abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:44 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 14.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:11 | Zajímavý projekt

    Just the Browser je projekt, 'který vám pomůže v internetovém prohlížeči deaktivovat funkce umělé inteligence, telemetrii, sponzorovaný obsah, integraci produktů a další nepříjemnosti' (repozitář na GitHubu). Využívá k tomu skrytá nastavení ve webových prohlížečích, určená původně pro firmy a organizace ('enterprise policies'). Pod linuxem je skriptem pro automatickou úpravu nastavení prozatím podporován pouze prohlížeč Firefox.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 16:44 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.18. Díky 174 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:11 | IT novinky

    Miliardy korun na digitalizaci služeb státu nestačily. Stát do ní v letech 2020 až 2024 vložil víc než 50 miliard korun, ale původní cíl se nepodařilo splnit. Od loňského února měly být služby státu plně digitalizované a občané měli mít právo komunikovat se státem digitálně. Do tohoto data se povedlo plně digitalizovat 18 procent agendových služeb státu. Dnes to uvedl Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) v souhrnné zprávě o stavu digitalizace v Česku. Zpráva vychází z výsledků víc než 50 kontrol, které NKÚ v posledních pěti letech v tomto oboru uskutečnil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 13:55 | IT novinky

    Nadace Wikimedia, která je provozovatelem internetové encyklopedie Wikipedia, oznámila u příležitosti 25. výročí vzniku encyklopedie nové licenční dohody s firmami vyvíjejícími umělou inteligenci (AI). Mezi partnery encyklopedie tak nově patří Microsoft, Amazon a Meta Platforms, ale také start-up Perplexity a francouzská společnost Mistral AI. Wikimedia má podobnou dohodu od roku 2022 také se společností Google ze skupiny

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.2. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 12.0.0 knihovny libvirt (Wikipedie) zastřešující různé virtualizační technologie a vytvářející jednotné rozhraní pro správu virtuálních strojů. Současně byl ve verzi 12.0.0 vydán související modul pro Python libvirt-python. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.1. 19:22 | Humor

    CreepyLink.com je nový zkracovač URL adres, 'díky kterému budou vaše odkazy vypadat tak podezřele, jak je to jen možné'. Například odkaz na abclinuxu.cz tento zkracovač převádí do podoby 'https://netflix.web-safe.link/logger_8oIlgs_free_money.php'. Dle prohlášení autora je CreepyLink alternativou ke zkracovači ShadyURL (repozitář na githubu), který dnes již bohužel není v provozu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    15.1. 12:33 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byla představena rozšiřující deska Raspberry Pi AI HAT+ 2 s akcelerátorem Hailo-10 a 8 GB RAM. Na rozdíl od předchozí Raspberry Pi AI HAT+ podporuje generativní AI. Cena desky je 130 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    15.1. 12:11 | Komunita

    Wikipedie slaví 25. výročí svého založení. Vznikla 15. ledna 2001 jako doplňkový projekt k dnes již neexistující encyklopedii Nupedia. Doména wikipedia.org byla zaregistrována 12. ledna 2001. Zítra proběhne v Praze Večer svobodné kultury, který pořádá spolek Wikimedia ČR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (11%)
     (42%)
    Celkem 477 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 14.1. 21:12
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    26.10.2005 12:05 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    Myslím, že to rozhodně není špatný nápad. Sice jde z větší části pouze o "efektní efekt", ale u titulků přetékajících do dalšího řádku to určitě pomůže vyšší přehlednosti.
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    26.10.2005 12:21 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    "efektní efekt"
    Pokud by to nemělo znamenat zlepšení při orientaci ve výpisu, nemělo by to smysl. To už bychom se dostávali od funkčnosti k přeplácanosti... a to bych nechtěl.
    26.10.2005 12:13 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    Proč ne? Funkčnost (a vlastně ani vzhled) v prohlížečích, které to nepodporují, to nijak nenaruší, takže nevidím důvod, proč to tak neudělat. Na druhou stranu, osobně "proužkované" výpisy moc rád nemám.
    26.10.2005 12:19 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    nevidím důvod, proč to tak neudělat.
    Právě kvůli tomuto:
    osobně "proužkované" výpisy moc rád nemám.
    Já například používám "proužkovaný" výpis v poštovním klientu, a proto jsem na něj zvyklý. Ale ne všem to musí vyhovovat.
    26.10.2005 12:34 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    Komu se to nelíbí si nadefinuje svůj vlastní css styl a je to ne?
    26.10.2005 12:39 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    No, i tak to lze brát, ale to bych se pak nemusel ptát na nic :-). Vlastní styl sice používat lze, ale jde také o to, jak takový vzhled padne do oka lidem, kteří na stránky přijdou poprvé, nebo nepřijdou tak často, aby jim péče o vlastní CSS stála za námahu.
    26.10.2005 12:48 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    Proužky nemám rád, ale tys to udělal velmi decentně, takže v tomto případě říkám "ano". Stejně mám starý Firefox. :-D
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    26.10.2005 13:37 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    Podle toho, co vidím po webu i v lokálních aplikacích, jsem měl pocit, že většině lidí "proužkované" výpisy vyhovují, takže nehodlám svůj (IMHO menšinový) názor vnucovat ostatním. Reagoval jsem spíš na obecnou otázku, zda implementovat něco, co stejně (zatím) funguje jen v jednom prohlížeči.
    26.10.2005 12:29 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    No že to ještě není...?! ^_~
    26.10.2005 13:45 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    Kdybys rekl, mohl bych upravit zdrojaky, aby liche a sude radky mely jinou CSS tridu. Pak by to fungovalo vsem. ;-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    26.10.2005 13:51 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    To však nechci.

    a) Znamenalo by to další zvýšení objemu stahovaných dat, protože každý řádek tabulky by musel mít svou deklaraci třídy.

    b) Znamenalo by to nevyužít pěknou funkci CSS. Navíc věřím, že Mozilla/FF i Opera to přeci jen v dohledné budoucnosti implementují.

    Nehledě na to, že pokud chceš nabízet svůj programátorský čas, mám v zásobě spoustu věcí, které bych ti určitě zadal raději než obarvování diskuzí :-).
    26.10.2005 14:54 Pmx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    ad a) - no to by bylo strašný :-)

    Jinak mě by se to líbilo, ale ještě o malinko světlejší.
    26.10.2005 15:02 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    ad a) - no to by bylo strašný :-)
    OK, strašný by to nebylo, ale vzhledem k tomu, že jde o doplňkovou funkci, nechci kvůli ní zvyšovat objem stránek ani o bajt.
    mě by se to líbilo, ale ještě o malinko světlejší.
    Vyzkouším.
    Josef Kufner avatar 26.10.2005 16:34 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    mě by se to líbilo, ale ještě o malinko světlejší.
    Vyzkouším.
    Já to na svém mizerném LCD v notebooku nevidim už teď :/
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    26.10.2005 15:01 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    Na mém LCD displeji jsou řádky na náhledu podbarvené nerozlišitelně – ale to je asi neřešitelný problém displejů, že vše hodně světlé je na nich bílé :-)

    Možná by na to mohly mít vliv nějaké gama korekce, ale to neumím nastavit ;-)
    26.10.2005 15:04 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    Určitě to bude špatným nastavením displeje (kontrast?). Mám tu po ruce dva různé LCD (stolní a notebook) a na obou je to zřetelné.
    Josef Kufner avatar 26.10.2005 16:35 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    Zrovna sedim u notebooku, který nastavením kontrasu nedisponuje...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    26.10.2005 18:52 Martinus | skóre: 21 | blog: martinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    Já rozhodně souhlasím, je to pěkné vylepšení. Prostě taková drobnost, která IMHO přidá na přehlednosti a přitom nikoho neurazí :-)
    Free your mind and the ass will follow...
    David Watzke avatar 26.10.2005 19:24 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    Je to pěkný a souhlasím se zavedením. Mám ještě OT dotaz: Co je to za písmo ? Vypadá to jako Verdana ve Windows. :-D Líbí se mi to, tady je jinak vyhlazená a není to pak tak pěkný. Případně prosím napiš co máš zapnutý za vyhlazování. Díky.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.10.2005 19:47 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    Je to Tahoma. Mám to z nějakého CD s Win, které přišlo s jedním z počítačů (Tahoma není součástí mscorefonts).

    Nastavení AA je trochu problematické, protože nové verze FreeType (tuším od 2.1.8) dělají cosi jinak (někde jsem to četl v changelogu, ale ihned pak zapomněl, o co vlastně šlo... že by to byl ten autofitter místo autohinteru?), takže jsem se musel zaseknout u 2.1.7.

    V /etc/fonts/local.conf (resp. /etc/fonts/conf.d/, protože Debian...) mám zapnutý antialiasing + autohinting a vypnutý sub-pixel hinting.
    David Watzke avatar 26.10.2005 19:57 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    Tahomu mám, ale když si jí nastavím v Konqu a zvětším aby byla jako na screenu, tak vypadá jak když je tučná a to je hnus. No nic, nechám tam Verdanu. :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.