abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 2025.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:33 | Komunita

    Dánské ministerstvo pro digitální záležitosti má v plánu přejít na Linux a LibreOffice [It's FOSS News].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    včera 09:22 | Komunita

    V úterý Google vydal Android 16. Zdrojové kódy jsou k dispozici na AOSP (Android Open Source Project). Chybí (zatím?) ale zdrojové kódy specifické pro telefony Pixel od Googlu. Projekty jako CalyxOS a GrapheneOS řeší, jak tyto telefony nadále podporovat. Nejistá je podpora budoucích Pixelů. Souvisí to s hrozícím rozdělením Googlu (Google, Chrome, Android)?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    12.6. 20:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.101 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.101 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.6. 10:00 | Komunita

    V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.6. 09:44 | IT novinky

    Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    12.6. 01:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.6. 00:55 | Nová verze

    Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:33 | IT novinky

    Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (32%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 263 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Experti na PERL, Quin (Simona) a definice spamu; UPDATE

    18.4.2005 09:04 | Přečteno: 1917× | Abc | poslední úprava: 18.4.2005 10:52

    Když se začaly množit výskyty na vlas stejných mailů, které dostávali uživatelé abclinuxu prostřednictvím webového formuláře (ano, ta nabídka programování zkušeným znalcům PERLu), napsal jsem na adresu info@quin.cz o vysvětlení (a zároveň jsem požádal o ukončení obtěžování uživatelů Abíčka).

    Odpověď přišla dnes ráno a vypadá to, že pan Radomír Koníř (který je veden jako majitel domény a asi bude i majitelem firmy) je pěkně nevychovaný pán:

    Dobrý den,
    
    > Prosím o
    > a) vysvětlení
    
    Nechci se pouštět do definice co je a co není spam.
    Zkuste se prosím pouze zamyslet nad obsahem rozesílaného
    sdělení. Pokud ani Vám to ani napodruhé "nesepne", bylo
    by asi zbytečné cokoli vysvětlovat.
    
    > b) ukončení obtěžování našich čtenářů
    
    Nikoho neobesíláme více než jednou.
    Věřte, že pokud někdo na mail odpoví, má sám zájem
    komunikovat dál. Pokud o komunikaci zájem
    nemá, není z naší strany důvod kontakt opakovat.
    
    S pozdravem  :-)
    Radim Koníř

    Už jsem mu odpověděl a přiznávám, že ne příliš vlídně... Konkrétně jsem pohrozil tím, že v případě dalších stížností ze strany uživatelů kontaktuji registrátora jejich domény. Má to ale vůbec smysl?


    Přišla (už poněkud zkrotlá) odpověď:

    Opravdu nevím co tím sledujete ...
    Vaše stránky umožňují odeslat přihlášeným mail.
    Toho jsme využili. Oslovili jsme konkrétního člověka
    - konkrétním (jemu osobně určeným) mailem. To je 
    snad v pořádku ...
    
    Nedostali jsme jedinou odpověď, ze které by
    vyplývalo, že někoho obtěžujeme - naopak!
    
    R. Koníř

    No, tentokrát už nechávám asi bez odpovědi... Jen by mě zajímalo, jakým způsobem lze člověku poslat email jinak, než na jeho konkrétní mail... kdyby to bylo přes mailovou konferenci, stejně je adresátem nakonec jeden konkrétní člověk. Mimochodem, ty maily se mi nezdály personalizované - ale i kdyby...

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.4.2005 09:20 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše spammer
    Myslim, ze nejake pravne predpisy o nevyziadanej poste su platne uz aj na Slovensku, v Cechach aj EU. Neviem napochytro najst relevantne dokumenty, ale prinajmensom odosielatel musi ponuknut moznost "opt-out" - nechat sa vyradit zo systemu. Takze, co keby si urobil za nas "hromadny opt-out" ;-) Mozes si to nechat odklepnut anketou.

    Ked chce uverejnit ponuku na pracu, nech tak urobi tam kde je na to vyhradene miesto. Kym som zamestnany, tak tam nechodim a preto mi je uplne fuk co tam je. Denne mi chodia maily, ktore mi od daneho odosielatela prisli "iba raz". Co na tom, ze maju rovnaky obsah a vsemozne sa snazia obist antispamove filtre. Nech ide kamsi ...

    18.4.2005 09:54 Michal Kubeček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spammer
    Hlavně si nedokážu představit, že bych se nechal zaměstnat u firmy, která používá takto neprofesionální metody pro získávání pracovníků…
    18.4.2005 18:58 Soptík | skóre: 6 | blog: Soptíkovo K(U)buntu trable | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spammer
    Česká právní úprava dokonce funguje na přísném principu opt-in, tj. dotyčný rozesilatel musí mít _předem_ souhlas se zasláním takového sdělení (třeba kdyby to ábíčko mělo v podmínkách).

    Jinak doporučuji příště použít ten formulář ÚooÚ...
    Tak tady se nastavuje taková ta patička dole...;o)
    19.4.2005 00:05 Filip Korbel | skóre: 19 | blog: Orwell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spammer
    Pan Konir se na Praci.AbcLinuxu zaregistroval, ale po zjisteni, ze vlozeni inzeratu bude asi nejakou kacku stat, oznamil, ze o takovou sluzbu nema zajem :-)
    18.4.2005 10:01 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Spam
    Registratora domeny? Spatne - sem to patri.
    18.4.2005 10:06 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spam
    No vida... vůbec jsem netušil, že něco takového existuje. Dík.
    18.4.2005 10:17 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spam
    Na kolik je problem je od abicka uplne odstrihnout? Nebo nepouzivaji to webove posilatko? Mozna by je odstrihnuti primelo se probrat :-). Pokud nekdo nechape ucel rubrik ,,Prace``, kdyz je specialne jedna na abclinuxu tak at jde do prdele, napis jim mail ze je odstrihavas a posli je nekam, plus regstrace do par pornokonferenci to jisti. Jo a poslete nekdo zaznamy na spamcop at se dostanou tam kam patri -- do blacklistu. Nerad bych aby mi od nekoho takto tupeho a neseriozniho chodily maily. Diky. Na blbce jedine hodne velike kladivo... Jinak komu z Vas to prislo muzete se obratit i na prislusne urady a podat hromadnou stiznost, spam je v Ceske Republice trestne postizitelna cinnost.
    -djz
    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    19.4.2005 13:47 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše co je na tom zle ?
    no, stale mi nejak unika co bolo vlastne na tom maily take zle. a tjez nechapem, preco by to malo njekoho obtazovat ?? :) precitam-vymazem, pripadne vymazem hned. no a myslim, ze spam je definovany ako 'nevyzjadana reklama'. sice som ten mail nedostal takze nevjem ako vyzeral, ale z toho co sa tu okolo hovori mi to nepripadalo ako reklama, skor nabor ludi a to nezakonne nje je (pokjal vjem).. takze, co vlastne na tom bolo take zle ? :)
    19.4.2005 14:32 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: co je na tom zle ?
    Nábor lidí se má pořádat na místech k tomu určených. Když posíláš i sebepočestnější nabídku lidem, kteří si o ni neřekli - navíc zjevně zcela náhodně (a navíc k tomu využíváš emailové rozhraní portálu, který s tebou nemá nic společného), je to obyčejný spam.
    19.4.2005 16:26 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: co je na tom zle ?
    Kdyby někdo vyhledáváním zjistil, že rozumím Perlu, a poslal mi nabídku, tak proč ne. Ale jiná věc je poslat mail všem, o kom si vytáhli, že kdykoli napsali cokoli k čemukoli, co se týkalo Perlu.
    19.4.2005 15:14 honza
    Rozbalit Rozbalit vše nemuze to byt spam!!!
    jestlize pouzil dotycny pan web-interface za ucelem mailovani tak se nemuze v zadnem pripade jednat o spam - v samotnem zahlavi te web-interface stoji, ze je tady prave od toho, aby uzivatele nebyli obtezovani.

    Jak muze nekdo nekoho obtezovat, kdyz k tomu "zdanlivemu" obtezovani pouziva nastroj, ktery obtezovani znemoznuje?

    A jakym zpusobem se ma nekdo na nekoho obratit, kdyz se ho chce na neco zeptat, aby to zaroven nebyl spam. Vyse uvedeny pan by mohl tedy vsem napsat mail s dotazem, zda jim muze napsat dalsi mail. Byla by ta puvodni mail take jiz spam?

    Uvaha, kterou pan redaktor vyrkl v diskuzi, ze totiz nabor lidi se ma dit na mistech k tomu urcenych je zrovna takovy nesmysl. V jakem paragrafu nebo jinych narizenich je nabor lidi reglementovan?

    Jestlize se nekdo prihlasi na nejakem portalu a souhlasi s tim, ze mu bude posilan mail, tak se nesmi divit, ze mu ji take nekdo posle. A nebo at dotycni napisi, maily s jakym obsahem si nepreji. Prijemnou zabavu pri hledani takove definice....
    19.4.2005 15:22 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nemuze to byt spam!!!
    Co to tady plkate? On nekdo pri registraci na Abicku souhlasil s tim, ze mu jakysi pan Konir bude zasilat nejake pochybne nabidky?
    Šíření obchodních sdělení

    § 7

    (1) Pokud fyzická nebo právnická osoba získá od svého zákazníka podrobnosti jeho elektronického kontaktu pro elektronickou poštu podle zvláštního právního předpisu,5) může tato fyzická či právnická osoba využít tyto podrobnosti elektronického kontaktu pro potřeby šíření obchodních sdělení pouze za předpokladu, že zákazník dal předem prokazatelný souhlas k takovémuto využití svého elektronického kontaktu a má jasnou a zřetelnou možnost jednoduchým způsobem, zdarma nebo na účet této fyzické nebo právnické osoby, odmítnout souhlas s takovýmto využitím svého elektronického kontaktu i při zasílání každé jednotlivé zprávy.

    (2) Nejde-li o případ podle odstavce 1, je elektronické prostředky zakázáno použít pro šíření nevyžádaných obchodních sdělení; nevyžádané šíření obchodních sdělení není povoleno bez prokazatelného souhlasu adresáta. (3) Zaslání elektronické pošty za účelem šíření obchodního sdělení je zakázáno, pokud

    1. tato není zřetelně a jasně označena jako obchodní sdělení,

    2. skrývá nebo utajuje totožnost odesílatele, jehož jménem se komunikace uskutečňuje, nebo

    3. je zaslána bez platné adresy, na kterou by mohl adresát přímo a účinně zaslat informaci o tom, že si nepřeje, aby mu byly obchodní informace odesílatelem nadále zasílány.

    19.4.2005 17:34 honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nemuze to byt spam!!!
    pan Konir nesiril zadne obchodni sdeleni a take nebyl s zadnym, kteremu psal v zakaznickem vztahu. O aplikovani uvedeneho paragrafu se da tedy jiste s uspechem pochybovat.

    V pripade, ze je nekdo toho mineni, ze je uvedeny paragraf aplikovatelny, tak at sem hodi link na pravomocne rozhodnuti nejakeho soudu...
    19.4.2005 17:39 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nemuze to byt spam!!!
    1/ Aha, tak toto neni obchodni sdeleni. A ja jsem budouci papez.

    2/ Viz odst. 3 a 4.

    P.S. Vy jste asi pan Konir, ze?
    19.4.2005 18:10 honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nemuze to byt spam!!!
    jak jsem jiz psal, v konkretnim pripade je aplikace danych paragrafu sporna a to zejmena z toho duvodu, ze pan Konir bude argumentovat tim, ze byl na citovane web-interfaci _vyzvan_ k napsani mailu - podivejte se na to - stoji tam pekne na tom buttonu "Postelete mi mail". No a pan Konir to udelal.

    Pan Konir totiz nikde neziskal email-adresu - vsadim se ze ji vubec nevi - a na tom jsou vsechny ty paragrafy o obchodnich sdelenich vybudovany.

    Panove z redakce tam meli dat dovetek, ze tato moznost komunikace neni urcena k rozesilani "stejnych" zprav na vice ucastniku apod., kdyz uz chteji neco podobneho zamezit.
    19.4.2005 18:40 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nemuze to byt spam!!!
    Panove z redakce jsou naprosto nepodstatni - podstatny je predem udeleny a prokazatelny souhlas adresata se zasilanim obchodnich sdeleni. Registraci na ABCLinuxu.cz nikdo panu Konirovi ani dalsim neomalenym hejhulum takovy souhlas neudelil. Tecka.
    19.4.2005 18:08 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nemuze to byt spam!!!
    České právo pojem spam nedefinuje, takže pro označení za spammera je irelevantní.

    A toto spam byl. Pokud to nevyhovuje tvé definici spamu, dej sem svoji primární e-mailovou adresu a my ti necháme posílat věci, které podle tvé definice nejsou spam (ale podle naší ano). Pokud k tomu nejsi ochoten, tak tvůj názor nemá žádnou váhu.
    19.4.2005 15:28 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nemuze to byt spam!!!
    Nevyžádaná hromadná pošta je prostě spam. Je úplně jedno, co je jejím obsahem. Zapomínáte na to, že prostřednictvím toho formuláře byla odeslána naprosto totožná zpráva velkému počtu lidí.
    jestlize pouzil dotycny pan web-interface za ucelem mailovani tak se nemuze v zadnem pripade jednat o spam - v samotnem zahlavi te web-interface stoji, ze je tady prave od toho, aby uzivatele nebyli obtezovani.
    To je nádherná dedukce. Předpokládám, že když někdo prolomí firewallovou ochranu a způsobí na počítači škody, tak se také nemůže jednat o trestný čin, protože firewall je tam přeci proto, aby se podobným věcem zabránilo.

    To, že máme webové rozhraní pro odesílání mailů, to je opatření, které případným spammerům ztěžuje práci; bohužel ji - jak je vidět - zcela neznemožňuje.
    19.4.2005 17:50 honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nemuze to byt spam!!!
    bohuzel nikde neni zadna definice co je hromadna posta a co to znamena velky pocet lidi.

    Ten priklad s firewalem neni zrovna prihodny - jedna se o nejaky trestny cin namireny k tomu poskodit nejake zarizeni. V uvedenem pripade se pan Konir zadnym zpusobem neprovinil proti nejakym predpisum, prave naopak se podvolil omezenim, ktera maji zajistit aby k spamu nedochazelo (at uz je spam definovan jak chce).

    Proc se ale tak angazuji v teto diskuzi ma jiny duvod. Dovedu si predstavit, ze nastane doba, kdy bude v nasem vsem zajmu, abychom se mohli "hromadne" a "nevyzadane" informovat. Napr. tehdy, kdyz nejaky sycak tam nahore bude chtit, aby se prave nemohli lide organizovat. Tem by se to hodilo, ze kdyz nekdo bude rozsirovat nevyzadane zpravy, tak ze mu napali 2 roky za spam. A proto si musime tu moznost, ze budeme nevyzadane informovani v kazdem pripade ponechat, nebot nam je to dulezitejsi, nez ty neprijemnosti, ktere nam "neetickym" vyuzivanim technickach prostredku nejaci takovi Konirove zpusobuji....
    19.4.2005 17:55 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nemuze to byt spam!!!
    1/ Hromadnost je zcela irelevantni ve vztahu k tomuto nezakonnemu jednani. Nelegalni je zasilani nevyzadanych obchodnich sdeleni - uz jsem vam nahore posilal odkaz na vyklad zakona, takze byste si ho mel konecne precist, abyste tady ze sebe zbytecne nedelal blbce.

    2/ Aha, on se podvolil tim, ze rozesilal maily na vsechny strany. Hmmm.

    3/ Politicke emaily nejsou vubec predmetem zakona - co si ho treba konecne precist a pak diskutovat?!
    19.4.2005 18:04 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nemuze to byt spam!!!
    Nejspíš si pleteš podvolil a obešel. Vytáhnout z webu hromadně maily a rozeslat na ně neadresný kec, přestože jsou chráněny (resp. ,chráněny`), aby přesně tohle nešlo snadno udělat, není žádné podvolení se, ale obejití nedokonalé ochrany. Byl jí jasně dán najevo zlý úmysl a nechápu, co ještě řešíš.
    19.4.2005 18:05 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nemuze to byt spam!!!
    Hromadně se lze informovat přes mailinglisty, newsy, etc. Nevyžádaný e-mail od neznámého člověka, volající do akce proti tomu či onomu syčákovi, by mě naštval stejně jako nevyžádaná reklama.
    19.4.2005 16:37 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nemuze to byt spam!!!
    Přečti si tohle. Sice jsem to napsal po diskusi s jiným nechápavým jedincem, ale podstata věci se nemění.

    Technické detaily rozeslání mailu nejsou pro definici spamu důležité. Rozlišováním technických jemností a vymýšlením definic se zabývají převázně ti, kdož chtějí nějak okecat své spamování. Podstatný je totiž úmysl -- ten byl prokázán tím, že jednoduše poslali mail všem, koho jim databáze vyplivla a neprojevili žádnou snahu oslovit jen potenciální zájemce.

    A co se týče právnich definic: české právo pojem spam nezná, tudíž chceš-li něco definovat, definuj předně, co chceš definovat...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.