abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:22 | Nová verze

    Správce sbírky fotografií digiKam byl vydán ve verzi 8.8.0. Jedná se o převážně opravné vydání provázené aktualizacemi knihoven. Novinky zahrnují implicitní použití systémového barevného profilu monitoru, import/export hierarchie štítků, editační nástroj rozostření aj.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    17.10. 13:22 | IT novinky

    Steve Jobs a superpočítač Cray-1 budou vyobrazeny na pamětních jednodolarových mincích vyražených v příštím roce v rámci série Americká inovace. Série má 57 mincí, tj. 57 inovací. Poslední 4 mince budou vyraženy v roce 2032.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    17.10. 12:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn průběžně aktualizovaný program konference OpenAlt 2025 o otevřeném softwaru a datech, IT bezpečnosti, DIY a IoT. Konference proběhne o víkendu 1. a 2. listopadu v prostorách FIT VUT v Brně. Vstup je zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.10. 12:00 | IT novinky

    Senát včera opětovně nepřijal návrh ústavního zákona, který měl do Listiny základních práv a svobod zakotvit právo občanů platit v hotovosti nebo být off-line. Návrh předložila skupina senátorů již v roce 2023. Senát dnes návrh neschválil, ale ani nezamítl. Pokud by ho přijal, dostala by ho k projednání Sněmovna a vyjádřila by se k němu vláda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    16.10. 23:55 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 13.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.10. 14:22 | Bezpečnostní upozornění

    Společnost Eclypsium se na svém blogu rozepsala o bezpečnostním problému počítačů Framework. Jedná se o zranitelnost v UEFI umožňující útočníkům obejít Secure Boot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    16.10. 02:33 | Nová verze

    Editor kódů Zed (Wikipedie) po macOS a Linuxu s verzí 0.208.4běží také ve Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    15.10. 17:44 | IT novinky

    Apple dnes představil 14palcový MacBook Pro, iPad Pro a Apple Vision Pro s novým čipem M5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 38
    15.10. 13:55 | Nová verze

    Debian pro mobilní zařízení Mobian (Wikipedie) byl vydán ve verzi 13 Trixie. Nová stabilní verze je k dispozici pro PINE64 PinePhone, PinePhone Pro a PineTab, Purism Librem 5, Google Pixel 3a a 3a XL, OnePlus 6 a 6T a Xiaomi Pocophone F1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    15.10. 13:11 | IT novinky

    Operátor O2 představil tarif Datamanie 1200 GB . Nový tarif přináší 1200 GB dat s neomezenou 5G rychlostí, a také možnost neomezeného volání do všech sítí za 15 Kč na den. Při roční variantě předplatného zákazníci získají po provedení jednorázové platby celou porci dat najednou a mohou je bezstarostně čerpat kdykoli během roku. Do 13. listopadu jej O2 nabízí za zvýhodněných 2 988 Kč. Při průměrné spotřebě tak 100 GB dat vychází na 249 Kč měsíčně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (37%)
     (46%)
     (21%)
     (21%)
     (24%)
     (18%)
     (21%)
     (18%)
     (19%)
    Celkem 242 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    23.3.2007 11:53 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    Notebooky Lenovo rady N a C nemaji se Thinkpady nic spolecneho -> nebrat. ThinkPady -> brat :-)
    23.3.2007 17:12 Ivo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    Jednoznacne IBM. T41 je profesionalny notebook. Mam ho a je super. A Kubuntu na nom fici bez problemov.
    23.3.2007 17:45 puco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    Ja som tiez velmi spokojny s T41, odporucam.
    23.3.2007 12:15 Johny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    mam hp nx6110 cca dva roky a ulomeni vika IMHO nehrozi. nx7300 je AFAIK schovany v teze umele hmote, takze pokud s nim budes zachazet aspon trochu slusne, tak se toho nemusis bat.
    23.3.2007 13:00 Jarda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook

    Mám TP A31p koupený jako repas před více než 2 lety. Podle škrábanců na víku radši nechci vědět, co se s ním předtím dělo :-) Před pár měsíci umřel HDD, jinak žádný problém. Pokud to "p" znamená stejně jako u mého kousku IPS displej, tak podle mě lepší displej neexistuje. Navíc čtrnáctipalcový IBM bude o dost menší a asi i lehčí než HP, který má z mého pohledu jedinou přednost v tom, že je nový (delší záruka) a má dvoujádrový procesor.

    --
    http://fri13.net - už brzy :-)

    23.3.2007 13:11 azero | skóre: 10 | blog: azero | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    Lenovo - problém levný a horší grafika než u HP. Výhoda - potomek IBM a tedy i dědic kvality (?)

    Notebooky od Lenova co nejsou Thinkpad [TRXZ] rozhodně nebrat, s pověstnou kvalitou Thinkpadů nemají nic společného. Navíc ta klávesnice...
    23.3.2007 13:16 EiFFeL | skóre: 27 | blog: EiFFeL | Vranovská Ves
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    jenom bych podotknul ze pokud clovek vyzaduje delsi zaruku u repase tak jsou firmy, ktere to umoznuji... viz. napr. http://www.deviceshop.cz/inshop/ kde maji v nabidce taky T41, ale bohuzel tu "chudsi" verzi
    23.3.2007 13:24 robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    programovat
    psát dokumenty

    to robim na desktope

    prezentovat svou praci
    brouzdat
    když budu nemocný, tak v posteli koukat na filmy

    na to mam PDA, aj ked sa da aj to vyssie uvedene :)
    23.3.2007 13:36 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    Podle internich informaci z HP se problem s panty tykal levnych notebooku pred vice nez tremi lety. Pantum se v HP venuje velka pozornost a uz rok a pul na ne nemeli stiznost. Tudiz tento argument u noveho notebooku odpada :-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    23.3.2007 13:51 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    Mám tento model a jsem s ním velmi spokojený, nefunguje mi dobře jen uspávání v Ubuntu FF a na wifi musím používat ndiswrapper, který se mi jeví velmi stabilní, ale jinak jsem nepozoroval jediný zásadní problém, výkon je taky super a výdrž na baterie je pro mě perfektní (cca 3 - 3,5 hodiny).
    23.3.2007 14:15 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    Uspávání do RAM nebo na disk? Edgy 64b zvládá na RH695EA spolehlivě uspání na disk, pokud se z jádra vybere psmouse...
    23.3.2007 15:57 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    Jo, ale stejně po probuzení to má nějaké mouchy, tento modul se normálně odebírá, je ale fakt, že občas uspání na disk použiju, k uspání na disk používám S2RAM a taky chodí až na obnovení jasu monitoru a nějaké drobnosti, musel bych kompilovat vlastní jádro aby to chodilo a to se mi nechce, řekl jsem si že na ubuntu prostě kompilovat nic nebudu :)
    23.3.2007 14:09 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    Píšu z T40 od stejné firmy a v mém okolí jsou dva nx7300 a všechno to jsou poctivé stroje:

    T40 nejevil žádné známky používání kromě nálepky "used equipment" a baterky, která se už neumí dobít do plna. I tak ale vydrží 4 hodiny běhu z dodané 9-článkové baterky (při nízkém jasu displeje, při vysokém 2,5 hod) a to se zapnutým berylem a wifi... Má výbornou podporu ACPI a tím pádem bleskový suspend a resume, wifi, BT, trackpoint i touchpad, displej 1400x1050 a samostatnou grafiku. Ještě bych mohl dodat, že jednání firmy usanotebook bylo velmi solidní.

    HP nx7300 je taktéž solidní stroj s bytelným (byť nejspíš plastovým) šasi, na standardní baterku vydrží okolo 3,5 hodiny, suspend na disk je sice pomalý (okolo 30 s), ale po chvilce zprovozňování* jede spolehlivě. Displej je širokoúhlý 1280x800 poháněný integrovanou GMA950. Touchpad je o pár mm utopený, takže nehrozí překliky a v Ubuntu Edgy od začátku tak dobře nastavený, že se téměř vyrovná trackpointu.

    Celkově to jsou srovnatelné a velmi kvalitní kousky - rozhodni se podle toho, zda preferuješ samostatnou grafiku, 1400x1050 a trackpoint nebo 64b dvoujádro a 1280x800...

    * způsobeném chybou v modulu psmouse. V aktuálních jádrech je už opravena.
    nooneanymore avatar 23.3.2007 14:34 nooneanymore | skóre: 14 | blog: Smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    Z čistě užitkového hlediska bys vybral co? Samostatnou grafiku, 1400x1050, trackpoint, záruku 6 měsíců, nebo 64b dvoujádro, 1280x800 a záruku 2 roky? Na desktopu mám 17palcový displej, rozlišení 1280x1024 a je to akorát, někdy mžourám, takže si pak musím třeba PDF přibližovat lupou. Hned vedle mám monitor 1024x768 - na ten dobře vidím, ale vejde se tam akorát jeden dokument.

    Je to dvoujádro poznat (při srovnání s Pentiem M z toho Thinkpadu)? Jak moc brzdí integrovaná grafika výkon notebooku nx7300?
    23.3.2007 17:31 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    Z čistě užitkového hlediska záleží na užití. ;-) Sám tam chci provozovat CAD, takže beru jednoznačně 1400x1050 a sam. grafiku - vysoké rozlišení se hodí a 125 DPI se mi líbí. Dobře se s tím čtou PDF (je potřeba tak 80 % plochy oproti 14" 1024x768), webový prohlížeč mám taky asi na 4/5 šířky a levý sloupec na ABClinuxu nemusím skrývat. Průšvih je všeobecně s webovými prohlížeči, protože jejich tvůrci neberou 125 DPI jako "very different" od standardních 70 - 100, takže defaultní písma mnoha webů mají tak 0,5 - 1 mm... To se týká i celých Win XP, které s takovým DPI vůbec nepočítaly. Oproti tomu 1280x800 je širokoúhlý displej s běžným DPI, takže nejsou problémy s velikostí písma a přitom je po stranách dost místa na sidebary, IM atd.

    Při "kancelářském" využití není rozdíl ve výkonu CPU znatelný, ale předpokládám, že bude hodně znát při kompilacích atd. bude hodně znát. Integrovaná grafika je pro běžné použití dostatečně výkonná (zhruba jako GF5200) a vlivu na výkon CPU jsem si nevšiml - fakt ale je, že jsem tam nic náročného na CPU nespouštěl...
    23.3.2007 15:06 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    Mám ThinkPad R51e a jsem s ním tak spokojený, že už nikdy žádný jiný laptop než ThinkPad nechci :-) Ještě tak možná laptop od Apple. Někdy až budu bohatý :-)
    Luk avatar 23.3.2007 15:41 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    Smůla. ThinkPady jsou v konečné stanici. Bohužel :-( Také mě to mrzí, jsem s ThinkPadem velice spokojen.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.3.2007 16:35 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    Nevyvíjejí se žádné nové modely, opravdu? Já myslel, že Lenovo sice TP divizi IBM koupilo, ale ThinkPady dělá pořád stejná banda lidí, ne? Je ale pravda, že to moc nesleduji.

    Tak či onak, tenhle laptop mi snad vydrží věčně ;-) Teda, až dopíšu zápočťák, tak ten laptop budu muset poslat do servisu, aby ho pořádně profoukali a vyčistili, protože je strašně zanesený prachem a na to, jak byl prvních pár měsíců naprosto tichý, tak teď větráček jede prakticky pořád... jinak by asi moc dlouho nevydržel...

    Ale opravdu si na něj nemůžu stěžovat. Však jsem o něm taky dost básnil v blogu :-)
    Luk avatar 23.3.2007 16:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    S budoucností pod křídly Lenova to nevidím dobře. Lenovo se snaží maximálně tlačit svou vlastní značku (s nevalnou kvalitou) a ThinkPad zanedbává. Mám obavy, že tak do 2-3 let spadne ThinkPad do kvalitativního průměru, kde jsou dnes značky jako HP nebo Asus.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.3.2007 16:54 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    Jak jsem řekl, nejsem se situací kolem Lenova obeznámen. Ale moc se mi to nezdá: neznám ve svém okolí nikoho, kdo by lenovácký laptop vlastnil, zato o ThinkPadech se všude hovoří jako o jedné z nejkvalitnějších značek (a myslím, že se prodávájí pořád dobře). Taková firma, která bude raději uraženě tlačit na trh svoje nedodělky na úkor kvalitních a dobře prodávaných laptopů si podle mě dláždí cestu do pekel :-)
    23.3.2007 18:35 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    Ne, ukazuje to, o co stojí trh. A taky to, že drtivá většina lidí nezná mezi ajtý šikuly rozšířené pohádky o bájných a nezničitelných thinkpadech. Není se co divit, málokdo si dnes bude _připlácet_ (opravdu dostanete jenom to, co si zaplatíte, IBM žádné dárky nikomu nedávala, všechno je na úkor něčeho - vyšší ceny, nižšího výkonu atd.) za to, aby mu notebook (mechanicky) vydržel víc než tři roky, prostě proto, že za ty tři roky bude už ten nootebook stejně nepoužitelný kvůli naprosto nedostatečnému výkonu, který násobně překoná i ten nejposlednější lowend. Takový stroj samozřejmě nutně nemusí skončit v popelnici a nějaké upotřebení se pro něj najde, ale nejspíše se stane nemobilní (kdo by se tahal s tak těžkým velkým něčím, když existují lehké malé laptopy s dlouhou výdrží, palivovými články, bluray palírnou, terabajtovým ssd diskem a gigovým bezdrátem) a výhoda kvalitního zpracování tak zcela vymizí.
    Luk avatar 23.3.2007 20:08 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    Vždycky, když jsem někomu mimo oblast IT doporučoval ThinkPad, nesetkalo se to s příznivým ohlasem (proč je to tak strašně drahé?). A tak si lidé kupovali Acery, Asusy, Prestigia a další levné značky - a za půl roku se strašně divili, že už je mají na dva kusy. Nejlepší na tom je, že ThinkPad vypadá na pohled lacině a fórově, kdežto ty levné šunky působí dojmem výrobku z titanu :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.3.2007 20:20 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    Navíc, když zloděj uvidí ten ošklivej blackbox ThinkPad a vedle něj lesknoucí se stříbrný Acer, po čem (blbec) sáhne (pakliže to není nějaký ájtý šikula)? :-D
    23.3.2007 20:49 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    Samozřejmě po obojím :-)
    23.3.2007 20:52 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    Eh. Tohle jsem tedy nedomyslel, příznávám :-D
    23.3.2007 20:43 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    No nevím, mám zkušenost jenom s Dellem a HP, přičemž HP jste zařadil mezi "kvalitativně průměrné" (s čímž mimochodem nesouhlasím :-)). Ale nechtěl jsem říct, že si lidi mají kupovat úplné šmejdy. Pouze jsem chtěl upozornit na to, že životnost není při výběru nejdůležitější kritérium a že plánovat plnohodnotně používat notebook i po uplynutí tříleté záruky je divný nápad.
    Luk avatar 23.3.2007 21:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    V posledních letech HP pokulhává prakticky ve všem - v noteboocích, scannerech, tiskárnách, serverech, foťácích atd. Je to bohužel tak. Jen občas se vyskytne nějaká výjimka popírající pravidlo, jako byly např. (na svoji třídu vynikající) tiskárna HPDJ 5550 nebo foťák HP 720. Všechno ostatní je na tom bídně.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    24.3.2007 08:48 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    Máte, prosím, nějaký odkaz, který by podpořil tento komentář? Díky.
    Luk avatar 24.3.2007 14:30 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    Ne. To je můj čistě subjektivní dojem.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    vencour avatar 24.3.2007 22:23 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook

    Poznáme, co se stane, já jsem někde slyšel, že od převzetí IBM musí Lenovo ještě 2 roky produkovat Thinkpady a pak je to jen jejich věc, co se všim (s celou noťasovou divizí) provedou.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Snilard avatar 23.3.2007 16:13 Snilard | skóre: 3 | blog: Zápisky Ještěrky | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    IBM ThinkPad bez diskuze. Ty ostatní jsou špatné notebooky. Jestli ti nevadí pomalejší procesor, tak je to nejlepší volba. Je sice starší, ale je to o několik tříd lepší book.
    Jsem velký zlý itčko. Jestli budeš zlobit, dostaneš přednášku o Hilbertových prostorech.
    23.3.2007 16:19 Zruda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    Mám HP nx6110, starý necelé 2 roky. Tehdy patřil mezi nejlevnější notebooky, ale lišil se od nich nejnovějším modelem integrované grafiky od Intelu, GMA 910. Před pár týdny mi přestala číst originální CD. Reklamaci mi uznali, vyměnili mechaniku. Problém dělá trochu klávesnice, i když za to můžou věci typu drobky od rohlíku :-)

    Takže doporučuju HP, i když příště bych asi rád zkusil Dell.
    Dalibor Smolík avatar 23.3.2007 16:41 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    Mám asi půl roku Acer Travelmate 3102WLMi, baterie je na dvě věci, ale jinak jsem spokojen. Funguje pod Linuxem wifi karta, ale ne intergrovaná čtečka karet a webová kamera. Stroj je pod Debianem svižný, ovládání příjemné. Cena asi 18500 Kč bez DPH. HDD 80 GB, RAM 1 GB, ADM64.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    23.3.2007 17:43 Dunric | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    Shodou okolností právě model T41p (to p je tam důležité ;-)) už cca 3 roky používám a je to nejkvalitnější a nejspolehlivější notebook, který mi kdy prošel pod rukama a že jich bylo hodně. Lepší i než Toshiby. O Acerech, HP, Fujitsu nebo Asusech ani nemluvě. Výkon, mobilita, grafika a výdrž jsou i v současnosti víc než dobré. Jejich klávesnice jsou už legendární.

    Lenovácké Thinkpady nejsou špatné (kolega má T60), ale už to zkrátka není ono.

    In the garden sleeps a messenger ·
    nooneanymore avatar 23.3.2007 21:07 nooneanymore | skóre: 14 | blog: Smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již posté - Notebook
    Právě že hodně lidí využívá tento model již několik let. Není pozdě kupovat ho teď? Kdy mají všichni uživatelé v plánu kupovat nový notebook? Až na těch starých thinkpadech přestane běhat i Linux?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.