abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Bezpečnostní upozornění

    Byl odhalen supply chain attack na Notepad++: útočníci kompromitovali hosting Notepad++ a vybrané dotazy na aktualizace přesměrovávali na servery pod jejich kontrolou. Doporučuje se stáhnout instalátor a přeinstalovat.

    a1bert | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Zajímavý projekt

    Francouzská veřejná správa má v rámci vládní iniciativy LaSuite Numérique ('Digitální sada') v plánu od roku 2027 přestat používat Microsoft Teams a Zoom a přejít na videokonferenční platformu Visio, hostovanou na vlastním hardwaru. Konkrétně se jedná o instance iniciativou vyvíjeného open-source nástroje LaSuite Meet, jehož centrální komponentou je LiveKit. Visio nebude dostupné pro veřejnost, nicméně LaSuite Meet je k dispozici pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    včera 12:11 | IT novinky

    Eben Upton oznámil další zdražení počítačů Raspberry Pi: 2GB verze o 10 dolarů, 4GB verze o 15 dolarů, 8GB verze o 30 dolarů a 16GB verze o 60 dolarů. Kvůli růstu cen pamětí. Po dvou měsících od předchozího zdražení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Zajímavý software

    Shellbeats je terminálový hudební přehrávač pro Linux a macOS, který umožňuje vyhledávat a streamovat hudbu z YouTube, stahovat odtud skladby a spravovat lokální playlisty. Pro stahování dat z YouTube využívá yt-dlp, pro práci s audiostreamy mpv. Je napsán v jazyce C a distribuován pod licencí GPL-3.0, rezpozitář projektu je na GitHubu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    včera 03:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 26.1.30 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. S podporou hardwarového dekódování videa. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:00 | Nová verze

    LibrePCB, tj. svobodný multiplatformní softwarový nástroj pro návrh desek plošných spojů (PCB), byl po deseti měsících od vydání verze 1.3 vydán ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v aktualizované dokumentaci. Zdrojové kódy LibrePCB jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.2. 21:11 | Komunita

    Guido van Rossum, tvůrce programovacího jazyka Python, oslavil 70. narozeniny. Narodil se 31. ledna 1956 v nizozemském Haarlemu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    1.2. 12:22 | Zajímavý software

    OpenClaw je open-source AI asistent pro vykonávaní různých úkolů, ovládaný uživatelem prostřednictvím běžných chatovacích aplikací jako jsou například WhatsApp, Telegram nebo Discord. Asistent podporuje jak různé cloudové modely, tak i lokální, nicméně doporučován je pouze proprietární model Claude Opus 4.5 od firmy Anthropic v placené variantě. GitHubová stránka projektu OpenClaw.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    1.2. 03:00 | Komunita

    Projekt VideoLAN a multimediální přehrávač VLC (Wikipedie) dnes slaví 25 let. Vlastní, tenkrát ještě studentský projekt, začal již v roce 1996 na vysoké škole École Centrale Paris. V první únorový den roku 2001 ale škola oficiálně povolila přelicencování zdrojových kódů na GPL a tím pádem umožnila používání VLC mimo akademickou půdu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    31.1. 18:11 | Humor

    Moltbook je sociální síť podobná Redditu, ovšem pouze pro agenty umělé inteligence - lidé se mohou účastnit pouze jako pozorovatelé. Agenti tam například rozebírají podivné chování lidí, hledají chyby své vlastní sociální sítě, případně spolu filozofují o existenciálních otázkách 🤖.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (24%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (11%)
     (30%)
    Celkem 732 hlasů
     Komentářů: 24, poslední včera 21:31
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Vojtěch Trefný avatar 12.2.2009 11:50 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Acer proti Linuxu?
    Co takhle Twitter?
    Max avatar 12.2.2009 12:10 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Acer proti Linuxu?
    Mluvilo se tu o tom několikrát. Stačí si vyhledat linpus a uvidíš sám ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Darth Phantom avatar 12.2.2009 12:22 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Acer proti Linuxu?
    Vyřiď rodičům, ať ti vytrhnou konečně ten drát na internet ze zdi, aby sis už neměl s čím hrát.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    12.2.2009 12:28 asdasd | skóre: 4 | blog: O_Vsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Acer proti Linuxu?
    ty máš insternet ve zdi :D ... ok tak já to beru měj ho kde chceš ...
    Max avatar 12.2.2009 12:49 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Acer proti Linuxu?
    Nic proti, ale děláš si prdel, nebo jak? Takto reagují děti ze základní školy, které neumí, nebo nechtějí akceptovat různé přibarvení vět, nebo je jejich inteligence ještě na tak nízké úrovni, že za každou cenu potřebují vrátit úder, dokonce i za cenu pleskání samých ptákovin a braní za každé mini slůvko :-/
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    AsciiWolf avatar 12.2.2009 17:34 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Acer proti Linuxu?

    U nás je to ještě horší... A to studuji na střední škole...

    Nejhorší je, že takoví jedinci berou tenhle styl mluvy za výhodu nebo dokonce za plus (občas to i prohodí dobře mířeným vulgárním výrazem) a myslí si, jací jsou "borci", když takto mluví... :-/

    Max avatar 12.2.2009 12:46 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Acer proti Linuxu?
    Doufám, že jsi se jen překlikl ... :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    12.2.2009 13:06 asdasd | skóre: 4 | blog: O_Vsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Acer proti Linuxu?
    já se všem tož omlouvám :D přístě to bude lepší ;-)
    Dalibor Smolík avatar 12.2.2009 12:26 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Acer proti Linuxu?

    Tuhle zkušenost bych dal na jiný server, než sem. Třeba idnes nebo živě, kde se vyskytuje více exemplářů používajících Windows a pošilhávajících po Linuxu, než tady.

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    kotyz avatar 12.2.2009 13:16 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Acer proti Linuxu?
    Jo, to se tak nejak vseobecne vi, ze kdyz uz se nejakej komp prodava z predinstalovanym linuxem tak to vetsinou za moc nestoji. No mozna Ubuntu na strojich od Dellu je svetla vyjimka. Asi vsichni tise predpokladaj ze si tam vetsina lidi stejne da upirateny wokna a tech par ostatnich si tam nainstaluje svoje oblibeny distro, takze se nenamahaji instalovat a konfigurovat tam neco pouzitelnyho. To je muj nazor.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    12.2.2009 17:26 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Acer proti Linuxu?

    Jo, to se tak nejak vseobecne vi, ze kdyz uz se nejakej komp prodava z predinstalovanym linuxem tak to vetsinou za moc nestoji. No mozna Ubuntu na strojich od Dellu je svetla vyjimka.

    Jou i některí další, dokonce místní, kteří to dělají docela dobře, více na www.pclinux.cz.

     

    kotyz avatar 12.2.2009 17:51 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Acer proti Linuxu?
    Dekuju za informaci.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    12.2.2009 13:18 Samae1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Acer proti Linuxu?

      Vážení Silente, jestlipak víš, co znamená slovo, které sis vybral jako svojí přezdívku ? Tuším že ne a proto ti to říkám, toto slovo má starý púvod, přesně jsem to nehledal, ale vyskytuje se už v Latině(soudě podle tvých vědomostí možná znáš jako Římštinu). Možná již tušíš, že ti tuto přezdívku přátelé dali abys MLČEL nebo alespoň vážil slova co říkáš. Jako neregistrovaný čtenář si blogy neblokuji, nejsem pro jakoukoliv blokaci čí zákazy a proto jsem rád že sem píšeš. Věřím, že i jiní čtenáři uvítali nový blog s takovou radostí jako já. Je vidět že máš talent a kuráž jít přes překážky, jednou bys ses tím mohl i živit, takže vytrvej. Jenom bych měl pár konstruktivních poznámek. Pár čtenářů tvůj zdejší blok irituje, možná by bylo lepší zkusit to jinde. Například zdejší komunitě velmi blízké ZIVE.CZ, blogy tam jsou čteny daleko vstřícnější a svobodomyslnější komunitou. Na ABCLinuxu jsou i některé zajímavé blogy, které se nevěnují problematice Unixu a IT, ale to jsou jen vyjímky a ani polovina z nich nemá takový potenciál jako ten tvůj. Proto ti dobře radím zkus to jinde, tady se daří jen netalentovaným závistivcům a když se zde vyskytne někdo z blogerské špičky(mozektevidi.net), uvidíš, že ho zdejší komunita kdysi s moc velkou radostí nepřijala(dohledej si jeho blog). Také velký blogger a největší česká celebrita Internetu Radek Hulán se sem neodvažuje chodit, protože ví, jaké smečky se zde scházejí. Pokud bys chtěl nainstalovat blogovací systém na soukromý web najde se zde plno ochotných lidí, kteří ti pomůžou, ale jak už jsem napsal ZIVE.CZ bude pro začátek dobrá volba a na rozjetí blogerské kariéry více než ideální. S úctou velkému bloggerovi budoucnosti  


     

    Samael 2009

    12.2.2009 13:26 asdasd | skóre: 4 | blog: O_Vsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Acer proti Linuxu?
    ten nick nevznikl abych mlčel.... A děkuji ti za rady mě to fakt stačí tady....to píšeš dojímavě pro debila tohle můžeš tak psát pětiletýmu děcku .........aby si ho tyma blbýma kecala přesvědčil
    Jan Drábek avatar 12.2.2009 13:34 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Acer proti Linuxu?

    Omyl, tady se takhle nebavíme s 5letýma děckama, tohle je nejběžnější tón, jakým jsou tady publikovány zápisky a komentáře. Měl by ses přizpůsobit.

    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    Dalibor Smolík avatar 12.2.2009 14:23 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Acer proti Linuxu?

    Já jsem Silentovi také doporučil Živě, ale, ale blog jsem hodnotil jako "dobré". Tady bych nebyl přísný v soudu, protože v podstatě Silent má pravdu. Jestliže někdo jako uvidí Linux jako první na takovém notebooku, jistě si Linuxu již v budoucnosti ani nevšimne. Já bych určitě takhle reagoval. Tady na abíčku jsou lidé zkušenější v oblasti Linuxu, to je pravda. Ale i tak to slouží k zamyšlení. Ten blog ostatně nebyl moc dlouhý ke čtení, nezdržoval. ;-)

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    12.2.2009 16:57 Samae1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Acer proti Linuxu?

     Jo, tenhle zápisek je vyjímka. Nejvíc mě překvapil úplně ten první. 

    Ale stejně vyjádřim muj konkrétní názor :

    Acer proti Linuxu? - připadá mi to jako bulvární titulek snažící se zaujmout

    Možná jste to už nekě četli nebo to tu někde je - je takovej problém využít vyhledávání a zjistit, jestli o tom zde není něco víc -> nic dalšího nepsat nebo uvést pár odkazů na podrobnosti ?

    ale já jsem si nevšiml jestli to ju je tak vám to píšu já - chvíli trvalo než jsem to přelouskal, tyto slova bych vynechal, nepřináší nic nového, ani nic neuvádějí

    Kámoš si koupil na Vánoce Notebook značky Acer a měl na něm překvapivě nainstalovaný Linpus - tahle věta docela jde, jen se mi nelíbí slovo  překvapivě  , když si ho vybíral musel to tušit.

    Ale záhada byla že při startu ntb se mu odjevila jen konzole a nic jinýho - taky relativně ujde, ale na to že je hlavní informace textu nezaujme

    Nedávalo mi to proč firma Acer neposkytne uživateli hned plně funkční os - nechápu co nedávalo ? to s neposkytnutím plně funkčního systému bych nahradil poskytováním systému s možností práce v pouze v textovém režimu, co když OS plně využíval HW počítače, tudíž i možnost doinstalovat po připojení k Internetu grafické prostředí

    ale někde na insternetě jsem se dočetl že firma Acer má smlouvu s Microsoftem,že bude poskytlovat na počíače značky Acer operační systém Windows- hodil by se odkaz, smlouvu o poskytování M$ Windows má téměř každý větší výrobce počítačů

    Takže si dávejte pozor na Acer ,ať vás neodradí od Linuxu ... - Ano, jenže je na Linuxovém portálu a myslím že lidé co čtou blogy už problematiku Linux není jen TakovýtendivnýDos znají . Přesto se zde může(přes vyhledávače) ocitnout začátečník co si s Acerem a Linpusem neví rady, tomu tento článek moc nepomůže, ale snad se dostane do poradny - toto vidím jako jedin plus tohoto blogu, určité osobě to může pomoci na úkor, že to někoho naštve.

     

    PS: já ho opravdu vidim na to živě :)

     

     

    12.2.2009 18:21 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Acer proti Linuxu?
    na úkor, že to někoho naštve.
    :-D Taky už jsem si to uvědomil
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    12.2.2009 17:22 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Acer proti Linuxu?

    Jestliže někdo jako uvidí Linux jako první na takovém notebooku, jistě si Linuxu již v budoucnosti ani nevšimne.

    Přesně tak, tohle chování je hnus - a dělají to tak už dlouho. Je třeba o tom vědět, protože teprve pak se to té firmě nevyplatí a začno o tom přemýšlet.

    kotyz avatar 12.2.2009 18:59 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Acer proti Linuxu?
    To bude asi podobny jako u pocitacu s predinstalovanym FreeDOSem, prodejce to tam prdne jen aby tam neco bylo a nic to nestalo. A ze to k pouzivani nestaci, to uz je problem toho co si to koupi.

    To me privadi na otazku, jestli jsou pocitace "bez OS" skutecne bez OS, jestli tam vzdycky treba minimalne ten FreeDOS neni pritomen.

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    12.2.2009 22:08 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Acer proti Linuxu?

    Co to znamená plně funkční OS?

    12.2.2009 23:12 graf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Acer proti Linuxu?

    OS umoznujici vyuzivat plnohodnotne vsech HW komponent systemu - predevsim grafiku ,zvuk, sit....

     

    Dalibor Smolík avatar 13.2.2009 00:47 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Acer proti Linuxu?

    Přesně tak -  nemuset po instalaci systému složitě konfigurovat třeba wifi kartu nebo integrovanou webovou kameru.

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    13.2.2009 04:44 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Acer proti Linuxu?

    Tady se nabízí další otázka: Co to znamená složitě? Mně třeba připadá neskonale složité, když musím kvůli konfiguraci WiFi karty někam klikat. Složitost tkví v tom, že 99% klikacích nástrojů, které jsem poznal, nefunguje. Zatímco iwconfig, wpa_supplicant a ip mi nastaví (například) síť s EAP-TLS okamžitě a bez problémů, rád bych viděl, jak rychle to zvládne nějaké klikátko. Většinou se nezmůže ani na nejobyčejnější WPA2-PSK.

    Dalibor Smolík avatar 15.2.2009 00:05 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Acer proti Linuxu?

    No, já na svůj Acer (Atheros) jsem musel zkompilovat svou vlastní verzi jádra, nainstalovat madwifi a pak upravit skripty, umožňující fungování karty. Tohle nepovažuji za jednoduché rozchození karty.

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    15.2.2009 01:44 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Acer proti Linuxu?

    Já také ne. MadWiFi je suverénně nejhorší WiFi driver pro Linux, jaký kdy spatřil světlo světa. Přestože chipset Atheros je údajně velmi kvalitní hardware, ten driver z něj dělá nepoužitelný shit. Sám jsem ho zažil na serveru a kernel panic každý týden opravdu není to, co by člověk od serveru čekal... V režimu klienta se to tváří použitelně, ale jakmile chci režim AP, je to děs a hrůza.

    Pokud mluvím o jednoduchosti či složitosti zprovoznění, tohle lze hodnotit pouze u použitelného hardware. Tedy u takového, který je kvalitní a zároveň pro něj existuje použitelný driver. Atheros splňuje (údajně) tu první podmínku. Druhá podmínka není splněna ani náhodou. Se špatným driverem dostanu ve Windows BSOD a na Linuxu kernel panic, ať se budu snažit sebevíc.

    Já používám výhradně svou verzi jádra, takže nějakou kompilaci považuji za samozřejmost. Nicméně MadWiFi nesnáším až tak, že bych ho opravdu nikomu nedoporučoval, ať už je začátečník nebo pokročilý. Ještě by mohl získat špatné mínění o Linuxu jako takovém. :-(

    Jednoduše řečeno, nemá smysl hodnotit jednoduchost použití u hardware, který nikdy nefunguje korektně.

    Příklad toho, co považuji za jednoduché rozchození karty, může být třeba WiFi chipset Intel. Troufám si tvrdit, že každý distribuční kernel má drivery pro všechy tři (čtyři?) dnes dostupné rodiny těchto chipsetů. Kompatibilita s iwconfig je naprosto v pořádku a nepotřebuji žádné další speciální utility. Totéž platí pro spolupráci s wpa_supplicant. Například v ArchLinuxu pak stačí napsat dva soubory do adresáře /etc/network.d a tím je konfigurace hotová, od fyzického spuštění zařízení přes vrstvy kolem WPA až po nastavení IP. Jistě, obsah těch souborů není úplně triviální, ale je na to jednoduchá šablona, několik návodů a jakmile tomu člověk porozumí, zjistí, že to slouží mnohem lépe než klikátko, které třikrát spadne. (Nehledě na situaci, kdy se chce někdo připojit k mojí síti. Má-li ArchLinux, celá věc spočívá ve zkopírování těch dvou souborů. Žádné složité klikání a experimentování.

    13.2.2009 05:02 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Acer proti Linuxu?

    Moje pointa byla v tom, že rozlišovat systémy na plně funkční a ty ostatní jen podle toho, který z nich má zrovna spuštěné grafické prostředí, je poněkud hloupé, mírně řečeno.

    UNIX a jeho implementace Linux je operační systém navržený pro provoz v síti. Žádný jiný systém na světě neumí využívat síť „plnohodnotněji“. (S tím ovšem grafické prostředí nemá žádnou souvislost...)

    Jakmile někdo začíná výčet vlastností operačního systému od zvuku nebo grafiky, trochu mě to zvedá ze židle. Plnohodnotný systém je pro mě ten, který je bezpečný (ve smyslu ochrany mých dat a mého soukromí), spolehlivý (což znamená, že jeho uptime je omezen pouze životností hardware) a efektivní (ve smyslu maximálního využití všech možností hardware).

    Grafické prostředí a zvuk jsou na dnešním desktopu sice nutnou, ale zdaleka ne postačující podmínkou.

    13.2.2009 11:49 Samae1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Acer proti Linuxu?

     Možná že textový Linpus lze považovat za plnohodnotný systém, ale nic to nemění na tom, že je k běžnému spotřebiteli poněkud zvláštní a může poškozovat jméno Linuxu (Grafických distribucí).

    Pak se nesmíme divit, až některý výrobce bude chtít nabízet normální běžnou distribuci a napíše "Grafický operační systém Linux s KDE i GNOME, podporou multimédií, podporou 3D grafických efektů Compiz, blá blá blá , práce v textovém režimu není nutná !", proč ? Aby měl větší šanci jí prodat, když už se o Linuxu vytvořil další mýtus. 

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.