abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:00 | IT novinky

    Red Hat představil nový nástroj Digital Sovereignty Readiness Assessment (GitHub), který organizacím umožní vyhodnotit jejich aktuální schopnosti v oblasti digitální suverenity a nastavit strategii pro nezávislé a bezpečné řízení IT prostředí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | Zajímavý software

    BarraCUDA je neoficiální open-source CUDA kompilátor, ale pro grafické karty AMD (CUDA je proprietární technologie společnosti NVIDIA). BarraCUDA dokáže přeložit zdrojové *.cu soubory (prakticky C/C++) přímo do strojového kódu mikroarchitektury GFX11 a vytvořit tak ELF *.hsaco binární soubory, spustitelné na grafické kartě AMD. Zdrojový kód (převážně C99) je k dispozici na GitHubu, pod licencí Apache-2.0.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 17:00 | IT novinky

    Podvodné reklamy na sociálních internetových platformách, jako je Facebook, Instagram nebo X, vytvořily loni v Česku jejich provozovatelům příjmy 139 milionů eur, tedy zhruba 3,4 miliardy korun. Proti roku 2022 je to nárůst o 51 procent. Vyplývá to z analýzy Juniper Research pro společnost Revolut. Podle výzkumu je v Česku zhruba jedna ze sedmi zobrazených reklam podvodná. Je to o 14,5 procenta více, než je evropský průměr, kde je podvodná každá desátá reklama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 15:44 | Nová verze

    Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.6 (Mastodon). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovek v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Nová verze

    Czkawka a Krokiet, grafické aplikace pro hledání duplicitních a zbytečných souborů, byly vydány ve verzi 11.0. Podrobný přehled novinek v příspěvku na Medium. Od verze 7.0 je vedle frontendu Czkawka postaveného nad frameworkem GTK 4 vyvíjen nový frontend Krokiet postavený nad frameworkem Slint. Frontend Czkawka je už pouze v udržovacím módu. Novinky jsou implementovány ve frontendu Krokiet.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    včera 02:00 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann na svém blogu publikoval článek Úvod do MeshCore: "Doteď mě radioamatérské vysílání úplně míjelo. Když jsem se ale dozvěděl, že existují komunity, které svépomocí budují bezdrátové sítě, které jsou nezávislé na Internetu a do značné míry taky elektrické síti a přes které můžete komunikovat s lidmi i na druhé straně republiky, zaujalo mě to. Když o tom přede mnou pořád básnili kolegové v práci, rozhodl jsem se, že to zkusím taky.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    16.2. 22:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.5.20 open source správce počítačových her na Linuxu Lutris (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.2. 12:44 | IT novinky

    Peter Steinberger, autor open source AI asistenta OpenClaw, nastupuje do OpenAI. OpenClaw bude převeden pod nadaci a zůstane otevřený a nezávislý.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.2. 03:11 | Zajímavý článek

    Společnost Backblaze zveřejnila statistiky spolehlivosti pevných disků používaných ve svých datových centrech za rok 2025. Ke konci roku 2025 vlastnila 349 462 pevných disků. Průměrná AFR (Annualized Failure Rate), tj. pravděpodobnost, že disk během roku selže, byla 1,36 %. V roce 2024 to bylo 1,57 %. V roce 2023 to bylo 1,70 %. V roce 2022 to bylo 1,37 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    15.2. 21:55 | Zajímavý software

    Nástroj sql-tap je proxy mezi aplikací a databází, které zachytává všechny SQL dotazy a zobrazuje je v terminálovém rozhraní. Zde lze téměř v reálném čase zkoumat dotazy, sledovat transakce a spouštět SQL příkaz EXPLAIN. Podporované databázové systémy jsou pouze PostgreSQL a MySQL. Zdrojový kód je dostupný na GitHubu, pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (27%)
    Celkem 896 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Aktuální zápisy

    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Nic mě nenapadá

    10.10.2005 15:47

    Tak jsem měl téma na diplomku. I tady jsem o něm něco psal.

    Jenže napichovat se na servery mobilních operátorů a zneužívat jejich SMS brány asi není moc košééér. Autora Oskárka Oskar na týden odstříhl s podezřením na spam, když to vyvíjel a ta aplikace teď už nefunguje vůbec. Tak jsem se na to radši vykašlal.

    Jenže teď nevim co. Fakt mě nenapadá žádné téma. Chtěl bych se držet Pythonu (a wxPythonu). Nenapadá vás něco? Nějaká užitečná GUI multiplatformní aplikace? Nebo prostě něco... (Vítěze napíšu do diplomky do seznamu těch, kterým "děkuji za cenné připomínky" :-)

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    wake avatar 10.10.2005 16:06 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše správce filé
    mě by se dost hodil filemanager s ovládáním stylu mc (dva panely, TAB/F3/F4/F5/F6/F7/F8/komandlajna), který by ale nativně běžel pod gnome 2.x - tj. s podporou všech (většiny) opičáren, které má v sobě nautilus. (asociace, nastavení zobrazení, ikony, hemblémy...)
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    10.10.2005 16:18 kory.cz | skóre: 20 | blog: Moje cesta GNU/Linuxem | Polná
    Rozbalit Rozbalit vše Re: správce filé

    K tomu se připojuji, byla by to záslužná práce.

    10.10.2005 16:22 ivok
    Rozbalit Rozbalit vše Re: správce filé
    jenže to není práce na diplomku, ale spíš tak na pětiletku :-)
    wake avatar 10.10.2005 16:56 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: správce filé
    ale snad přece... základ plužinovatelného FM by nezabral (zejm. v pytóně, zejm. při vhodné definici základu) celou pětiletku... ;-)
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    10.10.2005 17:25 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: správce filé
    No jo, ale takovou vec v Pythonu... Nevim nevim, to by me asi nelibit...
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    wake avatar 10.10.2005 18:40 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: správce filé
    no, jestli by to melo byt v C/++, tak to skutecne na tu petiletku je. python (a jina podobna skriptovadla) zrychluji vyvoj az radove. a pokud program 98.3% casu ceka na usera v idle-loopu (coz je tento pripad), tak neni duvod se znepokojovat nad overheadem interpreteru.
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    10.10.2005 21:42 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: správce filé
    No jo, ale musim kvuli tomu toho pythona mit nainstalovaneho, coz mi prijde jako zbytecnost. Ale to je jedno, to je moje vec, ze je mi to proti mysli:-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.10.2005 09:40 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: správce filé
    to je hruza, ono to nema rado python....;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Pavel Stárek avatar 11.10.2005 15:19 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: správce filé
    Smím li se optati: co má pán za distribuci ? :-)
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.10.2005 09:39 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: správce filé
    no, to neni spatny napad, ale ja GNOME vubec nepouzivam a GTK aplikace kdyz nemusim, tak take ne. wxWindows pouziva GTK, ale jemu to odpoustim, protoze je multiplatformni...:) dalsi problem je, ze tech 30 stranek textu mi taky nikdo neodpusti. jak se nekdo zminoval nize, fakt nevim, co a jak bych stihl napsat do konce diplomky. ale dik za napad.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    10.10.2005 16:13 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Nemam rad titulky
    Jak to specha, co si predstavujes a kolik na to budes mit casu?
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    10.10.2005 16:14 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Lexicon
    Co jsem se v poslední době zbavil XMMS a MPlayer přešel na GTK+2 (i když menu prakticky nepoužívám), tak poslední věcí, co využívá staré a ošklivé GTK+1 je slovník Lingea Lexicon. Kdyby to sice bylo přímo v GTK+2, tak bych se vůbec nezlobil, ale i nějaká mezivrstva je pro mě stále lepší než GTK+1.

    Otázka je, jestli by to šlo. Přeci jen je to proprietární software a nevím nakolik složité by bylo rozluštit ten jejich datový formát. Možná by i samotná firma Lingea poradila, kdo ví... To by sis musel už zjistit.

    Nevím jak moc je ten projekt reálný, ale je to jediná věc, kterou bych v současnosti na svém desktopu rád změnil.
    hajma avatar 10.10.2005 16:49 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše kismet
    Co takhle dodělat do kismetu (klienta, třeba gkismet) grafické znázornění síly signálu v čase (jako to má netstumbler), nechtěl bys?
    21 promarněných znaků
    nemam wifi :-(
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    10.10.2005 17:08 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše ...
    Inspirace zde. Líbilo by se mi to všechno, ale první položka bude asi pro tenhle účel vhodnější :-)
    Copak toho není dost?
    10.10.2005 18:03 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Napiš slušnej texťák
    Featury podle priorit

    - bez závislostí na curses, slang, termcap. - modeless - multi-buffer - set/reset marker, goto next/prev - blokové operace přes mark/cut/copy/paste - přesun bloku mezi buffery - undo - highlighting pro C

    z "vi" mě už hrabe.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    10.10.2005 21:45 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Napiš slušnej texťák
    Joe?
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    10.10.2005 21:54 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Napiš slušnej texťák
    Aby to nebylo tak strucne: sourceforge.net/projects/joe-editor
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.10.2005 09:43 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Napiš slušnej texťák
    asi bych mu odpovedel stejne :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    11.10.2005 10:28 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Napiš slušnej texťák
    Joe nesplňuje požadavky: je to mamut (280k binárka, mělo by to být tak 10x míň), závisí na ncurses, neumí zvýrazňovat syntax, a hlavně má blbý ovládání (ala wordstar). Není třeby mačkat 3 klávesy (ctrl-k-b) pro blbosti jako označení bloku.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    11.10.2005 15:59 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Napiš slušnej texťák
    To chceš provozovat na kalkulačce, či co? :-)
    Copak toho není dost?
    12.10.2005 15:01 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Napiš slušnej texťák
    Ne, chci se ve zdrojáku vyznat. Achjo, zas to budu muset napsat sám.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    10.10.2005 21:46 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Napiš slušnej texťák
    Bez tech zavislosti to bude tezke, to by bylo bud natvrdo na linuxovou konzoli, nebo by musel resit ovladani vsech terminalu...
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    11.10.2005 10:33 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Napiš slušnej texťák
    Stačí použít natvrdo kódy pro VT102, to umí každá konzola i terminál.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    10.10.2005 20:19 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše namet
    Manazer fotek? Album, EXIF, neztratove upravy, orezavani, zmensovani, prevraceni, panorama .. Funkci muze byt hafo.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    to neni spatny, multiplatformnich moc neni...

    ale pro linux je jich myslim dost
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    12.10.2005 16:10 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: namet
    Valoun avatar 10.10.2005 22:48 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Editor titulku
    Editor titulku zadny pro linux neexistuje. Respektive je jich nekolik a kazdy umi neco a pomerne blbe, at uz jde o Ksubeditor, subs, nebo Gaupol. Napis titulkovac co bude umet nasledujici:

    - zobrazit dvoje titulky vedle sebe a la Gaupol pro preklad
    - natazeni, zkraceni celkoveho casu titulku (delka filmu)
    - posun vsech/jednotlivych titulku
    - rozdeleni, spojeni dvou souboru s titulky
    - pohodlna synchronizace titulku podle dvou bodu ve filmu
    - ukladani v ruznych kodovanich
    - hledani chyb (neplatne znaky, dlouhe radky, formatovani, prekryvy, prilis kratke zobrazeni titulku atd)
    - spusteni filmu s prave editovanymi titulky v danem miste

    a lidi ti budou libat nohy ;-)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.10.2005 09:54 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Editor titulku
    taky dobry napad, az na to libani nohou ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Heron avatar 11.10.2005 17:55 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Editor titulku
    Jubler
    11.10.2005 09:22 Jiří Poláček
    Rozbalit Rozbalit vše tisk čárových kódů
    Velice by se mi šikla webová aplikace na tisk čárových kódů na archy samolepících štítků.
    11.10.2005 10:00 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše návrhy...
    Sešla se zde hromada náívrhů na různé programy, ale nějak se mi zdá že všichni zapomínají, že se jedná o diplomku. Účelem diplomky není napsat (užitečný) program, ale "vědeckou" práci! Ta musí obsahovat především nějakou teorii, tu pak nějak aplikovanou.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.10.2005 10:17 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: návrhy...
    ano, v teoreticke casti jsem se minil zabyvat principy multiplatformnich aplikaci a to jak technickymi aspekty, tak "sociologickymi"...rekneme
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    12.10.2005 15:46 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: návrhy...
    Nějaká teorie se vždycky vymyslí :-). Moje diplomka, podobnost v použití wxPythonu je čistě náhodná. Příště už bych použil čistě GTK, wxPython je moc měnící se věc a je spousta práce s odladěním funkčnosti na různých verzích.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.