Proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Ireland 2025. Celkově bylo vyplaceno 1 024 750 dolarů za 73 unikátních zranitelností nultého dne (0-day). Vítězný Summoning Team si odnesl 187 500 dolarů. Shrnutí po jednotlivých dnech na blogu Zero Day Initiative (1. den, 2. den a 3. den) a na YouTube.
Byl publikován říjnový přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Pracuje se na podpoře M3. Zanedlouho vyjde Fedora Asahi Remix 43. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.
Iniciativa Open Device Partnership (ODP) nedávno představila projekt Patina. Jedná se o implementaci UEFI firmwaru v Rustu. Vývoj probíhá na GitHubu. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Apache 2.0. Nejnovější verze Patiny je 13.0.0.
Obrovská poptávka po plynových turbínách zapříčinila, že datová centra začala používat v generátorech dodávajících energii pro provoz AI staré dobré proudové letecké motory, konvertované na plyn. Jejich výhodou je, že jsou menší, lehčí a lépe udržovatelné než jejich průmyslové protějšky. Proto jsou ideální pro dočasné nebo mobilní použití.
Typst byl vydán ve verzi 0.14. Jedná se o rozšiřitelný značkovací jazyk a překladač pro vytváření dokumentů včetně odborných textů s matematickými vzorci, diagramy či bibliografií.
Specialisté společnosti ESET zaznamenali útočnou kampaň, která cílí na uživatele a uživatelky v Česku a na Slovensku. Útočníci po telefonu zmanipulují oběť ke stažení falešné aplikace údajně od České národní banky (ČNB) nebo Národní banky Slovenska (NBS), přiložení platební karty k telefonu a zadání PINu. Malware poté v reálném čase přenese data z karty útočníkovi, který je bezkontaktně zneužije u bankomatu nebo na platebním terminálu.
V Ubuntu 25.10 byl balíček základních nástrojů gnu-coreutils nahrazen balíčkem rust-coreutils se základními nástroji přepsanými do Rustu. Ukázalo se, že nový "date" znefunkčnil automatickou aktualizaci. Pro obnovu je nutno balíček rust-coreutils manuálně aktualizovat.
VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).
Já ne, protože není co. Na Nikona to nenasadím 

ale jinak je to slusny objektiv.
a taky bajonetem.
.
Jo, jo to je krásný kousek, známý z fotoklubu ho má taky. Je krásně malinký.
Bohužel nejsem pentaxista, takže mám smůlu, i kdyby mi ho půjčil, nevyzkouším 
Odlišnost, akorát ta je od sebe odečte a ze záporných hodnot udělá kladné aby byly vidět(tedy černá barva a nebo jinak také hodnota 0 potom znamená pixely, které jsou identické), což je vcelku nevýhoda. U extrakce zrnitosti totiž existuje operace opačná,
Sloučení zrnitostia tak pokud vezmeme obrázek zmenšený a přičteme k němu tento rozdílový obrázek(ve videoprocesingu se tomu říká residual frame) dostaneme zase ten původní. Věřím, že vyfocením identické scény s tímto menším rozlišením bychom dostali ještě lepší výsledky než s bikubickou interpolací(tedy ještě menší rozdíl, protože bikubická interpolace ty čtyři sousední pixely jen zprůměruje a nebere ohled na jejich váhu). Klidně můžete sloučit i tu zrnitost z toho JPEGu a pak zkusit porovnat s původním obrázkem. Myslím, že je vcelku jasné, že až na těch pár hran tam není zas tak nic moc zásadního, co by stálo za více než pár kB.
Byl použítý ve staré implementaci jednoho algoritmu, kterou jsem přepsal a teď ten kód není třeba. Ač to vypadá jako blbost, možná to ušetří spoustu problémů, páč tenhle algorimus je patentovaný a patent má hádejte kdo?
, ale to znamená, že foťák interpoluje? Stačí linky k tématu na wikipedii, nějak nevím, co mám hledat.
ale to znamená, že foťák interpoluje?Nevím jak ty, ale já tam(ztracené) hrany vidím, takže právě ne(ale také nemají moc velký odstup od šumu a dost špatně se zaměřují, ale to už klidně může být způsobeno rozlišením). Ale už jsem dostal fotku(snad 5 nebo 10 tisíc sloupců na šířku), kterou jsem takto zmenšil(ale ne o polovinu) a dostal jsem jen šedé pole a nějaký šum(snad artefakty z JPEG komprese). A nemusí to být způsobeno ani interpolací(i když také mám u spousty fotek podezření, že jsou jen fešně vy-interpolované a je do nich zasazen šum aby to nebylo tak hladké – tak jak když sleduješ na 1080p LCDčku pozemní vysílání), ale nedostatečným zaostřením.
Stačí linky k tématu na wikipedii, nějak nevím, co mám hledat.Bohužel nevím co chceš hledat.
.
). možná až někdy pentax udělá fullframe tělo a bude stát rozumný peníz ... tak si ho z důchodu koupím
.
DA 15 mm Limited, DA 21 mm Limited, D FA 100 mm Macro. To je z Pentaxích skel moje sestava snů. Ale protože Sportka mi zatím nevyšla, tak DA 15 mm zatím nemám, místo DA 21 mm Limited mám FA 28/2.8 AL (výborný opticky i mechanicky) a místo D FA 100/2.8 Macro mám 100/3.5 Macro s nápisem Voigtländer (mechanicky nevalný, ale opticky velmi zdařilý objektiv vyráběný Cosinou a prodávaný pod milión a jednou značkou včetně Pentaxu).
Kinofilmový tělo taky nemám. Když se mi začne stýskat po filmu, sáhnu po Moskvě.
...
Vhodné ano. Ideální ne. Ideál totiž neexistuje. 
Navíc dobrý portrét jde vyfotit čímkoli. Záleží na šikovnosti fotografa. Např. jsem kdysi viděl několik úžasných portrétů focených na kinofilm objektivem 20 mm.
Tiskni
Sdílej: