je s školské správě, bude se na ní vztahovat správní řád (§1 odst. 1), takový akt školy, který by vyloučil působnost TrZ by byl aktem, který je zcela mimo kompetence školy (je k němu věcně nepříslušná), tedy tento akt (minimálně konkrétní ustanovení školního řádu), by byl nicotný, tedy jako by nebyl dle § 77 odst. 1 správního řádu.

    Ale nejsem právník, je to jen můj názor, na základě toho co jsem o právu slyše a co jsem našel v zákoně.


    3.7. 14:28 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Ja souhlasim s tim, ze to skolni rad muze zakazat. Ale nikde neni zakonem stanoveno, ze muze ucitel odebrat majetek nasilim ci pres nesouhlas pod podhruzkou nejakych nasledku.
    takže by to mělo jít zabavit maximálně po dobu vyučování
    Tento vyklad nekterych ucitelu znam. Rikaji, ze zabavit a nechat lezet na katedre je ok. Ale neni to pravda. Mam pocit, ze s tim kdysi prisla skolni inspekce, aby si posvetili tuto neblahou praxi, ktere se ucitylci dopousti. Opet - nikde v zakonech nenajdete, ze by ucitel mohl nasilim ci pod pohruzkou nasili ci pres nesouhlas odebrat mobilni telefon. Proste to neexistuje. Ucitel se tim muze dopustit nekolika trestnych cinu v zavislosti na tom, jak byl projeven nesouhlas, co tomu predhcazelo, do jake miry se zak brani, atd.
    3.7. 15:05 Ariczek | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Mě dostává, jak pořád řešíme jen tu část, že "učitýlci tohle"... proč neřešíme toho žáka, který zlobí?

    Jaký má být teda správný postup ve chvíli kdy "žák zlobí mobilem"?

    Poznámka a vyloučení z výuky, pokud nepomůže důtky, pokud nepomůže vyloučení ze školy?

    Nebo v dnešní době mobilů - okamžité kontaktování rodiče? :D
    3.7. 15:11 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Mě dostává, jak pořád řešíme jen tu část, že "učitýlci tohle"... proč neřešíme toho žáka, který zlobí?
    Protoze je to zasadni. Zak, tim ze treba pod lavici cte neco na mobilu, nikomu neskodi a nic nepacha. Ucitel, ktery mu nasilim odebere telefon, pacha trestnou cinnost.
    Jaký má být teda správný postup ve chvíli kdy "žák zlobí mobilem"?
    Zlobi mobilem... Tak za prve by ucitel mel ucit tak, aby k tomuto nedochazelo. Pokud tak ucit nezvladne, je k zamysleni, jaky to ma smysl to jeho slavne uceni. Dalsi vec, pokud dite nikoho nerusi, nic se nedeje a je to v poradku. Pokud rusi ostatni deti, je to spatne. Ucitel ma domluvit, pouzit nejake kazenske opatreni dle zakona, kontaktovat rodice, atd. Rozhodne mu nesmi sahat na majetek.
    3.7. 20:18 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Když se na to budu dívat jako ty, ale z opačné strany:

    Zákon říká, že školní docházka je povinná. Pokud se tedy žák během hodiny nevěnuje vyučování, místo toho třeba čumí do mobilu, páchá trestnou činnost.

    A pokud ho v tom rodiče podporují, jsou spolupachateli.
    xxxs avatar 4.7. 06:00 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    pacha max priestupok proti skolskemu poriadku. do priestupku voci zakonu je daleko a trestny cin v nedohladne.
    3.7. 16:18 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    ucitel i skola ma moznosti reseni, treba to zminovane vylouceni ze skoly, pak je to problem rodice a socialky... skola nemuze za to, ze nekteri zaci a jejich rodice jsou idioti...
    3.7. 18:12 javokajifeng
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku

    nikde v zakonech nenajdete, ze by ucitel mohl nasilim ci pod pohruzkou nasili ci pres nesouhlas odebrat mobilni telefon

    Tak jsem se znovu koukl do školského zákona a našel jsem tam hned o § níže (§31) "Ředitel školy ... může v případě závažného zaviněného porušení povinností stanovených tímto zákonem nebo školním nebo vnitřním řádem rozhodnout o podmíněném vyloučení nebo o vyloučení žáka nebo studenta ze školy nebo školského zařízení." Takže, když bude proti školnímu řádu, že mu žák dobrovolně nevydá mobil, může být proti němu uplatněna i tato sankce. Samozřejmě platí, že sankcionovat žáka za nevydání telefonu, může jen zákonnými prostředky. Když se s žákem začně učitel prát o telefon, asi to nedopadne pro toho učitele dobře (a pro žáka možná také ne). Vyloučit žáka je možné podle tohoto § jen jesltiže již má splněnou povinnou školní docházku.

    Někdy se učitel může se žákem i prát. Násilí ale bude zásadně proti předpisům, možná to bude výtržnictví dle § 358TrZ, ale nevím. Dle § 76 trestního řádu "Osobní svobodu osoby, která byla přistižena při trestném činu nebo bezprostředně poté, smí omezit kdokoli, pokud je to nutné ke zjištění její totožnosti, k zamezení útěku nebo k zajištění důkazů.", takže když by žák s telefonem zrovna páchal trestný čin (např. by rozesílal podvoné maily stařenkám při nichž by se vydával za jejich banku), učitel se může s žákem  v tomto případě klidně i prát a pak žáka zakleknoout, kdyby chtěl utéct :-). Pak přivolat policii. Další možností by byla svépomoc podle § 14 občanského zák., ale zde by se muselo jednat o majetek učitele, který by ten žák chtěl ukrást, zničit... § se nezvtahuje na zlobení s mobilem ve škole, protože občanský zákoník by zásadně neměl ve správním právu - kam spadá školství - co dělat § 1 odst. 1 věta 2. ObčZ.

    Docela by mě zajímalo, zda by se mohl učitel poprat s žákem o střelnou zbraň, kterou by si žák do školy přinesl. Asi bych být učitelem zavolám policii.

    3.7. 20:08 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Docela by mě zajímalo, zda by se mohl učitel poprat s žákem o střelnou zbraň, kterou by si žák do školy přinesl.

    Loni v listopadu by se možná ještě našel někdo, kdo by měl pindy. Po zkušenosti s Kozákem budou vděční když někdo nezaváhá a rovnou toho žáka vezme židlí po hlavě. Není čas ptát se kdo je kdo.

    3.7. 20:21 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Kdyby některá z těch kuřic měla aspoň velodog, nebo deringer, jako každá lepší kurva na divokém západě, nemuselo těch mrtvých být čtrnáct ale třeba jen čtyři.
    4.7. 16:34 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Jenže my nejsme na divokém západě a doufám, že ani východě.
    4.7. 18:42 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    4.7. 12:28 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Samozřejmě platí, že sankcionovat žáka za nevydání telefonu, může jen zákonnými prostředky.
    Ne, nemuze jej sankcionovat vubec, jelikoz jej zakon nezmocnuje k tomu, aby odebiral a vyzadoval predani nejakeho majetku. To neexistuje. Muze pouzit opatreni dle skolskeho zakona - napomenuti, dutky, vylouceni ze skoly, atd...
    Když se s žákem začně učitel prát o telefon, asi to nedopadne pro toho učitele dobře (a pro žáka možná také ne).
    Pro zaka ano dopadne dobre, ten se niceho nedopustil a jen chranil svuj majetek. Ucitel se naopak nasilim snazil domoci majetku nekoho jineho. Jak tomu rikame, kdyz se to stane na ulici?
    "Osobní svobodu osoby, která byla přistižena při trestném činu nebo bezprostředně poté, smí omezit kdokoli, pokud je to nutné ke zjištění její totožnosti, k zamezení útěku nebo k zajištění důkazů.", takže když by žák s telefonem zrovna páchal trestný čin (např. by rozesílal podvoné maily stařenkám při nichž by se vydával za jejich banku), učitel se může s žákem v tomto případě klidně i prát a pak žáka zakleknoout, kdyby chtěl utéct
    Jiste. Jenze ucitel nemuze vedet, zda trestny cin pacha. A je to silne nepravdepodobne. Spise si jen cte neco, co ho zajima, nebo cumi na spoluzacky na instagramu. Zadny trestny cin ani prestupek, tedy pouziti vami popsaneho mechanismu bude opet trestnym cinem ucitele.
    Docela by mě zajímalo, zda by se mohl učitel poprat s žákem o střelnou zbraň, kterou by si žák do školy přinesl.
    Pokud se citite ohrozen, muzete se branit a ani nemusite byt ucitel. Obecne pokud treba zbran jen spatri, muze zavolat policii. Ta bude posuzovat, zda prinesenim strelne zbrane byl spachan trestny cin, zda je to nedovolene ozbrojovani, zda bylo dodrzene skryte noseni, atd.
    2.7. 13:25 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Nechapu tu melancholii po starych poradcich, kdy ucitel byl "nekdo" a deti se jej baly. Je to podle vas v poradku? Nechat X hodin kazdy den pusobit nejakeho takoveho cloveka na sve dite?

    Podle meho to ma byt naopak. Skola ma byt nepovinna a ucitel ma byt si roven s zakem. Jak by se asi choval ucitel, kdyby jej zak nepustil na zachod a odebral mu mobil? :-D
    2.7. 14:34 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku

    Sorry, ale jsi na hlubokém omylu. Učitel nikdy není na roveň s žákem. Zjednodušeně řečeno. Učitel je ten co má znalosti. Žák nemá. Z principu jde o vztah nadřízený a podřízený.

    Učitel, který nehodlá povolit žáku vykonání základní životní potřeby je v prvé řadě nemyslící idiot, který samozřejmě může být volán k odpovědnosti. I takovou situaci jsem totiž zažil. Baba v družině odmítla pustit mého (dnes již zesnulého) kamaráda na záchod, tak si stáhnul kalhoty a vysral se jí do odpadkového koše. Ale použití mobilního telefonu rozhodně taková potřeba není. Nebo by ses čertil stejným způsobem, i kdyby tvůj potomek měl potřebu si při hodině šlehnout něco do žíly? Řekl bych, že asi ne.

    2.7. 15:12 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Ty jsi na hlubokem omylu. Ucitel i zak jsou lidske bytosti, takze maji byt na stejne urovni. Stejne jako kdyz ja si najmu ucitele jazyka - je to oboustranne vyhodna nabidka - ja plnim jeho podminky, on plni moje.
    Ale použití mobilního telefonu rozhodně taková potřeba není
    Kdo jsi, abys urcoval, co je pro koho jaka a jak dulezita potreba?

    2.7. 16:47 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Ucitel i zak jsou lidske bytosti, takze maji byt na stejne urovni.

    Jo. Volnost, rovnost, bratrství. A pak padají hlavy.

    Kdo jsi, abys urcoval, co je pro koho jaka a jak dulezita potreba?

    Racionálně myslící člověk. Posereš se, když u sebe nebudeš mít mobil? Ne. Záchráníš někomu život, když ho naopak u sebe mít při výuce budeš? Taky ne.

    Stejne jako kdyz ja si najmu ucitele jazyka - je to oboustranne vyhodna nabidka - ja plnim jeho podminky, on plni moje.

    Jenže ty si nikoho nenajímáš. Toho učitele platí ze svých daní i ti ostatní, co fakt nemají zájem na tom, aby šanoval nějakého spratka, který svým dohadováním ohledně mobilu okrádá o čas všechny ostatní.

    3.7. 08:44 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Jo. Volnost, rovnost, bratrství. A pak padají hlavy.
    Hmm. Hele ve skole by to ale podle mne tak proste melo byt. Ucitel neni zadny nadclovek.
    Racionálně myslící člověk. Posereš se, když u sebe nebudeš mít mobil? Ne. Záchráníš někomu život, když ho naopak u sebe mít při výuce budeš? Taky ne.
    Urcuj si potreby svym detem a sobe, mne a me deti nech na pokoji. Ja chci, aby dite u sebe melo mobil, aby mi mohlo napsat a aby mi zvedlo hovor. Nechci, aby mu ucitylek odebiral jeho majetek. Ani omylem.
    Jenže ty si nikoho nenajímáš. Toho učitele platí ze svých daní i ti ostatní, co fakt nemají zájem na tom, aby šanoval nějakého spratka, který svým dohadováním ohledně mobilu okrádá o čas všechny ostatní.
    Ostatni mne nezajimaji. Ucitel, ktery si neporadi v ramci zakonnych mantinelu, nema tu praci delat. Pokud deti vyuka bavi, do mobilu necumi. Samozrejme rusit se nema, na tom se shodneme, ale opet, neresi se to odebranim mobilu a vyhruzkami.
    6.7. 13:17 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Ve škole je učitel v nadřízené pozici, a je zmocněn k tomu určovat pravidla, ať se ti to líbí nebo ne. On má se školou uzavřenou smlouvu a nese zodpovědnost. Ty ne, a tvoje děco tuplem ne. To má jenom ze zákona povinnost do školy docházet a doržovat pravidla tam stanovená. A pokud se ti ta pravidla nelíbí, strč si to své děcko tam, kde si nechají učitelé skákat po hlavě. Ano, žel i takové ústavy máme. Kamarádka, co mívala podobné názory jako ty tam učila rok. A výsedkem bylo, že je radikálně přehodnotila a odešla pryč. Fakani, co odtamtud lezou jsou drzí, totálně nepoužitelní a neschopní týmové spolupráce protože si myslí, že jsou pupíkama světa. Výsledkem je, že přerůstají nakonec přes hlavu i rodičům. Jestli to chceš, máš to mít.
    6.7. 16:32 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Alesi, kurva, prava v Plzni nejsou skutecna prava... to ze ti nejaka tva milenka neco rikala neznamena ze je to tak...
    6.7. 17:38 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Žako, ty ptáku jeden. Zapiš si laskavě do té své kebule, že my žijeme v Evropě a ne nějakých USA, které si koledují o svou třicetiletou válku, kterou máme dávno za sebou.
    6.7. 23:16 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    A jak to souvisi s tim, ze jsi se svym “pravnim” nazorem totalne mimo?
    7.7. 06:12 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Zcela mimo "tvůj" názor?
    7.7. 08:16 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Ted jsi me dostal, to jsem fakt necekal…
    7.7. 12:23 artifišl prezident
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Vyser se už na toho Aleše a radši nám pověz koho budeš na podzim volit: donalda nebo chlamydii?
    7.7. 20:57 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    tak jelikoz jsou demokrate prevleceni komuniste tak ma volba je jasna. Kohokoliv jineho.
    8.7. 12:07 artifišl prezident
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Máš ode mě jedno plus, jen ale jestli nekecáš a neříkáš to jen abys nasral místní růžové poníky!
    3.7. 07:51 kapo | skóre: 15 | blog: runtime
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Hele, jako ano, jsme všichni lidské bytosti a i učitel by se měl k žákům chovat s určitým respektem. Je tu jedno velké ALE. Bavíme se tady o dětech na základní škole, tj. věk 6-14 let. +-. A protože děti máš, tak moc dobře víš, že děcka potřebují hranice. V rámci těchto hranic se cítí bezpečně. Není potřeba je řídit, ale je potřeba jim ty hranice jasně nastavit. A zrovna paření na mobilu v hodně je podle mne překročení té hranice.

    Samozřejmě, že ty hranice se postupně, jak dítě roste, rozšiřují. Ale jde to ruku v ruce i s odpovědností za své chování. Neexistuje nic jako právo něco dělat, bez zodpovědnosti za své chování. To jsou spojené nádoby.
    Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic... - Aksel Peter Jorgensen
    3.7. 08:47 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Jisteze. Hranice jsou prirozene a nutne. Pokud vsak dite cumi do mobilu a neposlouchani kvakani stare vyhorele ucitylky/ucitylka, co se jako komu stane? Jiste, pokud vyrusuje, je to neprijemne, ma to ucitel resit, ale opet ne mimo ramec zakona.

    Ja obecne jsem proti statnimu skolstvi, proti povinne skolni dochazce. Jsem pro absolutne svobodny pristup ke skole. Ale to je asi jina debata. To, o cem pisu zde, plati proste pro statni skoly.
    3.7. 09:51 Ariczek | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    proti povinne skolni dochazce.
    Takže je v pořádku, když tu budou analfabeti, kteří neumí ani číst? Nebo kde udělat linii, co je "must"?

    Jakým způsobem, kdy a jaká autorita, bude kontrolovat že dotyčný "člověk" má dostatečné znalosti pro zapojení do společnosti?

    Pokud člověk neumí číst, tak si těžko přečte a pochopí zákony, podle kterých musí žít, a neznalost neomlouvá, že.
    3.7. 10:24 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Takže je v pořádku, když tu budou analfabeti, kteří neumí ani číst?
    Pokud jim to dava smysl, proc ne, jejich volba.
    Nebo kde udělat linii, co je "must"?
    Nikdy.
    Jakým způsobem, kdy a jaká autorita, bude kontrolovat že dotyčný "člověk" má dostatečné znalosti pro zapojení do společnosti?
    Clovek je tak nejak zapojen do spolecnosti od sveho narozeni a predstavte si, ze zadnou autoritu k tomu opravdu nepotrebuje. ;-) Takze ne, fakt zadnou autoritu a kontrolu dostatecnych znalosti nepotrebujeme. ;-)
    Pokud člověk neumí číst, tak si těžko přečte a pochopí zákony, podle kterých musí žít, a neznalost neomlouvá, že.
    Mate pocit, ze pokud by nebyla povinna skolni dochazka, ze by deti nechodily do soukromych skol ci nebyly jinak vzdelavany? Mozna nektere ano, ale to jsou ty, ktere dnes nechodi ani do tech statnich povinnych skol.

    Ke gramotnosti: I dnes, kdy je patrne gramotnost skoro 100%, lide zakony nectou, neznaji je, nechapou je. A jiste, neznalost neomlouva, ale v realite je uplne jedno, zda clovek cist umi ci ne, stejne zakony necte a kasle na ne a zije podle sebe. Ergo vysoka gramotnost nevede ve velke mire ke cteni a chapani zakonu.

    3.7. 10:51 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Mate pocit, ze pokud by nebyla povinna skolni dochazka, ze by deti nechodily do soukromych skol ci nebyly jinak vzdelavany? Mozna nektere ano, ale to jsou ty, ktere dnes nechodi ani do tech statnich povinnych skol.
    Dobre, povinne statni zakladni skoly jsou zrusene. Spolecnost ma 2 mesice na rekalibraci. Nastava prvniho zari: - deti bohatych rodicu jdou do soukrome skoly, zadnou zmenu nepozoruji - deti alternativnich rodicu maji domaci skolu s maminkou, lesni skolu nebo whatever, zadnou zmenu nepozoruji - deti *medianovych* rodin, kde jsou oba rodice cely den v kolbence a ziji od vyplaty k vyplate jdou - kam?

    3.7. 12:28 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Prvni tvou chybou je predpoklad 2 mesicu na rekalibraci.. Kde je psano, ze 2 mesice jsou volno? A kde je psano, ze kazdy musi chodit od prvniho zari nekam? Ne, vse se vyresi plynule v case rozlozene.

    Dalsi vec je, ze samozrejme se zrusenim povinne dochazky se musi zrusit kriteria pro rejstrikove skoly tak, aby mohli vznikat soukrome skoly ruznych typu. Medianove i chude rodiny v tomto systemu bez problemu na soukromou skolu dosahnou - dale muze fungovat spolkove neziskove skolstvi, charita, cirkve, atd. Vse je lepsi nez stavajici statni parodie.
    3.7. 12:51 Pajdak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Psano treba v skolnim zakonu. Zari je tam implicitne uvedeno, prvniho samozrejme nemusi, zavisi od vikendu.
    3.7. 13:34 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Ok, to je i povinna dochazka, ze? Bavime se o stavu sveta, ve kterem byla povinna dochazka zrusena! Samozrejme i s tim dementnim vymezenim prazdnin, zacatku v zari, atd.
    4.7. 08:50 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Prvni tvou chybou je predpoklad 2 mesicu na rekalibraci.. Kde je psano, ze 2 mesice jsou volno? A kde je psano, ze kazdy musi chodit od prvniho zari nekam? Ne, vse se vyresi plynule v case rozlozene.
    V zasade nic proti, jen to chce trochu domyslet.

    Takze se v jedne "tride" potkaji decka ktera nastoupi plynule dnes, s deckama ktere nastoupily plynule pred pul rokem? Posun o tridu nahoru bude taky plynuly, tj ten x-mesicni rozdil znalosti se nikdy nesrovna, nebo bude nejaky (skolou vyhlaseny) termin povysovani? Ja si umim predstavit, ze plynuly postup do n-te tridy bude podmineny testem znalosti/schopnosti, podobne jako pri zapisu do soukromych jazykovek. Tj nadana decka profrci celou zakladku treba za pet let, dementi zustanou nebo odejdou.

    S tim souvisi i potrebna zmena zakonu o vydelecne cinnosti - aktualne si decko nemuze vydelavat pred 15 rokem, ikdyz by treba brigadu chtelo. Takze zivnostak nebo s.r.o. az po dokoncene zakladce, at uz v libovolnem veku (treba 13 let?)? Trestni odpovednost? Same otazky...
    4.7. 09:26 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku

    Na rozdíly v téhle zemi sere pes. Za mé školní docházky se přesně takový skok na druhém stupni udělal. Pak záleželo na tom, co jsi šel dělat dál. Ti před námi měli ještě možnost jít do 9. třídy, nebo riskovat že propadnou. Ti po nás už jeli podle osmiletého plánu.

    Na střední škole nás doučili jen to, co bylo nezbytně nutné abychom mohli pokračovat dál. Na vysoké? Tvůj problém. Douč se jak chceš, vycházíme z toho, že ty základy máš.

    A to byl jeden z důvodů, proč jsem chtěl, aby šel synátor rovnou na osmiletý gympl. Středoškolské studium má za cíl rozvíjet základy. Pokud je nemáš, nemáš co rozvíjet. A právě proto jsou Valgrindovy anarchistické představy o výuce na ZŠ totálně mimo mísu.

    Ano. Souhlasím s tím, že se toho tlačí žákům do hlavy čím dál víc. A to je špatně. Místo toho, aby vypreparovali jen ty základy, aby pak měli na čem stavět, jim cpou do hlavy i vatu, kterou mohou obratem zapomenout.

    4.7. 12:22 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Pokud je nemáš, nemáš co rozvíjet. A právě proto jsou Valgrindovy anarchistické představy o výuce na ZŠ totálně mimo mísu.
    Pokud dite chce, uci se velmi velmi rychle... Nejakych 9 let a pak opakovani na stredni opravdu neni potreba. Staci se jen podivat na vyuku jazyku... Kolik hodin venuji deti uceni se jazyku na zakladce a stredni skole? Jake jsou vystupni znalosti? Jaka je kvalita vyuky v porovnani s intenzivnim samostudiem ci studiem se soukromym ucitelem??? Ano, je to nepomeritelne!
    4.7. 17:18 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Staci se jen podivat na vyuku jazyku... Kolik hodin venuji deti uceni se jazyku na zakladce a stredni skole?

    Nemám po ruce ženu, takže přesně ti to neřeknu. Ale za mne - až do 5. třídy 0. Od páté třídy ruština. Na SŠ? Pro D a E jen ruština. Angličtina nebo němčina volitelná pro A, B a C. Nás, co nešli na tu SŠ primárně šou

    pli do D a E. Na VŠ angličtina základy.

    Polštinu jsem pobral z Polské TV. Ostych mluvit polsky jsem ztratil až ve 14, během dovolené v Polsku. S ogonkama píšu intuitivně, takže dělám chyby ale podle kámošů co mi občas dělají korektury to ujde. S angličtinou mám problém. Nedokážu souběžně vnímat o čem je řeč a zároveň v angličtině reagovat. U psaní je to stejné jak s polštinou. Nestalo se mi, že by adresát nepochopil.

    Využívám automatický překlad. A naučili se ho využívat i mí přátelé v USA, většinou starší ročníky, které zajímá co píšu. Urychluje to proces čtení. A také si tímto způsobem ověřuji, jestli to co vypadne z překladače bude dávat smysl nebo ne.

    Na studium se soukromým učitelem není čas. Prospěl by dlouhodobý pobyt v prostředí kde se jinak než anglicky nemluví. U nás, i když jsem v takovém prostředí, se přepnout nedokážu.

    A teď ten rozdíl.

    Žena angličtinu učí. Angličtinu měla na gymplu a v 91 roce dostala šanci jet na celé léto do USA, coby lektorka na dětský tábor. Podruhé tam jela asi na měsíc s kamarády asi o dva roky později. Potřetí tam strávila asi rok jako chůva postižené dcery její kamarádky. To bylo těsně předtím, než spadly dolů dvojčata. Mezi tím se zúčastnila několika mezinárodních setkání u nás a v Anglii. Během mateřské si dodělala ke svému inženýrskému titulu pajdák. V roce 2008 začala učit v jedné pražské jazykovce a souběžně s tím i na druhém stupni ZŠ. V té době už začala výuka angličtiny pronikat i do mateřských škol. Během následujících let se začala učit na její ZŠ angličtina už od prvního stupně. Opustila jazykovku, protože už toho bylo moc.

    Syn měl možnost navštěvovat hodiny angličtiny v MŠ, ale žena usoudila, že je to zbytečné, protože na ZŠ tehdy ještě žádná výuka nenavazovala. Protože máme polské kamarády a také Polsko občas navštěvujeme, pochytil polštinu. V angličtině udělal největší skok během kovidu, když pařil on-line Minecraft. Na gymplu měl také němčinu. Měl několikrát možnost pobýt mimo ČR, takže s komunikací v angličtině nemá sebemenší problém.

    4.7. 17:35 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku

    A mimochodem, má nemalý podíl na tom, že zrovna její škola je jedna ze dvou škol na Praze 3 co nabízí možnost bilingvního vzdělávání.

    A pokud jde o množství času, které tomu věnuje, tak ti mohu říct, že fakt kurva hodně. Většinou ji kopu spát kolem jedné v noci a vstává ráno v šest. Takže mám velice dobrý přehled o tom, jak jsou na tom její žáci, a kolik tomu dává času aby byli fakt dobří. To prostě žádným samostudiem, ani soukromým studiem nenahradíš, ani kdyby ses rozkrájel.

    A mám i kamaráda, co odešel ze státního školství, který byl ředitelem základky na Zbraslavi, aby si mohl učit po svém. Dnes má velice úspěšnou soukromou jazykovou.

    4.7. 12:20 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Opet jsme u toho... Uvazujeme v prilisnem zajeti stavajiciho systemu, ktery nam nadrtili do hlav. Na volnem trhu by samozrejme spousta skol nemela frontalni vyuku, nemela rozvrh ve smyslu kazdy tyden v pondeli druha hodina je matematika, atd. I v ruznych "alternativnich" smerech se setkame s projektovymi ci tematickymi tydny... Rozdily mezi detmi budou vzdy. Proto bude lepsi, kdyz bude skolstvi soukrome a rozmanite, aby si kazdy mohl vybrat zda vubec a do jake skoly bude chodit...
    4.7. 13:13 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Obecne s tebou souhlasim, ale zajima me, co navrhujes konkretne. Viz vety s otaznikem v mych predchozich prispevcich.
    6.7. 22:32 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    V zajetá stávajícího systému jsi ty. Za komančů vycházely knihy Jana Hovorky, které předběhly svou dobu. Jenže zcela v duchu hesla "doma není nikdo prorokem" se čumí na západ s otevřenou hubou a opomíjí fakt, že ony "revoluční" metody výchovy pocházejí z našich luhů a hájů.
    6.7. 22:34 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Sorry. Chybička se vloudí. Jméno Jaroslav, odkaz správný.
    7.7. 06:16 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    To mi připomnělo tu historku o tom, že Makarenko začal propagovat výchovu domluvou po tom, co málem umlátil vlastní dceru. Ale už si nevzpomínám čím si to měla zasloužit.
    7.7. 12:25 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Makarenko měl nějakou dceru? To je mi ale novina. Něco jako Zemanův Peroutka vlevo dole ve vlhkém snu, bodejť by sis také vzpomněl.
    7.7. 14:52 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    No, je to historka, takže kdo ví. Řešit jeho skutečné rodinné poměry nehodlám ;-)
    7.7. 20:57 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    A to bys mel Radovane... tve decka potrebuji tatu...
    8.7. 12:32 Marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Můj pohled jako pohled rodiče:
    • Dítě má důsledně vychovávat rodič
    • Dítě má v ideálním případě vyučovat rodič (je to nakonec součást výchovy)
    • Pokud nevyučujě, ale pošle dítě do školy, pak:
    1. Učitel nesmí dítě fyzicky trestat. Ne, že by si to někdy dítě nezasloužilo, ale z životních zkušeností vím, jak jsou někteří učitelé labilní a jako rodič jim v zásadě odmítám tuto možnost svěřit. Musel bych daného učitele znát a důvěřovat mu.
    2. Dítě nesmí narušovat výuku svým neukázněným chováním včetně ignorování vedení učitelem (pokud ho učitel nenutí k něčemu, co je proti zákonu nebo přesvědčení rodiče - nahý běhat před tabulí nebo tak, přísahat na cokoliv apod.)
    3. Učitel nesmí zabavovat dítěti věci, pokud s tím nesouhlasí rodič
    Jak to řešit? Holt když je dítě neschopné se chovat slušně, tak kontaktovat rodiče a rodič ať to srovná. On je zodpovědný za výchovu dítěte (ne škola, i když si to stát může myslet). Pokud rodič odmítá nebo toho není schopen, pak jednoznačně vyloučit žáka z vyučování.Škola nemůže za to, že rodič neučí své dítě a posílá ho nevychované obtěžovat učitele při práci. Klidně využít maximální možnosti až do vyhození žáka ze školy.

    Problém je, že rodiče ztrácejí schopnost vychovávat své děti. To se nedá nahradit a pak se jen nabalují problémy. Výsledek je zdeptaná škola, zdeptaní učitelé, zdeptané děti s problémy dítěte v budoucnu (v zaměstnání, v rodině, ...).

    Takže by bylo fajn důsledně vychovávat děti a neházet svou neschopnost na učitele.

    To píši jako rodič 7 dětí, většina z nich vyučována doma, někteří už na školách.
    8.7. 18:25 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku

    Ano, máš pravdu, jenže...

    • Nemalé procento rodičů není schopno postarat se samo o sebe, natož o vzdělání a výchovu svých dětí. Stejní lidé většinou postrádají i sebemenší schopnost sebereflexe. Bývají agresivní, stejně jako jejich potomci a bohužel stále neexistují účinné páky, jak zajistit férové podmínky pro obě strany.
    • Opomíjíš holou skutečnost, že drtivá většina učitelů se snaží aby výsledkem jejich působení byla osoba schopná obstát v reálném životě bez podpory státu.
    • Také opomíjíš holou skutečnost, že za charakterové vady u většiny dětí mohou rodiče a příbuzní, jejichž chování kopírují. Empatické dítě obvykle samo pochopí, co je a není vhodné, aniž by se s ním bylo potřeba nějak dohadovat.
    • Všechno má své meze. Učitel může dítěti dočasně zabavit věc, která do výuky nepatří. A pochopitelně ji také po skončení výuky musí vrátit, nejde-li o nůž, zbraň či jiný předmět, kterým by mohlo být ohroženo zdraví a život ostatních žáků. V takovém případě se ovšem obvykle věc řeší s rodiči.
    • Učitel také nemá právo nutit, či přemlouvat žáka k činnosti, s níž jeho rodiče nevyjádřili svůj souhlas – typické je zneužívání žactva k pouliční žebrotě při nejrůznějších sbírkách, které se pokouší dodatečně kompenzovat špatné přerozdělování finančních prostředků ze strany vlády.
    • Učitel má být mezi žáky arbitrem sporů. Pokud patří mezi jeho výchovné metody poňoukání ostatních žáků k šikaně, či její tolerování, nemá co ve škole pohledávat. Jenže tady je opět míč na straně rodičů, kteří by měli své potomky vychovat tak, aby sami rozeznali co je a není šikana.

    Já nikdy problém s autoritou neměl. A také jsem ji vědomě nikdy nezneužíval. Učitel s autoritou se o mobil s žákem nikdy přetahovat nemusí. V diskuzi jsem tady zmínil našeho ředitele ze základky. Učil matiku. Hodiny s ním byly radostí. Velice nás proto mrzelo, když se na nás naštval kvůli tomu, že jsme mu jednou svorně utekli z hodiny. Už to bylo ke konci roku, ale i tak nám to bylo trapné.

    Šikana je zbraní slabochů. Na střední škole jsem zažil šikanu ze strany některých učitelů, která jim však nebyla nic platná. Kdo nemá páky, nenadělá nic. I když jeden se obzvláště snažil. Vždy nechal na začátku roku vybrat jednoho studenta, kterého při zkoušce potopil a pak ho už ani jednou, nevyzkoušel, aby ho mohl nechat propadnout. ve čtvrťáku jsem takhle v pololetí propadl, pak – když jsem odmítl jít k tabuli, se jeden spolužák obětoval a odmaturoval až na podzim.

    Od své matky jsem se také naučil, že je potřeba občas zvednout ruku a otevřeně vyjádřit svůj nesouhlas, a nečekat až to udělá někdo jiný.

    11.7. 14:20 Marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    Já ale ty věci, co jste napsal, neopomíjím. Jenom je pro řešení situace nepokládám za podstatné. A rád řeším problémy tam kde jsou a neházím je na ostatní.

    Váš komentář podpírá to, že zásadní je, aby rodiče vychovávali dobře své děti. A tento prvek je ve společnosti velmi zkomplikovaný, protože už generace rodičů jak je známe dnes byla obvykle vychována státními institucemi. Moc neví, jak se k výchově stavět. Ve většině případů už jejich rodiče svěřili své malé děti státu k výchově. Schopnost vychovávat děti je dnes i u lidí, kteří chtějí, velmi složitá. Často nemají dobré vzory a prostě neví jak. Jejich výchova je neefektivní, ubíjející. Pro ně i pro děti. A když někdy vidím článek o výchově v médiích, jenom si říkám, že to snad bude brát vážně co nejmíň rodičů.

    Za sebe jsem pro to dát šanci ve škole nevychovaným. Jednou, dvakrát i víckrát se snahou je naučit. Ale ne nekonečně dlouho. Chyby jejich rodičů nemůžou odnášet lidi okolo. Ale pokud se šance nechytí, tak prostě dopadnou špatně. Tak to v životě obvykle je. Už jenom když pochopí tohle velmi praktické pravidlo udělají velký osobnostní posun a pro ně i jejich okolí to bude velmi dobré.

    A když dopadnou špatně, třeba se poučí. Pády mívají někdy výchovný účinek. Někdy skončí na ulici, třeba v base, třeba se někde chytnou, třeba ne. Je to zodpovědností rodičů a později i dětí. Já nikomu nepřeju dopadnout špatně, ale jsem zodpovědný za své děti a nikdy mi nedávalo smysl postupně poškozovat a ničit společnost tím, že lidi odstíním od skutečných následků chování.

    Bylo by zajímavé mít tady anketu jak vychovávat děti. Myslím, že by to ukázalo na neskutečný chaos a neschopnost spolenčnosti. Společnost která téměř doslova s vaničkou vylila i dítě.
    11.7. 10:20 HonzRez | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku
    "Tlačítka rozvrzané" aneb zákeřný střední rod...
    11.7. 20:11 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vráceno na konci školního roku

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.