Byly vyhlášeni vítězové a zveřejněny vítězné zdrojové kódy (YouTube, GitHub) již 28. ročníku soutěže International Obfuscated C Code Contest (IOCCC), tj. soutěže o nejnepřehlednější (nejobfuskovanější) zdrojový kód v jazyce C.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červenec (YouTube).
Konečně se ochladilo, možná i díky tomu přestaly na chvíli padat rakety jako přezrálé hrušky, díky čemuž se na Virtuální Bastlírně dostane i na jiná, přízemnější témata. Pokud si chcete jako každý měsíc popovídat s dalšími bastlíři, techniky, vědci a profesory u virtuálního pokecu u piva, Virtuální Bastlírna je tu pro Vás.
Ještě před ochlazením se drát na vedení V411 roztáhl o 17 metrů (přesné číslo není známé, ale drát nepřežil) a způsobil tak… více »Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
PixiEditor byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní univerzální all-in-one 2D grafický editor. Zvládne rastrovou i vektorovou grafiku, pixel art, k tomu animace a efekty pomocí uzlového grafu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GNU LGPL 3.0.
Byly představeny novinky v Raspberry Pi Connect for Organisations. Vylepšen byl protokol auditu pro lepší zabezpečení. Raspberry Pi Connect je oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče. Verze pro organizace je placená. Cena je 0,50 dolaru za zařízení za měsíc.
CISA (Cybersecurity and Infrastructure Security Agency) oznámila veřejnou dostupnost škálovatelné a distribuované platformy Thorium pro automatizovanou analýzu malwaru. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Ubuntu nově pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 3. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia Proton Authenticator. S otevřeným zdrojovým kódem a k dispozici na všech zařízeních. Snadno a bezpečně synchronizujte a zálohujte své 2FA kódy. K používání nepotřebujete Proton Account.
Argentinec, který byl náhodně zachycen Google Street View kamerou, jak se zcela nahý prochází po svém dvorku, vysoudil od internetového giganta odškodné. Soud uznal, že jeho soukromí bylo opravdu porušeno – Google mu má vyplatit v přepočtu asi 12 500 dolarů.
Chci vám pořát vše nejlepší do nového roku, mnoho zážitků, štěstí a lásku. Jo a ještě něco, mnoho zdařilé grafiky ;).
Chcete vědět, jak se kreslí tohle nebo tohle pouze pomocí grafických editorů dostupných zdarma? Gimp, InScape a další. Pokud nejste profesionálové a rádi by jste toto uměli, klidně se stavte.
Navštiv naši diskusi na http://www.quetzal-diskuse.own.cz/. Došlo k poškození databáze, za to se omluvám.
Nevíte, jaké štětce si vybrat? Zeptejte se. Nevíte, kde se dají sehnat prima zdroje? Zeptejte se. Neumíte? Zeptejte se a já vám co nejdříve odpovím. Nečekejte na neskutečné otálení redakce s vydáním seriálu a začněte se učit ještě dnes!
Je tedy fakt, že nás tam zatím moc není, ale já jsem tam stále, tak vám má kdo dobře poradit
Bez registrace
Ahoj, pro začátek jsem si pro vás v gimpu připravil něco jednoduššího a to bude tvorba příjemně vypadající skleněné koule. Na realističnost se vydlábněte, to je to poslední, co by jste mohli v mé grafické tvorbě čekat.
Si najdeme nějakou vhodnou fotografii. Já jsem se zeptal strejdy gůgla a našel foto, které jakž-takž vyhovuje našim potřebám. Můžete ho pro potřeby tutoriálu použít také.
V prvním kroku tutoriálu si vezmeme nástroj elispovitého výběru (E) a jednoduše načrtneme tvar pravidelné koule. Aby byla opravdu pravidelná, tak bude potřeba, aby jste při provádění výběru drželi klávesu SHIFT.
Pro začátek vskutku jednoduché a my budeme pokračovat dále.
Využijeme filtru Filtr > Zkreslení > Interaktivní ohýbání. Jak si všimneme, zobrazí se nám dialog společně s náhledem, který si nastavíme podle obrázku.
Režim deformace jsme si tedy nastavili na růst a nyní přímo v náhledu dialogu provedeme tah od dolní části k vrchní, tak jako je tomu na předešlém obrázku.
Deformaci potvrdíme a podíváme se, co nám z toho vyleze.
Vypadá to jako dobrý základ pro naši tvorbu.
K tomu bude zapotřebí nástroj štětec (P) se štětcem nastaveným dle obrázku.
Paletu stop si můžete zobrazit například pomocí Soubor > Dialogy > Stopy. Takto nastavenou stopou a barvou černou se 100% krytím zakreslíme vrchní a spodní část koule.
Doufám, že máte zobrazený dialog vrstev (Soubor > Dialogy > Vrstvy). V něm je zobrazena vrstva Pozadí. Máme stále aktivní výběr elipsy, jak už jste si mohli všimnout z obrázků. Stiskneme tedy kombinaci kláves CTRL+C a CTRL+V, čímž výběr umístíme do plovoucí vrstvy. Nyní už postačí jen Vrstva > Nová > Průhlednost a máme vymalováno. Koule je v samostatné vrstvě. Výběr můžeme zrušit.
Budeme provádět docela podobně jako v předchozím kroku, avšak tvar stínu si vykreslíme pomocí nástroje pero B. Tímto nástrojem si nakreslíme velmi jednoduchý tvar jako mám já na obrázku.
Přepneme si na náhledy cest (Dialogy > Cesty) a tuto cestu z kontextové nabídky proměníme na výběr. vestu samotnou již můžeme zrušit.
Nyní už jen postačí, aby jsme vytvořily novou vrstvu (Vrstva > Nová > Průhlednost) a v ní výběr vyplnili černou barvou. Například pomocí plechovky (SHIFT+B).
Černý flek rozmažeme gausovským rozostřením (Filtr > Rozostření > Gausovské rozostření). Já jsem zvolil hodnotu 100px.
Vrstvu zduplikujeme (taktéž v paletce vrstev (ikona nebo kontextová nabídka)).
Abych to zjednodušil, tak mi stačí jen říct, že si vezmeme nástroj štětec a malým brushem o bílé barvě ho vkreslíme samozřejmě do nové vrstvy (Vrstva > Nová > Průhlednost).
Jsme u konce. V prvním dílu mého seriálu o GIMPU jsme si ukázali Interaktivní deformaci, brushování, nástroj pero a vytváření cest, pár příkazů, několik filtrů. Návod jsem takto zezačátku pojal spíše velmi technicky, aby jsme se společně naučili s GIMPEM dobře pracovat a později (v dalších dílech) vytvářet komplexní grafiku, se kterou se budeme moci pyšnit.
Tiskni
Sdílej: