Řada vestavěných počítačových desek a vývojových platforem NVIDIA Jetson se rozrostla o NVIDIA Jetson Thor. Ve srovnání se svým předchůdcem NVIDIA Jetson Orin nabízí 7,5krát vyšší výpočetní výkon umělé inteligence a 3,5krát vyšší energetickou účinnost. Softwarový stack NVIDIA JetPack 7 je založen na Ubuntu 24.04 LTS.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) spolu s NSA a dalšími americkými úřady upozorňuje (en) na čínského aktéra Salt Typhoon, který kompromituje sítě po celém světě.
Společnost Framework Computer představila (YouTube) nový výkonnější Framework Laptop 16. Rozhodnou se lze například pro procesor Ryzen AI 9 HX 370 a grafickou kartu NVIDIA GeForce RTX 5070.
Google oznamuje, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Tato politika bude implementována během roku 2026 ve vybraných zemích (jihovýchodní Asie, Brazílie) a od roku 2027 celosvětově.
Byla vydána nová verze 21.1.0, tj. první stabilní verze z nové řady 21.1.x, překladačové infrastruktury LLVM (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání: LLVM, Clang, LLD, Extra Clang Tools a Libc++.
Alyssa Anne Rosenzweig v příspěvku na svém blogu oznámila, že opustila Asahi Linux a nastoupila do Intelu. Místo Apple M1 a M2 se bude věnovat architektuře Intel Xe-HPG.
EU chce (pořád) skenovat soukromé zprávy a fotografie. Návrh "Chat Control" by nařídil skenování všech soukromých digitálních komunikací, včetně šifrovaných zpráv a fotografií.
Byly publikovány fotografie a všechny videozáznamy z Python konference PyCon US 2025 proběhlé v květnu.
Společnost xAI a sociální síť X amerického miliardáře Elona Muska zažalovaly firmy Apple a OpenAI. Viní je z nezákonné konspirace s cílem potlačit konkurenci v oblasti umělé inteligence (AI).
Byla vydána nová verze 9.16 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Já ne, protože není co. Na Nikona to nenasadím
ale jinak je to slusny objektiv.
a taky bajonetem.
Jo, jo to je krásný kousek, známý z fotoklubu ho má taky. Je krásně malinký.
Bohužel nejsem pentaxista, takže mám smůlu, i kdyby mi ho půjčil, nevyzkouším
Odlišnost, akorát ta je od sebe odečte a ze záporných hodnot udělá kladné aby byly vidět(tedy černá barva a nebo jinak také hodnota 0 potom znamená pixely, které jsou identické), což je vcelku nevýhoda. U extrakce zrnitosti totiž existuje operace opačná,
Sloučení zrnitostia tak pokud vezmeme obrázek zmenšený a přičteme k němu tento rozdílový obrázek(ve videoprocesingu se tomu říká residual frame) dostaneme zase ten původní. Věřím, že vyfocením identické scény s tímto menším rozlišením bychom dostali ještě lepší výsledky než s bikubickou interpolací(tedy ještě menší rozdíl, protože bikubická interpolace ty čtyři sousední pixely jen zprůměruje a nebere ohled na jejich váhu). Klidně můžete sloučit i tu zrnitost z toho JPEGu a pak zkusit porovnat s původním obrázkem. Myslím, že je vcelku jasné, že až na těch pár hran tam není zas tak nic moc zásadního, co by stálo za více než pár kB.
ale to znamená, že foťák interpoluje?Nevím jak ty, ale já tam(ztracené) hrany vidím, takže právě ne(ale také nemají moc velký odstup od šumu a dost špatně se zaměřují, ale to už klidně může být způsobeno rozlišením). Ale už jsem dostal fotku(snad 5 nebo 10 tisíc sloupců na šířku), kterou jsem takto zmenšil(ale ne o polovinu) a dostal jsem jen šedé pole a nějaký šum(snad artefakty z JPEG komprese). A nemusí to být způsobeno ani interpolací(i když také mám u spousty fotek podezření, že jsou jen fešně vy-interpolované a je do nich zasazen šum aby to nebylo tak hladké – tak jak když sleduješ na 1080p LCDčku pozemní vysílání), ale nedostatečným zaostřením.
Stačí linky k tématu na wikipedii, nějak nevím, co mám hledat.Bohužel nevím co chceš hledat.
DA 15 mm Limited, DA 21 mm Limited, D FA 100 mm Macro. To je z Pentaxích skel moje sestava snů. Ale protože Sportka mi zatím nevyšla, tak DA 15 mm zatím nemám, místo DA 21 mm Limited mám FA 28/2.8 AL (výborný opticky i mechanicky) a místo D FA 100/2.8 Macro mám 100/3.5 Macro s nápisem Voigtländer (mechanicky nevalný, ale opticky velmi zdařilý objektiv vyráběný Cosinou a prodávaný pod milión a jednou značkou včetně Pentaxu).
Kinofilmový tělo taky nemám. Když se mi začne stýskat po filmu, sáhnu po Moskvě.
Vhodné ano. Ideální ne. Ideál totiž neexistuje.
Navíc dobrý portrét jde vyfotit čímkoli. Záleží na šikovnosti fotografa. Např. jsem kdysi viděl několik úžasných portrétů focených na kinofilm objektivem 20 mm.
Tiskni
Sdílej: