abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 01:11 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.6, tj. šestá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.15, tj. poslední patnáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm, k dispozici je LTS. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 16:11 | Bezpečnostní upozornění

    V jádře Linux byla nalezena a v upstreamu již byla opravena kritická zranitelnost GhostLock aneb CVE-2026-43499. Lokálnímu uživateli umožňuje získat práva roota a také obejít kontejnerovou izolaci. Zranitelnost existovala v Linuxu 15 let, tj. od roku 2011, od Linuxu verze 2.6.39.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    10.7. 13:55 | IT novinky

    Evropská komise předběžně shledala, že návykový design aplikací Instagram a Facebook od americké společnosti Meta porušuje unijní nařízení o digitálních službách (DSA). Návykový design zahrnuje například takzvané nekonečné posouvání, automatické přehrávání videí, tzv. push notifikace, kdy aplikace uživatele vybízí k návratu do jejího prostředí, či vysoce personalizovaný algoritmus, který rychle pozná, co uživatele baví a snaží

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    10.7. 12:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.97.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 05:00 | IT novinky

    Švýcarská společnost Punkt. má nově v nabídce telefon Punkt. MC03. Telefon byl navržen ve Švýcarsku s důrazem na soukromí a digitální suverenitu a vyroben v Německu. V telefonu běží operační systém AphyOS (Apostrophy OS) založený na AOSP (Android Open Source Project) 15. Cena telefonu je 745 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    10.7. 04:44 | Nová verze

    TypeScript (Wikipedie), tj. JavaScript rozšířený o statické typování a další atributy, byl vydán v nové verzi 7.0. Kompilátor byl kvůli výkonu přepsán z TypeScriptu do Go.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.7. 17:00 | IT novinky

    Europarlament podpořil pozměněnou verzi výjimky známé jako „chat control 1.0“ umožňující firmám skenovat soukromou komunikaci na internetu kvůli ochraně dětí před zneužitím. Pozměňovací návrhy přijaté europoslanci však počítají s tím, že z výjimky bude vyřazena šifrovaná komunikace. Výjimka přestala platit začátkem dubna poté, co se Evropský parlament a Rada EU nedokázaly shodnout na jejím prodloužení. Rada následně přijala

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    9.7. 04:44 | Bezpečnostní upozornění

    Nejnovější X.Org X server 21.1.24 a Xwayland 24.1.13 řeší 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.7. 04:22 | Komunita

    Clement "Clem" Lefebvre publikoval souhrn dění v Linux Mintu za červen 2026. Vypíchnuta je vylepšená podpora Waylandu. Už není považována za experimentální. V příští verzi Linux Mintu, plánována je na Vánoce, bude běh Cinnamonu plně podporován na X11 i Waylandu. V květnu na vývoj Linux Mintu přispělo 611 dárců celkovou částkou 19 612 dolarů. Dalších 2 326 patronů přispělo na Patreonu celkovou částkou 5 334 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    9.7. 04:00 | Bezpečnostní upozornění

    V Linuxu v KVM byla nalezena a v upstreamu již byla opravena kritická zranitelnost Januscape aneb CVE-2026-53359. Root na hostovaném počítači (virtuální stroj) může obejít izolaci a získat plnou kontrolu nad hostitelským systémem (DoS útok nebo vzdálené spuštění kódu s právy roota). Na obou hlavních architekturách – Intel i AMD. Zranitelnost v Linuxu existovala téměř 16 let (od srpna 2010 do června 2026).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (10%)
     (7%)
     (2%)
     (17%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (2%)
     (16%)
     (25%)
    Celkem 2102 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Opět návrat na scénu

    15.8.2008 00:00 | Přečteno: 1256× | Blbosti | poslední úprava: 15.8.2008 12:00

    Poslední dobou jsem se držel hodně mimo IT dění, jen jsem si hleděl svého a toho co opravu potřebuji, takže po té, co jsem zde projel novinky, narazil jsem na odkaz do blogu o vrácení windows. Ale po schlédnutí dalších externích odkazů a přečtení diskuzí u nich jsem byl velice znechucen.

    Sám jsem windows neměl potřebu používat už pár let to určitě bude. Takže o microsoft se už moc nezajímám, proč taky, že ano?

    Sice mě dokáže zvednout ze židle když se dovímže microsoft zase dělá na open-source scénu bu-bu-bu, trochu mě zamrzí že vajíčkový útok na Ballmera neměl 100% úspěšnost atd. mno ale co, jinak jsem snad normální člověk jako většina z vás :-P

    A teď k hlavní myšlence, článek na idnes obsahoval informae o tom, že je možné dodatečně vrátit operační systém, krátce ba to se v diskuzi vyjádřilo pár primitivů a neodpustili si nějaké to "rejpnutí" do linuxáků. Dále se pod článkem začali objevovat i diskuze na úrovni kde spolu diskutovali lidé sušně a s úctou, mno a co se nestalo? Hned si je vzal na "mušku" nějakej s prominutim...

    Neříkám, že jsem byl dřív svatoušek, ale vulgárně se navážet do lidí a přitom nemít co říct, to už je i na mě trochu silný kafe.

    Na jednu stranu je to ubohé od těch lidí, dají li se tak zmínění internetoví agresoři nazvat. Na druhou stranu to vydím i jako vážné selhání provozovatelů webů a fór že takovéto příspěvky nefiltrují.

    A co se mě týče asi tento paskvilovej blogovej zápisek odešlu a pár dní, týdnů, možná měsíců se tu zase neukážu :-)

           

    Hodnocení: 55 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.8.2008 00:04 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět návrat na scénu
    Na druhou stranu to vydím i jako vážné selhání provozovatelů webů a fór že takovéto příspěvky nefiltrují.
    No vidíš a já si zase myslím, že ta cenzura mi za to nestojí. Raději budu chodit na web, kde jsou v diskusi splašky, než aby za mě někdo rozhodoval co mám a co nemám číst.
    15.8.2008 00:07 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět návrat na scénu
    Mno záleží na úhlu pohledu, když vylezeš nahej před barák popřípadě se projdeš nahej po václaváku, budeš to brát jako omezování osobních práv a svobod když tě pak seberou strážníci?
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    15.8.2008 00:09 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět návrat na scénu
    Ano.
    15.8.2008 00:16 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět návrat na scénu
    Promiň ale kvůli lidem tvého smýšlení si udělala splečnost zákony. Jsou věci které se dají tolerovat, ale do jisté míry. Všeho moc škodí, tolerance je zapotřebí. Když by se lidé k sobě chovali slušně a s úctou, respektovali se, většina zákonů a pravidel by ani nemuseli vznikat. Ovšem toho naše společnost není schopná. Takže zákony jsou jedna z mála věcí co nás lidi odlišuje od zvířat.
    Neberte mě jako kazatele, je to jen muj názor
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    15.8.2008 00:25 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět návrat na scénu
    Já si spíš myslím, že zákony vznikly proto, protože spousta lidí (všichni lidé?) má přirozenou potřebu ovládat ty druhé a někteří k tomu používají úmyslné manipulace, které prohlédne málokdo a někteří k tomu potřebují stupidní, uměle vytvořené autority. ;-)
    15.8.2008 00:40 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět návrat na scénu
    Takže zákony jsou jedna z mála věcí co nás lidi odlišuje od zvířat.
    Od zvířat se odlišujeme tím, že nepoužíváme jazyk k čištění genitálií... :)

    Jinak souhlasím...
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    15.8.2008 00:51 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět návrat na scénu
    nepoužíváme jazyk k čištění genitálií
    Alespoň ne těch svojich ... :-]
    15.8.2008 09:44 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět návrat na scénu
    Což ale není dané morálkou, ale ohebností páteře.
    make menuconfig, not war!
    15.8.2008 02:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět návrat na scénu
    Jasně, že tolerance je zaotřebí. Proč teda nemůžeš tolerovat, že si někdo chce nahej projít po václaváku? Tahle novodobá západní společnost je neuvěřitelně ... no jak-se-to-jenom-řekne, sexistická? to je asi něco jinýho, ale chtěl jsem říct, že strasně divně nakládá s otázkou sexu ... jak dyby to bylo něco divnýho či neslušnýho. (Kdyby se takle chovala většina druhů zvířat, už by dávno vyhynuly...)
    AltOS avatar 15.8.2008 03:16 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět návrat na scénu
    Aha. Takze bys i toleroval nahatyho a "leakujiciho" penera na polstrovanejch sedadlech v metru?

    Ja osobne s nahotou obou ras (muzu i zen :-) ) nemam, ale cim mensi fleky na sedadlech, tim lepe (cti, na Vaclavaku by do tebe vrazel Marek svym "schlongem"). ;-)
    AltOS avatar 15.8.2008 03:19 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět návrat na scénu
    nemam problem
    15.8.2008 12:58 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět návrat na scénu
    No to pak ale ničí dopraví prostředek - tedy vlastně vandalství a to už jsme někde jinde...
    Ale abych to nepřeháněl, nechci podporovat lidi, aby chodili nahý po ulicích (mě třeba by byla zima), a pokud někdo po ulicích nahej chodí, tak si o něm pomyslím své, jen mě připadá divný, že by po něm měla jít (mravnostní?) policie, nebo nějaká cenzura, jako by nahé tělo bylo illegální nebo nepřirozené nebo něco...
    17.8.2008 17:32 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět návrat na scénu
    Souhlas
    Heron avatar 15.8.2008 00:46 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět návrat na scénu
    Můžu se zeptat, co je tak závadného na procházce jen tak, jak nás příroda stvořila?
    15.8.2008 08:43 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět návrat na scénu
    Jde o to, jak by ten dotycny (ci spise dotycna, kdybych si mohl vybrat) vypadala. V tom horsim pripade bych byl pohorsen a argumentoval ohrozenim mravni vychovy mladeze, v tom lepsim bych jen dal diteti ruku pres oci a nechal slecnu projit. :-D
    juraj-bit avatar 15.8.2008 00:18 juraj-bit | skóre: 14 | blog: X BLOG X | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět návrat na scénu
    Čo sa týka filtrovania príspevkov, ono je to dvojsečná zbraň. Na jednej strane sa prečistí diskusia od spamu, človek sa lepšie orientuje a neprichádza o kontext. Na strane druhej, je len na poskytovateľovi, čo bude považovať za nevhodný príspevok a v koši sa tak môže ocitnúť aj príspevok, pre ktorý by bolo vhodnejšie označenie "cenzurované pre politicky nekorektný názor, s ktorým sa správcovia webu nemôžu stotožniť".
    15.8.2008 08:31 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět návrat na scénu
    Staci socialni filtrovani ala aura. Funguje to skvele.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    15.8.2008 08:18 vatamer | skóre: 5 | blog: mavater | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět návrat na scénu
    Za selhání bych to nepovažoval. Rozumný člověk má svůj antispam v hlavě a nenechá se naštvat "nižší formou života". Myslím, že zrovna pod idnesem se rozumná diskuse fakt očekávat nedá ;-)
    frEon avatar 15.8.2008 17:46 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět návrat na scénu
    no me se libi, jak je to s mazanim diskuznich prispevku resene tady na abc. Lidem to umozni si ten "nevhodny prispevek" precist a zaroven to da autorovi najevo ze se vyjadruje jako kreten.
    Talking about music is like dancing to architecture.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.