Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 08:21

Podporte Dansko!

12.2.2006 15:48 | Zivot a tak

This is Europe - not Dar al-Islam

Co je to DAR AL-ISLAM?

Islamiste tradicne rozdeluji svet na dve casti, na prvni, kde maji plnou kontrolu nad zivoty vsech lidi a nad mirou jejich svobod a prav. Tuto prvni cast sveta nazivaji dar al-Islam coz znamena "podrobene uzemi" a drouhou, ktrou dosud(!) neovladli a proto ji nazyvaji dar al-Harb neboli "valecne uzemi"

       

Hodnocení: 58 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

12.2.2006 15:52 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Přesně tak, tam je to jejich a mají co si přejí, tady je to naše a my máme co si přejeme.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
12.2.2006 15:57 rane | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Moja trocha oleja do ohňa...
vencour avatar 12.2.2006 16:11 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Zase politika, nikdo nebude chtít hrotit situaci (mám za to). Dyť případný konflikt by musel skončit eliminováním jednoho (nějakého) nábožnství. A po nějakých atentátech (snad po té škole v Gruzii nebo kde?) ani neodsoudili muslimští vůdci násilí proti civilistům - čili pěkná verbež to je.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
12.2.2006 16:14 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
New York, Madrid, Londýn, Beslan. Jasně že neodsoudili. Umírali nevěřící. tedy i muslimové. Ale to je tolik netrápilo. Prý příjdou rovnou do nebe za huriskama
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
Mikos avatar 12.2.2006 16:12 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Taky si musím přisadit ;-) Pár veršů z Koránu:

9:123 Vy, kteří věříte! Bojujte proti těm z nevěřících, kteří jsou poblíže! Nechť ve vás naleznou tvrdost a vězte, že Bůh je na straně bohabojných!

25:52 Neposlouchej nevěřící, ale pusť se jím proti nim do boje úporného.

9:5 A až uplynou posvátné měsíce, pak zabíjejte modloslužebníky, kdekoliv je najdete, zajímejte je, obléhejte je a chystejte proti nim všemožné nástrahy! Jestliže se však kajícně obrátí, budou dodržovat modlitbu a dávat almužnu, nechte je jít cestou jejich, vždyť Bůh je věru odpouštějící, slitovný.

9:29 Bojujte proti těm, kdož nevěří v Boha a v den poslední a nezakazují to, co zakázal Bůh a Jeho posel, a kteří neuctívají náboženství pravdy, z těch, kterým se dostalo Písma dokud nedají poplatek přímo vlastní rukou, jsouce poníženi.

2:193 A bojujte proti nim, dokud nebude konec svádění od víry a dokud nebude všechno náboženství patřit Bohu. Jestliže však přestanou, pak skončete nepřátelství, ale ne proti nespravedlivým.

47:4 A když se střetnete s nevěřícími, udeřte je do šíjí, a až jim způsobíte úplnou porážku, pevně je spoutejte! A potom je buď omilostněte, anebo je propusťte za výkupné, pokud válka neodloží své břímě. A tak budiž! Kdyby Bůh chtěl, pomohl by si sám proti nim, avšak nečiní tak proto, aby vás jedny druhými podrobil zkoušce. A Bůh nedopustí, aby se ztratily skutky těch, kdož byli zabiti na cestě Boží.

22:19 ..toto jsou dvě skupiny nepřátelské, které se spolu přou ohledně Pána svého; těm, kdož neuvěřili, střižen bude šat z ohně a hlavy jejich budou polévány vodou vroucí, 22:20 jež rozleptá vše, co v břichách jejich je, i kůži jejich, 22:21 a pro ně jsou připraveny důtky železné.

9:23 Vy, kteří věříte! Neberte si za přátele otce své a bratry své, jestliže je jim nevěrectví milejší než víra. A ti z vás, kdož se s nimi přátelí, jsou nespravedliví!"

66:90 Proroku, bojuj usilovně proti nevěřícím a pokrytcům a buď k nim přísný! Jejich útočištěm bude peklo - jak hnusný je to cíl konečný

3:28 Nechť si věřící neberou nevěřící za přátele místo věřících! Kdo tak učiní, nedostane se mu od Boha ničeho, leda v případě, že byste se od nich obávali nějaké hrozby. A Bůh vás varuje před sebou samým a u Boha je cíl konečný.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Mikos avatar 12.2.2006 16:20 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Jinak dodávam, že samozřejmě tohle je vybráno z Islámu to nejhorší ;-) Ale takových věcí je tam mnohem víc...)

Jsou tam sice i dobré věci, jenže pravý muslim si nesmí z Koránu vybírat jen to co se mu líbí, přímo v Koránu je psáno že je to kniha jednoznačná a žádný jiný výklad než je zapsaný není přípustný.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
vencour avatar 12.2.2006 16:58 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!

P.S. Židi taky mají někde napsáno, že nemusí dodržet slib daný nevěrci (týká se to jmenovitě toho, že snad nemusí vrátit dlud, který mu dluží). Čili ono něco takového bude asi všude, to stranění jen vlastním.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Mikos avatar 12.2.2006 17:04 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
No ano, i Bible je z mého pohledu zvrácená kniha ;-) Ale ten Korán tu zvrácenost dotahuje ještě dál :-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
12.2.2006 17:44 ehm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
co byste chtěl??vždyť všichni se odvolávají na stejného boha Abrahamova.Je jen jeden bůh společný pro judaismus ,křesťanství a islám.Jeden za 18 a druhý bez 2 za 20.Všichni náboženští fanatici(a fanatici obecně) jsou šmejdi.A je jedno,jestli se odvolávají na JHV,Allaha nebo na Hospodina.Všecho stejná pakáž.
Mikos avatar 12.2.2006 17:49 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Toho jsem si samozřejmě vědom, že judaismus, křesťanství i islám vycházejí z uplně stejných základů. Vždyť to snad ví každý :-) A ano, taky to vidim tak, že jeden za 18 a druhý bezu 2 za 20 ;-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
7.6.2006 03:46 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Ví to každý...kromě vělké části judaistů, křesťanů a muslimů? :-D
12.2.2006 16:14 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
This means that if a Muslim practices Islam freely in his place of abode, then he will be considered as living in a dar al-Islam, even if he happens to live in a secular or non-Islamic country.
Podle této definice z wiki je Evropa dar al-Islam. Prostě tady můžou svobodně vyznávat islám. Stejně tak jako v Evropě může být člověk ateista, animista, křesťan, hinduista, budhista nebo cokoliv.
Only Sith deals in absolutes.
12.2.2006 16:16 peter
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Presne tak. Podporte Denmark, podporte nasu slobodu! http://supportdenmark.com/
12.2.2006 16:42 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jsou to kokoti když si myslí že mohou bez patřičné odezvy urážet cizí náboženství. Pro nás by byla ekvivalentní urážka otisknout například fotomontáž na způsoby porno fotek předchozího papeže v novinách, je to hnus, kdo by se se mnou vsadil že by to křesťany nepobouřilo, rozdíl by byl bohužel v tom že oni mají víry víc než mi...
12.2.2006 16:44 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Sorry za pravopisné chybky, ale když vidím jak Dány někdo hájí, tak se mi začnou klepat ruce vztekem...
Mikos avatar 12.2.2006 16:52 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Go, Danmark, go! :-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
JiK avatar 12.2.2006 17:02 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Tezko si dovedu predstavit neco mene nevineho nez kresleny vtip.

Jsme v Evrope a mame svobodu slova.

Pane, nesouhlasím s tím co říkáte, ale do poslední kapky krve budu bránit Vase právo to říct.

F.M. Voltaire
Mikos avatar 12.2.2006 17:07 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Tedy nikdy jsem si nemyslel, že s vámi budu až tolik souhlasit (vzhledem k našim konfrontacím u témat jako levice vs. pravice, atp. ;-)). Ale musim říct, že ste to vystihl opravdu krásně...
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
13.2.2006 07:53 Roman
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Nevystihl to krasne. Dost casty omyl, kde se svobodou omlouva chybejici citlivost a ucta k druhym. S aplikaci toho pravidla by bylo v poradku, kdyby me pripadlo vtipne zobrazit Vase zrozeni na obrazku, kde si to bude tucnak rozdavat s Vasi matkou, presto to neudelam. Uz chapete ?!?
Fill avatar 13.2.2006 09:43 Fill | skóre: 19 | blog: Fill | Třebíč
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Asi bych se nezasmál, i když věřím, že existuje kontext, ve kterém by to mohlo přijít vtipné i mně.

Pokud by to karikovalo nějakou moji slabost o které vím, zamyslel bych se nad sebou. Pokud bych to nepochopil, přešel bych to, nebo bych se přiměřeně a kultivovaně bránil. Aspoň doufám.

Mám smysl pro humor, a nepodněcuji k násilí. Jsem pro svobodný, kultivovaný svět.
Mikos avatar 13.2.2006 15:55 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Klidně si takovou mojí karikaturu udělejte ;-) Třeba mi to nebude příjemné, ale řezat vám za to hlavu nebudu :-) Z mého pohledu i toto ona svoboda slova je - možnost beztrestně publikovat i to co se druhým nelíbí a uráží je. Maximální adekvátní reakce by byla, kdyby mi to někdo oplatil podobnou karikaturou...

Jinak btw. jak už jsem tu psal několikrát, třeba takový Larry Flynt (alespoň ten zidealizovaný filmový) je pro mě hrdina. Takže pokud jste viděl film Lid vs. Larry Flynt, můžete si udělat představu o mých názorech na svobodu slova...
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
13.2.2006 16:14 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Z mého pohledu i toto ona svoboda slova je - možnost beztrestně publikovat i to co se druhým nelíbí a uráží je.

Znamena, ze je beztrestne urazet druhe? Take s tim nemohu souhlasit. Zvlaste v takto vyhrocene mezinarodni situaci. Co mne zarazi je, ze se malokdo (z nasich politiku nikdo) nezamysli nad tim, kde se v muslimech ten vztek bere. Ono totiz vubec, ale vubec, nejde o tu karikaturu. Muslimove jsou IMO nasrani dlouholetym vmesovanim se zapadu do jejich veci. Staci do nich tuknout a vibruji. Pro mnohe je to ale tak tezke pochopit.
Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
13.2.2006 16:39 pinguru
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Nevim kde beres tu jistotu, ze se jedna o dlouhodobe vmesovani zapadu do jejich veci. Ta revnivost je mnohem starsi nez si myslis a nikdy se nedopatras kdo tyto spory vlastne zacal. Podivej se opravdu hluboko do historie a zkus tam tu pravdu najit, mozna budes mit stesti, ja ho nemel.
13.2.2006 17:05 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Jen potvrzujes co jsem napsal. Nehledam zadnou pravdu, snazim se pochopit protivnika. Pri vedomi one tisicilete revnivosti je kolonizace blizkeho vychodu neodpustitelnou chybou. Tisic let se ucime jake to je kdyz nam oni lezou do zeli (vychodni evropa, hispanie) a jake to je kdyz jim my lezeme do zeli (krizacka tazeni, kolonializace) a stejne se nepoucime a musime zalozit Israel, ponechat mu jaderne zbrane, stridave podporovat a nepodporovat kliku v Afghanistanu, dobyvat zpet britskou kolonii Kuvajt a valcit v Iraku. Jsme jak male decko, ktere si mysli, ze je chytrejsi nez rodice a o kamna se nespali.
Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
vencour avatar 14.2.2006 09:34 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!

krizacka tazeni, kolonializace

Takhle jste to napsat, předpokládám, nechtěl:-).

Jsme jak male decko, ktere si mysli, ze je chytrejsi nez rodice a o kamna se nespali

Milý pane, Sir Humphrey Appleby by Vás poučil, co je politika, on to říkal na základě toho, proč Angllie vstupovala do EU - rozeštvat každého s každým a udělat si pořádek podle svého.

Neříkám, že se mi to líbí, ale vidím, že to tu je a chodí to tak.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Pravák Bob avatar 13.2.2006 08:45 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Nevím co si přestavuješ pod "svobodou slova". Ta v evropě není a nikdy nebyla. Doporučuju projít zákon 140/61, obzvlášť § 198 hanobení rasy a přesvědčení, § 205 ohrožování mravnosti, § 206 pomluva a § 209 poškozování cizích práv.

Tady si opravdu nemůže nikdo říkat a malovat co chce...
knowledge brings fear
vencour avatar 13.2.2006 08:58 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!

Můj pohled je takový, že především musí společnost přežít. Proto se stanoví meze, v nich je ochrana mláďat a jiných bezbranných, ustanovení chování členů společnosti navzájem, aby společnost vydržela (sem bych řadil poškozování cizích práv, snad i ty pomluvy). Teprve pak musí řešit vztah s jinými společnostmi - viz hanobení rasy. Čili bych rozlišoval sovobodu slova vzhledem té samé společnosti i vzhledem celé civilizaci. A jsme zase u kompromisů.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Heron avatar 13.2.2006 11:28 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
To jsou Evropské zákony, nebo České? § o hanobení rasy atd. své opodstatnění má. §Pomluva v těch zákonech být nemá, s tím souhlasím.
Pravák Bob avatar 13.2.2006 12:14 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Sbírka zákonů ČR, zákon č. 140/1961 Sb., trestní zákon, hlava pátá, trestné činy hrubě narušující občanské soužití.

Dotyčné paragrafy evidentně omezují svobodu slova. Jestli je to správné, je věc jiná.

Mimochodem, je daný návrh na vyškrtnutí trestného činu pomluvy, ale mám dojem že ten návrh blokují komunisté.
knowledge brings fear
Heron avatar 13.2.2006 12:20 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Tak svobodu slova... Kde není zalobce není soudce. Jako mě osobně vtípky na adresu mojí menšiny nevadí, jsou-li myšleny jako vtip. Na takových kartinkách mi nevadí vůbec nic a aféru kolem vyhubení naprosto nechápu.
13.2.2006 13:14 Zett | skóre: 14 | blog: Dell_PowerEdge_1800
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
S tou pomluvou a jejím vyškrtnutím bych až tak úplně nesouhlasil.

Jedna sousedka před několika lety roznášela pomluvy o mém otci. Tvrdila, že si otec vodí nezletilé holčičky do chatky na zahrádce, atd.. Není nic příjemného jít po malém městě kde vás všichni sledují a myslí si, že to co ta paní povídala je pravda. Kamaradí přestanou být kamarádi, sousedé už nejsou tak docela sousedé, atp... Milá paní byla odsouzena pro pomluvu cca před 8 lety, soud jí uložil uhradit mému otci 10000,- Kč, které jsme samozřejmě nikdy neviděli a zřejmě ani neuvidíme....ale to už je zase jiná pohádka.

Z.
Pravák Bob avatar 13.2.2006 13:59 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Pozor, je rozdíl mezi trestným činem (což je pomluva teď) a přestupkem (což by měla být). V tom prvním případě totiž můžeš dostat dva roky na tvrdo za prosté konstatování skutečnosti že pan premiér je vůl. V druhém případě je za tentýž výrok odměna ve výši tuším do 5000 kč. A nemusí se tím zabývat soud, alébrž městský úřad nebo podobná instituce.
knowledge brings fear
14.2.2006 08:34 Zett | skóre: 14 | blog: Dell_PowerEdge_1800
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
"Naším" případem se samozřejmně nejprve zabýval městský úřad - proběhlo občansko právní řízení. Nicméně, ona paní si vždy dokázala poradit a s pokutou cca 500,- a podobně odcházel většinou otec... :-(
Dalibor Smolík avatar 13.2.2006 14:05 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Řekl bych to asi takto: svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhého člověka. (Tato moudrost není z mé hlavy). Platí to i o svobodě slova. Pokud se svými výroky někoho dotknu, není to svoboda, ale neomalenost.
Jiná věc je - zda mohu nebo musím být za neomalenost trestán a pokud ne, zda je společnost kolem mě tak vyspělá, že tuto neomalenost morálně odsoudí natolik, abych se jí už podruhé nedopustil. (Tzv. zpětná vazba) Myslím, že touto cestou by měl kráčet vývoj civilizace.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Mikos avatar 12.2.2006 16:51 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Já bych takovou fotomontáž papeže ve svých novinách v rubrice humor klidně otiskl (kdybych nějaké noviny měl ;-)), a to s radostí a s chutí :-)

Nezajímá mě, že by to nějaké křesťany pobouřilo, naše civilizace stojí na svobodě slova a pokud není možné beztrestně dělat si srandu z čehokoliv, tak to vypovídá o tom, že společnost není tak uplně zdravá. Je nutné rozlišovat dvě věci - karikatury a vtipy míněné opravdu jako vtipy a pak karikatury a vtipy použité k politickému boji.

Pokud vyjde třeba vtip o židecha koncentračních táborech v nějakém humoristickém časopisu, nevidím na tom vubec nic špatného. Pokud by však vyšel např. v nějakém propagandistickém časopisu nějaké neo-nacistické strany, to už je něco trošku jiného...
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Mikos avatar 12.2.2006 16:57 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Prostě a jednoduše svoboda slova je jednou z nejdůležitějších věcí, co máme. Naše civilizace na ní stojí a padá. Pokud někomu dovolíme, aby naší svobodu slova takto omezoval, je to krok směrem ke zničení naší svobodné demokratické civilizace.

Já taky nekecam muslimům do zákonů a zvyklostí v jejich světě, tak oni nemají co kecat do zákonů a zvyklostí v našem světě!
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
13.2.2006 08:53 Roman
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Svoboda není o tom, že si může dělat kdokoliv cokoliv. A omlouvat svobodou sprosté urážky je i neúcta k té svobodě.
13.2.2006 13:15 sewi | skóre: 21 | blog: Bunker Hill | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
"Svoboda je právo říkat lidem to, co nechtějí slyšet." G. Orwell
And they thought they were free
Mikos avatar 13.2.2006 15:51 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Krásně řečeno ;-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
13.2.2006 13:42 pinguru
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
S tim nelze nez souhlasit i kdyz v nekterych vecech se asi neschodnem :).
Dalibor Smolík avatar 13.2.2006 14:15 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Neschodnem nebo neshodnem ? :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
12.2.2006 16:59 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
V takovejch Kartinkách toho na papeže (oba) bylo :-)
Copak toho není dost?
Mikos avatar 12.2.2006 17:01 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Jojo ;-) Skvělé vtipy tam jsou :-)

A dostala mě taky kauza "VyHubení", to byl výbornej vtip :-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Mikos avatar 12.2.2006 17:31 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Ještě k těm Kartinkám - výborný a tématicky laděný vtip je Poselství (aneb jak by vypadala deska popisující lidstvo na vesmírné sondě Voyeger, kdyby jí vyráběli fanatičtí muslimové ;-))
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
12.2.2006 17:04 h.xman | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Jsou to kokoti když si myslí že mohou bez patřičné odezvy urážet cizí náboženství.
To myslite vazne? Tak tohle vase absurdni popreni vseho v co JA verim me tedy skutecne urazilo. Dam pet kilo zlata tomu, kdo svou pevnou rukou smrtici smycku umota a potom...

eee, ted vazne - pet kilo zlata nemam, a rozhodne je nehodlam vypisovat na kohokoli. Na rozdil od nekterych muslimu jsem si totiz vedom toho, ze naprosto jakykoliv verejny projev muze na svete najit nekoho, koho to smrtelne urazi - a protoze se nemuzeme (a z rady duvodu ani nechceme) zdrzet veskerych projevu, mame tichou dohodu, ze se budeme tolerovat a budeme chapat, ze sice mame nejake normy, ale ze jini lide maji jine normy, a ze tyto jejich normy maji asi tak stejny narok na absolutni platnost jako ty nase.

Takze nemame absolutne zadne pravo chtit po jinych lidech, aby se ridili nasimi normami - zvlast kdyz my jejich se taky neridime (ani kdyz zijeme jako hoste v jejich domech) a prestoze jsme smrtelne urazeni tim, jak zapadni satan zkarikoval naseho proroka, sami v nasem arabskem tisku bezne publikujeme hrube rasisticke antisemitske karikatury, ze ano mily Watsone?
Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
12.2.2006 17:49 ehm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
jak můžou být antisemitské?Arabové jsou taky Semité jak Hebrejci.Možná jsou protižidovské.Ale určitě ne antisemitské.
12.2.2006 17:52 imro | skóre: 19 | blog: hovado
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Prosim ta,videl si reklamu na film Larry Flint? Alebo v USA taketo fotky mozes kludne publikovat. Ano,aj tam sa proti tomu zdvihne burka nevole, krestania budu protestovat,ale nikto sa tam nikomu za to neospravedlnuje,toboz tam nepalia nejake ambasady. Fotomontazi na temu Kristus a Magdalena alebo homosexual papez tam bolo publikovanych az az. Ano,urazilo to miliony ludi v USA,ale sloboda tlace tam trva aj napriek tomu. Ja osobne mam za suseda araba. Je to totalny idiot,kazde rano ma o 6.00 budi z jeho magica ta idiotska hudba na temu blizky vychod. Neda sa to pocuvat. A ked mu zaklopes na dvere,tak on si vraj moze doma robit co chce. Tak preco si potom doma,vo vlastne republike nemozem robit to co chcem Je to pakaz a mali by ich rovno vystahovat odkial prisli. Bol by som povedal,ze su horsi ako cigani-a tych sa uz zbavit tiez nemozeme.
Mikos avatar 12.2.2006 17:57 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Lid vs. Larry Flint je pěkný příklad, ten film mám hodně rád...

Ale jinak dál je váš příspěvek (tedy hlavně jeho závěr) snůška xenofóbních blábolů. Viz. to vaše "Je to pakaz a mali by ich rovno vystahovat odkial prisli", takovéto názory jsou podle mě stejně _ubohé_ jako názory těch, kteří by chtěli omezit naší svobodu slova.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
12.2.2006 18:39 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
omezit naší svobodu
omezit koho, co? naši svobodu

Rve mi to oči...
David Watzke avatar 12.2.2006 20:32 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Koho co? Snad tu, ne? Nebo se to rozlišuje ještě podle pádů? Sakra! :-D

Proč ti to rve oči? Mezi tou čárkou a tečkou skoro není rozdíl...
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
13.2.2006 10:02 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!

Velmi by mne to urazilo.

ALE pomyslel bych si co za vola to nakreslil a otiskl. Jenže na to má právo. Mohl by jej papež žalovat za urážku (pokud by to byla karikatura papeže a ne jen boha). Rozhodně bych ale nešel vypalovat ambasády a provolávat smrt celé půlce světa... V TOM JE TEN ROZDÍL

prometeus avatar 12.2.2006 17:11 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vsade citam, ze zverejnenie karikatur, je vyjadrenie slobodneho nazoru, co je europskou tradiciou, ale preco potom verejne vyjadrenie slobodneho nazoru o spochybnovani Holocaustu je trestny cin? Tym netrvdim, ze neexistovali koncentracne tabory, ako netvrdim ze neexistuje internacny tabor na Guantanamo... Tak preco to pochopenie iba jednej strany, a komu to vlastne prospieva? Kto je vlastnikom tych danskych novin?
Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
Mikos avatar 12.2.2006 17:21 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Jak už jsem psal výše - je trošku něco jiného, když jsou kreslené vtipy vydávány opravdu jen jako vtipy a něco jiného, když jsou jen účelově sloužící nějaké politické propagandě. Když vyjde vtip o koncentračních táborech a židech v humoristickém plátku, nebude mi to absolutně vubec vadit. Viz. třeba kauza VyHubení - nevinná fotomontáž která vyšla na serveru Kartinki.cz a mě přišla vskutku originální a vtipná ;-) Ale něco jiného by bylo, kdyby takový vtip někdo vydal v nějakém neo-nacistickém propagandistickém plátku, kde je čistě účelový.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
brozkeff avatar 13.2.2006 20:49 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
Rozbalit Rozbalit vše Íránská holohoaxová soutěž
Ha! Který deník, co tu ještě včera mával argumenty svobody tisku, otiskne holohoaxové karikatury, ze soutěže co vypsal ten Íránský deník? Já sice nebudu mít problém je "přetisknout" do postu sem na abxlinuxí blog, nicméně moc si to nedovedu představit, jak vyjdou v Libération, nebo ještě lépe, v izraelských novinách, třeba Haaretzu... No uvidíme.

-Iran paper plans Holocaust cartoons

-"Test svobody projevu" (níže na té stránce jsou i některé ty nové holocaustové karikaturky)
prometeus avatar 12.2.2006 17:23 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Este si dovolim parafrazovat povodny prispevok:

Americane tradicne rozdeluji svet na dve casti, na prvni, kde maji plnou kontrolu nad zivoty vsech lidi a nad mirou jejich svobod a prav. Tuto prvni cast sveta nazivaji země s tržní ekonomikou coz znamena "podrobene uzemi" a drouhou, ktrou dosud(!) neovladli a proto ji nazyvaji jako nedemokratická čili země ovládané fundamentalisty neboli "valecne uzemi"
Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
Mikos avatar 12.2.2006 17:27 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Praktiky USA mi také nijak sympatické nejsou, Bush u mě na mém osobním žebříčku není daleko od Bin Ladina ;-) Nicméně váš příspěvek celkově vzato je čistá demagogie...
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
prometeus avatar 12.2.2006 17:35 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Demagogiou je podla mna aj povodny prispevok, len som to trochu otocil...
Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
13.2.2006 10:05 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Ačkoliv mi Bush také není sympatický a s politikou USA v mnohém nesouhlasím, přesto má IMHO hóóóódně daleko do Bin Ladina a fundamentalistického islamismu.
Mikos avatar 13.2.2006 15:50 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
No vypadá to trošku přehnaně... Nicméně je to jen můj názor a já prostě Bushe vnímám jako velkou hrozbu demokratickému svobodnému světu...
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
JiK avatar 12.2.2006 17:31 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Voni fakt ty zli imperialisti z Wolstytu maj 'plnou kontrolu nad zivoty vsech lidi' trebas v tom zminenem Dansku, ve Svycarsku nebo v Kanade? Uz to nehulte, soudruhu...
prometeus avatar 12.2.2006 17:55 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Vazeny pan, nie som ani komunista, ani islamista, ani nacionalista, ani praviciar, ani laviciar, na urcite veci sa snazim utvorit vlastny slobodny nazor, bez ohladu na vyvolanu davovu psychozu, pocet suhlasnych stanovisk s Vasim nazorom alebo propagande. A verte, ze vzdy budem za to, aby ste svoj nazor mohli slobodne vyjadrit, napriek tomu, ze sa nemusi zhodovat s tym mojim.
Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
12.2.2006 17:51 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
I svoboda slova končí tam, kde začíná svoboda někoho dalšího. Takže když se někdo naváží do někoho jiného, je zcela normální, že se ten "poškozený" ozve a je naštvaný. Tím nemyslím, že bych schvaloval hysterii, která se kolem těch pár stupidních obrázků rozpoutala -- ostatně, ono to stejně posloužilo jen jako záminka -- ale výkřiky o svobodě slova jsou v tomto případě spíše komické.

Neboli, je pochopitelně smutné, když přicházejí výhrůžky zabitím a žádají se oficiální omluvy od vlád. Ale je stejně tak smutné, když si někdo nedokáže uvědomit, že zatímco jednomu může něco připadout legrační, pro druhého je to urážka. Urážet, ať už kohokoliv, sice patří k nezadatelným lidským právům, ale to neznamená, že to zároveň není hloupé a neslušné.
12.2.2006 17:55 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
No jo, copak pan Férový. Já osobně bych řekl, že ty noviny se nejspíš nikde mimo Dánsko ani neprodávají…
Copak toho není dost?
Mikos avatar 12.2.2006 18:02 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Může to být z vašeho pohledu jakkoliv hloupé či neslušné, ale to je jen váš problém, ve svobodné společnosti mam právo jakékoliv takové vtipy publikovat a _nikdo_ nemá právo mě chtít kvůli tomu trestat. Jakmile je v demokraticjké společnosti zakázáno dělat si z čehokoliv srandu, svědčí to o tom, že ta společnost není tak uplně zdravá. Na svobodě slova (ale samozřejmě nejen na ní) stojí a padá naše civilizace. Aneb jak řekl Voltair - nesouhlasím s vaším názorem, ale budu bojovat za to, abyste měl právo ho říkat.

Jinak doporučuju film Lid vs. Larry Flint, tam je to krásně zobrazené... Larry Flint je tak trošku muj hrdina ;-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
prometeus avatar 12.2.2006 18:14 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Neviem ako u Vas, ale u nas si napriklad srandu z prezidenta robit nemozeme (neviem ako by to dopadlo pomocou podobne zameranych karikatur), mame totiz na to paragraf znevazovanie hlavy statu, co mate tusim aj vy, nenachadzate v tom ziadnu analogiu?
Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
12.2.2006 19:42 h.xman | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Nerad bych se mylil, ale pokud vim, my zadny takovy paragraf nemame.
Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
12.2.2006 19:08 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Jakmile je v demokraticjké společnosti zakázáno dělat si z čehokoliv srandu, svědčí to o tom, že ta společnost není tak uplně zdravá.
Je to snad zakázáno? Nevšiml jsem si, že by to někdo zakázal (mimochodem, řekl jsem snad ve svém komentáři, že takové právo nemáš nebo bys neměl mít?). Já jsem reagoval na plky o svobodě slova. Samozřejmě, že všichni máme právo říkat vtipy o komkoliv. Ale každý má také právo se nasrat, když se těmi vtipy cítí dotčen. To prosím není obhajoba zfanatizovaných reakcí, kterými se prezentují v současné době muslimské státy. To je povzdech nad tím, že mnoho lidí není schopno rozlišovat, že ačkoliv mají plné právo něco dělat, tak není vůči jiným _slušné_ to dělat.

Zastávám názor, že lidské bytosti by se vůči sobě měly chovat slušně. Takže i když svoboda slova zaručuje právo vykládat jakékoliv vtipy, je _slušné_ brát ohledy na to, že jiným můžou připadat urážlivé. A ještě než mi někdo řekne, že slušně se teď nechovají ani muslimové... Vím, nechovají. Naopak, chovají se jako banda zabedněných fanatiků, kteří se nedovedou povznést nad blbý vtip. Ale já nikde v mých komentářích neobhajuji muslimy. Pouze napadám ty řeči o právu, svobodě atp. Nikomu ta práva ani svobody nechci upírat, ale zároveň bych rád, aby si lidi uvědomili, že mezilidské vztahy nejsou založeny jen na tom, co se _smí_. Ale i na vzájemné toleranci a vycházení vstříc.
Aneb jak řekl Voltair - nesouhlasím s vaším názorem, ale budu bojovat za to, abyste měl právo ho říkat.
Neřekl to Voltaire... ale to je jedno. Viz výše. I když je těžké v současné nenávistné atmosféře, kterou vytvářejí pobláznění militantní muslimové, mluvit o toleranci, myslím, že by neškodilo trochu toho porozumění z naší strany. Neříká se, že moudřejší ustoupí?
Jinak doporučuju film Lid vs. Larry Flint, tam je to krásně zobrazené... Larry Flint je tak trošku muj hrdina ;-)
Film jsem viděl, byl jsem na něm v den premiéry. Ale musím tě zklamat. Skutečný Larry Flynt nebyl a není tak ideální postavou, jako ho vykreslil Miloš Forman. Ale tak už to ve filmech bývá...
Mikos avatar 12.2.2006 19:28 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Neřekl to Voltaire...
Pokud to neřekl Voltaire, tak kdo tedy? Já žil v přesvědčení, že to byl právě Voltaire. Ale i kdyby to nebyl on, na hluboké pravdě toho citátu to nic nemění (a řekl bych, že se to velmi dobře shoduje s Voltairovými myšlenkami ;-)).

A co se týče toho "porozumění z naší strany" a "moudřejší ustoupí", tak s vámi nemohu tak jednoduše souhlasit. Protože porozumění z naší strany mají muslimové dostatek - mají svobodu zde praktikovat své náboženství, nikdo jim nevnucuje nic jiného. Stejně tak ovšem já od nich požaduju, aby se nepletli do mé svobody slova. Já se jim do jejich náboženských praktik také nepletu.
Larry Flynt
Ou, tak za chybu se omlouvám, stane se ;-) Je mi jasné, že byl ve filmu zidealizován (není moc biografických filmů, které by nebyly trochu zidealizované ;-)), ale zas to nic nemění na tom, že v onom filmu byla krásně ukázána podstata svobody slova. A že alespoň s tím filmovým Larrym Flyntem (nakolik se liší od toho reálného posoudit nedokážu, neznám ho ;-)) se dokážu ztotožnit a je to pro mě hrdina ;-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Mikos avatar 12.2.2006 19:30 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Omlouvam se, napsalo mi to chybu, tak jsem to odeslal znovu. Co se to dnes s ABCLinuxu děje? Načítá se mi šíííleně pomalu...
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
12.2.2006 19:48 h.xman | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Taky za posledni dny zaznamenavam pomalost a zvyseny pocet chyb.
Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
vencour avatar 12.2.2006 19:51 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!

A kvůli čemu se teda stěhovaly servery, jak bylo přes noc vypnuto? To se neposilovalo železo?

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
12.2.2006 20:04 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Server se stěhoval kvůli tomu, aby byl ve stejném housingu jako ostatní stroje Stickfish. Bude jednodušší se o něj starat tam.

Železo se však neposilovalo. A pravděpodobně to není ani potřeba - load serveru se málokdy vyšplhá na vyšší čísla. Ty problémy, které se tu teď objevují, má patrně na svědomí databáze.
Mikos avatar 12.2.2006 20:10 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Mně to přijde, že Abíčko se momentálně chová tak, jako by na něj někdo právě prováděl DDOS útok ;-) Čekam třeba 5 vteřin než se mi začne načítat stránka s blogem, často se nenačte vubec a musim pak dát obnovit, atd. Se spojení ale problém asi nebude, protože obrázky a všechno se načítá dobře. Takže typuju že opravdu bude něco se softwarem/databází ;-)

Ale je to jen má zcela neopodstatněná a neodborná domněnka relevantnosti křišťálové koule :-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
vencour avatar 12.2.2006 20:26 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!

Dík za vysvětlení.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
12.2.2006 20:01 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Co se to dnes s ABCLinuxu děje? Načítá se mi šíííleně pomalu...
Nevím :(. Duplicitní komentář jsem odstranil.
12.2.2006 20:22 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Pokud to neřekl Voltaire, tak kdo tedy?
http://www.classroomtools.com/voltaire.htm

The phrase "I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it" is widely attributed to Voltaire, but cannot be found in his writings. With good reason. The phrase was invented by a later author as an epitome of his attitude. It appeared in The Friends of Voltaire (1906), written by Evelyn Beatrice Hall under the pseudonym S[tephen] G. Tallentyre. ...

porozumění z naší strany mají muslimové dostatek

V podstatě souhlasím. Ale pro mě to nic nemění na tom, že se budu i nadále snažit chovat vůči muslimům slušně (tj. nezesměšňovat něco, co je jim drahé). Už jen proto, že ta hlasitá menšina, která volá po trestech, omluvách a mučednických smrtích, není nic jiného než menšina. Takže ačkoliv pár štváčů vidí několik karikatur jako dobrou příležitost k rozpoutání nepokojů (to je blbé slovo...) a nenávistných kampaní, pro mě je směrodatné, že to není slušné vůči té tišší, (ale slušné a mírumilovné) většině.

Btw, tohle je zajímavý postřeh: http://www.blisty.cz/2006/2/10/art27019.html (Dánský deník Jyllands-Posten odmítl publikovat karikatury Krista).
Mikos avatar 12.2.2006 20:25 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Britské Listy čtu pravidelně (RSS ;-)), jsou to mé oblíbené noviny. Tohle jsem také četl a zklamalo mě to, ty noviny se tím částečně ukázaly jako pokrytci. Nicméně na podstatě věcí to nic nemění...
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
12.2.2006 20:42 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Britské Listy čtu pravidelně (RSS ;-)), jsou to mé oblíbené noviny... ty noviny se tím částečně ukázaly jako pokrytci.
BL jsou z naproste vetsiny tvoreny "dopisy ctenaru" a vyberem z nekterych britskych novin (hlavne Guardian, Independent). Publikuji "skoro" vsechno, co jim kdo posle, ani to neprojde korekturou (natoz redakci) takze hledat tam nejakou zamernou politiku je zbytecne. Divejte se hlavne na jmeno autora, tohle medium je svym charakterem spis neco jako moderovany hromadny blog.
12.2.2006 20:48 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
ty noviny se tím částečně ukázaly jako pokrytci.
Aaa sorry. Tak az ted mi doslo, jake "noviny" myslite :)
Mikos avatar 12.2.2006 20:56 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Jo, samozřejmě že jsem myslel ty dánské noviny ;-)

Britské Listy se mi právě líbí kvůli tomu jaké jsou otevřené...
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
12.2.2006 22:40 Milan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Meni to hodne ... at jiz z duvodu napr. slusnosti k bliznimu (samoregulacni) nebo z duvodu napr. politicke korektnosti, trestniho prava (externe regulacni) se neda mluvit v nasi spolecnosti o svobode vyjadrovani ve smyslu mohu-rict-co-chci ... pokud pristoupime na tuto jednoduchou premisu realneho sveta, je v tehle kauze cela kampan za svobodu-vyjadreni-nazoru v lepsim pripade pokrytecka, v horsim ucelova ...
12.2.2006 23:19 Petr Zelenka | skóre: 24 | Semice/Stuttgart (Sindelfingen)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!

Dá se říct, že s vámi v podstatě souhlasím. Přesto si ale neodpustím malou poznámku:

Neříká se, že moudřejší ustoupí?

Ano, přesně tohle se říká. Ale kdyby moudřejší stále ustupovali, začali by světu vládnout blbci.

A teď si uvědomte, jaký je vztah mezi krychlí a motýlem.
12.2.2006 18:11 imro | skóre: 19 | blog: hovado
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Prosim ta,to ako keby sa mali teraz vsetci karikaturisti ospravedlnit politikom,ze ich zosmiesnili. A je jedno,ci je na karikature Bush,Saron,Paroubek,Jezis,Mohamed alebo Dalajlama. Princip je ten isty. Okrem toho nemozes ziadat nieco,co je pre teba v tvojej krajine neprijatelne,ale v druhej povolene. To ako keby som ja teraz vypaloval arabske ambasady za to,ze je proti mojmu svedomiu,ked ma muz viac ako jednu zenu a oni sa mi musia prisposobit. Ved je to vsetko chore z ich strany. A kto to nevidi,tak je chory tiez.
prometeus avatar 12.2.2006 18:18 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Okrem toho nemozes ziadat nieco,co je pre teba v tvojej krajine neprijatelne,ale v druhej povolene.

Sakra, co potom hladaju nasi vojaci v Iraku...
Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
12.2.2006 19:28 barney
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
ropu, yerry, ropu :-))
12.2.2006 19:13 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Přečti si znovu, co jsem napsal. Pak si třeba všimneš, že tam nebyla ani zmínka o tom, že by se měl někdo někomu omlouvat. A tím pádem zjistíš, že tvoje reakce je úplně mimo.
12.2.2006 19:39 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Chápal bych uraženost od toho, kdo sám nezesměšňuje. Ale v arabském tisku se „ti druzí“, zesměšňují velmi fest.

Narazit na něco svého, jako zdroj zábavy je docela test odolnosti a svobodomyslnosti. Některé legrace na Linux a jeho uživatele také někdy narazily na odpor.

12.2.2006 20:21 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
dar al-Islam coz znamena "podrobene uzemi"

se stejnou "eleganci" bych mohl prelozit "religious land" jako "připoutaná půda" :P

rozsevate stejnou demagogii jako ti fanatici, akorat z druhe strany.
12.2.2006 20:28 tezkatlipoka | skóre: 35
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
lžeš ať uz z nevedomosti, nebo umyslne.
Dar Al-Islam - dům islámu
Dar Al-kufr - dům bezbožnosti

Dar Al-Salam - dům míru
Dar Al-Harb - dům války
Zadne podrobene uzemi nebo co to meleš. To ze nam jako protiklad k Dar Al-Islam vnucuji Dar Al-Harb, tedy ze nas vsechny povrazdej, ze u nas chtej valku, je chyba nekoho jineho nez muslimu. Jinak to ze Dar Al-Harb je nutno privest treba valkou k Dar Al-Salam, tedy ze treba mista kde se valci privest treba silou k miru, je vec na ktere se shodnou snad vsichni, i USA, ktera to tak praktikuje. Ale uz to tak nedesi.

Moje svoboda slova konci tam kde zacina svoboda jineho, na tom se snad taky shodnou vsichni. Krasne to psal ve svem clanku p. Spacek. To ze si myslim ze kamaradova manzelka je krava, neznamena ze mu to budu hned nutit. Svoboba slova mi to sice umoznuje, ale nejsem blbej.

Kdyby s novinach vysel obrazek jak Klaus picha do zadku TGM, taky by vsichni rikali ano, ano, je to spravne, mame svobodu slova!? Divil bych se.
Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
Mikos avatar 12.2.2006 20:31 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Kdyby s novinach vysel obrazek jak Klaus picha do zadku TGM
Minimálně já bych to říkal ;-) Jak už jsem psal v příspěvku víše, třeba takový Larry Flynt (alespoň ten filmový, jistě je trošku zidealizovaný) je můj hrdina :-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Mikos avatar 12.2.2006 20:34 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Sakra, tohle snad ne! "výše" samozřejmě ;-)

Prostě svoboda slova je pro mě téměř svatá... naprosto nechápu např. kauzu ohledně fotomontáže "VyHubení" co vyšla na serveru Kartinki.cz. Považuji to za výborný a originální vtip.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Luk avatar 12.2.2006 20:41 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Kdyby s novinach vysel obrazek jak Klaus picha do zadku TGM, taky by vsichni rikali ano, ano, je to spravne, mame svobodu slova!? Divil bych se.
Asi nečteš Zeleného Raoula v Reflexu, tam už vyšlo leccos podobného. I když TGM tam asi v podobné situaci nefiguroval, nevidím žádný problém v tom, kdyby tak stalo. Ano, bylo by to poněkud nedůstojné, ale to je všechno.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Mikos avatar 12.2.2006 20:54 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
A nebo takové Kartinky :-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
vencour avatar 12.2.2006 21:01 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!

Sory (PRavou DEmokratickou Legraci) znáte? Byla tam třeba hláška "jak se řekne čečensky Hrozný? ... Jelcin" :-) Další: "Nové album Ivety bartošové se jmenuje ... a) b) c) iq007".

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
prometeus avatar 12.2.2006 20:59 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Karikatury by mali obsahovat nejaku pointu. Co som pozeral na tie ilustracie, ta pointa mi nejako unikala. Naopak, podobne karikatury utociace na podprahove myslenie som uz videl v inom case a v inych suvislostiach, a nemusim ist ani daleko, a nejednalo sa ani o Alaha, ale o taku absurditu ako bola pomlcka v nazve Ceskoslovensko, koniec rozpravky uz poznate... ;-)
Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
Mikos avatar 12.2.2006 21:51 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Tohle je teprve paráda :-) Aneb Posměšné posmrtné karikatury na Kartinki.cz :-) A nevidím na takových karikaturách Masaryka nic špatného ;-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Heron avatar 12.2.2006 22:00 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Taky ne. Kartinki jsou perfektní na odreagování a uvolnění. Ještě RedMeat na kompostu a jsem spokojenej jak želva :-)
prometeus avatar 12.2.2006 22:27 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Mne to sice pripada dost stupidne, ale proti gustu ziaden disputat... Napriek tomu je rozdiel, uverejnit obrazky podobneho druhu s patricnym komentarom a pekne v klude, ako vo vyhrotenej politickej situacii v kontexte nejakeho politickeho komentara...
Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
Mikos avatar 12.2.2006 22:30 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Svoboda slova je jen jedna, tady se rozdíly nečiní.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
prometeus avatar 12.2.2006 22:45 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Mozes definovat pojem "Sloboda slova"? Je sloboda slova zamerna dezinformacia za ucelom poskodit opontovi? Alebo vedome vyslovena loz, nasledkom ktorej bola preukazatelne vykonana nejaka ujma? Alebo naopak, ked vyslovenie pravdy zapricini vacsie skody, ako mlcanie?

Znamena Sloboda slova vedomie, ze slobodne si budem niest nasledky za uplatnenie tohoto prava? Moze byt Sloboda slova ciastocna?
Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
13.2.2006 08:08 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Omyl. Pořád zapomínáš na to, že svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. Aneb, dovol mi citovat klasický učebnicový příklad toho, kdy je tvá svoboda slova omezena kvůli tomu, co může způsobit: V zaplněném divadelním sále před začátkem představení máš stejnou svobodu slova jako jinde. Když budeš pokřikovat, lidi budou naštvaní, nic víc. Ale když vykřikneš "hoří", můžeš tím způsobit paniku, při které se třeba lidi zraní. Vykřiknout "hoří", to je sice praktikování svobody slova, může ti to připadat i vtipné. S odstupem času to může připadat vtipné i dalším. Ale v tom konkrétním okamžiku bys to dělat neměl, protože tím ohrožuješ ostatní přítomné.

Takže není pravda, že svoboda slova je jen jedna, a že se při jejím posuzování nečiní rozdíly. To je z tvé strany buď naivita nebo bezohlednost. Každá svoboda je relativní.
Mikos avatar 13.2.2006 16:01 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Nesouhlasím, svoboda slova je opravdu jenom jedna. Má mantinely které si daná společnost stanovila (a s některými těmi mantinely nesouhlasím - viz. třeba zákon o pomluvě, atp.), nicméně pořád je jen jedna. A některé mantinely jsou jistě prospěšné (třeba ono vámi uvedené šíření poplašné zprávy).

Nicméně to o čem se tu celou dobu bavíme pod žádné takovéto mantinely nespadá a ani spadat nemá. Pokud by tomu tak bylo, tak to co bychom tu měli by se již svobodou slova nedalo nazývat. To by si pak šlověk nemohl dělat ani srandu z politiků či kohokoliv/čehokoliv jiného. Taková společnost by byla nemocná a nesvobodná.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
13.2.2006 19:47 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
To by si pak šlověk nemohl dělat ani srandu z politiků či kohokoliv/čehokoliv jiného.
Ale kdepak. Tohle je něco úplně jiného. Ale už na tu debatu nemám čas, navíc bych se opakoval... takže už jen jednou: když je někdo při praktikování své svobody slova neslušný vůči někomu jinému, neznamená to, že by mu mělo být upíráno právo se vyjádřit. Ale znamená to, že je to neslušný člověk, který nedokáže respektovat náhled jiných a soužití s ním může být těžké. Týká se to muslimů, kteří vyhrožují a zapalují ambasády; ale týká se to i těch, kteří muslimy urážejí.
12.2.2006 21:00 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Vcelku souhlas. Ale nejde chtít na dánské vládě, aby zasáhla proti novinám. A chci-li se dožadovat útlocitu, musím být sám útlocitný k citům druhých. Nebudu si dělat srandičky ze sousedovy manželky. Ale pokud on si bude dělat šprťouchlata z mé (nebo i mého psa, auta), tak by se neměl čílit, když si také trochu zažertuji směrem k němu.
13.2.2006 08:59 Roman
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
V tom případě byste se Vy po urážkách na jeho účet neměl čílit, pokud budete o hlavu kratší ;-)

"Ty po mě kamenem, já po tobé dalším" přece logicky k ničemu nevede.
13.2.2006 09:48 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!

Nejde o odplatu. A jde o o adekvátní reakci.

V té osobní třeba: S některými přáteli pěstuji druh slovního humoru, který náhodné přihlížející děsí :). Není běžné si dělat legraci z nemocí, smrti, vlastní i cizí. Dělávám si také legraci i z věcí, které mám rád a vážim si jich. Ale nedělám si srandu před lidma (ehm, ehm… snažím se o to), kteří prostě tohle nemají rádi, nejsou na to nastavení. Pokud oni pěstují tento humor, považuji za přípustné, aby se stali i oni jeho cílem.

Stávají se, v osobním styku, ale v mezinárodním to bude, domnívám se obdobné, případy, že někdo do mne „vandruje“, ale já vím, že kdybych věc oplatil, on se rozpláče, urazí, bude chtít rvát. Tenhle stav jde sice krátkodobě udržovat, ale není to partnerství a nemyslím si, že to může dlouhodobě fungovat. Ta dynamika vztahu je prostě nasměrovaná ke konfliktu tou nevyvážeností.

Pokud mi soused bude chtít uříznout hlavu, musí počítat s tím, že mu jí třeba v obraně uříznu já. Pokud soused, žertující na můj účet, odpoví na žert pokusem o vraždu, tak bych ho označil za nepříčetného. Lze přijmout, že je nepříčetný, chlácholit a usmiřovat a doufat, že se uzdraví? Nevím. Ale každopádně není partner a je pak pochopitelné, že si postavím bytelný plot a na setkání s ním chodím ozbrojen. Co když si opravdu nevinnou poznámku příště vyloží jako důvod k řezání hlav?

13.2.2006 10:09 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Ono jde také o to, o co sousedovi vlastně jde. Já si představuji, že hlavně o dobré sousedské vztahy a že mu jen občas ujedou nervy. Ale to vůbec nemusí být pravda. Možná jen pečlivě sleduje každý můj čin, každé mé slovo, aby hledal záminku k boji. Třeba mi chce obsadit můj dům? Já jsem starý pacifista, ale v tom případě mohu buď dům postupně vyklidit a doufat, že mi tam někde ve sklepě nechá komůrku a žít. A nebo bojovat. A nebo předejít boji zřetelným vymezení „odcať -- pocať“. není to moc hezké, já vím, ale ono všechno hezké není,
13.2.2006 10:29 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Pokud se najde čtenář téhle bajky o sousedech, tak ho nejspíš napadne, že je to vůbec složité, neboť náš kámoš z Velkého Domu je přesvědčený, že on musí u těch nervózních sousedů udělat pořádek. On teda taťka o těch nervních je fakt hrubec a grázl. No, on má taky na zahrádce takovej mazlavej černej sajrajt, co zase taťka z Velkého Domu má moc rád. Nojo, no…
Ale stejně si nechci nechat uříznout hlavu a -- viz předchozí.
13.2.2006 11:53 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
http://pcnews.cz/aktuality.php?id=285
www.pcnews.cz
13.2.2006 12:21 pinguru
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja davam svoji podporu Dansku a vsem svobodnym zemim kde se to nebali otisknout. Nevim proc by nam mel nekdo diktovat co smime a co ne. Proc muzou vrazdit, pachat atentaty na nevinnych lidech, vyhazovat budovy do povetri a jine veci. Nekomu se to hold libi ale me urcite ne. Nemohou se potom divit kdyz nekdo nakresli nejakeho "neexistujiciho" chlapika v turbanu pripominajiciho bombu. Porad lepsi nez aby se V USA, Velke Britanii, Spanelsku, Francii a jinych mistech sveta zacala vypalovat a drancovat jejich zastupitelske urady jako odplaty za zbytecne zmarene zivoty. Nebo se mame branit tim, ze k nim prijedeme a vyhodime nejaky barak do povetri a budeme to oslavovat a radovat se? Nejsme barbari. Nemam nic proti islamistum ale at si hraji na svem pisecku, kdyz prijednou jinam tak by se meli chovat podle zakonu te zeme kde jsou. Nikdo jim neupira pravo na vyznani, maji sve mesity a lidi je kvuli tomu neodsuzuji ale oni nas nenavidi a clovek aby se bal jet nekam kde vladnou.
13.2.2006 12:54 Roman
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Nehazej je, kurva, do jednoho pytle... Skutecne je tak tezke se zamyslet, uvedomit si, ze ti, kdo jsou nejvice videt zpravidla nereprezentuji spolecnost?!?

A take trosku pokory, zapadni kultura tu neni sama, dle historie bych si netroufal tvrdit, ze ma tu nejspravnejsi pravdu, kterou musi importovat i do odlisne jinych kultur, u kterych neni ekonomicky rust neco, co je vzrusuje... Proste jsou jini, uz tim, ze na ne roubujes nase zpusoby chovani a uvazovani delas zakladni chybu.
13.2.2006 13:14 pinguru
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Nehazim je do jednoho pytle, mam par pratel kteri vyznavaji islam a jsou to pohodovi lide. Maji podobny nazor jako ja, odsuzuji nepravosti ktere nekteri delaji a stydi se za ne. Vadi jim sice karikatury ale nikdy by je nenapadlo delat kvuli tomu takovy kraval. I oni se boji jet domu, maji strach, ze by se jim tam neco stalo za to, ze odesli zit jinam. I my jsme kazdy jiny, nekdo pise slusne a v klidu, nekdo se vyjadruje jako dlazdic a pise ve vzteku :).
13.2.2006 14:27 Roman
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Ten vztek byl po precteni predchozich prispevku.... :-/

Skutecne jsem ocekaval, ze mlady lidi, kteri tu prevazne jsou, budou vic v pohode. A nebude mezi nimi tolik zloby, neochoty ke hlubsimu porozumeni.. Tak malo respektu, ucty, pokory...

Tak jsem se zamyslel, jak asi uvazuje ten zbytek spolecnosti, evropské a západní, která si dnes žije ze světového pohledu vysoce nad poměry a často na účet těch ostatních... Nevidim smysl, a už vůbec ne odvahu, či hrdinctví ve zveřejňování urážek těch, nad kterými se povyšujeme.

Smysl by mělo pochopení jejich frustrace a skutečně se snažit věci upřímně řešit. Tohle chce odvahu.

Po tom nezvladnutem neprofesionalnim vojenskem zasahu nemaji moc radostny a perspektivni zivot a zapad jim toho dluzi jeste vic....
13.2.2006 15:31 pinguru
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
To co pises je pravda. Arabsky svet je jina kultura, stejne jako romove, cinane, cernosi, slovane a spousta jinych. Jsou mezi nima spatni a dobri a je nesmysl je odsuzovat vsechny ale v tomto sporu podle me uz ani tak nejde o par fanatiku kteri se nechali vyburcovat. Dovoz nejakeho zbozi do zeme a odvolavani velvyslancu je trochu nekde jinde. Ty vlady ktere to delaji se stavi na stejnou uroven prave temto fanatikum a davaji jim tim neprimou podporu. To potom ale nesvedci o moznosti uprimneho reseni. Potom se nediv nekterym rakcim ktere tady ctes. Nerikam, ze ze vsema souhlasim, nektere se me take nelibi ale jsou zde i nazory ktere jsou normalni reakci na situaci.
13.2.2006 17:27 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!

To je taky kus pravdy. Nejsem rozhodně bezvýhradným obdivovatelem západní civilizace a v jedné dávne diskusi na podobné téma jsem byl jakýmsi borcem zařazen na jeho seznam osob, které jako agenty islamistů je třeba po vypuknutí konfliktu preventivně zlikvidovat. :-)

Je taková představa, že když je spor, tak je to spor dobra se zlem a jeden má pravdu a právo a druhý je lump a nic jiného. Moc se mi to nezdá. K Vašemu výčtu bych myslím dokázal dodat další, ale:

Jak od špiček, tak od prostých lidí arabského světa je slyšet, že cílem je obrácení celého světa na jejich víru a právo. To také není zrovna moc vstřícné.

Zákon džungle praví, že ústupek je přiznání slabosti a povel k útoku. Že je to tak velmi často přijato je vidět tu i onde. Bohužel. Nelíbí se mi to, ale je to tak. Chápat druhé je dobré, nutné, lidské a humánní. Také je nutné se znovu a znovu pokoušet o smír. Já tomu alespoň věřím. Ale né každý musí mít stejné přání a je dobré s tohle možností počítat.

BTW. Ty obrázky mi nějak drasticky hrubé nepřišly. Přituhuje. Dřívější bouře byly pro podstatně silnější kávu.

13.2.2006 14:55 Roman
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak muze vypadat pohled z druhe strany....

Zavri oci...

Napadnou te nepratele, prinasi ti pry lepsi budoucnost... Ty vsak vidis jen zabijeni a bezpravi. Nemas praci, casto nemas co jist, nektere tve pratele zabili, nektere uveznili, jine mucili - lidi, kteri se nicim neprovinili.. Neplni sliby, ktere dali. Casem si zvyknes usinat s pocitem, ze v noci si mohou prijit pro tebe, nebo ty z rodiny, co preckali. Mozna je zmlati, mozna odvezou, mozna zmuci, mozna propusti, mozna zmizi. Nic s tim neudelas. Nikdo to nebude vysetrovat. Nemas budoucnost. Kdykoliv se ti muze cokoliv sesypat jako domecek z karet, vubec to neovlivnis..

Potom hrube urazi tvou milovanou bytost.

A ted prosim jednu adekvatni a kultivovanou reakci ;-)
13.2.2006 15:04 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
V které zemi jsem se to probudil? Co se v ní tak strašně po příchodu nepřátel změnila situace? Co jsem tam žil v jistotě, najedený, bez strachu z všemocné policie…
vencour avatar 13.2.2006 15:18 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!

Prosím upřesnění?

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
13.2.2006 20:03 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jenom jeden zajímavý odkaz pro ty, kterým schází komplexnější informace o kontextu, v němž článek v Jyllands-Posten vyšel, o tom, jak je to s dodržováním zákazu zobrazování Mohameda v islámských zemích, a o tom, co se to vlastně šíří po Blízkém východě pod hlavičkou "karikatury z Dánska". Soudě podle této diskuse tyhle informace mnohým chybí.
13.2.2006 21:18 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Jo, diky za odkaz. Hezky clanek, ktery dobre dokumentuje, jak takove "skandaly" vznikaji: nekdo je musi nejdriv vedome vyrobit, pricemz sama podstata a udajny impuls jsou nicotne. Pak se te predvyrobene provokace chyti fanatici (na jedne i na druhe strane, coz predvedl i autor blogu vyse) a udelaji z toho "valku civilizaci". Tohle je ve skutecnosti nebezpecne, ne "islam" nebo "krestanstvi".
13.2.2006 21:21 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Ale zajímalo by mě, jestli se nějaká takováhle informace objevila v běžném tisku. Noviny nekupuju, takže to nevím, ale mám pocit, že ne. To je podle mě úplně nejvíc alarmující. Podle mě totiž v první řadě selhala média, která o kauze informovala.
13.2.2006 21:34 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
To je podle mě úplně nejvíc alarmující. Podle mě totiž v první řadě selhala média, která o kauze informovala.
Novinari si kladou za cil nikoliv "informovat", ale "bavit". Proto je tretina novin prevzata z CTK, tretina z jinych agentur a ta zbyvajici tretina jsou fantazie a smyslenky jednotlivych novinaru k tematum predchozich dvou tretin. Sem tam nejaka vyjimka jako potvrzeni pravidla.

Cist noviny je uzitecne snad jen ze studijnich duvodu (kdyz studujete "novinarsky styl" dneska). Obcas se da cist snad Respekt... Primarne vsemu, co si prectu v novinach, vubec neverim, bohuzel. Beru to jako sveraznou formu zabavy, prekrucovane a zamlzovane (z ignorance i zamerne) informace.

Ale spousta lidi jim to zere, takze co namitat... Snad jen se vykaslat na tisk (a masmedia obecne) jako na zdroje verohodnych informaci, ale to uz si musi rozhodnout kazdy sam.
13.2.2006 21:52 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Ono ale z odkazu není jasné, není-li to také trochu (?) propaganda na druhou stranu. Tedy objevili-li se takto vylepšené karikatury, pokud ano, tak v kterých zemích a novinách a kde případně vyšly jen ty původní.
Že to bylo "vylepšeno" jsem slyšel myslím v rádiu, ale nenapadlo mi, že až tak zásadně. Ale jako skeptik nevěřím bezvýhradně ani tomu odkazu.
13.2.2006 22:03 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Ono ale z odkazu není jasné, není-li to také trochu (?) propaganda na druhou stranu. Tedy objevili-li se takto vylepšené karikatury, pokud ano, tak v kterých zemích a novinách a kde případně vyšly jen ty původní.
Že to bylo "vylepšeno" jsem slyšel myslím v rádiu, ale nenapadlo mi, že až tak zásadně. Ale jako skeptik nevěřím bezvýhradně ani tomu odkazu.
Myslim, ze je to dolozeno dostatecne. Samozrejme, ze pokud byste psal na toto tema doktorskou praci, tak to mozna stacit nebude, protoze byste musel asi mluvit s temi lidmi osobne a videt originaly (budete-li chtit pracovat skutecne seriozne). Samozrejme, pokud nekdo ukaze (a podpori argumenty), ze to bylo jinak, prosim. Mam ale dojem, ze to uz by lepe udelat mohl pouze primy svedek.
13.2.2006 22:06 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Jo, to samozřejmě. Každopádně, pokud vím, ty vylepšené obrázky rozvezla delegace dánských muslimů do více zemí Blízkého východu.

Jinak zdrojů je víc, tady máte třeba ten prasečí obrázek barevně včetně vyvětlení původu. Ten plakát s Mohamedem koupený v devadesátém devátém v Íránu jsem už také viděl (zkarikovaný ;-)) dříve. A poměrně obšírný text najdete třeba i ve Wikipedii, i když ta má dnes očividně nějaké problémy...
13.2.2006 22:44 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Jasně. Že by si někdo vymyslel celé to "vylepšení", to už by byla asi paranoia. Zajímavé by ale bylo vidět jak vypadaly ty noviny, co tak rozběsnily davy. Docela se obavám, že k tomu stačila slovní informace o nějakých hrozných obrázcích a už se jelo.
Tak před padesáti léty se v ulicích indických měst s obyvatelstvem hinduistů a muslimů, podle hodnověrných svědků (D. Zbavitel), škádlily skupinky vtípky na vepřové a hovězí (jedni nesmí jedno a druzí druhé). Docela drsnými a nic. Teď ta popudlivost stoupá všude. Nervozita ze světa, kde se všechno rychle mění a vládne nejistota? Útěk k fundamentalismu všeho druhu (náboženství, národ) jako reakce?
13.2.2006 22:54 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Já si myslím, že to "rozběsnění davů" nebylo nic spontánního. Tohle někdo musel režírovat. Teď je otázka kdo - zájem na tom mají dánští muslimové, kteří to v podstatě začali (např. chtějí ústupky kolem stavby nějaké měšity), zájem na tom mají arabské státy (jednak to stmelí obyvatelstvo za jejich vůdci, jednak se jim daří v Evropě vyvolávat pocit viny a pak se lépe vyjednává, o odpoutání pozornosti od voleb v Palestině apod. nemluvě), někdo tvrdí, že na tom mají zájem i Američani (nasrat Evropany aby byli svolnější se zásahem proti jaderným zařízením v Íránu - i když se mi to zdá značně přitažené za vlasy, vyloučit si to netroufnu)... Prostě zájem na tom má celá řada entit a pro mnohé není problém zajistit si "samovolné srocení lidu".

Zkrátka Vrtěti psem převedeno do arabského reálu.
13.2.2006 23:08 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Já taky. Kdybychom se dozvěděli, kdo všechno a jak šoupe "spravedlivým rozhořčením" davů, tu i tam, u nich i u nás, mám obavu, že bychom zírali. Nejen u téhle aféry. A doplatí na to vždycky nakonec ti, co s tím nemají a nechtějí mít nic společného.
13.2.2006 21:37 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Díky za odkaz. Taková „politická práce“ v praxi. Jak se dělá aféra.
13.2.2006 20:22 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nehodlám se zastávat extrémistů a to ani na jedné straně. Islám není nic pro mne, ale tak jako očekávám od islamistů respektování mé víry, budu respektovat i já tu jejich. Tak jako křesťanství poškodil extrémismus (hony na čarodejnice a spol.), tak i extrémní islamisté škodí pověsti islámu, který ze své podstaty není špatný. Špatný je pouze konkrétní výklad konkrétními lidmi.

A proto se dánských novinářů rozhodně zastávat nebudu. Je ostudné, když "vyspělá Evropa" ospravedlňuje zesměšňování a urážky svobodou tisku. Nechtěl bych vidět, jak by reagovaly křesťanské státy jako je třeba Polsko, kdyby se v novinách objevily karikatury Ježíše.

Hanba každému, kdo uráží druhého pro jeho víru. Stydím se za každý evropský stát, který se omluvil až poté, co finančně prodělal na zákazu vývozu. A každému, kdo tvrdí, že svoboda tisku znamená, že může otiskovat urážky, vzkazuji, ať si uvědomí, že jeho svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhého. Pokud tuto hranici přejde, už to není svoboda, ale svévole.

Howgh.
θηριον ειμι
13.2.2006 20:39 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
13.2.2006 21:26 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Co by se dneska? Nevim, vim co bylo.
J. Effel -- Stvoření světa, Monthy Python -- Život Briana, L. Klíma -- Bílá svině (to už je hodně síla), F. Gellner -- básně a karikatury… Jména jsem možná špatně napsal, to jen co mi z fleku napadlo ohledně už letitých parodií na křesťanství z našeho okruhu. V zemích nekřesťanských je toho také až, až, ale nemám konkrétní ukázky ani názvy.
Někdy Vatikán protestoval. A tím to skončilo.
Osobně a obecně se mi legrácky z těch, kdo o to nestojí nelíbí. Ale to je všechno.
13.2.2006 23:21 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
BTW. Ten Klíma napsal povídku, kde panna Marie je děvka a během smilnění vypráví, že její synáček J. byl náčelník banditů a jedinej slušnej tam byl Jidáš... a tenhle autor si psal dopisy plné úcty s křesťanským mystikem Březinou a podobnými. To byla tolerance!
13.2.2006 23:27 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Před pár mě lety dostalo Scoersesovo Poslední pokušení Ježíše Krista (The Last Temptation of Christ). Pokud neznáte, vřele doporučuju, předpokládám že minimálně v žižkovském Aeru by to někdy mohli dávat. Začíná to scénou, kdy Ježíš coby tesař vyrábí pro Římany kříže...
Mikos avatar 13.2.2006 21:27 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Než zas začnete opakovat ty blbé kecy o tom, že to není svoboda slova, ale prachobyčejné zesměšňování a urážky, tak si přečtěte jak to bylo doopravdy. Howgh.

Jo a btw. svoboda slova to _je_. Stejně jako si s klidem můžu dělat srandu z židů, Ježíše, Paroubka nebo Klause, tak stejně tak mam právo si jí dělat z Muhammada. Humor nemá hranice, pokud si z něčeho nesmíme dělat srandu, pak je naše společnost nemocná a nesvobodná. A takovou společnost já nechci. Viz. třeba taky kauza VyHubení (parafráze na "VyVolení" a židovské koncentrační tábory), výborný vtip (fotomontáž), který vyšel na serveru Kartinki.cz. I takový vtip ač se někomu může zdát drsný je pořád jen vtip a mam mít právo ho beztrestě zveřejňovat!
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
13.2.2006 22:28 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Proč nedat rovnou odkaz: Policie na tom obrázku nic trestného neshledala. Na druhou stranu iDnes v článcích, které o celém konfliktu informovaly, dokázala napsat tolik nepřesností a polopravd, že by se za ně nemusel stydět ani alžirský tisk...

PS: Tohle vyjde příští týden. :-)
Mikos avatar 14.2.2006 01:37 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Díky za ty odkazy, já sem byl líný to hledat ;-)
PS: Tohle vyjde příští týden.
Jak se opovažuješ?!? To je přeci hanobení Evropské Unie!!! Jako správný eurooptimista bych teď měl vyjít do ulic a požadovat smrt autora té karikatury! A jestli si to byl ty, připrav se na řezání hlav! :-D
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
14.2.2006 01:40 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Bohužel, na samostatnou tvorbu v tomto směru mi schází invence. Jsem pouze bavícím se divákem. Ale odpoledne jednomu z tvůrců domlouvali, ať není sobec a uzavře životní pojistku. ;-)
13.2.2006 22:58 fettgesicht | blog: kovadlina | CL
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podporte Dansko!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hej, lidi, v zásadě jo, ale pozor, aby to nebylo "Hop na špek!" nějakejm tajnejm službám.

Tahle záležitost smrdí nejvíc ze všeho Mossadem. Kdo se bude smát, když se budou řezat "křižáci" a "saracéni"?

A nebo je to možná Al-Kejda, kdo si přihřívá svoji extremistickou uzenáčskou polívčičku.

Takže Cyrile (Svobodo, pozn. aut.) v zásadě s tebou souhlasíme, ale bacha na věc, sovy nejsou tím čím se zdají být!

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.