abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    dnes 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 695 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.8.2007 23:04 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    Kdybych měl vybrat nejslabší část AbcLinuxu, tak to bude právě hardwarová databáze. Bohužel nemám tolik nápadů, jak by se dala vylepšit.
    • Žádné procesory
    • Udělat políčka pro exaktní informace - tj. jméno modulu nebo odkaz do sekce ovladačů, případné extra parametry modulu - jen důležité věci, žádné hlouposti navíc
    • Volitelné podrobnosti navíc, ale bez zbytečných "keců" okolo - pouze přesné info o funkčnosti (např. u TV karty: DVB-T jede, DVB-S nejede, FM má omezení atd.)
    2.8.2007 07:58 avip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    Dobrý nápady... jestli mohu:

    U CPU by měla být pouze celá rodina a k ní vždy poznámka, od jakého kernelu je daný typ CPU 100% podporován (protože čas od času se objevují věci MMX, SSE či dokonce HT apod. a pak by měl potenciální zájemce vědět, od kdy je určitá funkce garantovaná, navíc občas jsou v CPU všech výrobců drobná "errata", která je nutno extra řešit různými patchi). CPU bych úplně "nelikvidoval" protože první otázka začátečníka je obvykle: "a pojede mi to s CPU XY"?

    Se zbytkem naprosto souhlasím, snad možná by ještě pomohla položka na způsob "ověřeno x uživateli", chci říct uživatel A udělá zápis, uživatel B má stejné železo a tím pádem může ověřit jestli uvedený postup opravdu funguje - a nebo jestli mezitím někdo nepřišel na lepší způsob. A uživatel C o rok později zjistí, že oba postupy fungovaly jen do určité verze něčeho... :-D To taky IMHO taky dost pomohlo.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 2.8.2007 14:03 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    HW chyby procesorů do databáze kompatibility s Linuxem nepatří. A ještě jsem neviděl u běžných x86 CPU, že by měl Linux s podporou jeho funkcí/během problém.
    2.8.2007 16:11 avip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    Od té doby, co existují různé nástavby ála MMX, 3DNow nebo SSEx je nutné hlídat i kompatibilitu CPU a programů. Nehledě na to, že i mezi generacemi CPU bývají jisté rozdíly z hlediska podporovaných instrukcí. Pokud bychom se bavili o standardních instrukčních sadách, pak bych souhlasil (byť podmíněně), ale to není tento případ, protože tyhle instrukce nejsou bohužel standardizovány, ač se nám občas snaží výrobci CPU nakukat pravý opak, tragická je v tomhle hlavně sada x86 (celkem logicky). Ano, teď byl několik let klid, protože se oba výrobci x86 CPU dostatečně vyzuřili na x86_64, která má navíc status standardní sady (a zahrnuje v sobě i MMX/SSE/SSE2), ale to je klid před bouří. SSE4 už buší na dveře - a další technologie podobného ražení budou následovat.

    To samé platí i pro věci typu EIST nebo CnQ, to zdaleka také nejsou samozřejmé záležitosti, byť samozřemě řádově jednodušší.

    Nicméně rozhodně souhlasím, že je zbytečné, aby existoval pro každý model CPU extra záznam, to nikomu a ničemu nepomůže, naopak, jen to zmate.
    2.8.2007 16:18 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    Od té doby, co existují různé nástavby ála MMX, 3DNow nebo SSEx je nutné hlídat i kompatibilitu CPU a programů. Nehledě na to, že i mezi generacemi CPU bývají jisté rozdíly z hlediska podporovaných instrukcí.
    Ve většině binárních distribucí je jádro i programy překládané pro nějaký obecný základ (třeba u Debianu i486) a tudíž jde všechno spustit i na novějších procesorech. SSEx, 3DNow! a podobné zajímají jen toho, kdo si překládá sám, takže tady nepovažuju za pravděpodobné, že by mohlo dojít k nějakým problémům.

    V HW sekci bych nechal spíš něco jako "model má MMX a SSE, v menuconfig si vyberte xyz, v gcc to povolíte přepínačem -abc"
    Quando omni flunkus moritati
    2.8.2007 16:47 avip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    V HW sekci bych nechal spíš něco jako "model má MMX a SSE, v menuconfig si vyberte xyz, v gcc to povolíte přepínačem -abc"
    Přesně tak, žádné extrémní detaily nejsou zapotřebí. Ale je zapotřebí vědět, co tam doslova je. Markantní je to zejména u Celeronů, kde se pod tímto jménem ukrývá několik značně rozdílných procesorových řad.
    3.8.2007 09:49 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp
    Procesory se pred par mesici promazaly, viz blogy. Okias sepsal navrh na novou strukturu, ale zatim jsem nemel cas ji prostudovat. Mate-li navrhy na zlepseni, piste je do bugzilly, jinak se ztrati a zapomenou.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    1.8.2007 23:05 Lukas | skóre: 24 | blog: onemj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    Proč to běží tak rychle? :-) Nestíhááááááám
    pdp7 avatar 1.8.2007 23:07 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    Si to pauzuj ne. ;-)
    1.8.2007 23:10 Lukas | skóre: 24 | blog: onemj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    mplayer-plugin a žádná ovládací tlačítka :-D A jen tak mimochodem v čem je to video děláno?
    David Ježek avatar 1.8.2007 23:14 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    vzestupně číslované obrázky a "Open - Image sequence" ve VirtualDubu.
    1.8.2007 23:07 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    http://www.abclinuxu.cz/hardware/vstupni-zarizeni/klavesnice/genius-comfy-kb-19e-kb-0210

    Akorát mi teda přijde, že ten záznam má tak zhruba polovinu z těch všech chyb, které vyčítáš jiným...
    pdp7 avatar 1.8.2007 23:12 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    Presne. Co nato reknes DEBILE (Davide Jezku)! :-D
    David Ježek avatar 1.8.2007 23:13 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    řeknu na to přesně to, co jsem říkal před časem v jiné diskusi: dnes už bych tento zápisek do hw sekce nedával, byla to chyba. také proto jsem od té doby žádný jiný nevyprodukoval, pžestože bych db mohl obohatit o pár zajíamvých kousků
    1.8.2007 23:17 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp
    no hlavne ze ty davas link na "video", ktery nefunguje s konquerorem
    pdp7 avatar 1.8.2007 23:20 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp
    No to se ho zase musim zastat. Dal tam i link kde se to da normalne stahnout ;-)
    1.8.2007 23:34 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp
    No jó, tak to promiň.
    David Ježek avatar 1.8.2007 23:36 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp
    problemem nebude konq, ale spis DivX Web Player, proto ten down link.
    1.8.2007 23:40 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp
    Tak jsem se na to kouknul ... Co by se mi libilo, by byl seznam hardware, ktery funguje 100% out of the box bez jakyhokoliv rejpani. Samozrejme, ze by to muselo byt vzdy specificke pro distribuci. Pokud bych mel jistotu, ze nekdo vytvori rozsahlou a presnou databazi tohoto typu pro mou oblibenou databazi, klidne prispeju nejake rubly.
    2.8.2007 06:55 Martin Merinsky | skóre: 16 | blog: free_sw_hw_info
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    Podíval jsem se na vaše příspěvky do databáze HW a myslím, že jste poslední, který může kritizovat (ať už jde o kvalitu nebo kvantitu). Snížím se k tomu, abych reagoval alespoň na jednu věc.

    "Mechaniku jsem zakoupil s firmware verze 1.04. S tímto firmware mechanika nečetla DVD ani RAM disky. Pomohl upgrade firmware na verzi 1.10." Ptáte se proč nečetla DVD disky. Jak to má vědět kdokoliv jiný než výrobce (protože ten jediný má přístup ke kódům firmware)? Nejspíš proto, že firmware 1.04 je vadný. Je tam popsáno jak to opravit.

    Kdyby jste čas, který jste věnoval tvorbě toho nesmyslného videa věnoval vylepšování záznamů v databázi udělal by jste lépe. Bohužel většina lidí kritizuje, místo toho aby něco smysluplného vytvořila. S takovými nehodlám nadále ztrácet drahocený čas.
    Pravák Bob avatar 2.8.2007 07:12 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    A teď breč Namaro! :-)
    knowledge brings fear
    David Ježek avatar 2.8.2007 07:17 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    Muj prispevek v db je jen jeden, a to ta klavesnice, kterou uz nebudu potreti komentovat. pokud jsem jeste nekde jinde, tak jsem po nekon opravoval preklep nebo nejakou drobnustku, ale zadny jiny zaznam jsem nevkladal.

    zadruhe, nečetla DVD ani RAM disky ... aha, takže DVD-RAM ee (fakt? nějak se mi nechce věřit, že by to nebyla kusová vada mechaniky, nebo nějaká jiná chyba), ale co znamená to DVD? to jsou jako plusový nebo mínusový disky, jednovrstvý nebo dvouvrstvý, pálený nebo lisovaný, anebo vše dohromady? prostě ten zápis nemá patřičnou informační hodnotu a navíc nevím, jak schopnost číst DVD souvisí s postupem zprovoznění.

    zatřetí, to že lightscribe funguje bez problémů beru jako samozřejmost, která by v případě nefunkčnosti znamenala reklamaci. však já také u té nešťastné klávesnice nepsal, že funguje klávesa F12 nebo že jde zastrčit konektor do základní desky.

    začtvrté, už jsem ti "ze soucitu" nerejpal do hlučnosti, to je tak totálně subjektivní věc, že by se v záznamu v db neměla vůbec objevit. navíc Asus umí už drahně let automaticky zpomalovat, takže nevím proč to řešíš, hlučnost zažiješ jen při kopírování/rychlém pálení, kdy prostě chceš mít vše asap hotovo.

    a nakonec k té poznámce o fw. jak dlouho si myslíš, že bude aktuální? imho asi tak pár dnů, pokud již není pasé, neboť se prostě nyní již mechaniku asustek jistě dodává s 1.10 a za čtvrt/půl roku to bude nějaký další vyšší fw

    PS: tvorba nesmyslného videa je pro mne více smysluplnou činností než opravovat "nesmyslné záznamy" v databázi s místy "nesmyslnou strukturou". Už jsem tu o tom psal, ale nejsel RH abych pohnul zeměkoulí.
    2.8.2007 09:26 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    Za důležitou považuji zejména informaci, že některá méně běžná schopnost hardware (např. lightscribe) v Linuxu funguje, případně jak ji zprovoznit. Pokud to v záznamu není uvedeno, jak mám vědět, zda funguje, či to autor záznamu pouze nevyzkoušel?

    Informace o nutnosti provést upgrade firmware rovněž považuji za velice potřebnou, ba přímo nutnou zmínku do postupu zprovoznění. Jak má další člověk zjistit, proč mu zakoupený hardware nefunguje? Má hledat chybu v jádře, chipsetu či právě ve firmware? Zmínka o době je bezpředmětná, neboť i během měsíce může tato krátká zmínka ušetřit starosti mnoha lidem. S nefunkčním firmware u mechaniky mám osobní zkušenost.
    2.8.2007 16:08 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    aha, takže DVD-RAM ee (fakt? nějak se mi nechce věřit, že by to nebyla kusová vada mechaniky, nebo nějaká jiná chyba), ale co znamená to DVD? to jsou jako plusový nebo mínusový disky, jednovrstvý nebo dvouvrstvý, pálený nebo lisovaný, anebo vše dohromady? prostě ten zápis nemá patřičnou informační hodnotu a navíc nevím, jak schopnost číst DVD souvisí s postupem zprovoznění.
    Viděl bych to spíš na kusovou vadu... stalo se mi to taky u mechaniky Sony/NEC - má číst všechny DVD, ale nečetla téměř žádná (a zhoršovalo se to). Vyreklamoval jsem, už to funguje.

    Ale pravda je, že to nijak nesouvisí se způsobem zprovoznění.
    Quando omni flunkus moritati
    2.8.2007 08:36 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    Sekce HW má sice dost problémů, ale zrovna věci, na které poukazuješ, mi nijak tragické nepřipadají.
    jnc avatar 2.8.2007 09:49 jnc | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    screenshoty do videa? autor asi nemá powerpoint
    2.8.2007 10:52 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    Spíš nemá soudnost. Protože co bylo špatně se dá popsat textem, pokud nechci něco opisovat, můžu udělat snímek obrazovky. Ale video kvůli tomu, abych se dozvěděl, co je špatně v nějakém textu, tedy rozhodně stahovat nebudu.
    2.8.2007 11:09 Lukas | skóre: 24 | blog: onemj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    Třeba je na tom stejně jako já a u PC se nudí,tak si udělal video. Mě třeba se to video jako forma sdělení líbilo ;-)
    David Ježek avatar 2.8.2007 11:31 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    forma byla zvolena úmyslně, stažení je čistě dobrovolné ;-)
    2.8.2007 12:03 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    Ano, stažení je čistě dobrovolné, protože to po mně chce nějaký plugin, který si kvůli nějakému videu, o kterém vím akorát "watch" rozhodně stahovat nebudu. A kromě odkazů jsem se v zápise dozvěděl jen to, že máte nějaký nespecifikovaný problém s s chováním někoho ve zdejší sekci HW/SW. Následně v diskuzi jsem se dozvěděl, že informace o potřebných podmínkách pro provoz zařízení jsou v sekci HW zbytečné ("minimální nutnou verzi firmware není potřeba uvádět", každý si to může vyzkoušet sám) a že je vlastně celá sekce HW zbytečná ("pokud něco, co normálně funguje, neběží pod Linuxem, je to důvod k reklamaci").

    JavaScriptový kód v příspěvku nevidím, snad jenom že byste sbíral záznamy z logu serveru, kde je umístěné video. Nebo ten příspěvek má mít skutečně význam sám o sobě?
    2.8.2007 12:26 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    Dyť to je Namaroun, videománička. V jeho případě považuju zvolenou formu za dobrý vtípek. Akorát ten obsah mi nevoní.
    2.8.2007 16:12 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    Ano, stažení je čistě dobrovolné, protože to po mně chce nějaký plugin, který si kvůli nějakému videu, o kterém vím akorát "watch" rozhodně stahovat nebudu.
    Má to pět MB, to zas není tak moc, ne?
    Quando omni flunkus moritati
    2.8.2007 16:40 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    Pet mega ceho? Ten prvni odkaz je uplne na hovno, muzes si akorat stahnout ten DivX. Co jako ten nefunkcni webplayer mel naznacit, vazne nechapu.
    2.8.2007 18:18 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    Nejde o to, zda je to moc nebo málo. Ale když jsem se nedozvěděl ze zápisku ani co se pod těmi odkazy skrývá, nebudu to stahovat, zjišťovat co to je, hledat, čím to zobrazím, pak nalezené instalovat, abych se zase ve výsledku nedozvěděl nic. V práci na Windows jsem nechal otevřít oba odkazy do nové záložky, protože jsem odkazovaný text bral jako jméno někoho, kdo něco provedl s HW záznamy a očekával jsem, že odkaz povede na příslušný HW záznam. S jedním odkazem se nestalo nic, druhý mi otevřel nějakou stránku s tím, že je potřeba nainstalovat plugin. Tak jsem se na to vykašlal, autorovi zjevně vůbec nezáleželo na tom, aby jeho jeho sdělení také mohl někdo rozluštit. Teď jsem to zkusil otevřít na Linuxu, plugin tu asi mám, ale vzhledem k tomu, že během 20 sekund, co to hrálo, jsem našel jediný způsob, jak se zbavit toho zvuku, a to zastavit přehrávání, zase jsem se nedozvěděl nic.

    Jo, kdybych chtěl, tak bych se k obsahu asi dokázal dostat, plugin se dá nainstalovat, na tu chvíli můžu vypnout repráky, o jaké záznamy se jedná si můžu dohledat přes vyhledávání podle částí textů. Ale proč bych to dělal? Za dobu, co jsem se věnoval čtení příspěvku, zavírání záložky s požadavkem na instalaci pluginu, hledáním vypnutí zvuku jsem se nedozvěděl nic, takže pravděpodobnost, že se pak najednou dozvím něco důležitého je dost malá. To radši budu dělat něco jiného, nemusím se zúčastňovat každé hlouposti. A zařadím si Davida na čekatele na blacklist, a až zase napíše nějaký příspěvek s nulovou informační hodnotou, zablokuju si ho už definitivně, abych s jeho příspěvky příště neztrácel čas.
    David Ježek avatar 2.8.2007 18:39 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    no, času postování v diskusi jsi věnoval více než dost. nicméně nechápu, co je tak těžkého na kliknutí na "down" (i wget to vezme jakoby se nechumelilo) a stažení toho .divx souboru, který posléze přehraješ v čemkoli (vlc, mplayer, ...). ale což, tento konkrétní zápisek nebyl o nějaké výrazné informační hodnotě, proto je realizován tak, jak je. jinak jestil skončím na blacklistu, to je samozřejmě tvoje rozhodnutí, které plně respektuju.
    2.8.2007 19:16 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    Jak jsem psal – kliknul jsem na obojí, na jedné záložce se objevil požadavek na instalaci pluginu, a nestáhlo se nic – asi vyskočilo nějaké okno kam chci stahovat, ale bylo tam bůhvíco, a já nic stahovat nechtěl, tak jsem to stornoval. A i kdyby se mi bývalo něco stáhlo, tak to hned zase smažu, protože jsem žádné video stahovat nechtěl.

    Pokud má někdo nainstalované vše potřebné, opravdu to není nic těžkého. Ale je myslím zbytečné chtít po někom pět zbytečných kroků, když by úplně stejně posloužily odkazy, citace a komentáře v HTML. A se sepisováním proč je to nepraktické se tady nemořím proto, abych na tom zápisku mermomocí něco strhal, ale proto abyste si vy nebo kdokoliv další uvědomil, že připravit takovéhle video sice může být zábava a pokud se to někomu přehraje, může to považovat za vtipné zpestření, ale zároveň tím omezíte skupinu lidí, ke které se to vaše sdělení dostane. Což může být na škodu věci, protože nedávno zde zápisek v blogu (nikoho z „insiderů“ ale „prostého čtenáře“) rozpoutal debatu o zdejší Poradně, ze které vzešel rozumný a promyšlený návrh na změnu, se kterým všichni zúčastnění souhlasí a už zbývá „jen“ jej naprogramovat. Váš zápisek klidně mohl být něčím podobným pro sekci Hardware. A to aniž byste něco takového plánoval nebo chtěl.

    Kromě toho, myslím si, že i v době masového publikování na internetu by autor k psaní textu měl přistupovat s jistou úctou k potenciálnímu čtenáři, a tedy učinit ze své strany alespoň něco pro to, aby případný čtenář obsahu porozuměl a vůbec se k němu dostal. Mně osobně připadá přístup „někde to vystavím, vždyť to nikdo nemusí číst“ poněkud neuctivý ke všem, kteří na ten text mohou narazit. Netvrdím, že jste cokoli z toho dělal záměrně, právě naopak, a proto se o tom zde rozepisuju v diskuzi – třeba už příště budete vědět, že někdo nepovažoval to video za dobrý nápad a zvolíte záměrně nějakou jinou formu, která bude přístupnější pro větší okruh lidí.
    3.8.2007 11:03 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    btw, ještě jsi zapomněl napsat, že slepejm je to video už úplně na ho...
    4.8.2007 23:17 Thaweg | skóre: 16 | blog: Herbatka | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    xvasek avatar 2.8.2007 11:35 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    Hmm, to není nic tragického. Určitě si radši přečtu zápisek, který je plný subjektivních a offtopic komentářů, pokud jsou tam aspoň nějaké užitečné informace.

    Co se týká upgradu celé sekce hardware, bylo by možná zajímavé, kdyby se dala při zadávání zápisu vybrat přímo distribuce. Tak bych zadal nějaké obecné informace a pak bych vybral "Fedora 7" a napsal přesný postup, jak to rozjet. Kdyby přišel Ubunťák, tak by si přečetl návod pro Fedoru 7, nějak by to rozjel podle přiložených informací a mohl by zadat detailní návod pro Ubuntu. Další Ubunťáci / Fedoristi by to pak už měli zdarma.
    2.8.2007 11:44 Petr Beran
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    Rejpat a kritizovat umí každý. Skoro mi připadá, že v poslední době je to trochu módní záležitost. Nejsem proti konstruktivní kritice, často mám sám připomínek spousty, ale pokud je možnost, radši se snažím věci změnit. Sekce HW a SW nejsou dokonalé, ale začínajícímu uživateli GNU/Linuxu (jako třeba mě) jsou i tak značnou pomůckou. Pokud najdu nějakou chybu nebo nedokonalost, je lepší ji opravit, nebo konzultovat s autorem, než vykřikovat "Ten a ten napsal to a to špatně/zbytečně/hloupě...".

    Konkrétně postup zvolený v tomto blogu mi přijde poněkud arogantní, zvláště když autor prohlašuje "Tohle je špatně, ale nebudu ztrácet čas tím, abych to opravoval." (necituji, ale volně parafrázuji dojem, který ve mě video a následná diskuze vyvolaly).
    Beer: The cause of, and solution to, all of life's problems.
    2.8.2007 16:10 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    Co se ti nelíbí na větě "Slabý výkon díky malé cache" u Celeronu, žes to označil jako "kecy"? (Kromě toho, že to nijak nesouvisí s Linuxem či OS vůbec.)
    Quando omni flunkus moritati
    David Ježek avatar 2.8.2007 18:41 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    zas tak slabý výkon coppermine jádra neměla, ani v provedení celeronu. a jinak to samozřejmě s linuxem nesouvisí a je to také mj. závislé na typu používaných aplikací
    2.8.2007 21:50 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    Co se ti nelíbí na větě "Slabý výkon díky malé cache" u Celeronu...
    Třeba to, že ta věta ani nedává smysl..?
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    3.8.2007 01:52 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rejp…
    Hehe, kde sem se tam vzal?
    Mno aspon ze muj zapisek v SW je košer :-D
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    3.8.2007 02:03 Smazáno | skóre: 21 | blog: tezkorict
    Rozbalit Rozbalit vše Hm
    HW bylo to co mě svýho času přivedlo na hardware.penguin.cz. Dneska je ale těžiště toho webu jinde. A v tomhle blogu to nebude ;)
    3.8.2007 10:07 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše reakce
    Tak jsem si to pustil a muj dojem je, ze autor videa je nejchytrejsi clovek a ostatni jsou nuly, co vsechno pokazi.

    Ze nekdo vlozil zaznam a napsal, ze dany hardware funguje sam od sebe? No a co je an tom spatneho? Hardwarova databaze neni pro experty, ale pro normalni lidi, kteri nemaji prehled, pro co jsou ovladace primo v jadre. Az si ten hardware (nebo podobny) budou kupovat, dle tebe zbytecny zaznam je uklidni, ze nepujde o zbytecne vyhozene penize.

    Pokud jde o distribucne zavisle navody. Idealni to neni, ale nemuzeme pozadovat, aby si autor noveho zapisku nainstaloval deset distribuci a popsal navod pro kazdou z nich. Realne je, ze napise pro tu svou a uzivatele ostatnich distribuci pridaji navody pro ne.

    HW databaze je kolaborativni dokument, tak se na nej tak divej. A kdyz vidis problem, radeji jej oprav. Treba navod na instalaci nvidie pro X distribuci mame ve FAQ, stacilo jej pridat mezi Souvisejici dokumenty.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.