abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 13:55 | Nová verze

Byla vydána verze 3.32 poštovního klienta Geary (Wikipedie). Změněno bylo číslování verzí. Předchozí verze byla 0.13. Nově bude číslování verzí stejné jako u GNOME.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 01:33 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 4 průběžně aktualizované (rolling release) linuxové distribuce Solus (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Solus 4 je ke stažení v edicích Budgie, GNOME a MATE. Solus používá správce balíčku eopkg. Dotazy a odpovědi v novém diskusním fóru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 22:11 | Zajímavý software

Brian Linkletter se na svém blogu věnuje open source síťovým simulátorům. V nejnovějším příspěvku představuje open source síťový emulátor vrnetlab (VR Network Lab). Ten k běhu jednotlivých routerů používá Docker.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 02:22 | Humor

Společnost SUSE natočila a na YouTube zveřejnila nový videoklip: Walk Like A Chameleon - SUSE Music Parody.

Ladislav Hagara | Komentářů: 17
včera 00:11 | Nová verze

Byla vydána verze 0.71 populárního telnet a ssh klienta PuTTY. Podrobnosti v přehledu změn. Řešeno je také několik bezpečnostních chyb. Nalezení většiny z nich bylo sponzorováno Evropskou komisí.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
15.3. 22:44 | Nová verze

V rámci projektu OpenRA je vyvíjen svobodný engine pro starší strategické hry Command & Conquer (nyní jsou freeware) a Dune 2000. Vydání 20190314 pokrývá změny za posledního půl roku: vylepšené chování jednotek, přepis kódu pro AI a celkem 9 nových misí pro jednoho hráče.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 2
15.3. 21:33 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 1.14.0 byla vydána nová verze 1.16.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se na svých blozích věnují Ľubomír Rintel a Thomas Haller. Zdůrazněna je podpora WireGuardu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
15.3. 14:55 | Nová verze

Po deseti měsících vývoje od vydání verze 3.1 byla vydána nová stabilní verze 3.2 proprietárního multiplatformního editoru textových souborů a zdrojových kódů Sublime Text (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu. Sublime Text je ke stažení a k vyzkoušení zdarma. Pro další používání je nutná licence v ceně 80 dolarů. Vývojáři editoru Sublime Text nedávno představili svého git klienta Sublime Merge. Ten je také ke stažení a k vyzkoušení zdarma. Licence stojí 99 dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.3. 19:33 | Zajímavý software

Příspěvek na blogu Giant Pockets představuje emulátor Box86 umožňující spouštět aplikace pro x86 na architektuře ARM. Diskuse na stránkách open source kapesního počítače a herní konzole Pyra.

Ladislav Hagara | Komentářů: 14
14.3. 18:33 | Nová verze

Po více než roce vývoje od vydání verze 3.0 byla vydána verze 3.1 multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení nebo na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Kolik balíčků (v tisících) máte nainstalovaných na svém systému?
 (4%)
 (13%)
 (34%)
 (30%)
 (20%)
 (4%)
 (2%)
 (2%)
 (3%)
Celkem 199 hlasů
 Komentářů: 16, poslední 14.3. 20:04
Rozcestník

Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone

16.6.2012 13:49 | Přečteno: 937×

Minulé léto mi přišla boží platforma WebOS, se kterou právě onoho času vydalo HP svůj tablet TouchPad. Napsal jsem jim, že se mi to líbí a že bych pro to sbastlil nějakou odpornou aplikaci na výuku Španělštiny (protože jsem se musel naučit Španělsky, nejlepší cesta mi přišla začít tedy vyvíjet měsíce nějaký kód v JS:)).

 

V HPčku jim to přišlo jako boží nápad tak mi poslali TouchPad, cool.

Nezůstalo to jen u jedné aplikace a s kámošem jsme toho v poměrně krátkém čase naprogramovali víc, koho by zajímal hřbitůvek našich aplikací nechť nakoukne na http://www.liquid-lizard.com/

 

Bohužel každá platforma co se mi líbí, umře (začalo to Maemem...). Dobrá zpráva je, že WP7 se mi na některých screenech taky docela líbí...

Před dvěma měsíci jsem se probudil a napadlo mě, že bych mohl zkusit něco sbastlit pro iOS, tak jsem si koupil ojetý Mac & iPhone a naportoval jsem výuku těch španělských slovíček na iPhone. Šlo to poměrně snadno, jelikož HP uvolnilo JavaScriptový framework z WebOS jako open-source (http://enyojs.com/).

K "obalení" celé aplikace používám PhoneGap, díky čemuž by to mělo jít pak portovat snadno na ostatní platformy (teorie). V praxi je to trochu horší. Navíc kolíci z PhoneGapu dostali výborný nápad celý projekt přejmenovat na nezapamatovatelné "Cordova" - takže v jakémkoli starším pluginu přepisujete názvy hlavičkových souborů, dokumentace se musí přiohýbat a tak. Navíc jsou s tím přejmenováním poměrně laxní tak se to furt tak nějak táhne... ale nevím o alternativě.

Pokud někdo chce platit za software na uzavřené platformě od samotného Satana, moje aplikace (grafiku jsem díky bohu nedělal já) je za nekřesťanský peníze ke stažení v iTunes. Pokud vás nebude moc tak pošlu promo kód na stažení zdarma (můžu rozdat asi 3).

Když už jsem byl v tom, tak jsem dal dokupy otcovy fotky v "retina" rozlišení a udělal jednoduché portofilio (postavené na luxusním open-source http://www.photoswipe.com/). Mělo by to na tom displeji vypadat docela hezky, budu rád když vyzkoušíte.

Normálně by se pro iOS mělo bušit v Objective-C, ale ošklivnější jazyk jsem neviděl a navíc díky tomu v jaké pozicie je teď Android, věřím, že multiplatformní vývoj v HTML5/JS bude jen sílit.

Každopádně v diskuzi uvítám info o vašich "mobilních" projektech. Pokud kutíte do iOS, ale zachovali jste si kritické myšlení (tj nestojíte někde ve frontě před prodejnou, abyste si koupili nějakou bílou předraženou krabici) budu rád za každou výměnou informací, nějaký networking v Brně nebo tak.

Rád bych se vyhnul diskuzím ultraortodoxních a zatrpklých geeků kteří autisticky trvají na starých telefonech:)

A omlouvám se za čárky a zmatenost toho příspěvku, nějak jsem začal zapomínat češtinu...

       

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

16.6.2012 16:37 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
zajimavy. Jde vubec v soucasny dobe jednoduse programovat pro mobilni platformu, aby to bezelo jak na ios, androidu tak WP?
Vykook avatar 16.6.2012 17:08 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
Nevím jak WP, ale pro iOS a Android to jde. Například http://www.appcelerator.com/ nebo Mono případně Haxe. iOS aplikace jdou dělat i ve Flashi, ale nevím jestli umí generovat i ty pro Android(a sem línej to googlit).
Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
Blbec z Horní Dolní avatar 16.6.2012 21:39 Blbec z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
Pokud má být výsledek kvalitní, tak ne.
#beto2020
Vykook avatar 17.6.2012 14:12 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
U her to je myslim v pohode, ale pokud se jedna o aplikaci ktera pouziva klasicka menicka, roletky atd... tak mas 100% pravdu, protoze bude nekonzistentni se systemem a zbytkem aplikaci...
Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
17.6.2012 16:17 Petr Šigut | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone

Ono i přístup Applu je aplikace různě skinovat...

Vykook avatar 17.6.2012 18:20 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
To jo, ale jednotlivy elementarni prvky, vypadaj stejne. teda alespon ted si nejsem nejake vyjimky vedom.
Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
17.6.2012 18:24 Petr Šigut | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone

Jako jasně, pokud chceš nativní nativní UI tak Objective-C (nebo Titanium?)

Ale 98 % lidem je to jedno, když ta aplikace vypadá pěkně tak nějaké texturované tlačítka jsou jim jedno...

Třeba ten "iCal" co mám na OS X podle mě vypadá otřesně...

Blbec z Horní Dolní avatar 17.6.2012 23:55 Blbec z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
Jo, pravda, hry jsou vyjimka.

Jinak to nema moc smysl. Pri pouziti nejake mezivrstvy se uzavre spousta moznosti. Ta mezivrstva nema sanci zpristupnit cele API. Pokud ta aplikace neni uplne trivialni, tak se rychle objevi neco, k cemu bude potreba primy pristup k API.

Kdyz se vyskytne nejaky problem (bug, neco je pomaly), tak je casto na urovni konkretni platformy, kam uz nevidim.

A kvuli uzivatelskemu rozhrani bude stejne potreba dost veci psat pro kazdy system zvlast...
#beto2020
17.6.2012 07:30 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
Co GWT? Ale sam nevim, spis se ptam, zajima me to..
Agent avatar 16.6.2012 21:06 Agent | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
"...věřím, že multiplatformní vývoj v HTML5/JS bude jen sílit."

Zlatá Java.
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
Bedňa avatar 17.6.2012 13:12 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
S tým zlatom opatrne.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Saljack avatar 17.6.2012 18:20 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
HTML 5 a JS není vůbec žádná výhra.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
Bedňa avatar 17.6.2012 18:27 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
Minimálne to spoľahliho nahovno ide už roky, zatiaľ čo sa mi v Jave s každou aktualízáciou niečo rozmrdá.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
18.6.2012 23:56 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
Pěkný zápisek, Petře :-)

Co se týče té multiplatformnosti, není to vůbec o vzhledu widgetů nebo šíři API. Oboje se dá snadno vyřešit. Je to o rychlosti. Kdo někdy viděl aplikaci v jQuery Mobile na iOSu, tak mi musí dát za pravdu, že pokud člověk neudělá minimálně nativní horní lištu, tak je to na hranici použitelnosti. A psát si vlastní framework, který bude chodit stejně dobře na iOSu, Androidu a třeba i těch Woknech, to musíte mít hodně bohatou firmu nebo zákazníka :-) Navíc, zkuste si v Česku sehnat kvalitního PhoneGap vývojáře...

Tedy -- multiplatformnní aplikace jsou určitě budoucnost ale musíte počítat s tím, že část kódu ovládání bude muset ještě tak 2-3 roky (než vymřou pomalá zařízení) zůstat nativní nebo budete mít naštvané uživatele.
Píšu pro Pivní recenze a protože mě to IT už fakt nebaví, tak jsme si s klukama postavili pivovar Lucky Bastard
19.6.2012 21:17 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone

Qt5 razí takový mix C++, javascriptu a CSS. Viděl jsem to naživo a netbook nestíhal. Otázka je, jestli všichni udělají stejnou chybu jako Mozilla s XUL. V Qt5 je javascript jen trochu chytřejší obálka nad nativními widgety, takže tam se dají kritické části přepsat.

Taky je otázka, co interpretuje javascript. Jestli to je přibalená knihovna, tak z politických důvodů na iOS pojede bez JIT, což může i o řád srazit výkon.

20.6.2012 12:40 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
Interpretuje to WebView a ano, bez JIT (jako vše mimo Safari). Tím pádem podstatně pomaleji než v Safari.

Průser výkonu není však na iOSu ani tak v Javascriptu jako ve vykreslování HTML/CSS. To je fakt tragédie, tam se na překreslení čehokoli čeká opravdu dlouho.
Píšu pro Pivní recenze a protože mě to IT už fakt nebaví, tak jsme si s klukama postavili pivovar Lucky Bastard

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.