Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »Během tradiční ceremonie k oslavě Dne vzniku samostatného československého státu (28. října) byl vyznamenán medailí Za zásluhy (o stát v oblasti hospodářské) vývojář 3D tiskáren Josef Průša. Letos byly uděleny pouze dvě medaile Za zásluhy o stát v oblasti hospodářské, druhou dostal informatik a manažer Ondřej Felix, který se zabývá digitalizací státní správy.
Tor Browser, tj. fork webového prohlížeče Mozilla Firefox s integrovaným klientem sítě Tor přednastavený tak, aby přes tuto síť bezpečně komunikoval, byl vydán ve verzi 15.0. Postaven je na Firefoxu ESR 140.
Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 43. Ve finální verzi vychází šest oficiálních edic: Fedora Workstation a Fedora KDE Plasma Desktop pro desktopové, Fedora Server pro serverové, Fedora IoT pro internet věcí, Fedora Cloud pro cloudové nasazení a Fedora CoreOS pro ty, kteří preferují neměnné systémy. Vedle nich jsou k dispozici také další atomické desktopy, spiny a laby. Podrobný přehled novinek v samostatných článcích na stránkách Fedora Magazinu: Fedora Workstation, Fedora KDE Plasma Desktop, Fedora Silverblue a Fedora Atomic Desktops.
Elon Musk oznámil (𝕏) spuštění internetové encyklopedie Grokipedia (Wikipedia). Zatím ve verzi 0.1. Verze 1.0 prý bude 10x lepší, ale i ve verzi 0.1 je podle Elona Muska již lepší než Wikipedia.
Tiskni
Sdílej:
P.S. Něco prostě musí umět. Nevíte jak ona sama trpí že jí fakt nedaji šanci je nechat uznat. Ale teď má přijít na opravu, zápočtový testy tam má.... teď už je to na ní.
Je to srozumitelné? Přehledné?
Srozumitelné celkem ano. Přehledné moc ne. Přijde mi to hodně splácané dohromady, a ne moc do hloubky (tak třeba nechápu co má lingebra společnýho s analýzou - to nešlo dát do samostatných předmětů?).
Např: slidy "limity":
Dá se z toho nacvičit příklady na písemku?
IMHO ne. Ale dá se z toho poznat, co tak v písemce bude, a podle toho to nacvičit (z nějaké sbírky)
Jo, a když fotíte psa na sněhu s automatikou, dejte korekci expozice do plusu
nechápu co má lingebra společnýho s analýzou
Robíš si srandu? Je to previazané, rovnako ako celá matika. Ale aj keby nebolo, tak BMI nie je asi obor, ktorý sa špecializuje vyložene na matiku, takže je to celkom pochopiteľné
Na väčšine nematematických škôl majú len predmet matematika a preberajú tam všetko (okrem lingebry a analýzy napr. kombinatoriku, pravdepodobnosť, štatistiku, atď.).
Robíš si srandu?Nerobím. Celá matematika je provázaná pouze a jenom principem důkazu z axiomů. Takže asi tak je provázaná lingebra s analýzou. Každopádně lingebra není předpokladem pro studium analýzy, analýza není přdpokladem pro studium lingebry. Teorie každého je odlišná, zabývá se jinými pojmy, používá jiné prostředky.
Na väčšine nematematických škôl majú len predmet matematika a preberajú tam všetko (okrem lingebry a analýzy napr. kombinatoriku, pravdepodobnosť, štatistiku, atď.).To ale znamená, že ta škola nemá ve výuce matematiky žádné konkrétní cíle. Takovéhle předměty typu "A a B a ještě C" vedou k tomu, že A ani B ani C není probráno pořádně. Že A, B a C si během semestru vzájemně "kradou" čas. Že nelze uznat A bez B a C, případně nelze A studovat jinde, nebo samostatně opakovat.
Eh, nie sú to ani zďaleka kousky. Sú to poriadne kusy. Len sa to zamlčiava, lebo by tým prvákov len zmiatli 
Hm, vidím, že o matematike nevieš prakticky nič
Nezávisle sa dajú študovať tak možno v 1. ročníku a aj tam je to oddelenie úplne umelé a zamlčí sa, na čom že je to vlastne tá analýza vybudovaná (reálne čísla sú okrem iného grupa, okruh, totálne usporiadanie, topologický priestor, čiže ak im chceš rozumieť trochu viac do hĺbky, musel by si ovládať aj tieto disciplíny). Lingebra, no tak tam máme základný pojem vektorový priestor, čo je zasa modul, čo je nejaký okruh s morfizmom, čiže na hlbšie pochopenie treba ovládať tieto veci. A to sme len pri definíciách, ktoré nám teda padli z neba
Ďalej sú už obe silno previazané. Teória lineárnych obyčajných diferenciálnych rovníc sa nedá pochopiť bez poriadneho uchopenia lineárnej algebry. Nekonečnorozmerné vektorové priestory (napr. Banachove hrajú základnú rolu po celej matematike) sa zasa nedajú rozumne pochopiť bez poriadnej znalosti analýzy. Celé je to potom prepojené topológiou, neskôr sa do toho zapletie teória grúp, reprezentácií, Fourierovej analýzy na obecných grupách, riešenie nelineárnych parciálnych diferenciálnych rovníc a má to náväznosti na ďalších X oborov matematiky a keby som všetky tieto väzby chcel popísať, nestačila by mi na to celá kniha. Matematika je len jedna. Neexistujú nejaké oddelené obory, aj keď prvákom to tak možno pripadá
Stačí sa pozrieť na teóriu kategórií. Pomocou nej je celá matematika zjednotená vďaka dvom konceptom: kategórii a morfizmu. Všetky známe veci z matematiky sú tým vyjadriteľné a dáva to lepší pohľad na to, čo sa v matematike vlastne robilo posledných 100 rokov (napr. algebraická topológia intepretovaná pomocou funktorov medzi grupami a topologickými priestorami, atď.) a v modernej matematike (napr. algebraickej geometrii) sa bez tohoto konceptu, že matematika je skutočne len jedna, fakt nedá zaobísť. Dokonca sa aj podarilo zistiť (hoci sa na tom v súčasnosti ešte pilno pracuje), kde sa vlastne berie logika a jaký je rozdiel medzi rôznymi formami logík. De facto sa ukázalo, že každá kategória má svoju internú logiku. To, s čím sa najčastejšie pracovalo posledných niekoľko storočí, je logika kategórie množín Set. Ale rovnako dobre sa za fundamentálnu logiku dajú brať iné, jemnejšie logiky (intuitionistická napríklad). A tak ďalej a tak ďalej. Proste nie je možné rozumné rozdeliť matematiku na nejaké nesúvisiace obory. Že spolu nesúvisia je len povrchná ilúzia ľudí, ktorí nie sú schopní dostať sa hlbšie. Takže tak. Ešte nejaké blbé poznámky?
Nikdy to nie je prebraté poriadne. Na poriadne prebratie tých predmetov by človeku nestačil celý život. Dá sa ako tak pochopiť tých pár definícií a z nich plynúcich viet, ale ak človek nejde študovať matematiku, alebo podobný obor, nikdy nezistí, jak to všetko funguje dokopy. Ale to ani nie je cieľom. Bežný človek potrebuje zopár vecí spočítať. Nepotrebuje rozumieť celej matematike
A btw, ty si to prebral poriadne? Jak potom môžeš tvrdiť, že lingebra a analýza nemajú nič spoločné? Že by u teba tiež niečo zanedbali pri výuke? 
A jak pak ste asi zistili, že sú tam divné slová, páni nižšie podpísaní?
Alebo ho nebudete čítať znova? Stačilo raz? 
Nevedel som, že je aj základný postup pri čítaní 
To by si ale oponoval niečomu, čo tam nie je
Ja som reagoval len na to, že nemajú nič spoločné, čo je vyložená blbosť. Každá sa dá formulovať ako systém nejakých axiómov a môžeme sa hrať, že tie axiómy sú úplne nezávislé, ale v istej chvíli to začne byť na škodu.
Ak ste nebrali veci Banachove priestory, diferenciálne rovnice, diferenciálnu geometriu a pod., tak nie. My sme na fyzike niečo z toho brali už v prváku. Ale inak s tebou asi budem súhlasiť, že pre prvákov je lepšie to prezentovať ako oddelené celky, aby sa naučili pracovať s čistou ucelenou teóriou (aj keď zrovna z tej analýzy trčia poriadne chlpy, keď sa zamlčia tie nižšie podložia ako topológia, usporiadanie a tak) a kto chce ísť hlbšie, tak si určite časom tie súvislosti všimne aj sám.
Moc pekné stránky (asi najlepšie spracované stránky o matematickom predmete, čo som zatiaľ videl). Chyby nevidím na prvý pohľad žiadne (ani designové, ani faktické v matematike). Takže veľká pochvala!
Práve mi padla do oka jedna drobnosť (ale fakt to skoro ani nestojí za reč): správne je myslím metoda variace konstant. V tom texte je konstanty, čo som ešte nepočul.
Napadlo ma, že by sa mohlo jednať len o prvý rád, ale vzhľadom k tomu, čo všetko sa v tom kurze berie (Fourier, Laplace, ...), by som čakal, že sa budú brať aj rovnice n-tého rádu. Tá variácia aj tak nie je pre prvý rád vôbec zaujímavá, lebo sa nekladú väzby. Obecný vzťah (W[y] C = F, kde W[y] je wronskián fundamentálneho systému, C stĺpec 'konštánt' a F stĺpec núl v prvých n-1 riadkoch a v poslednom riadku pravá strana rovnice f) je oveľa krajší v súvislosti s teóriou dif. rovníc a zároveň sa aplikuje aj tá lineárna algebra, ktorú brali o pár riadkov vyššie
Ono sa dá pokračovať aj ďalej, ak už mali exponenciálu matíc preformulovať tú homogénnu rovnicu na systém n rovníc prvého rádu y' = Ay a napísať obecné riešenie ako y = exp (A) C, kde je nejaký vektor počiatočných podmienok a partikulárne riešenie ísť hľadať s týmto ansatzom. Toto riešenie je pekné v tom, že sa dá ďalej využiť teória Jordanovho rozkladu matice, degenerácia spektra, atď. Z čoho plynú výsledky, ktoré sa v bežnom kurze analýzy buď zamlčia, alebo padajú z neba 
Ok.
Čisto len pre zaujímavosť: tie rovnice prvého rádu im stačia? Netuším, načo presne tú matiku používajú, ale napr. ja ako fyzik by som si bez rovníc vyššieho rádu dlho nevystačil. Stačí zobrať oscilátor, ten je vo fyzike úplne všade (a samozrejme sa bral skôr, než príslušná teória na matike
).
To je mi jasné. Z formálneho hľadiska som prvé dva roky na fyzike netušil, o čom je reč
A v niektorých oblastiach to netuším dodnes. Ale ja asi nie som úplne pravý fyzik, lebo fyzik si vystačí s tým, že niečo používa a matika za tým ho nezaujíma. Ja som asi skôr matematik, ktorý tie veci rád uplatňuje na fyziku. Ale to tiež vlastne nie je úplne pravda, lebo matematik si vystačí s abstraktnými vecami a dokazovaním len pre dôkaz samotný. Takže nakoniec som asi mutant niekde presne medzi matikou a fyzikou. Vlastne existuje obor matematická fyzika. Možno na ňom časom skončím. Na druhej strane, titul teoretický fyzik je oveľa viac sexy. Gordon Freeman hovorí za všetko 
No, tak ja tiež nie som žiadny expert. Ale rád sa pobavím o kadečom (vlastne hlavne o tom, čomu nerozumiem
).
No, moje manželka se dala během studia na teoretickou fyziku, protože vůbec neuměla fyziku a navíc všechny přístroje hned zničila. Tak musela dělat víc matiku, tam nejde nic rozbít.
...na teoretickou fyziku, protože vůbec neuměla fyziku...
To je božský výrok. Ale minimálne ja na to sedím tiež 
Oči neoči. :))))
Hm, tak od tých stránok nečakám nejakú umeleckú dokonalosť. Stači mi, že sú funkčné a prehľadné. Toto je u mňa dobrý design 
Nesúhlasím. Na web mi tiež pripadá vhodnejšie bezpätkové, ale napr. knihy a články v .ps/.pdf sa ďaleko lepšie čítajú s pätkovým písmom (aspoň teda mne).
Neočakáva. A je to našom trhu silný nadpriemer 
No čo, Web 0.1, ako sa sluší a patrí 
Sú to stránky k predmetu s kopou potrebných materiálov. Nie sme v škôlke, aby sme z toho robili školu hrou. Koho matika baví, pohrá sa s ňou aj sám. Koho nie, ten to môže mať omalované pastelkami a vymyslené k tomu cool príbehy a aj tak mu to nič nedá...
)
Studijni materialy (limity, derivace, rady) mi na strance prijdou trochu zapadle, asi bych je zaradil nekam vlevo do toho menu. Stejne tak Podminky pro udeleni zapoctu bych trochu zviditelnil, takhle v tech Zpravach... proste nehledal bych je tam
Vlcak je krasny, ale rozdelil mi jeden delsi radek, ktery pokracoval jedinym slovem na na dalsim radku, navic ukonceny trochu nesmyslne carkou (a vidim tam vsude pevne <br>). Vubec tohle vsechno mi prijde jako rozsypany caj, spise bych z toho udelal seznam s odrazkami, spatne se v tom hleda, kdyz clovek jenom teka ocima
Nakonec musim pochvalit kvalitu PDFek, predevsim vzorcu
Jo, ty zápočty, to je další fakt. Ono to bylo psané tak obecně, a tak ty zápočty se dostlay mezi méně závažné položky (krátká zpráva). Jo konstruktivní kritika, paní děkuje, ona nerada píše já jsem mluvčí. Tak tlumočím.
Já bych se připojil k tomu, aby byly viditelnější ty samotné studijní materiály (osobně nejdřív hledám, z čeho se to budu učit a až pak budu procvičovat) a například k té lineární algebře ani materiály nikde nevidím (jen ty příklady a testy).
Taky mi není úplně zřejmý nějaký předěl mezi věcmi k povinným předmětům a mezi tím, co jsou právě zájmy vaší ženy - myslím, že je super mít na webu i rozšiřující materiály, které by mohly studenty zaujmout, ale když bych jako student hledal, kde se vlastně mluvilo o nějakém tématu a probíral bych se těmi věcmi navíc v domnění, že třeba zrovna tam naleznu ... to by se mi nechtělo.
Jinak se mi ty stránky líbí, pro přirovnání bych zmínil MJův web k výuce, který mi přijde velmi dobře uspořádaný a přehledný se všemi potřebnými informacemi. A díky za zájem o studenty :)
, ty IMHO studentum chybi nejcasteji (zvlaste tem, co nechodi na cvika
a nejak to rodelil - napr. ted jsou nejake resene priklady v pdf-kach pod "Příklady k procvičení", kde bych cekal spis jen zadani prikladu. Udelal bych sekci Resene priklady nebo tak neco. Jinak se mi to libi
plus.
Byt tam kocka, tak to uz bych mel pripominky
lepsi zivej pes na dvorku nez tygr na obrazku v pocitaci. ale kdyz de o ty obrazky, tak tygr vitezi na cely care. uz leta nesmi bejt na plose jina tapeta nez fotka s tygrem. to je jako zakon. a dava se tam az ve chvili, kdy je system pripravenej k pouzivani.
porad nechapacka? me lidi casto nechapou, ani ja se nekdy nechapu. to je normalni, proste sou ty moje priority a svetonazory nekompatibilni s tema jejich.
.
, třeba Riemannovu hypotézu
.
Yup, takáto stránka úplne stačí. Rozhodne lepšie jak niektoré bastly, čo som mal možnosť vidieť.
No, díky za náměty, i když jsem po pravdě doufal, že budou z jiné oblasti. Nevalidní html třeba.Možná by stálo zato si přečíst něco málo i o sémantičnosti.. ta je občas víc než validita. Doporučuju kouknout zde. ;) Ale já už to nakousl když jsem doporučoval nějak zlogičtit nadpisy.. Snad to pomůže k lepšímu webu..
p {
margin: 0;
text-indent: 3em;
}
(odebrání marga a přidání odsazení prvního řádku)
Stylopisy stejně používáš, tak proč je nepoužít naplno.;)
S odrážkama taky jde docela dost kouzel ale je to už trošku složitější, jelikož v tom dělá brajgl MS.. Když bys chtěl pomoct není problém se nějak domluvit a třeba bych ti poradil po jabberu..:)
<style type="text/css">
p {text-indent: 25px; margin: 0px;}
</style>
Nebo to jde i jednoduše, bez CSS, jen s kódem mezery (párkrát za sebe "&+nbsp;" <-- bez toho plus):Kémo...sme cikáni, nebo co?
Napsat 3 znaky v ASCII je pohoda, když toho máš mega, řešil bych to taky CSS, samozřejmě...
...nicméně internim stylopisem lze jednoduše docílit jiného vzhledu k jinému tématu, při případné "příleřitostné modulaci" externím "výměnným" souborem.
Tyjo, ona existuje FBMI? Mel jsem za to, ze BMI se uci na FELu. Co na tom FELu zbyde, kdyz pocitace odejou na FIT, a BMI ma taky vlastni fakultu?
OR
?
Ještě vypíšu grant.
No, vážně. Některé podněty jsou zcela jasně správné. Takže není co řešit. Následky živelného rozrůstání stránek, které autorovy připadají jasně přehledné, ale on nevidí to, co vidí ten, co na to právě přišel.
Někde je třeba se rozhodnout, zda preferovat (třeba zvrácený), vkus majitele stránky (je to stále soukromá stránka). Odkazované vzorové stránky a některé stránky uživatelů abíčka ani mne a ani ženu nějak nenadchly.
Pejsek a patky na písmu jsou zvažováni. Každopádně tam bude minimálně lepší fotka.
Jo cíl stránky: Pomoci studentům s matikou, s tím že podstané je v těch pdf a tam za důležité je považovaná kvalita obrázků a matematického textu. Mělo by to poskytovat podporu v studiu právě probírané látky. Plus věci pro radost sobě i jiným (křivky).
Každopádně za brejnšturminga paní dává děkovat.
líbí se mi to slovo, anál + lízat
že byste dobrovolně převzal taky nějaký úkol? Nebo jste spíš na ten pokec :)
Co Dagu?
Ale no ták. Na amigapowera nemá nikto, ale zas takto zle by som to nevidel. Čo už by som mal o sebe potom povedať ja? Nie, neodpovedaj 
Neviem, či to už niekto nespomínal, ale na plešatých chlapov ženy letia. Už sa neviem dočkať, až budem mať 50 a hlavú prostú vlasov 
V tom prípade najvyšší čas začať robiť osvetu, aby som na dôchodku už mohol zosievať úrodu 
To je fakt. Možno by sa dalo lobovať za zavedenie propagácie pleše do osnov materských škôl (ak také niečo existuje) 
Metapost som sa začal učiť len pred pár dňami, takže moc nepomôžem. Ale môžem skúsiť pomôcť aspoň tým, že dám odkaz na článok (str. 68), kde majú 2D plochu vykreslenú a je k tomu aj zdrojový kód. Ak takéto základy ovládate a hľadáte nejakú špecifickú pomoc, tak ma prosím ignorujte 
Tak to som rád, že som trochu pomohol
Tie Vaše pdfká sú moc pekné (aspoň teda čo som pozeral jedným očkom). Muselo to dať asi dosť práce.
Obtekanie sa budem musiť aj ja naučiť. Doteraz som to bastlil tak, že som mal pod sebou text - obrázok - text, takže obtekanie nebolo treba. Ale teraz asi budem potrebovať kopu menších obrázkov a tam by to už nebolo vhodné. Možno by sa teda ešte dali umiestniť vedľa seba. Uvidíme. Akým spôsobom sa inak rieši to obtekanie? Ak to nie je príliš na dlho, tak by som poprosil aspoň o malé nakopnutie správnym smerom 
Uf, to je LaTeX, v tom sa moc nevyznám -- ja používam plain
Tak nič, skúsim si poradiť svojpomocne. Nakoniec sa všetko vždy nejak ubastlilo 
No, možno trochu vyššia je, ale občas si nie som istý, či to za tú námahu stojí
Keď dá človek do googlu hľadať niečo o TeXu, tak sú vždycky skoro všetky výsledky pre LaTeX. Pre TeX buď nie je nič, alebo nejaké obskurné riešenia. Takže nevylučujem, že prejdem na LaTeX niekedy časom.
Ja som myslel, že metafont je len jazyk na tvorbu fontov (aspoň podľa názvu) a s metapostom má spoločné len to, že začínajú na meta, sú to jazyky a napísal to Knuth
Ale môžem sa mýliť samozrejme -- hovorím, že som ešte menej ako začiatočník 
Mňa trochu odradzuje, že MF negeneruje .eps ako MP, ale bitmapy. Fakt mi to pripadá, že je určený skôr na fonty. Tam stačí vygenerovať daný font s danou metrikou -- napr. 12 bodov -- raz a je to, môže sa používať naveky vekov vo všetkých textoch. Ale regenerovať bitmapové obrázky pokaždé, keď chcem zmeniť škálu, to mi pripadá trochu zbytočné. Fakt nevidím ani jednu výhodu MF oproti MP.
Sakra, nemám rád, keď sa ľudia so mnou nechcú hádať 
Tak napiš blog, že nesouhlasíš s adopcí dětí homosexuálníma párama a pořádně si pak to hádání užívej...
Dobrý nápad. Ale zas hádať sa o blbostiach, čo sú mi úplne ukradnuté, sa mi moc nechce 
Tak to je paráda. Pred pár dňami som ešte netušil, že existuje metapost a teraz ešte toto. Vyzerá to, že programatické kreslenie obrázkov má dosť veľkú množinu nástrojov. Holt, asi nie som prvý, kto to potrebuje 
Len tak mimochodom, spýtam sa hlúpu otázku, lebo o metaposte toho zatiaľ moc neviem: jak moc dobre by dopadlo porovnanie (ak sa vôbec dá urobiť) metapostu s gnuplotom pre kreslenie grafov? Je to tak, že metapost je nastaviteľnejší, ale na väčšinu bežných vecí by to bol kanón na vrabce? Rád by som totiž možno začal robiť nejaké kvalitnejšie grafy (skúsenosť mám len s gnuplotom) a úplne presne netuším, kde začať. Ale toto je len druhotné, grafy kľudne nateraz vyrobím aj s gnuplotom. Metapost som sa začal učiť kvôli generovaniu niečoho inéco. Síce tiež grafov, ale v zmysle informatickom (vrcholy + hrany) 
Jj, metapost je rozhodne krajší. Moja otázka skôr bola, či to nie je zbytočne zložité na kreslenie jednoduchý grafov (lebo napr. na tú 2D plochu vo vyššie odkazovanom článku je kód na celú stránku. V gnuplote by stačilo niečo ako splot f(x,y) a pár nastavení). Ale vlastne tá otázka asi nemá moc dobrý zmysel. Je to ako pýtať sa, či je TeX zbytočne zložitý, keď sa dá písať vo Worde
Keď sa človek tieto veci naučí, tak zrejme už do konca života nezatúži používať úbohé nástroje bežných smrteľníkov 
Hm, makrá by mohli pomôcť, to je pravda. Ale ja som s metapostom ešte nedospel ani k statutu začiatočníka, takže neviem. A s TeXom to tiež nie je žiadna sláva. Používam ho síce už pár rokov, ale vždy to bolo len na párstránkové dokumenty (obvykle vypracovanie domácich do školy) -- čistý text a sem tam som tam narval obrázok alebo graf. Viem si zadefinovať makro, samozrejme používať matematický mód a zopár základných príkazov, ale tým končím. Veci ako vlastná typografia stránky, nastavovanie fontov, práca s obrázkami, číslovanie rovníc a odkazov, referencie, tabuľka obsahu, atď. absolútne neovládam. Snáď časom 