abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:55 | Zajímavý software

    SketchForge 3D (GitHub, reddit) je open source 3D editor / CAD běžící ve webovém prohlížeči bez nutnosti účtu nebo cloudového úložiště. Inspirovaný byl Tinkercadem. Doporučena je lokální instalace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 11.9 webového prohlížeče Midori (Wikipedie, GitHub). S novým centrem ovládání, pokročilejším blokováním reklam, optimalizací výkonu…

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Zajímavý projekt

    Na Crowd Supply běží kampaň na podporu open source čtečky elektronických knih Open Book Touch. Postavena je na ESP32-S3. Má 4,26palcový dotykový e-papírový displej s rozlišením 480×800 pixelů, podsvícení, slot na microSD kartu. Cena je 149 dolarů a poštovné 12 dolarů. Dodání je plánováno na duben 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 18:00 | IT novinky

    Na Humble Bundle běží akce Linux: All the Things by O'Reilly a Picos, HATs, and More by Raspberry Pi Press. Elektronické knihy lze koupit se slevou a současně podpořit organizace Code for America a Raspberry Pi Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 14:00 | Komunita

    FreeCAD (Wikipedie), tj. svobodný multiplatformní parametrický 3D CAD, má nový vtipný a současně užitečný doplněk Banana For Scale (GitHub). Aktuálně umožňuje do výkresu vložit banán nebo plechovku pro porovnání a určení měřítka.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:00 | Komunita

    Blender Studio nedávno oznámilo plán vytvořit svůj první otevřený (open source) celovečerní film. Film by se měl jmenovat Overgrown (YouTube). Film vznikne, pokud se zajistí financování. Prvním krokem je získat 7 000 předplatitelů Blender Studia. Cena je od 11,50 eur měsíčně. Aktuálně počet předplatitelů je 5 289. Předplatné pokryje 20 % nákladů. Zbytek, 80 % nákladů, má být financován externími producenty nebo distributory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.7. 01:11 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.6, tj. šestá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.15, tj. poslední patnáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm, k dispozici je LTS. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 16:11 | Bezpečnostní upozornění

    V jádře Linux byla nalezena a v upstreamu již byla opravena kritická zranitelnost GhostLock aneb CVE-2026-43499. Lokálnímu uživateli umožňuje získat práva roota a také obejít kontejnerovou izolaci. Zranitelnost existovala v Linuxu 15 let, tj. od roku 2011, od Linuxu verze 2.6.39.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    10.7. 13:55 | IT novinky

    Evropská komise předběžně shledala, že návykový design aplikací Instagram a Facebook od americké společnosti Meta porušuje unijní nařízení o digitálních službách (DSA). Návykový design zahrnuje například takzvané nekonečné posouvání, automatické přehrávání videí, tzv. push notifikace, kdy aplikace uživatele vybízí k návratu do jejího prostředí, či vysoce personalizovaný algoritmus, který rychle pozná, co uživatele baví a snaží

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    10.7. 12:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.97.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (7%)
     (2%)
     (17%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 2121 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník



    Vložit další komentář
    wake avatar 10.10.2005 16:06 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše správce filé
    mě by se dost hodil filemanager s ovládáním stylu mc (dva panely, TAB/F3/F4/F5/F6/F7/F8/komandlajna), který by ale nativně běžel pod gnome 2.x - tj. s podporou všech (většiny) opičáren, které má v sobě nautilus. (asociace, nastavení zobrazení, ikony, hemblémy...)
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    10.10.2005 16:18 kory.cz | skóre: 20 | blog: Moje cesta GNU/Linuxem | Polná
    Rozbalit Rozbalit vše Re: správce filé

    K tomu se připojuji, byla by to záslužná práce.

    10.10.2005 16:22 ivok
    Rozbalit Rozbalit vše Re: správce filé
    jenže to není práce na diplomku, ale spíš tak na pětiletku :-)
    wake avatar 10.10.2005 16:56 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: správce filé
    ale snad přece... základ plužinovatelného FM by nezabral (zejm. v pytóně, zejm. při vhodné definici základu) celou pětiletku... ;-)
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    10.10.2005 17:25 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: správce filé
    No jo, ale takovou vec v Pythonu... Nevim nevim, to by me asi nelibit...
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    wake avatar 10.10.2005 18:40 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: správce filé
    no, jestli by to melo byt v C/++, tak to skutecne na tu petiletku je. python (a jina podobna skriptovadla) zrychluji vyvoj az radove. a pokud program 98.3% casu ceka na usera v idle-loopu (coz je tento pripad), tak neni duvod se znepokojovat nad overheadem interpreteru.
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    10.10.2005 21:42 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: správce filé
    No jo, ale musim kvuli tomu toho pythona mit nainstalovaneho, coz mi prijde jako zbytecnost. Ale to je jedno, to je moje vec, ze je mi to proti mysli:-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.10.2005 09:40 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: správce filé
    to je hruza, ono to nema rado python....;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Pavel Stárek avatar 11.10.2005 15:19 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: správce filé
    Smím li se optati: co má pán za distribuci ? :-)
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.10.2005 09:39 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: správce filé
    no, to neni spatny napad, ale ja GNOME vubec nepouzivam a GTK aplikace kdyz nemusim, tak take ne. wxWindows pouziva GTK, ale jemu to odpoustim, protoze je multiplatformni...:) dalsi problem je, ze tech 30 stranek textu mi taky nikdo neodpusti. jak se nekdo zminoval nize, fakt nevim, co a jak bych stihl napsat do konce diplomky. ale dik za napad.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    10.10.2005 16:13 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Nemam rad titulky
    Jak to specha, co si predstavujes a kolik na to budes mit casu?
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    10.10.2005 16:14 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Lexicon
    Co jsem se v poslední době zbavil XMMS a MPlayer přešel na GTK+2 (i když menu prakticky nepoužívám), tak poslední věcí, co využívá staré a ošklivé GTK+1 je slovník Lingea Lexicon. Kdyby to sice bylo přímo v GTK+2, tak bych se vůbec nezlobil, ale i nějaká mezivrstva je pro mě stále lepší než GTK+1.

    Otázka je, jestli by to šlo. Přeci jen je to proprietární software a nevím nakolik složité by bylo rozluštit ten jejich datový formát. Možná by i samotná firma Lingea poradila, kdo ví... To by sis musel už zjistit.

    Nevím jak moc je ten projekt reálný, ale je to jediná věc, kterou bych v současnosti na svém desktopu rád změnil.
    hajma avatar 10.10.2005 16:49 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše kismet
    Co takhle dodělat do kismetu (klienta, třeba gkismet) grafické znázornění síly signálu v čase (jako to má netstumbler), nechtěl bys?
    21 promarněných znaků
    nemam wifi :-(
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    10.10.2005 17:08 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše ...
    Inspirace zde. Líbilo by se mi to všechno, ale první položka bude asi pro tenhle účel vhodnější :-)
    Copak toho není dost?
    10.10.2005 18:03 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Napiš slušnej texťák
    Featury podle priorit

    - bez závislostí na curses, slang, termcap. - modeless - multi-buffer - set/reset marker, goto next/prev - blokové operace přes mark/cut/copy/paste - přesun bloku mezi buffery - undo - highlighting pro C

    z "vi" mě už hrabe.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    10.10.2005 21:45 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Napiš slušnej texťák
    Joe?
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    10.10.2005 21:54 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Napiš slušnej texťák
    Aby to nebylo tak strucne: sourceforge.net/projects/joe-editor
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.10.2005 09:43 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Napiš slušnej texťák
    asi bych mu odpovedel stejne :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    11.10.2005 10:28 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Napiš slušnej texťák
    Joe nesplňuje požadavky: je to mamut (280k binárka, mělo by to být tak 10x míň), závisí na ncurses, neumí zvýrazňovat syntax, a hlavně má blbý ovládání (ala wordstar). Není třeby mačkat 3 klávesy (ctrl-k-b) pro blbosti jako označení bloku.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    11.10.2005 15:59 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Napiš slušnej texťák
    To chceš provozovat na kalkulačce, či co? :-)
    Copak toho není dost?
    12.10.2005 15:01 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Napiš slušnej texťák
    Ne, chci se ve zdrojáku vyznat. Achjo, zas to budu muset napsat sám.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    10.10.2005 21:46 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Napiš slušnej texťák
    Bez tech zavislosti to bude tezke, to by bylo bud natvrdo na linuxovou konzoli, nebo by musel resit ovladani vsech terminalu...
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    11.10.2005 10:33 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Napiš slušnej texťák
    Stačí použít natvrdo kódy pro VT102, to umí každá konzola i terminál.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    10.10.2005 20:19 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše namet
    Manazer fotek? Album, EXIF, neztratove upravy, orezavani, zmensovani, prevraceni, panorama .. Funkci muze byt hafo.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    to neni spatny, multiplatformnich moc neni...

    ale pro linux je jich myslim dost
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    12.10.2005 16:10 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: namet
    Valoun avatar 10.10.2005 22:48 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Editor titulku
    Editor titulku zadny pro linux neexistuje. Respektive je jich nekolik a kazdy umi neco a pomerne blbe, at uz jde o Ksubeditor, subs, nebo Gaupol. Napis titulkovac co bude umet nasledujici:

    - zobrazit dvoje titulky vedle sebe a la Gaupol pro preklad
    - natazeni, zkraceni celkoveho casu titulku (delka filmu)
    - posun vsech/jednotlivych titulku
    - rozdeleni, spojeni dvou souboru s titulky
    - pohodlna synchronizace titulku podle dvou bodu ve filmu
    - ukladani v ruznych kodovanich
    - hledani chyb (neplatne znaky, dlouhe radky, formatovani, prekryvy, prilis kratke zobrazeni titulku atd)
    - spusteni filmu s prave editovanymi titulky v danem miste

    a lidi ti budou libat nohy ;-)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.10.2005 09:54 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Editor titulku
    taky dobry napad, az na to libani nohou ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Heron avatar 11.10.2005 17:55 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Editor titulku
    Jubler
    11.10.2005 09:22 Jiří Poláček
    Rozbalit Rozbalit vše tisk čárových kódů
    Velice by se mi šikla webová aplikace na tisk čárových kódů na archy samolepících štítků.
    11.10.2005 10:00 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše návrhy...
    Sešla se zde hromada náívrhů na různé programy, ale nějak se mi zdá že všichni zapomínají, že se jedná o diplomku. Účelem diplomky není napsat (užitečný) program, ale "vědeckou" práci! Ta musí obsahovat především nějakou teorii, tu pak nějak aplikovanou.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.10.2005 10:17 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: návrhy...
    ano, v teoreticke casti jsem se minil zabyvat principy multiplatformnich aplikaci a to jak technickymi aspekty, tak "sociologickymi"...rekneme
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    12.10.2005 15:46 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: návrhy...
    Nějaká teorie se vždycky vymyslí :-). Moje diplomka, podobnost v použití wxPythonu je čistě náhodná. Příště už bych použil čistě GTK, wxPython je moc měnící se věc a je spousta práce s odladěním funkčnosti na různých verzích.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.