abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:44 | IT novinky

    Vojenské zpravodajství (VZ) se v březnu zapojilo do mezinárodní operace proti aktivitám hackerské skupiny APT28, která je spojovaná s ruskou vojenskou zpravodajskou službou GRU a která přes slabě zabezpečené routery prováděla kybernetické útoky na státní a další organizace v ČR i zahraničí. Operaci vedl americký Federální úřad pro vyšetřování (FBI) a jejím cílem bylo odebrat útočníkům přístup k napadeným zařízením a ty následně … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 16:44 | IT novinky

    Tvůrcem nejpopulárnější kryptoměny bitcoin, který se skrývá za pseudonymem Satoši Nakamoto (Satoshi Nakamoto), je britský kryptograf Adam Back. Na základě vlastní investigativní práce to tvrdí americký deník The New York Times (NYT). Několik indicií podle autorů jasně ukazuje na to, že Back a Nakamoto jsou stejný člověk. Jde mimo jiné o podobný odborný a osobnostní profil či totožné chyby a manýry v psaném projevu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 14:44 | Nová verze

    Google Chrome 147 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 147.0.7727.55 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře. Přehled novinek v Chrome DevTools 145 až 147 také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Nová verze

    Vývojáři z Laboratoří CZ.NIC vydali nové verze aplikací Datovka (Datovka 4.29.0, Mobilní Datovka 2.6.2). V případě desktopové verze přibyly možnosti projít všechny uložené zprávy, zkontrolovat časy expirací časových razítek a přerazítkovat datové zprávy, které lze v ISDS přerazítkovat. Novinkou je také možnost vytahovat myší ze seznamu ZFO soubory datových zpráv, tento úkon jde udělat i pomocí tlačítek Ctrl+C. Nová verze Mobilní Datovky přináší jen drobné úpravy.

    VSladek | Komentářů: 0
    7.4. 21:55 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.28.0. Z novinek lze vypíchnout novou třídu machine.CAN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.4. 10:22 | Komunita

    Michael Meeks, CEO společnosti Collabora, na apríla oznámil, nebyl to ale apríl, že nadace The Document Foundation zastřešující vývoj kancelářského balíku LibreOffice vyloučila ze svých řad všechny zaměstnance a partnery společnosti Collabora, tj. více než třicet lidí, kteří po mnoho let přispívali do LibreOffice. Nadace The Document Foundation po několika dnech publikovala oficiální vyjádření. Přiznává pochybení při zakládání

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    6.4. 05:33 | Pozvánky

    Protože je už po aprílu, můžou strahováci opět zveřejnit program další Virtuální Bastlírny, aniž by připravená témata působila dojmem, že jde o žert. Vězte tedy, že v úterý 14. dubna (změna!!!) od 20:00 proběhne VB, kde se setkají bastlíři, technici, učitelé i nadšenci do techniky a kde i vy se můžete zapojit do družného hovoru, jako by všichni seděli u pomyslného piva. Co mají bastlíři tento měsíc na srdci? Pravděpodobně by nás musel zasáhnout

    … více »
    bkralik | Komentářů: 3
    5.4. 23:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 26.1 aneb čtvrtletní aktualizace open source počítačového planetária Stellarium (Wikipedie, GitHub). Vyzkoušet lze webovou verzi Stellaria na Stellarium Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.4. 23:00 | Zajímavý projekt

    VOID (Video Object and Interaction Deletion) je nový open-source VLM model pro editaci videa, který dokáže z videí odstraňovat objekty včetně všech jejich fyzikálních interakcí v rámci scény (pády, kolize, stíny...) pomocí quadmaskingu (čtyřhodnotová maska, která člení pixely scény do čtyř kategorií: objekt určený k odstranění, překrývající se oblasti, objektem ovlivněné oblasti a pozadí scény) a dvoufázového inpaintingu. Za projektem stojí výzkumníci ze společnosti Netflix.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    5.4. 05:22 | Zajímavý software

    Design (GitHub) je 2D CAD pro GNOME. Instalovat lze i z Flathubu. Běží také ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (1%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1246 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    -

    3.9.2009 14:43 | Other | poslední úprava: 10.11.2016 17:28

    -        

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.9.2009 14:49 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    Závidím...
    3.9.2009 17:32 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited

    Já ne, protože není co. Na Nikona to nenasadím :-)

    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    3.9.2009 15:28 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    Uzasne nizka hloubka ostrosti, to by se to portretovalo...
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    3.9.2009 15:40 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    Nos rozmazly, oci ostre, usi sa uz uplne stracaju v hmle.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    Michal Fecko avatar 3.9.2009 15:39 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    Tie fotky mas rozmazané :-)
    stativ avatar 3.9.2009 18:56 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    Blbý dotaz, v čem je tohle sklo tak výjimečné (kromě toho, že je to F 1.9)?
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    3.9.2009 19:30 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    Čím se to liší od nikkor 50/1.4 af?
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    3.9.2009 19:43 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    ohniskovou vzdalenosti a svetelnosti
    3.9.2009 20:00 Matlas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited

    :-)

     

    ale jinak je to slusny objektiv.

    3.9.2009 20:00 Matlas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited

    a taky bajonetem.

    Michal Fecko avatar 3.9.2009 20:09 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    a tiez cenou :-)
    4.9.2009 06:31 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    No já jsem to spíš myslel jako co je na tom pentaxu víc k obdivu než u toho nikkoru. Nikkor stojí asi 9000,- takže to zrovna nějaký velký "fííííha" není.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    4.9.2009 10:35 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    No asi hlavně zpracováním, protože tohle není nějaká plastová hračka ;-).
    3.9.2009 21:56 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    Utri si prach :)
    4.9.2009 10:12 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited

    Jo, jo to je krásný kousek, známý z fotoklubu ho má taky. Je krásně malinký.

    Bohužel nejsem pentaxista, takže mám smůlu, i kdyby mi ho půjčil, nevyzkouším :-(

    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    Grunt avatar 4.9.2009 12:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    Příloha:
    Jen tak mimochodem: O co všechno přijdeme pokud rozlišení obrázku zmenšíme na polovinu. No na druhou stranu je to o dost víc než u všech těch digiťáků se kterými jsem měl zatím tu čest, takže smekám. Za JPG se omlouvám, ale PNG má 9MB a to by mi asi nikdo nevzal. Rozdíl stejně není až tak markantní.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    David Ježek avatar 4.9.2009 12:52 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    Příloha:
    asi budu za blba, ale co tou zrnitostí vlastně přesně ukazuješ? jinak pro všechny příznivce bokehu přidám ještě jeden výcvak.
    4.9.2009 13:13 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    ted uz to mas skutecne majznuty. zkus s tim taky vylizt ven z baraku. nebo mas pujcenej objektiv na foceni pozujicich panacku? :-)
    David Ježek avatar 4.9.2009 13:25 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    neboj, vylezu, ale nemám teď čas :-D
    Grunt avatar 4.9.2009 13:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    Přílohy:
    No, prvně jsem vzal původní obrázek, zmenšil ho na poloviční rozlišení(1944x1304) s bikubickou interpolací a pak ho zase vyškáloval s bikubickou interpolací na původní velikost. Pak jsem ho proložil původním obrázkem a vyextrahoval z něj zrnitost. Tedy rozdíly. Šedá barva(hodnota 128) znamená, že mezi dvěma obrázky není žádný rozdíl a všechny hodnoty dolů nebo nahoru(ve všech třech kanálech, ale očividně se to barevných kanálů stejně moc nedotklo) jsou rozdíl, který musíme ke zmenšenému obrázku přičíst/odečíst abychom dostali ten původní. Jinak řečeno je to vlastně to co ve zmenšeném obrázku nikdy neuvidíme, protože se to nevleze do jeho rozlišení(odborněji řečeno vyextrahování vysokofrekvenčních složek z obrázku). Je to stejné jako funkce Odlišnost, akorát ta je od sebe odečte a ze záporných hodnot udělá kladné aby byly vidět(tedy černá barva a nebo jinak také hodnota 0 potom znamená pixely, které jsou identické), což je vcelku nevýhoda. U extrakce zrnitosti totiž existuje operace opačná, Sloučení zrnitosti a tak pokud vezmeme obrázek zmenšený a přičteme k němu tento rozdílový obrázek(ve videoprocesingu se tomu říká residual frame) dostaneme zase ten původní. Věřím, že vyfocením identické scény s tímto menším rozlišením bychom dostali ještě lepší výsledky než s bikubickou interpolací(tedy ještě menší rozdíl, protože bikubická interpolace ty čtyři sousední pixely jen zprůměruje a nebere ohled na jejich váhu). Klidně můžete sloučit i tu zrnitost z toho JPEGu a pak zkusit porovnat s původním obrázkem. Myslím, že je vcelku jasné, že až na těch pár hran tam není zas tak nic moc zásadního, co by stálo za více než pár kB.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    David Ježek avatar 4.9.2009 13:49 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    díky za upřesnění, tak nějak jsem to pochopil tedy správně. jinak nezkoušels třeba lancosz resize?
    Grunt avatar 4.9.2009 14:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    Jasně, zkoušel, ale implementace v Gimpu je nějaká divná a Lancosz sice vrací lepší tvary hran, ale ty jsou o to víc posunuté(takže rozdíl je vidět mnohem víc). Zatím z těch třech co v Gimpu jsou jsem zkušenostmi přišel na to, že se původímu obrázku(samozřejmě ale jen matematicky) se právě ta bikubická interpolace(u některých fotek dovede udělat jen jednu obří šedou plochu) přibližuje nejvíc. Chtěl jsem udělat i srovnání interpolací z libswscale, ale ještě jsem se k tomu nějak neodhodlal. Nejlepší by bylo stejně použít nějakou chytrou predikci.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    stativ avatar 4.9.2009 14:51 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    Hmm… nikdy mě nenapadlo nad tím přemýšlet. Asi zkusím udělat testovací prográmek (prakticky* žádný program, který znám ho nemá) k Joint Bilateral Upsamling, který by měl být naprosto perfektní.

    * OK, v Huginu je, ale brzo nebude. Díky mě ;-) Byl použítý ve staré implementaci jednoho algoritmu, kterou jsem přepsal a teď ten kód není třeba. Ač to vypadá jako blbost, možná to ušetří spoustu problémů, páč tenhle algorimus je patentovaný a patent má hádejte kdo?
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    4.9.2009 17:21 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    Na tych pamatovych chipoch to ma nejaku strasnu farebnu aberaciu, nie? A aj ten bokeh mi pride taky kruzkovity. (Jasne, idealneho gausa nema asi ziaden.)
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    David Ježek avatar 4.9.2009 17:32 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    jistěže na plnou díru aberuje. ukaž mi jediné sklo pod 50mm s clonou pod 2.0, které na plnou díru na digitálu neaberuje. a bokeh, to je hodně subjektivní věc, mě se třeba strašně líbí.
    Jendа avatar 4.9.2009 18:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    Možná budu za blba :-), ale to znamená, že foťák interpoluje? Stačí linky k tématu na wikipedii, nějak nevím, co mám hledat.
    Grunt avatar 4.9.2009 18:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    ale to znamená, že foťák interpoluje?
    Nevím jak ty, ale já tam(ztracené) hrany vidím, takže právě ne(ale také nemají moc velký odstup od šumu a dost špatně se zaměřují, ale to už klidně může být způsobeno rozlišením). Ale už jsem dostal fotku(snad 5 nebo 10 tisíc sloupců na šířku), kterou jsem takto zmenšil(ale ne o polovinu) a dostal jsem jen šedé pole a nějaký šum(snad artefakty z JPEG komprese). A nemusí to být způsobeno ani interpolací(i když také mám u spousty fotek podezření, že jsou jen fešně vy-interpolované a je do nich zasazen šum aby to nebylo tak hladké – tak jak když sleduješ na 1080p LCDčku pozemní vysílání), ale nedostatečným zaostřením.
    Stačí linky k tématu na wikipedii, nějak nevím, co mám hledat.
    Bohužel nevím co chceš hledat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 4.9.2009 18:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    Aha, chápu. Dík.
    4.9.2009 13:37 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    Nádherný sklíčko. Jako všechny Limited Pentaxy. Ale víc by mu to slušelo na filmovým těle. Na DSLR to je "takový divný ohnisko (tm)" - jako záklaďák moc dlouhý, ale tele to ještě není ;-).
    David Ježek avatar 4.9.2009 13:40 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    jednoznačně souhlasím, ale pentaxí filmový tělo nemám a mít nebudu a nechci (šum co K200D produkuje mi strašně připomíná kodak gold, takže spokojenost :-)). možná až někdy pentax udělá fullframe tělo a bude stát rozumný peníz ... tak si ho z důchodu koupím :-D.
    4.9.2009 13:59 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited

    DA 15 mm Limited, DA 21 mm Limited, D FA 100 mm Macro. To je z Pentaxích skel moje sestava snů. Ale protože Sportka mi zatím nevyšla, tak DA 15 mm zatím nemám, místo DA 21 mm Limited mám FA 28/2.8 AL (výborný opticky i mechanicky) a místo D FA 100/2.8 Macro mám 100/3.5 Macro s nápisem Voigtländer (mechanicky nevalný, ale opticky velmi zdařilý objektiv vyráběný Cosinou a prodávaný pod milión a jednou značkou včetně Pentaxu).

    Kinofilmový tělo taky nemám. Když se mi začne stýskat po filmu, sáhnu po Moskvě.

    4.9.2009 13:45 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    imho padesatky a spol jsou na APS-C formatu idealni skla na portret
    David Ježek avatar 4.9.2009 13:47 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    na tohle má imho pentax zcela luxusní sklo: smc DA 55mm 1.4 SDM, který dává právě ~83mm, padesátka dá "jen" ~75mm.
    4.9.2009 13:50 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    jj jednoho 55mm pentaxe vlastnim akorat to neni SDM :-) ... :-(
    4.9.2009 14:03 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited

    Vhodné ano. Ideální ne. Ideál totiž neexistuje. ;-)

    Navíc dobrý portrét jde vyfotit čímkoli. Záleží na šikovnosti fotografa. Např. jsem kdysi viděl několik úžasných portrétů focených na kinofilm objektivem 20 mm.

    4.9.2009 14:16 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pentax smc FA 43mm/F1.9 Limited
    to je samozrejme pravda ale nebudeme slovickarit ne?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.