Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Tiskni
Sdílej:
idím ve tvé češtině
vsechny dvacitky maj 4:3, protoze vsechny dvacitky jsou bud 1600x1200 nebo 1400x1050.
Tak jsem se podíval do ceníku firmy, u které obvykle nakupuji hardware: z dvacetipalcových LCD má 15 monitorů rozlišení 1600x1200, 12 má (podle vás neexistující) 1680x1050, jen tři mají 1400x1050 a navíc tam byl ještě jeden s 1440x900.
jinak nevidim an 1400x1050 nic nestandardniho, *ubuntu, mdk2007, fc6 a dalsi s tim nemaji prob, stejne tak wokenice (vse na radeonu x550)
Tak to jste měl docela štěstí. Jako člověk, který sedm let na 19-palcovém CRT v Linuxu používal 1400x1050 a ve Windows si se skřípěním zubů musel vybírat mezi 1152x864 a 1600x1200, vím, o čem mluvím.
ja jsem samozrejme tise ignoroval sirokouhle modely, mel jsem na mysli "konvencni" monitory. ale jinak mas pravdu, ono to ostatne ma sve ekonomicke duvody, proc se do toho vyrobci moc nepoustej, v porovnani s nyni popularnimi sirokouhlymiTak jsem se podíval do ceníku firmy, u které obvykle nakupuji hardware: z dvacetipalcových LCD má 15 monitorů rozlišení 1600x1200, 12 má (podle vás neexistující) 1680x1050, jen tři mají 1400x1050 a navíc tam byl ještě jeden s 1440x900.
muzu se zeptat o jakou slo grafiku? PS, dovoluji si nabidnouti tykani, pane kolegoTak to jste měl docela štěstí. Jako člověk, který sedm let na 19-palcovém CRT v Linuxu používal 1400x1050 a ve Windows si se skřípěním zubů musel vybírat mezi 1152x864 a 1600x1200, vím, o čem mluvím.
muzu se zeptat o jakou slo grafiku?
Vystřídalo se jich několik, od ATi Xpert@Play 2000 přes Rage Pro 128 až po Radeon 8500. Jediné, u čeho jsem kdy viděl 1400x1050 v nabídce windowsových driverů, byla bratrova nVidia (model nevím).
Rozliseni sem si pridal Powerstripem.
Tak to neznám. Ale teď už je to stejně jedno, jednak mám 1600x1200 LCD, jednak Windows používám už jen pod VMware.