Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.
Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.
AlmaLinux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4 (Mastodon, 𝕏). S kódovým názvem Seafoam Ocelot. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.
Před 50 lety, 5. května 1974 v žurnálu IEEE Transactions on Communications, Vint Cerf a Bob Kahn popsali protokol TCP (pdf).
Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 717 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.
Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Dostalo se nám do rodiny (přesně synkovi) zařízení pro ovládání her - gamepad. Přibalená podpora pro linux samozřejmě nikde.
Přesto několik her se s ním ovládat dalo. V systému byl rozeznán a příslušné soubory v udev vyrobil. Dokonce i hry běžící v dosboxu jej poznaly jako joystick. Jenže s jídlem roste chuť a tak jsem začal zkoumat, jak se s tím dají ovládat hry běžící pod wine - nedají můj typ není podporován. A co teprve "flashovky" - jejich ovládání je většinou na pár kláves a natolik jednoduché, abych zahrání si dobré hry považoval za odpočinek na 10 minut a ne za ztrátu času nad nácvikem složitých prstochvatů. Navíc joystick ve většině her sice fungoval, ale tak nějak polovičatě - mám na gamepadu 2 joysticky, ovšem fungoval jen levý, což mi jako pravákovi trochu vadí...
Na druhou stranu, hry zase tak často nehraji a tak jsem to pustil z hlavy.
Ale pak jsem zarazil na program Key Scripter který převádí (mimo jiné) události generované klávesami a joysticky na události normální klávesnice. Takže jsem se pustil do instalace. Key Scripter se ukázal opět jako polovičaté řešení - sice jsem mohl namapovat všechny tlačítka gamepadu na klávesy klávesnice - ale nikoliv joysticky a ani křížový přepínač. Tam kde existuje jedno řešení, jich bude existovat jistě více, takže jsem začal pátrat...
Až jsem našel QJoypad. Ten umí mapovat tlačítka, křížový přepínač i každý joystick zvlášť. Nastavuje se pohodlně pomocí gui (ale ukládá nastavení do přehledného textového souboru), kde se po stisku tlačítka nebo po pohybu joyskicku na gamepadu rozsvítí jakou událost jsem vyvolal a mohu rovnou stisknout klávesu pro přiřazení ani nemusím znát kódy. Dá se nastavit více profilů s různým mapováním a zapnout pro konkrétní použití ten vhodný. Gamepad mi tak simuluje klávesnici. Používám joystick a ovládaný program si myslí, že mačkám šipky (nebo jiné klapky podle mého výběru). Funguje v nativních hrách, v dosboxu, ve wine i ve flashovkách...
Tiskni Sdílej: