abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:00 | Nová verze

    Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:11 | Zajímavý software

    Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 22:44 | IT novinky

    Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:44 | Komunita

    V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 02:44 | Zajímavý projekt

    Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).

    |🇵🇸 | Komentářů: 3
    7.11. 14:22 | Zajímavý článek

    Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.11. 09:55 | Komunita

    Kit je nový maskot webového prohlížeče Firefox.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    7.11. 00:11 | Nová verze

    Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.5. Přehled novinek s náhledy v oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.11. 23:55 | IT novinky

    Německo zvažuje, že zaplatí místním telekomunikačním operátorům včetně Deutsche Telekom, aby nahradili zařízení od čínské firmy Huawei. Náklady na výměnu by mohly přesáhnout dvě miliardy eur (bezmála 49 miliard Kč). Jeden scénář počítá s tím, že vláda na tento záměr použije prostředky určené na obranu či infrastrukturu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.11. 18:00 | Komunita

    Po dvaceti letech skončil leader japonské SUMO (SUpport.MOzilla.org) komunity Marsf. Důvodem bylo nasazení sumobota, který nedodržuje nastavené postupy a hrubě zasahuje do překladů i archivů. Marsf zároveň zakázal použití svých příspěvků a dat k učení sumobota a AI a požádal o vyřazení svých dat ze všech učebních dat.

    karkar | Komentářů: 9
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (21%)
     (15%)
     (16%)
    Celkem 328 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    25.6.2007 15:46 kaaja | skóre: 24 | blog: Sem tam něco | Podbořany, Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Algoritmus pro gemerování znaků
    Záleží co se myslí větičkou
    Generované znaky musí být v poměru zadaném uživatelem.
    Může se tím myslet, že znaků musí být přesně v daném poměru (ale to lze jenom při správném počtu znaků), nebo mají být generovány s pravděpodobnostmi v tom poměru (tady by se skutečný poměr měl přibližovat k zadanému s rostoucím počtem čísel).
    25.6.2007 17:42 Radek Trnka | skóre: 26 | blog: Jen_tak | kousek od ČB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Algoritmus pro gemerování znaků
    Mám to osetrene tak, ze zaokrouhluje na cela cisla. takze vypocitám a zaokrouhlim pocet cisel. Pismana=celkovy_pocet-cisel.
    Černé díry jsou tam, kde Bůh dělil nulou. -- Steven Wright one Liners
    25.6.2007 16:06 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Algoritmus pro gemerování znaků
    gemerator by si mal najst tu
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    stativ avatar 25.6.2007 16:12 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Algoritmus pro gemerování znaků
    Nejspíš bych nejdřív použil generátor náhodných čísel a pak bych do for smyčky dal if podmínky, kde v případě, že by vygenerované číslo bylo sudé, tak by to pokračovalo generováním čísla, když by bylo liché, tak čísla. Zároveň bych do obou podmínek dal nějakou bool proměnou, která by určovala, jestli už je jich vygenerováno dostatek. Když by jich bylo dost, generování by se pro daný typ ukončilo.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    stativ avatar 25.6.2007 16:31 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Algoritmus pro gemerování znaků
    Rychla ukazka:
    short cisel = 0.3; // 30% tohle at se vsechno nastavi nekde na vstupu
    short pismen = 0.7; // 70%
    int celkem = 100;
    
    int celkem_cisel = celkem*cisel;
    int celkem_pismen = celkem*pismen;
    
    for (i=0,i<=celkem ,i++){
       srand((unsigned)time(0)); // aby cisla byla na pohled nahodna
       int rozhodovac = rand();
       if (((rozhodovac%2)=0 && celkem_cisel>=0) || celkem_pismen=0){
          // generovani 1 cisla se zapisem do souboru atd., nechce se mi nad tim premyslet
          --celkem_cisel;
       }
       if (((rozhodovac%2)!=0 && celkem_pismen>=0 || celkem_cisel=0){
          // generovani 1 pismena se zapisem do souboru atd
          --celkem_pismen;
       }
    }
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    25.6.2007 16:41 spang
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Algoritmus pro gemerování znaků
    Jenže takhle se ti budou čísla objevovat s mnohem větší pravděpodobností na začátku, než na konci, protože je jich méně.

    Já bych potřebný počet čísel i písmen vygeneroval předem a do pořadí z nich vybíral podle daného poměru, výskyt bude rovnoměrný.
    stativ avatar 25.6.2007 19:30 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Algoritmus pro gemerování znaků
    Tak příslušně opravit tu dělitelnost proměnné rozhodovac, nebo tuhle část mírně opravit tak, aby tam bylo něco, u čeho je pravděpodobnost pravdivého výsledku odpovídající počtu čísel k nalezení. Pokud by se tam dala delitelnost 3, hned by byla menší pravděpodobnost, že se všechna čísla vypancají na začátku.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    25.6.2007 16:15 UFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Algoritmus pro gemerování znaků
    Uchovávej si informaci o tom kolik čísel si vygeneroval a tomu přizpůsob pravděpodobnosti při generování dalšího znaku. Pokud už tedy budeš mít plný počet čísel, bude nulová pravděpodobnost vygenerování čísla.
    25.6.2007 17:44 Radek Trnka | skóre: 26 | blog: Jen_tak | kousek od ČB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Algoritmus pro gemerování znaků
    bohužel hrátky s pravděpodobností nepovolil :-(
    Černé díry jsou tam, kde Bůh dělil nulou. -- Steven Wright one Liners
    25.6.2007 17:57 UFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Algoritmus pro gemerování znaků
    To znamená že musí být pořád stejná pravděpodobnost že vygeneruješ číslo? Potom to snad ani nejde udělat.

    Leda vygenerovat nejdřív 30 čísel pak 70 znaků a pak ten soubor náhodně zpřeházet :)
    Petr Tomášek avatar 26.6.2007 11:09 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Algoritmus pro gemerování znaků
    A co vygenerovat urcity pocet znaku a vedle toho urcity pocet cisel a nejak nahodne zamichat?
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    25.6.2007 16:16 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Algoritmus pro gemerování znaků
    Nijak bych se s tím nedrbal a pro rozhodování, co vygenerovat, bych použil pravděpodobnost - vygeneruješ si náhodné číslo z intervalu 0 až 99 a pokud je výsledek z první třetiny, vygeneruješ číslo, jinak znak ...
    import random
    import re
    
    # vrati znak 0-9
    def getNumber():
        return chr(random.randrange(ord('0'), ord('9')))
    
    # vrati A-Za-z
    def getChar():
        ret = chr(91)
        while not re.match('[A-Za-z]', ret):
            ret = chr(random.randrange(ord('A'), ord('z')))
        return ret
    
    # pomer pouze ciselnych ku neciselnym
    num_ratio = 0.3
    
    # celkovy pocet cisel
    count = random.randrange(150, 250)
    
    # generovani
    while count:
        if (random.randint(0, 99) <= 100*num_ratio):
            print getNumber()
        else:
            print getChar()    
        count -= 1
    
    Dokonalejší verze by si ještě pamatovala počty už vygenerovaných čísel/znaků, ale s tím se mi popravdě už psát nechtělo :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    25.6.2007 18:00 Honza "tux" Friesse | skóre: 15 | blog: Tuxův blog | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Algoritmus pro gemerování znaků
    Doufám že jsem to z toho popisu pochopil správně.

    Implementace v DrScheme
    (define (gen-items noitems fromc toc)
      (if (= noitems 0) '() 
            (append (gen-items (- noitems 1) fromc toc) 
                    (list (integer->char 
                           (+ (random (+ (- (char->integer toc) (char->integer fromc)) 1)) (char->integer fromc)))))))
    
    (define (shake noshakes str)
      (if (= noshakes 0) str
        (let* ((pos1 (random (string-length str))) (pos2 (random (string-length str))) 
              (ch1 (string-ref str pos1)) (ch2 (string-ref str pos2)))
          (string-set! str pos1 ch2)
          (string-set! str pos2 ch1)
          (shake (- noshakes 1) str))))
    
          
    ;Tohle si definuje uzivatel
    (define nonums 0.2)
    (define nosc   0.3)
    (define nolc   0.5)
    ;A tohle uz se pocita
    (define noitems (+ 150 (random (+ 1 (- 250 150)))))
    
    (define str (list->string (append (gen-items (inexact->exact (round (* noitems nolc))) #\A #\Z) 
            (gen-items (inexact->exact (round (* noitems nosc))) #\a #\z) 
            (gen-items (inexact->exact (round (* noitems nonums))) #\0 #\9))))
    
    (shake (* (string-length str) 2) str)
    
    26.6.2007 21:23 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Algoritmus pro gemerování znaků
    Na můj vkus moc složité a neřeší malá a velká písmena. ;-) Já bych na to hrubou silou:
    (use srfi-13)
    (use srfi-27)
    
    ;; Ze znaku retezce retezec generuje nahodny retezec delky delka ;)
    (define (nahodny-retezec retezec delka)
      (string-tabulate (lambda _
    		     (string-ref retezec (random-integer (string-length retezec))))
    		   delka))
    
    ;; nahodne prohazi seznam
    (define (prohazej seznam)
      (map cdr
           (sort (map (cut cons (random-real) <>) seznam)
    	     (lambda (a b) (< (car a) (car b))))))
    
    (define (generuj delka)
      (let* ((cislic (round (* 0.3 delka)))
    	 (retezec-k-prohazeni (string-concatenate 
    			       (map nahodny-retezec
    				    '("abcdefghijklmnopqrstuvxwyzABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVXWYZ"
    				      "0123456789")                     ; mnoziny znaku
    				    (list (- delka cislic) cislic)))))  ; prislusne pocty
        (list->string (prohazej (string->list retezec-k-prohazeni)))))
    
    (dotimes (i 10) (display (generuj 20)) (newline))
    29.6.2007 20:42 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Algoritmus pro gemerování znaků
    Mimochodem, 1337 řešení pro rub1s7y: ;-)
    CHARS = (('a'..'z').to_a + ('A'..'Z').to_a)
    NUMS = (0..9).to_a
    
    def generate(l)
      c = (l*0.3).round
      t = [[CHARS, l-c], [NUMS, c]].map{|ch, n| Array.new(n){ch[rand(ch.size)]}}
      t.flatten.sort_by {rand}.join
    end
    Přijde mi rozumně kompaktní a dá se rozšířit na více skupin ekvivalence
    25.6.2007 19:32 skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Algoritmus pro generování znaků
    Chceš-li mít zastoupení "přesné" (až na zaokrouhlení) a přesto opravdu náhodné pořadí, nezbývá ti než vygenerovat písmena a čísla zvlášť (znak po znaku to z principu nejde) a pak je teprve náhodně seřadit (např. přes pomocný přiřazený double). Je to časově náročnější, ale jedině tak to bude "přesné".
    25.6.2007 20:08 Radek Trnka | skóre: 26 | blog: Jen_tak | kousek od ČB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Algoritmus pro generování znaků
    Takže díky za rady. Nyní jsem dospěl do stádia kdy mám přesné procenta, ale vždy mi ulítne 1 až 2 znaky navíc. Vypadá to nějak takto :
    if ((procent>0) and (procent<100)) then {generuje pismena i znaky}
        begin
          cisel:=Int((pocet/100)*procent);
          pismen:=(pocet-cisel);
          c:=0;
          p:=0;
    
        for i:=1 to ((pocet)) do
         begin
          pom:=random(2);
    
          if ((pom=0) and (c<>cisel)) then
               generuj_cisla;
    
          if ((pom=0) and (c=cisel)) then
               generuj_znaky;
    
          if ((pom=1) and (p<>pismen)) then
               generuj_znaky;
    
          if ((pom=1) and (p=pismen)) then
               generuj_cisla;
         end
      end;
    
    Generuj_cisla a generuj_znaky jsou procedury, které vypadají takto :
    procedure generuj_cisla;
    begin
       znak := random(10)+48; {generuje cisla}
       c:=c+1;
       write(vystup,chr(znak));
    end;
    
    procedure generuj_znaky;
    begin
     if (random(2))=0 then
       begin
         znak := random(26)+65; {generuje velka pismena}
         p:=p+1;
         write(vystup,chr(znak))
       end
     else
       begin
         znak := random(26)+97; {generuje male pismena}
         p:=p+1;
         write(vystup,chr(znak));
       end;
    end;
    
    Netušíte někdo jak to odladit aby mi neulítával ten jeden či dva znaky? Vyjma možnosti, že je na konci spočítám a přebývající smažu.
    Černé díry jsou tam, kde Bůh dělil nulou. -- Steven Wright one Liners
    25.6.2007 23:15 zuzi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Algoritmus pro generování znaků
    Za predpokladu ze by to misto nul generovalo znaky a misto jednicek cisla tak je to to cos hledal?
    int main(int argc,char **argv)
    {
       // pocet znaku
       const int count = 1000;
    
       // pomer
       float rate = 0.256;
       int zero_rate = (int)(rate*(float)count);
       int sum = count;
    
       int z_cnt = 0;
       int o_cnt = 0;
    
       do {
          if (rand()%sum < zero_rate) {
             putchar('0');
             z_cnt++;
             zero_rate--;
          }
          else {
             putchar('1');
             o_cnt++;
          }
       } while(--sum > 0);
    
       register float f_count = (float)count;
       printf("\nfinal rate: %f : %f\n",(float)z_cnt/f_count,(float)o_cnt/f_count);
    
       return 0;
    }
    
    27.6.2007 10:32 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Algoritmus pro generování znaků
    cat /dev/urandom | tr -cd A-Za-z0-9 | fold -w8 | head -n 1
    27.6.2007 10:38 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Algoritmus pro generování znaků
    A co procentní podíly? ;-) Ale cat+tr je dobrá kombinace. :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.