abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:55 | Nová verze

    Byla vydána Java 26 / JDK 26. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 10. Odstraněno bylo Applet API.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 260 správce systému a služeb systemd (Wikipedie, GitHub). Odstraněna byla podpora skriptů System V. Aktualizovány byly závislosti. Minimální verze Linuxu z 5.4 na 5.10, OpenSSL z 1.1.0 na 3.0.0, Pythonu z 3.7.0 na 3.9.0…

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 18:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.1 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:55 | Nová verze

    Bylo oznámeno vydání nové verze 8.1 "Hoare" kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Doprovodný příspěvek na blogu Khronosu rozebírá kódování a dekódování videa pomocí Vulkan Compute Shaders v FFmpeg.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 04:33 | Zajímavý projekt

    Byl představen open-source a open-hardware prototyp nízkonákladového raketometu kategorie MANPADS, který byl sestaven z běžně dostupné elektroniky a komponent vytištěných na 3D tiskárně. Raketa využívá skládací stabilizační křidélka a canardovou stabilizaci aktivně řízenou palubním letovým počítačem ESP32, vybaveným inerciální měřicí jednotkou MPU6050 (gyroskop a akcelerometr). Přenosné odpalovací zařízení obsahuje GPS,

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 35
    16.3. 14:22 | IT novinky

    Vědci z univerzity La Sapienza v Římě vyvinuli systém, který dokáže identifikovat jednotlivce pouze na základě toho, jak narušují signály Wi-Fi. Autoři tuto novou technologii nazvali WhoFi. Na rozdíl od tradičních biometrických systémů, jako jsou skenery otisků prstů a rozpoznávání obličeje, nevyžaduje tato metoda přímý fyzický kontakt ani vizuální vstupy. WhoFi může také sledovat jednotlivce na větší ploše než kamera s pevnou polohou; stačí, je-li k dispozici Wi-Fi síť.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    16.3. 04:22 | Nová verze

    SuperTux (Wikipedie), tj. klasická 2D plošinovka inspirovaná sérií Super Mario, byl vydán v nové verzi 0.7.0. Videoukázka na YouTube. Hrát lze i ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    16.3. 03:11 | Zajímavý projekt

    Ageless Linux je linuxová distribuce vytvořená jako politický protest proti kalifornskému zákonu o věkovém ověřování uživatelů na úrovni OS (AB 1043). Kromě běžného instalačního obrazu je k dispozici i konverzní skript, který kompatibilní systém označí za Ageless Linux a levné jednodeskové počítače v ceně 12$ s předinstalovaným Ageless Linuxem, které se chystají autoři projektu dávat dětem. Ageless Linux je registrován jako operační

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    15.3. 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    15.3. 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1098 hlasů
     Komentářů: 27, poslední včera 19:26
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    23.5.2006 12:14 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AJAX - bublina co brzo splaskne? Těžko!
    http://www.tcl.tk/software/plugin/ :-D ;-)
    23.5.2006 12:26 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AJAX - bublina co brzo splaskne? Těžko!
    Proč by ty zdrojáky měly být až tak hnusné? Třeba úprava dokumentu pomocí DOM rozhraní je sice trochu zvláštní, ale hnusná mi nepřijde.
    23.5.2006 13:47 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AJAX - bublina co brzo splaskne? Těžko!
    Neodladitelnost, různé "úchylky" Javascriptu, odlišná implementace v IE a Mozille (o ostatních prohlížečích nemluvě) ... ale jinak je z uživatelského hlediska XmlHttpRequest poměrně dobrá věc.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.5.2006 13:57 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AJAX - bublina co brzo splaskne? Těžko!
    Jsem jenom serverovej luzr, web toolkity nesleduju. Ale co je to vlastne ten AJAX? Sem si myslel že je to nějakej buzzword pro DHTML + JavaScript, ale ono je to i něco navíc? XmlHttpRequest - to je nějaké nové API do JavaScriptu?

    Mě to přijde jako docela bublina, protože vše potřebné pro webové služby jsou normální formuláře, žádné DHTML ani JS není potřeba, to mírné zvýšení komfortu za problémy s nekompatibilitou IMHO stejně nestojí...
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    23.5.2006 14:04 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AJAX - bublina co brzo splaskne? Těžko!
    XmlHttpRequest je vlastně to jádro toho, čemu se říká Ajax. Jedná se o objekt v prohlížeči, který umožňuje asynchronně posílat požadavky na server, který potom vrací odpověď ve formátu XML. To, co je podstatné je, že se požadavky posílají asynchronně, takže není třeba k jeho vyřízení přenášet celou stránku, ale jen to, co se změnilo.

    Více informací je třeba na developer.apple.com

    No a s XmlHttpRequestem se v prohlížeči komunikuje právě přes JavaScript.

    * Jo aha, on je to vlastně XMLHttpRequest, no ještě že lidé nejsou case sensitive :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.5.2006 14:39 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AJAX - bublina co brzo splaskne? Těžko!
    Aha, díky, takže je to skoro přesně to co jsem si myslel.. Ale když se dělá UI klasicky, taky lze přece aktualizovat jen frame/iframe, není třeba znovu načítat celou stránku. A asynchronní requesty- k čemu je dobré něco dělat na pozadí.. zvlášť v UI?
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    Mikos avatar 23.5.2006 14:46 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AJAX - bublina co brzo splaskne? Těžko!
    Booože, framy a iframy jsou absolutní humus, to je AJAX proti nim uplně zlatej :-) Teda já sám mam máslo na hlavě, moje webový stránky (co sem dělal asi tak v 15 letech) jsou na framech postavený, ale to jenom protože sem línej je předělávat ;-)

    Jinak k čemu je to dobrý? Ke spoustě věcem :-) Stačí si vyzkoušet věci jako GMail, Google Personalized Homepage, atp. a vidíš na první pohled k čemu to je. Dokonce tady na ABCLinuxu máš jednoduchý příklad (hodnocení článků). Využitelné to je k velké spoustě nesmírně praktických věcí (které jinak realizovatelné rozhodně nejsou... tedy když nepočítám Java applety nebo Flash, fuj ;-)), jen se to nesmí zas moc s AJAXem přehánět, prostě všeho moc škodí :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    23.5.2006 14:52 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AJAX - bublina co brzo splaskne? Těžko!
    Hodnocení je na ABCLinuxu realizováno skrz framy... Leoš Javascriptu moc neholduje.
    Math, as Barbie says, is hard.
    Mikos avatar 23.5.2006 15:39 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AJAX - bublina co brzo splaskne? Těžko!
    Aha, vida, a já myslel že je to AJAX :-) Na tohle je toiž jak dělaný ;-) Měl jsem se podívat do kódu dřív než začnu plácat :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    23.5.2006 14:52 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AJAX - bublina co brzo splaskne? Těžko!
    Jednou jsem udělal vnitřek od tohohle, ale když jsem to potřeboval staticky, vyšlo mi z toho toto.

    P.S.: Nenechte se rozptylovat těmi divokými barvami. :-)
    23.5.2006 15:51 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AJAX - bublina co brzo splaskne? Těžko!
    Kdyby ty requesty nebyly asynchronni, tak by se s tim UI nedalo delat (vzhledem ke zpusobu implementace Javascriptu, jehoz vykonavani UI blokuje).
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    23.5.2006 16:07 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AJAX - bublina co brzo splaskne? Těžko!
    Proč? JS sice UI blokuje, ale neběží pořád (je typicky zavěšenej na UI eventy). A pokud už nějaká AJAX aplikace potřebuje komunikovat se serverem, tak a) se podle výsledku podstatně modifikuje existující UI b) spouští nějakou operaci na serveru, kterou je dobré nakonec uživateli potvrdit/oznámit. Oboje je lepší dělat synchronně. To že některé ovládací prvky budou chvíli mrtvé mi nepřijde důležité.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    23.5.2006 16:37 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AJAX - bublina co brzo splaskne? Těžko!
    Prave, ze se UI podstatne modifikovat vubec nemusi. Tamhle se ukaze napoveda, tamhle se zmeni label, napr. pri vyplnovani formulare odesilate data na onchange a uzivatel to u asynchronniho spojeni vubec nepozna apod. Teoreticky sice uvazujete spravne, jenze to plati jen v systemech s nizkou latenci, kde synchronni pozadavek uzivatel vetsinou vubec nezaregistruje. Na webu je to nepouzitelne. Ostatne, zkuste si nekdy SWING, tam bezi tusim UI ve stejnem threadu jako zpracovani eventu (javisti prominou, jestli se mylim).
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    Luk avatar 23.5.2006 18:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AJAX - bublina co brzo splaskne? Těžko!
    Ostatne, zkuste si nekdy SWING, tam bezi tusim UI ve stejnem threadu jako zpracovani eventu (javisti prominou, jestli se mylim).
    Ve Swingu se všechny operace s GUI musí provádět ve stejném threadu jako zpracování událostí (event-dispatching thread). Proto se také všechny časově náročné věci musí přesunout do jiných vláken. Viz můj článek ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    26.5.2006 09:17 TimeLord | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AJAX - bublina co brzo splaskne? Těžko!

    Uplne skvely priklad pouzitia AJAXu je Diamond Search na Amazon.com.

    23.5.2006 20:46 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AJAX - z nouze cnost
    AJAX je z nouze cnost. Existuje pár příkladů, kde jej lze použít (např. webmail), ale tím jeho využitelnost končí – a až se z něj stane módní záležitost a začne se prosazovat všude (což se děje právě teď, všude se o něm mluví, ale aplikace zatím skoro žádné), ukáže se to, a bude po bublině.

    Sice je mnoho příkladů technologií, které byly později vtipně zneužity jinak, než se původně očekávalo, ale jejich kvalitní návrh to ustál – např. e-mail nebo protokol HTTP. Ale AJAX není vtipné a efektivní využití nějaké technologie, je to poslední záchrana, jak se současnými webovými prohlížeči udělat alespoň trochu schopný "interaktivní" frontend aplikace.

    AJAX má ale mnoho problémů:
    • vlákna, zámky, události: v JavaScriptu není možné explicitně používat a řídit vlákna, na volání a posloupnost událostí se není možné spolehnout – aplikace tak neočekávaně přestává fungovat
    • neshcopnost vypořádat se s chybovým stavem: pokud se nenačte část skriptu, přeruší se stahování souboru apod. AJAXová aplikace se úplně zhroutí, je jí potřeba "restartovat" obnovením stránky. V lepším případě čeká na timeout, který nemůže nijak ovlivnit, nemůže jej nijak přerušit ani dát uživateli najevo – a je jím blokována
    • nemožnost modulárního programování: v JavaScriptu je implicitně vše v globálním jmenném prostoru, modularizace je sice možná, ale ztrácí se platformová nezávislost (prostředky pro modularizaci dostupné v gecku nefungují v MSIE), nebo se neuvěřitelným způsobem dále zesložití kód
    • AJAX je závislý na tom, že server bleskově vyřizuje požadavky klientů (tím lze zpravidla obejít problém s událostmi) – ale příslušně dimenzovaný HW i přípojku do internetu si mohou dovolit portály, ale ne běžné aplikace
    • velká režie na straně prohlížeče, který navíc dělá něco, na co není optimalizován a stavěn – ale hrubá síla nevyřeší vše
    AJAX je použitelný jenom pro velmi jednoduché GUI, a tam je zase otázka, zda složitost a komplexnost AJAXu nejsou příliš velkou obětí za mírné zvýšení komfortu oproti klasické webové aplikaci formulář – odpověď. To, že třeba gmail je relativně dobré prostředí pro práci s e-maily a strčí do kapsy i lecjakého tlustého e-mailového klienta, není ukázka kvality AJAXu, ale spíš toho, že by se autoři oněch e-mailových klientů měli stydět.
    Mikos avatar 23.5.2006 20:53 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AJAX - z nouze cnost
    Na těch argumentech samozřejmě něco je, ale podle mě když je AJAX využit střídmě (tzn. webová stránka na něm není zcela závislá, pouze jí doplňuje tam kde je to vhodné), je to dobrá věc a v současnosti nemá konkurenci (když nepočítam z mého pohledu "prasárny" jako Java applety či Flash).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    23.5.2006 21:42 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AJAX - z nouze cnost
    Jasně, pokud AJAX funguje jako doplněk, nic proti. Ale to už vlastně není AJAX v té formě, jak se o něm dnes mluví.
    Luk avatar 23.5.2006 22:06 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AJAX - z nouze cnost
    Javovský applet není žádná prasárna. Je to velice silné řešení, bohužel ale obecně nepoužitelné, protože vyžaduje instalaci JRE příslušné verze.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.5.2006 23:43 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AJAX - z nouze cnost
    Jak už jsem psal výše - http://www.tcl.tk/software/plugin/ ;-) Dost možná na tom postavím jednu firemní aplikacičku. :-) (Objem je jaksi zanedbatelný, o výhodách licence ani nemluvě... :-))
    23.5.2006 21:13 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AJAX - z nouze cnost
    Kvalitní návrh... e-mail... asi čtu špatně.
    23.5.2006 21:40 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AJAX - z nouze cnost
    IMHO je e-mail navržen docela dobře pro posílání krátkých nezaručených zpráv (pro co byl původně určen). Vydržel docela dlouho i po překročení původních parametrů (posílají se megové obrázky apod.) To že je dnes e-mail hůře použitelný kvůli virům a spamu je věc jiná, e-mail by správně neměl fungovat už dávno (resp. nikdo ho už nepoužívá v podobě, v jaké byl původně zamýšlen). Navíc spam není problém primárně protokolu, a i SMTP protokol je možné rozšířit případnými antispamovými úpravami.

    Možná úplně nesedí to kvalitní, možná spíš chytrý, šikovný… A hodně důležité také je, že jednoduchý.
    23.5.2006 23:44 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AJAX - z nouze cnost
    New Jersey school of design - nevadí, že je to blbé, hlavně, když je to jednoduché. Jako Unix a Cčko. :-)
    24.5.2006 08:58 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AJAX - z nouze cnost
    Až na to blbé souhlas. Ona se pořád vtírá taková představa, že aby to bylo dobré, musí to být složité. Tohle je ale spíš přestože je to jednoduché, je to i dobré.
    24.5.2006 12:54 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AJAX - z nouze cnost
    Jo, už vidím SMTP jako multicastový reflektor na streamování videa, nebo NAT traversal pro P2P alikace .-)

    The new, hot medium is.... e-mail.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    24.5.2006 13:09 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AJAX - z nouze cnost
    Netvrdil jsem, že SMTP zvládne všechno ;-) Ale kdyby v roce 1982 někdo tvrdil, že si přes e-mail budou lidé posílat několika megabajtové soubory s fotkami a videem, že se někdo pokusí e-mailem odeslat CD (a to se neodešle jenom proto, že došlo místo na disku serveru), tak by si všichni ostatní mysleli, že se zbláznil. A dneska je to realita (ale netvrdím, že je to tak správně).

    Ostatně, jako další příklad takové technologie, která překročila svůj stín, jsem jmenoval HTTP, která věci Vámi zmíněné taky neumí. Ale používá se pro spoustu věcí, pro které nebylo původně navrženo.
    24.5.2006 13:12 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AJAX - z nouze cnost
    On je taky AJAX a AJAX. Na jedne strane je nekdo schopny pomoci AJAXu vytvorit 'tlusteho' klienta (problemy s kompatibilitou), na druhe strane (a dle meho spravnejsi pristup) je mozne pouzit AJAX pouze na implementaci VIEW (zjednodusene v tomto modelu javascript konci s odeslanim value na onchange a asynchronnim prijetim jine value - v takovem pripade problemy s kompatibilitou nejsou). Jsem presvedcen, ze AJAX se vyborne doplnuje s MVC paradigmatem.

    Jednu takovou aplikaci tvorim a jeji odezvy se s klasickym page-request-response-page modelem nedaji srovnavat. Velikost jednotlivych pozadavku je minimalni, response se vejde do jednoho paketu, pozadavky se radi do fronty a v danem case se vzdy vyrizuje pouze jeden. Samozrejme tento pristup ma problemy, ale s temi se lze vyporadat.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.