abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:44 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 14.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:11 | Zajímavý projekt

    Just the Browser je projekt, 'který vám pomůže v internetovém prohlížeči deaktivovat funkce umělé inteligence, telemetrii, sponzorovaný obsah, integraci produktů a další nepříjemnosti' (repozitář na GitHubu). Využívá k tomu skrytá nastavení ve webových prohlížečích, určená původně pro firmy a organizace ('enterprise policies'). Pod linuxem je skriptem pro automatickou úpravu nastavení prozatím podporován pouze prohlížeč Firefox.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    včera 16:44 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.18. Díky 174 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:11 | IT novinky

    Miliardy korun na digitalizaci služeb státu nestačily. Stát do ní v letech 2020 až 2024 vložil víc než 50 miliard korun, ale původní cíl se nepodařilo splnit. Od loňského února měly být služby státu plně digitalizované a občané měli mít právo komunikovat se státem digitálně. Do tohoto data se povedlo plně digitalizovat 18 procent agendových služeb státu. Dnes to uvedl Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) v souhrnné zprávě o stavu digitalizace v Česku. Zpráva vychází z výsledků víc než 50 kontrol, které NKÚ v posledních pěti letech v tomto oboru uskutečnil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 13:55 | IT novinky

    Nadace Wikimedia, která je provozovatelem internetové encyklopedie Wikipedia, oznámila u příležitosti 25. výročí vzniku encyklopedie nové licenční dohody s firmami vyvíjejícími umělou inteligenci (AI). Mezi partnery encyklopedie tak nově patří Microsoft, Amazon a Meta Platforms, ale také start-up Perplexity a francouzská společnost Mistral AI. Wikimedia má podobnou dohodu od roku 2022 také se společností Google ze skupiny

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.2. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 12.0.0 knihovny libvirt (Wikipedie) zastřešující různé virtualizační technologie a vytvářející jednotné rozhraní pro správu virtuálních strojů. Současně byl ve verzi 12.0.0 vydán související modul pro Python libvirt-python. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.1. 19:22 | Humor

    CreepyLink.com je nový zkracovač URL adres, 'díky kterému budou vaše odkazy vypadat tak podezřele, jak je to jen možné'. Například odkaz na abclinuxu.cz tento zkracovač převádí do podoby 'https://netflix.web-safe.link/logger_8oIlgs_free_money.php'. Dle prohlášení autora je CreepyLink alternativou ke zkracovači ShadyURL (repozitář na githubu), který dnes již bohužel není v provozu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    15.1. 12:33 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byla představena rozšiřující deska Raspberry Pi AI HAT+ 2 s akcelerátorem Hailo-10 a 8 GB RAM. Na rozdíl od předchozí Raspberry Pi AI HAT+ podporuje generativní AI. Cena desky je 130 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    15.1. 12:11 | Komunita

    Wikipedie slaví 25. výročí svého založení. Vznikla 15. ledna 2001 jako doplňkový projekt k dnes již neexistující encyklopedii Nupedia. Doména wikipedia.org byla zaregistrována 12. ledna 2001. Zítra proběhne v Praze Večer svobodné kultury, který pořádá spolek Wikimedia ČR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (11%)
     (42%)
    Celkem 470 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 14.1. 21:12
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Martin Stiborský avatar 29.1.2007 19:19 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste věděli...
    jediný problém vydím v tom, že nemám zrovna po kapsách 16k :(
    Snad až budu velký kluk ...
    Kvík ..
    mess avatar 29.1.2007 19:30 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste věděli...
    Já zase problém vidím ve tvé češtině ;-)
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    Martin Stiborský avatar 29.1.2007 20:00 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste věděli...
    mě klepne .. to už je snad potřetí kdy někde píšu 'vydím' s tvrdým i ... omlouvám se a stydím se ...
    Kvík ..
    29.1.2007 19:59 kanada
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste věděli...
    lcd bez dvi? odpovedel sis sam. dvi je levnejsi a kvalitnejsi a pokud nekdo preferuje d-sub, tak je to jednoduse idiot ;-)
    kotyz avatar 30.1.2007 10:18 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste věděli...
    ja preferuju oboje. pres dvi mam pripojenej svuj hlavni pocitac a pres d-sub jinej (starej co nema dvi vystup). jen by se me libilo kdyby se mezi nima alo prepinat jedinym tlacitkem a ne lozit az do hloubi menu. a kvalitou pridanych kabelu sem byl nemile prekvapen, 1 mizernej ferit, tenky jako tkanicka od bot. poridil sem lepsi (dual link dvi) a obraz byl hned o nekolik stupnu lepsi.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    29.1.2007 20:12 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste věděli...
    DELL PW24 co mam já se dá dnes sehnat za 24k Kč s DPH a kvalita je o dost jinde...
    David Ježek avatar 29.1.2007 20:14 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste věděli...
    naprosto souhlasim, ale.......

    cena 24k vs 16k5 je 46% vyssi.
    29.1.2007 20:16 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste věděli...
    Ok, dejme tomu že se dá sehnat i za 22 000 Kč :)
    David Ježek avatar 30.1.2007 05:59 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste věděli...
    Ok, dejme tomu ze tento jde sehnat i za 16 160 Kc :)
    xvasek avatar 29.1.2007 21:10 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste věděli...
    Já jsem nedávno koupil za pár korun nové CRT s plochou obrazovkou a nemůžu si to vynachválit. Vzhledem k tomu, že doma stejně jenom pařím a čučím na filmy (pracuju v práci), je CRT narostá pecka. Podání černé je mazec a na vaše HD video mám jednoduchou odpověď - když už si chci film opravdu užít, donesu si domů projektor. Má sice jenom 800x600, ale vynahradí to úhlopříčkou nějaké 3 metry a zážitek z filmu je úplně někde jinde, než na nějakých ubohých 107cm HD plazmě.
    David Watzke avatar 29.1.2007 21:32 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste věděli...
    Třeba na Johna Travoltu nemáš - ten když si chce film opravdu užít, tak si v něm zahraje :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Ježek avatar 29.1.2007 23:53 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste věděli...
    pravda, jeho Horecku sobotni noci, Pomadu, Pulp Fiction ci Mesto silencu muzu i opakovane :-D
    30.1.2007 11:37 AloneInTheDark | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste věděli...
    Zdravím,

    technické detaily nechť každý posoudí sám, ale chtěl bych se podělit s touto informací, která mi dnes dorazila poštou. V jednom obchodě nabízejí Acer AL2216W , 22", 1680 x 1050, 16:10, DVI + VGA pod 10k Kc s dph. Podrobnosti viz odkaz, možná by se dal sehnat levněji. Přemýšlím o něčem takovém ...
    Any technology distinguishable from magic is insufficiently advanced.
    30.1.2007 13:34 Martinus | skóre: 21 | blog: martinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste věděli...
    Jo, taky mi dnes přišel mail. Vypadá sympaticky, má hlavně DVI. Docela by se mi líbil, jen má podle mě docela veliký body. A navíc ošklivej design (kterej bych ovšem kvůli tý ceně i přežil). Ale mám svojí 17" LCD rád a zatim se jí nechystám měnit...
    Free your mind and the ass will follow...
    30.1.2007 13:56 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste věděli...
    Velikost bodů je u LCD prostě dána velikostí displaye (úhlopříčkou) a jejich počtem ("rozlišení"), s tím nic nenaděláte. Proto bych třeba nikdy nechtěl devatenáctku.
    30.1.2007 15:26 Martinus | skóre: 21 | blog: martinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste věděli...
    jo, s tim souhlasim, proto mam svoji 17 a jinak bych chtel 20, kt. ma rozl. 1600x1200
    Free your mind and the ass will follow...
    David Ježek avatar 30.1.2007 15:33 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste věděli...
    ne tak zcela, vetsina vyrobci prodava i 20inch s 1400x1050. mam tu na stole jeden od Aceru, nema DVI, s obrazem vsak spokojenost (nerozmazany, rychla odezva, zadny vadny pixel)
    30.1.2007 15:34 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste věděli...
    Většina dvacítek s poměrem stran 4:3, které jsem viděl, má 1600x1200. Těch 1400x1050 se vyskytuje spíš u notebooků, u monitorů to není příliš populární, protože to nepodporuje většina driverů grafických karet pro Windows.
    David Ježek avatar 30.1.2007 15:39 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste věděli...
    vsechny dvacitky maj 4:3, protoze vsechny dvacitky jsou bud 1600x1200 nebo 1400x1050. jinak nevidim an 1400x1050 nic nestandardniho, *ubuntu, mdk2007, fc6 a dalsi s tim nemaji prob, stejne tak wokenice (vse na radeonu x550). samozrejme k pet let stare grafice bych si to radsi dopredu zkontroloval, ale 1400x1050 zkratka neni na desktopu nic exotickeho. btw co se tyce te "vetsiny driveru pod windows", jiste se bavime hlavne o ati a nvidii a tam opravdu nevidim problem ani omylem
    30.1.2007 15:54 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste věděli...
    vsechny dvacitky maj 4:3, protoze vsechny dvacitky jsou bud 1600x1200 nebo 1400x1050.

    Tak jsem se podíval do ceníku firmy, u které obvykle nakupuji hardware: z dvacetipalcových LCD má 15 monitorů rozlišení 1600x1200, 12 má (podle vás neexistující) 1680x1050, jen tři mají 1400x1050 a navíc tam byl ještě jeden s 1440x900.

    jinak nevidim an 1400x1050 nic nestandardniho, *ubuntu, mdk2007, fc6 a dalsi s tim nemaji prob, stejne tak wokenice (vse na radeonu x550)

    Tak to jste měl docela štěstí. Jako člověk, který sedm let na 19-palcovém CRT v Linuxu používal 1400x1050 a ve Windows si se skřípěním zubů musel vybírat mezi 1152x864 a 1600x1200, vím, o čem mluvím.

    David Ježek avatar 30.1.2007 16:05 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste věděli...

    Tak jsem se podíval do ceníku firmy, u které obvykle nakupuji hardware: z dvacetipalcových LCD má 15 monitorů rozlišení 1600x1200, 12 má (podle vás neexistující) 1680x1050, jen tři mají 1400x1050 a navíc tam byl ještě jeden s 1440x900.

    ja jsem samozrejme tise ignoroval sirokouhle modely, mel jsem na mysli "konvencni" monitory. ale jinak mas pravdu, ono to ostatne ma sve ekonomicke duvody, proc se do toho vyrobci moc nepoustej, v porovnani s nyni popularnimi sirokouhlymi

    Tak to jste měl docela štěstí. Jako člověk, který sedm let na 19-palcovém CRT v Linuxu používal 1400x1050 a ve Windows si se skřípěním zubů musel vybírat mezi 1152x864 a 1600x1200, vím, o čem mluvím.

    muzu se zeptat o jakou slo grafiku? PS, dovoluji si nabidnouti tykani, pane kolego ;-)
    30.1.2007 16:13 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste věděli...
    muzu se zeptat o jakou slo grafiku?

    Vystřídalo se jich několik, od ATi Xpert@Play 2000 přes Rage Pro 128 až po Radeon 8500. Jediné, u čeho jsem kdy viděl 1400x1050 v nabídce windowsových driverů, byla bratrova nVidia (model nevím).

    David Ježek avatar 30.1.2007 16:23 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste věděli...
    zajimave. ty prvni dve sou ponekud starsi, tam se nebudu nijak dohadovat. ale ta 8500 generacne spada do Radeon 9000 serie a o 9100 mohbu rici, ze umela prakticky cokoli i z woken (mel jsem ji tehdy na 21icnh EIZO CRT, takze davala "cokoli" mezi 640x480 a 2048x1536)
    30.1.2007 19:21 ondrab | skóre: 12 | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste věděli...
    Muzu potvrdit, sam sem na Radeonu 8500 pouzival 1400x1050 na 19" nekolik let bez problemu. Rozliseni sem si pridal Powerstripem.
    Keep on keepin' on.
    30.1.2007 19:32 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste věděli...
    Rozliseni sem si pridal Powerstripem.

    Tak to neznám. Ale teď už je to stejně jedno, jednak mám 1600x1200 LCD, jednak Windows používám už jen pod VMware.

    8.2.2007 00:20 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste věděli...
    V Mironetu je jeste za min...
    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
    stativ avatar 30.1.2007 15:00 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste věděli...
    To je pro mně naprosto nepochopitelná věc. LCD zpracovává digitální signál. Ten posílá dvi. Pokud tam chci cpát analogový, musím tam navíc přidat převodník. A přesto jsou ty s převodníkem levnější.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    30.1.2007 15:31 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste věděli...
    Také bych spíš chápal, kdyby se prodávaly levnější monitory pouze s DVI vstupem. U DVB-T boxu si také musí připlatit ten, kdo chce modulátor, a ne ten, komu stačí scart. Asi je to nějaký historický relikt z dob, kdy většina videokaret neměla DVI výstup, ale proč to přežívá, to opravdu netuším.
    8.2.2007 00:24 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste věděli...
    Mam pocit, ze je to snad kvuli EU. Na modely s DVI je pry uvalena nejaka extra dan (detaily neznam).
    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.