abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 16:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.30 display serveru Mir (Wikipedie) a nová verze 2.31 nástrojů snapd pro práci s balíčky ve formátu snap (Wikipedie). Z novinek Miru vývojáři zdůrazňují vylepšenou podporu Waylandu nebo možnost sestavení a spouštění Miru ve Fedoře. Nová verze snapd umí Mir spouštět jako snap.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 14:00 | Komunita

Na Indiegogo běží kampaň na podporu Sway Hackathonu, tj. pracovního setkání klíčových vývojářů s i3 kompatibilního dlaždicového (tiling) správce oken pro Wayland Sway. Cílová částka 1 500 dolarů byla vybrána již za 9 hodin. Nový cíl 2 000 dolarů byl dosažen záhy. Vývojáři přemýšlejí nad dalšími cíli.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
dnes 11:11 | Nasazení Linuxu

Před dvěma týdny se skupina fail0verflow (Blog, Twitter, GitHub) pochlubila, že se jim podařilo dostat Linux na herní konzoli Nintendo Switch. O víkendu bylo Twitteru zveřejněno další video. Povedlo se jim na Nintendo Switch rozchodit KDE Plasmu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
dnes 05:55 | Komunita

Byla vydána vývojová verze 3.2 softwaru Wine (Wikipedie), tj. softwaru, který vytváří aplikační rozhraní umožňující chod aplikací pro Microsoft Windows také pod GNU/Linuxem. Z novinek lze zdůraznit například podporu HID gamepadů. Aktuální stabilní verze Wine je 3.0, viz verzování. Nejistá je budoucnost testovací větve Wine Staging s řadou experimentálních vlastností. Současní vývojáři na ni již nemají čas. Alexandre Julliard, vedoucí projektu Wine, otevřel v diskusním listu wine-devel diskusi o její budoucnosti.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 16:55 | Komunita

Do 22. března se lze přihlásit do dalšího kola programu Outreachy (Wikipedie), jehož cílem je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny. Za 3 měsíce práce, od 14. května do 14. srpna 2018, v participujících organizacích lze vydělat 5 500 USD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 25
17.2. 15:44 | Komunita

Nadace The Document Foundation (TDF) zastřešující vývoj svobodného kancelářského balíku LibreOffice dnes slaví 6 let od svého oficiálního vzniku. Nadace byla představena 28. září 2010. Formálně ale byla založena až 17. února 2012. Poslední lednový den byl vydán LibreOffice 6.0. Dle zveřejněných statistik byl za dva týdny stažen již cca milionkrát.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
17.2. 04:44 | Bezpečnostní upozornění

CSIRT.CZ upozorňuje, že byla vydána nová verze 1.2.3 svobodného routovacího démona Quagga (Wikipedie) přinášející několik bezpečnostních záplat. Při nejhorší variantě může dojít až k ovládnutí běžícího procesu, mezi dalšími možnostmi je únik informací z běžícího procesu nebo odepření služby DoS. Konkrétní zranitelnosti mají následující ID CVE-2018-5378, CVE-2018-5379, CVE-2018-5380 a CVE-2018-5381.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.2. 00:22 | Pozvánky

V sobota 7. dubna proběhne v Brně na FIT VUT nekomerční konference Security Session '18 věnovaná novinkám a aktuálním problémům v oblasti bezpečnosti mobilních a informačních technologií. Organizátoři vyhlásili CFP. Návrhy přednášek a workshopů lze zaslat do 4. března. Spuštěna byla registrace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
16.2. 23:55 | Nová verze

Byla vydána verze 1.10 programovacího jazyka Go (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Zdůraznit lze vylepšené cachování buildů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
15.2. 22:55 | Komunita

V sobotu 21. dubna proběhne v Bratislavě na Fakultě informatiky a informačních technologií STU konference Bratislava OpenCamp 2018. Organizátoři vyhlásili CFP. Návrhy přednášek a workshopů lze zaslat do 10. března. Spuštěna byla registrace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (62%)
 (2%)
 (3%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 369 hlasů
 Komentářů: 34, poslední 14.2. 18:44
    Rozcestník

    Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone

    16.6.2012 13:49 | Přečteno: 904×

    Minulé léto mi přišla boží platforma WebOS, se kterou právě onoho času vydalo HP svůj tablet TouchPad. Napsal jsem jim, že se mi to líbí a že bych pro to sbastlil nějakou odpornou aplikaci na výuku Španělštiny (protože jsem se musel naučit Španělsky, nejlepší cesta mi přišla začít tedy vyvíjet měsíce nějaký kód v JS:)).

     

    V HPčku jim to přišlo jako boží nápad tak mi poslali TouchPad, cool.

    Nezůstalo to jen u jedné aplikace a s kámošem jsme toho v poměrně krátkém čase naprogramovali víc, koho by zajímal hřbitůvek našich aplikací nechť nakoukne na http://www.liquid-lizard.com/

     

    Bohužel každá platforma co se mi líbí, umře (začalo to Maemem...). Dobrá zpráva je, že WP7 se mi na některých screenech taky docela líbí...

    Před dvěma měsíci jsem se probudil a napadlo mě, že bych mohl zkusit něco sbastlit pro iOS, tak jsem si koupil ojetý Mac & iPhone a naportoval jsem výuku těch španělských slovíček na iPhone. Šlo to poměrně snadno, jelikož HP uvolnilo JavaScriptový framework z WebOS jako open-source (http://enyojs.com/).

    K "obalení" celé aplikace používám PhoneGap, díky čemuž by to mělo jít pak portovat snadno na ostatní platformy (teorie). V praxi je to trochu horší. Navíc kolíci z PhoneGapu dostali výborný nápad celý projekt přejmenovat na nezapamatovatelné "Cordova" - takže v jakémkoli starším pluginu přepisujete názvy hlavičkových souborů, dokumentace se musí přiohýbat a tak. Navíc jsou s tím přejmenováním poměrně laxní tak se to furt tak nějak táhne... ale nevím o alternativě.

    Pokud někdo chce platit za software na uzavřené platformě od samotného Satana, moje aplikace (grafiku jsem díky bohu nedělal já) je za nekřesťanský peníze ke stažení v iTunes. Pokud vás nebude moc tak pošlu promo kód na stažení zdarma (můžu rozdat asi 3).

    Když už jsem byl v tom, tak jsem dal dokupy otcovy fotky v "retina" rozlišení a udělal jednoduché portofilio (postavené na luxusním open-source http://www.photoswipe.com/). Mělo by to na tom displeji vypadat docela hezky, budu rád když vyzkoušíte.

    Normálně by se pro iOS mělo bušit v Objective-C, ale ošklivnější jazyk jsem neviděl a navíc díky tomu v jaké pozicie je teď Android, věřím, že multiplatformní vývoj v HTML5/JS bude jen sílit.

    Každopádně v diskuzi uvítám info o vašich "mobilních" projektech. Pokud kutíte do iOS, ale zachovali jste si kritické myšlení (tj nestojíte někde ve frontě před prodejnou, abyste si koupili nějakou bílou předraženou krabici) budu rád za každou výměnou informací, nějaký networking v Brně nebo tak.

    Rád bych se vyhnul diskuzím ultraortodoxních a zatrpklých geeků kteří autisticky trvají na starých telefonech:)

    A omlouvám se za čárky a zmatenost toho příspěvku, nějak jsem začal zapomínat češtinu...

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    16.6.2012 16:37 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
    zajimavy. Jde vubec v soucasny dobe jednoduse programovat pro mobilni platformu, aby to bezelo jak na ios, androidu tak WP?
    Vykook avatar 16.6.2012 17:08 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
    Nevím jak WP, ale pro iOS a Android to jde. Například http://www.appcelerator.com/ nebo Mono případně Haxe. iOS aplikace jdou dělat i ve Flashi, ale nevím jestli umí generovat i ty pro Android(a sem línej to googlit).
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Blbec z Horní Dolní avatar 16.6.2012 21:39 Blbec z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
    Pokud má být výsledek kvalitní, tak ne.
    Vykook avatar 17.6.2012 14:12 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
    U her to je myslim v pohode, ale pokud se jedna o aplikaci ktera pouziva klasicka menicka, roletky atd... tak mas 100% pravdu, protoze bude nekonzistentni se systemem a zbytkem aplikaci...
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    17.6.2012 16:17 Petr Šigut | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone

    Ono i přístup Applu je aplikace různě skinovat...

    Vykook avatar 17.6.2012 18:20 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
    To jo, ale jednotlivy elementarni prvky, vypadaj stejne. teda alespon ted si nejsem nejake vyjimky vedom.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    17.6.2012 18:24 Petr Šigut | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone

    Jako jasně, pokud chceš nativní nativní UI tak Objective-C (nebo Titanium?)

    Ale 98 % lidem je to jedno, když ta aplikace vypadá pěkně tak nějaké texturované tlačítka jsou jim jedno...

    Třeba ten "iCal" co mám na OS X podle mě vypadá otřesně...

    Blbec z Horní Dolní avatar 17.6.2012 23:55 Blbec z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
    Jo, pravda, hry jsou vyjimka.

    Jinak to nema moc smysl. Pri pouziti nejake mezivrstvy se uzavre spousta moznosti. Ta mezivrstva nema sanci zpristupnit cele API. Pokud ta aplikace neni uplne trivialni, tak se rychle objevi neco, k cemu bude potreba primy pristup k API.

    Kdyz se vyskytne nejaky problem (bug, neco je pomaly), tak je casto na urovni konkretni platformy, kam uz nevidim.

    A kvuli uzivatelskemu rozhrani bude stejne potreba dost veci psat pro kazdy system zvlast...
    17.6.2012 07:30 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
    Co GWT? Ale sam nevim, spis se ptam, zajima me to..
    Agent avatar 16.6.2012 21:06 Agent | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
    "...věřím, že multiplatformní vývoj v HTML5/JS bude jen sílit."

    Zlatá Java.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Bedňa avatar 17.6.2012 13:12 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
    S tým zlatom opatrne.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Saljack avatar 17.6.2012 18:20 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
    HTML 5 a JS není vůbec žádná výhra.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Bedňa avatar 17.6.2012 18:27 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
    Minimálne to spoľahliho nahovno ide už roky, zatiaľ čo sa mi v Jave s každou aktualízáciou niečo rozmrdá.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    18.6.2012 23:56 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
    Pěkný zápisek, Petře :-)

    Co se týče té multiplatformnosti, není to vůbec o vzhledu widgetů nebo šíři API. Oboje se dá snadno vyřešit. Je to o rychlosti. Kdo někdy viděl aplikaci v jQuery Mobile na iOSu, tak mi musí dát za pravdu, že pokud člověk neudělá minimálně nativní horní lištu, tak je to na hranici použitelnosti. A psát si vlastní framework, který bude chodit stejně dobře na iOSu, Androidu a třeba i těch Woknech, to musíte mít hodně bohatou firmu nebo zákazníka :-) Navíc, zkuste si v Česku sehnat kvalitního PhoneGap vývojáře...

    Tedy -- multiplatformnní aplikace jsou určitě budoucnost ale musíte počítat s tím, že část kódu ovládání bude muset ještě tak 2-3 roky (než vymřou pomalá zařízení) zůstat nativní nebo budete mít naštvané uživatele.
    Píšu pro Pivní recenze a protože mě to IT už fakt nebaví, tak jsme si s klukama postavili pivovar Lucky Bastard
    19.6.2012 21:17 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone

    Qt5 razí takový mix C++, javascriptu a CSS. Viděl jsem to naživo a netbook nestíhal. Otázka je, jestli všichni udělají stejnou chybu jako Mozilla s XUL. V Qt5 je javascript jen trochu chytřejší obálka nad nativními widgety, takže tam se dají kritické části přepsat.

    Taky je otázka, co interpretuje javascript. Jestli to je přibalená knihovna, tak z politických důvodů na iOS pojede bez JIT, což může i o řád srazit výkon.

    20.6.2012 12:40 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mé bastlení pro iOS aneb z TouchPadu na iPhone
    Interpretuje to WebView a ano, bez JIT (jako vše mimo Safari). Tím pádem podstatně pomaleji než v Safari.

    Průser výkonu není však na iOSu ani tak v Javascriptu jako ve vykreslování HTML/CSS. To je fakt tragédie, tam se na překreslení čehokoli čeká opravdu dlouho.
    Píšu pro Pivní recenze a protože mě to IT už fakt nebaví, tak jsme si s klukama postavili pivovar Lucky Bastard

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.