abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 23:44 | Komunita

Několik posledních verzí GNOME Shellu obsahuje chybu způsobující memory leak (únik paměti). Viz například videozáznamy verzí 3.26 nebo 3.28. Nalezení chyby #64 a její opravě se věnuje Georges Basile Stavracas Neto v příspěvku na svém blogu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 10:33 | Komunita

V pondělí měl na YouTube online premiéru otevřený krátký 2D film Hero vytvořený v 3D softwaru Blender. Cílem stejnojmenného projektu Hero je vylepšit nástroj Grease Pencil (tužka) v Blenderu 2.8.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
20.4. 23:22 | Nová verze

Byla vydána verze 4.0 kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Přehled novinek v Changelogu (GitHub).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 17:22 | Komunita

Včera vydanou hru Rise of the Tomb Raider pro Linux lze do pondělí 23. dubna koupit na Steamu s 67% slevou. Místo 49,99 € za 16,49 €.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 16:11 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Satellite Reign (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
20.4. 15:44 | Zajímavý software

Společnost Apple koupila před třemi lety společnost FoundationDB vyvíjející stejnojmenný NoSQL databázový systém FoundationDB (Wikipedie). Včera byl tento systém uvolněn jako open source pod licencí Apache 2.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 15:00 | Nová verze

Po dva a půl roce od vydání verze 5.7 oznámila společnost Oracle vydání nové major verze 8.0 (8.0.11) databázového systému MySQL (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Zdrojové kódy komunitní verze MySQL jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
19.4. 14:44 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených technologií a otevřeného přístupu na 151. brněnský sraz, který proběhne v pátek 20. 4. od 18:00 hodin v restauraci Benjamin na Drobného 46.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.4. 13:33 | Nová verze

Byla vydána verze 18.04.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.4. 13:11 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání nové stabilní verze 1.26 a beta verze 1.27 open source textového editoru Atom (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Používáte na serverech port knocking?
 (3%)
 (8%)
 (46%)
 (27%)
 (17%)
Celkem 345 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone

    16.6.2012 13:49 | Přečteno: 907×

    Minulé léto mi přišla boží platforma WebOS, se kterou právě onoho času vydalo HP svůj tablet TouchPad. Napsal jsem jim, že se mi to líbí a že bych pro to sbastlil nějakou odpornou aplikaci na výuku Španělštiny (protože jsem se musel naučit Španělsky, nejlepší cesta mi přišla začít tedy vyvíjet měsíce nějaký kód v JS:)).

     

    V HPčku jim to přišlo jako boží nápad tak mi poslali TouchPad, cool.

    Nezůstalo to jen u jedné aplikace a s kámošem jsme toho v poměrně krátkém čase naprogramovali víc, koho by zajímal hřbitůvek našich aplikací nechť nakoukne na http://www.liquid-lizard.com/

     

    Bohužel každá platforma co se mi líbí, umře (začalo to Maemem...). Dobrá zpráva je, že WP7 se mi na některých screenech taky docela líbí...

    Před dvěma měsíci jsem se probudil a napadlo mě, že bych mohl zkusit něco sbastlit pro iOS, tak jsem si koupil ojetý Mac & iPhone a naportoval jsem výuku těch španělských slovíček na iPhone. Šlo to poměrně snadno, jelikož HP uvolnilo JavaScriptový framework z WebOS jako open-source (http://enyojs.com/).

    K "obalení" celé aplikace používám PhoneGap, díky čemuž by to mělo jít pak portovat snadno na ostatní platformy (teorie). V praxi je to trochu horší. Navíc kolíci z PhoneGapu dostali výborný nápad celý projekt přejmenovat na nezapamatovatelné "Cordova" - takže v jakémkoli starším pluginu přepisujete názvy hlavičkových souborů, dokumentace se musí přiohýbat a tak. Navíc jsou s tím přejmenováním poměrně laxní tak se to furt tak nějak táhne... ale nevím o alternativě.

    Pokud někdo chce platit za software na uzavřené platformě od samotného Satana, moje aplikace (grafiku jsem díky bohu nedělal já) je za nekřesťanský peníze ke stažení v iTunes. Pokud vás nebude moc tak pošlu promo kód na stažení zdarma (můžu rozdat asi 3).

    Když už jsem byl v tom, tak jsem dal dokupy otcovy fotky v "retina" rozlišení a udělal jednoduché portofilio (postavené na luxusním open-source http://www.photoswipe.com/). Mělo by to na tom displeji vypadat docela hezky, budu rád když vyzkoušíte.

    Normálně by se pro iOS mělo bušit v Objective-C, ale ošklivnější jazyk jsem neviděl a navíc díky tomu v jaké pozicie je teď Android, věřím, že multiplatformní vývoj v HTML5/JS bude jen sílit.

    Každopádně v diskuzi uvítám info o vašich "mobilních" projektech. Pokud kutíte do iOS, ale zachovali jste si kritické myšlení (tj nestojíte někde ve frontě před prodejnou, abyste si koupili nějakou bílou předraženou krabici) budu rád za každou výměnou informací, nějaký networking v Brně nebo tak.

    Rád bych se vyhnul diskuzím ultraortodoxních a zatrpklých geeků kteří autisticky trvají na starých telefonech:)

    A omlouvám se za čárky a zmatenost toho příspěvku, nějak jsem začal zapomínat češtinu...

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    16.6.2012 16:37 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
    zajimavy. Jde vubec v soucasny dobe jednoduse programovat pro mobilni platformu, aby to bezelo jak na ios, androidu tak WP?
    Vykook avatar 16.6.2012 17:08 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
    Nevím jak WP, ale pro iOS a Android to jde. Například http://www.appcelerator.com/ nebo Mono případně Haxe. iOS aplikace jdou dělat i ve Flashi, ale nevím jestli umí generovat i ty pro Android(a sem línej to googlit).
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Blbec z Horní Dolní avatar 16.6.2012 21:39 Blbec z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
    Pokud má být výsledek kvalitní, tak ne.
    Vykook avatar 17.6.2012 14:12 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
    U her to je myslim v pohode, ale pokud se jedna o aplikaci ktera pouziva klasicka menicka, roletky atd... tak mas 100% pravdu, protoze bude nekonzistentni se systemem a zbytkem aplikaci...
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    17.6.2012 16:17 Petr Šigut | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone

    Ono i přístup Applu je aplikace různě skinovat...

    Vykook avatar 17.6.2012 18:20 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
    To jo, ale jednotlivy elementarni prvky, vypadaj stejne. teda alespon ted si nejsem nejake vyjimky vedom.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    17.6.2012 18:24 Petr Šigut | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone

    Jako jasně, pokud chceš nativní nativní UI tak Objective-C (nebo Titanium?)

    Ale 98 % lidem je to jedno, když ta aplikace vypadá pěkně tak nějaké texturované tlačítka jsou jim jedno...

    Třeba ten "iCal" co mám na OS X podle mě vypadá otřesně...

    Blbec z Horní Dolní avatar 17.6.2012 23:55 Blbec z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
    Jo, pravda, hry jsou vyjimka.

    Jinak to nema moc smysl. Pri pouziti nejake mezivrstvy se uzavre spousta moznosti. Ta mezivrstva nema sanci zpristupnit cele API. Pokud ta aplikace neni uplne trivialni, tak se rychle objevi neco, k cemu bude potreba primy pristup k API.

    Kdyz se vyskytne nejaky problem (bug, neco je pomaly), tak je casto na urovni konkretni platformy, kam uz nevidim.

    A kvuli uzivatelskemu rozhrani bude stejne potreba dost veci psat pro kazdy system zvlast...
    17.6.2012 07:30 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
    Co GWT? Ale sam nevim, spis se ptam, zajima me to..
    Agent avatar 16.6.2012 21:06 Agent | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
    "...věřím, že multiplatformní vývoj v HTML5/JS bude jen sílit."

    Zlatá Java.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Bedňa avatar 17.6.2012 13:12 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
    S tým zlatom opatrne.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Saljack avatar 17.6.2012 18:20 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
    HTML 5 a JS není vůbec žádná výhra.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Bedňa avatar 17.6.2012 18:27 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
    Minimálne to spoľahliho nahovno ide už roky, zatiaľ čo sa mi v Jave s každou aktualízáciou niečo rozmrdá.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    18.6.2012 23:56 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
    Pěkný zápisek, Petře :-)

    Co se týče té multiplatformnosti, není to vůbec o vzhledu widgetů nebo šíři API. Oboje se dá snadno vyřešit. Je to o rychlosti. Kdo někdy viděl aplikaci v jQuery Mobile na iOSu, tak mi musí dát za pravdu, že pokud člověk neudělá minimálně nativní horní lištu, tak je to na hranici použitelnosti. A psát si vlastní framework, který bude chodit stejně dobře na iOSu, Androidu a třeba i těch Woknech, to musíte mít hodně bohatou firmu nebo zákazníka :-) Navíc, zkuste si v Česku sehnat kvalitního PhoneGap vývojáře...

    Tedy -- multiplatformnní aplikace jsou určitě budoucnost ale musíte počítat s tím, že část kódu ovládání bude muset ještě tak 2-3 roky (než vymřou pomalá zařízení) zůstat nativní nebo budete mít naštvané uživatele.
    Píšu pro Pivní recenze a protože mě to IT už fakt nebaví, tak jsme si s klukama postavili pivovar Lucky Bastard
    19.6.2012 21:17 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone

    Qt5 razí takový mix C++, javascriptu a CSS. Viděl jsem to naživo a netbook nestíhal. Otázka je, jestli všichni udělají stejnou chybu jako Mozilla s XUL. V Qt5 je javascript jen trochu chytřejší obálka nad nativními widgety, takže tam se dají kritické části přepsat.

    Taky je otázka, co interpretuje javascript. Jestli to je přibalená knihovna, tak z politických důvodů na iOS pojede bez JIT, což může i o řád srazit výkon.

    20.6.2012 12:40 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
    Interpretuje to WebView a ano, bez JIT (jako vše mimo Safari). Tím pádem podstatně pomaleji než v Safari.

    Průser výkonu není však na iOSu ani tak v Javascriptu jako ve vykreslování HTML/CSS. To je fakt tragédie, tam se na překreslení čehokoli čeká opravdu dlouho.
    Píšu pro Pivní recenze a protože mě to IT už fakt nebaví, tak jsme si s klukama postavili pivovar Lucky Bastard

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.