Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.
Na Novinkách píšou osm tun.
víš kde tedka pracuju? tak mi prostě věř že je to konstrukční kravina aby na dveřích si měl materiál o rozměrech 0,5mx0,5mx0,2m. a to nepočítám podlahu.... proti mině záleží kolik TNT ale tak bežně třebas 8-12mm plech. ALe jestl ise bavíš o rozměrech 200mm tak takhle tlustej pancíř nemá pomalu ani tank voe!
Holt chtějí aby to vydrželo to samý jako tank, ale nechtějí použít moderní pancéřování a tudíž tam dají pár tun obyč. plechuALe jestl ise bavíš o rozměrech 200mm tak takhle tlustej pancíř nemá pomalu ani tank voe!
Závadějící může být prostě jen formulace, že jde o souvislý pancéřový plát, to asi docela určitě nejde. Ovšem proč by ty dveře jako takové nemohly mít úhrnem tloušťku 20 cm, to věru nevím.
Souhlas.
No pracuju tedka v průmyslu který se zabejvá tím samým co vidíš na těch obrázkách. Takaže pokud jseš chytřejší než já a víš jak se to dělá a myslíš si že tlouška dveří znamená 200mm silnej kus plechu. No nevim. :-)))) Co se týká pevnosti materiálu u toho abramse, nevim co tím myslíš pevností ocele.
) všechno je to ocel akorát se musíš bavit o pevnosti v MPa. Takže z věty co jsi napsal je docel a dobře vidět jak tomu rozumíš.
? nějak nechápu... A co jsi teda tvrdil?
tanky na celnim panciri veze maji i daleko vic ..... T72M1 - 400mm + u novych dynamicky pancir , Leopard 2A6 1000mm a Abrahams M1A2-3 tez kolem metru ...
fascinuje mě jak jsou tak oblblí mediama že veřej čemukoliv co media vyprodukujou a pustěj do eteru. Zachvilku budou media tvrdit že SADAM je Bůh tak tomu budeš taky věřit? )
To mě ostatně navádíš na otázku, že kdyby přijel Americký prezident se svým autem do čr a nejakej policajt by to auto zastavil a nechal zvážit tlak jednoho kola na silnici tak by ho nemohl pustit dále v čeksém provozu. Lepe řečeno by řidičovi sebral body a zakázal jízdu tohoto vozidla v ČR. :-))) Ps. dokonce čeksá armádní vozidla by měli splnovat alespon papírově hodnoty pro provoz na českých komunikacích. :))))
No, to zase až tak ne, měl bys počítat nápravový tlak ne více jak 22,5 tuny (v kontinentální Evropě, v USA se dá asi uvažovat víc, možná 30). Ne že by to nebylo několikrát víc než pro silnici, ale… nekonečně moc to rozhodně není.
No to ale bych trochu porovnal kola z tatry (dotyková plocha) a ty kola co tam na to mautě vidím. mě osobně to na 8 tun přijde jako fakt maličkatý kolečka...
12,7cm je pořád masaker, kterýmu moc nevěřím, ale pořád je to lepší hodnota než těch 20cm. ))
Porche 205 Maus mel podobne pancerovani. A vazil tusim 160 tun. Co te vede k zaveru, ze 20 cm pancerovani a auto (jeste k tomu limuzina) bude mit porad vahu dodavky?
Porche/Porsche
But, it's a tank!
ta fotka to je masaker. Ale zase víš jak u letadla ty dveře zase toliko neváží, protože to musí bejt lehký a pevný. Ale mě to přijde ujetý aby jsi tam měl na dveřích 20cm na dveřích pancíře a na oknách 13cm. to by znamenalo že oknem to vždicky prostřelíš lépe než dveřma a mě přijde logičtější to pálit na okna. Další věcí je že kdyby bylo všude pancéřováno 200mm tak to musí bejt uvnitř uplně vlastní konstrukce typu tank(normálně se panceřuje už hotový auto a tam víc jak 10mm prostě nedáš...) a navrchu jenom navařená karoserie abyto trochu vypadalo jako auto. ) jinak na té fotce jsou viět překryty a ty víc jak 10mm nemají... trochu mě ty dveřepřijdou jako fake, protože když by ty dveře byli těžký jako prase tak to se odrazí na pantech a síly otevírání dveří...
Tank vypadá ovšem konstrukčně úplně jinak, ten se ani nedá namaskovat jako auto (leda by se teda na něj navařila jeho přerostlá plechová imitace).
Tedy, určitě bych si nechtěl přískřípnout nohu v dveřích vážicích tunu. Ale zase asi by byla sranda je vždycky zabouchnout.
Dokážeš si představit zavírat 200mm poklop. )) By se ti otřáslo celý auto.
)
To pancierovanie pravdepodobne zdaleka nie je ocel. Pokial viem tak sa dokonca aj na tanky pouzivaju keramicke dlazdice a plastove obklady, dokonca vybusne pancierovanie. Pri pohlade na ten obrazok vobec nepochybujem ze hrubky skiel su v udanych hodnotach. Opat treba zabudnut ze su len zo skla.
>>plastove obklady
Ale az na panciery aby sa neoslaboval pancier beznymi strelami na tank!
Osobne bych v tomhle pripade taky zas az tak moc neveril "Zdravemu Selskemu Rozumu®". Uz nekdy od pozdejsich fazi WW2 neplati, ze (odhadem) vaha pancire == jeho tloustka (resp. objem) x hustota odpovidajici oceli.
Navic co se tyka konstrukce - "Cadillac One" rozhodne NENI seriove vyrabene auto. Dokonce jsem kdesi vygooglil, ze spolecnych casti s cimkoliv jinym je pomerne dost male procento (o cenu v tomhle pripade asi zas az tak moc nejde).
Pro dalsi studium doporucuju:
Pro neco o modernich (ehm, no tak rekneme nekde okolo 80. let - dneska uz je vyvoj zas o neco dal): http://en.wikipedia.org/wiki/Composite_armour
Pro priklad (vicemene) seriove vyrabeneho auta-tanku (tak aby to furt jeste vypadalo jako auto - nemyslim ted nejakou MRAP obludu): http://en.wikipedia.org/wiki/Plasan_Sand_Cat
Asi jsem slepej ale co tam píšou v jakým levelu je odolnost toho auta a jaká je šířka pancíře?
Jo, aktivní pancéřování, existuje i gumová verze, ale ta je na houby. Má takovou pěknou vlastnost, že dovede zastavit kumulativní nálože. Problém je, když se dvakrát trefí do stejného místa. Pak i tohle je neúčinné. Pokud vím, tak existují nějaké spešl hlavice pro RPG-7, kde jsou dvě kumulativní nálože za sebou.dokonca vybusne pancierovanie.
S tou RPG-7 dle dostupných informací rozsekáš prakticky cokoliv co je na kolech nebo pásech... Nomální panceřový auta když potkají normální RPGčko a přežijí tak mají oooobrovské štěstí... Dvakrát do stejnýho místa prostřelíš i pancíř. Do sváru ti stačí trefit se jenom jednou. )
V každém případě celé to pancéřování by mělo být jenom nouzová ochrana, jako poslední možnost, snad leda proti lehkým ručním zbraním (pistole?), proti kterým to samozřejmě je zcela postačující, jinak je nutné tomu útoku v prvé řadě úplně zabránit.
osobně bych radší preferoval rychlé obratné auto a panceřovou vestu nasobě a na podlahu matroš alespon 20 vrstev aramidu. :-)) lepší je ujet než jet pomalu a nechat na sebe střílet...
Proti většině krátkých zbraní tě ochrání tzv. měkká vesta z vláken na bázi kevlaru. Proti puškám je do vesty potřeba přidat pláty ze speciální keramiky nebo jiných pevných materiálů. Je jasné, že Obamovo auto musí vydržet podstatně víc.
No, ochrání. Určitě ne tak, že se projdeš v dešti kulek a ani nemrkneš. Což by tohle auto mělo zvládnout. To třeba podstatně víc je. Dá se čekat, že to snese i nějaké horší zbraně, ovšem je asi dost mimo čekat že to ustojí protitankovou střelu. Leda může nabídnout Obamovi určitou šanci na přežití (ve vlastních troskách), v případě ne zcela ideálního zásahu.
říká se na netu že na ten tank(abrams) co byl propálenej skoro skrz naskrz v Íráku byla použite právě už zminovaná nová verze RPG. A kdžy se tohleto dobře trefí tak je vhajzlu skoro cokoliv... A tohodle auta nevijímaje. Prostě když cheš tak zničíš naprosto cokoliv...
No, ale zase to RPG je relativně velká kráva, to se pod kabát neschová, takže to je hrozba, které se dá docela slušně předejít (a z velké vzdálenosti už ten krám tak strašně nebezpečný není, krom toho se ve městě z velké vzdálenosti střílet nedá). Pokud tu auto může bez úhony projet deštěm kulí z kalašnikova, pak je to asi tak adekvátní (a ne, to fakt s vestou nejde).
Bylo to opravdu u nas vyrabene RPG?
RPG vyráběj rusáci...
hlavice pro rpg vyrabi X zemi ..... vcetne bulharska ciny atd ....., pokud si zaplatis vyrobi ti pro nej cokoliv ....
krome nasi PG-7V ... jednoducha kumulativni , existuji tandemove, shrapnelove proti pechote a dokonce i termobaricke ......
Vesta Interceptor váží 7,5 kg (se dvěma keramickými pláty) a zastaví tři střely ráže 308 Win. To auto musí být podstatně odolnější, řekl bych, že minimálně musí zastavit 50 BMG.
Zbraň schopnou to rozumným způsobem střílet do blízkosti prezidentova vozu nejspíše nepropašuješ. Ale jo, asi by to tomu odolat mohlo. Ale tak, ta limuzína fakt není stavěná na to aby tím Obama jezdil po nepřátelském území plném lidí s vším možným.
No zase máš menší pravděpodobnost že se ti někdo trefí do hlavy než do těla...
Zajímavé. Vezmu-li tloušťku dveří a od toho odečtu tloušťku toho "parapetu" (prostě to, jak je okno hluboko zevnitř dvěři), na sklo mi nezbyde 13 cm ani omylem. Možná pět... spíš tři. Od oka. Tak tlusté sklo by zabíralo většinu tloušťky dvěří.
Pri otevreni tech dveri na leve strane by se to auto muselo naklonit doleva ne. 20cm je sakra vaha. Tezko rict, co tam maji za tlumice, jestli vubec nejake maji...
to ze si to nedokazes predstavit neznamena ze to neexistuje - noviny casto pisu nezmysly ale toto je skoro presne trafena informacia, aj ked pravda je niekde uprostred ...
No hele ještě jedna informace. jednou jsem viděl dokument z NASA a tam řikali že řešili problem opanceřování raketoplánu tak aby ta projektily co se pohybujou ve vesmíru neprorazily trup raketoplánu. A oni řikali že i kdžy dáš 100mm speciálního materílu (pancíře) tak to stejně proletí a vyřešili to tak že dali dva elkem normální plechy v nějaké vzdálenosti odsebe a ty už vydrželi. Uspořili drahocenou hmotnost raketoplánu a zvýšily odolnost proti průniku projektilů. tkaže podle mě když se koukám na ty obrázky bude asi nerpavděpodobné kdbyy nevyúžívali výzkumu z nasa(který mužu potvrdit) a neudělali to tak že na jedný straně dveří budou mít plech a na druhé straně taky plech a mezi tím mezeru. Podhybuji totiž že by tam dali plnej 200mm plech( to je fakt maso!). navís se koukni na ten obrázek že tam mají na dveřích takovej otvor což trocha odhaduji že to má možná sloužit jako výfuk plynů kdby se dostala výbušnina do prostoru dveří.
Nezabudnite ze tu ide o rychlosti 30.000 km/h a viac a funguje tu trochu ina fyzika ako pri projektiloch.
tenhle zákon je odzkoušenej i při normálních pozemských rychlostech. fakt nekecám...
A nebolo by lepsie dat medzi 2 kusy plechu umelu hmotu/kevlar.
když dáš mezi dva plechy kevlar tak ti to prolítně jako by tam nic nebylo. kevlar má tu vlastnost že zachycuje projektil tím že ten projektil namotává a protože kevlar má vysokou pevnost v tahu, nikoli ve střihu tak to prostě na sebe namotá a zbrzdí. Tedy když umístíš nejdřív kevlar a za tím plech a kulka jde nejdřív přez kevlar a potom na plech tak ti to prolítně jako nic. Kdežto když dáš plech a potom kevlar tak kevlar bude mít tendenci se za plechem natahovat a tu kulku zabrzdí.
proto jsou strely oplastovane mekcim kovem ze ..... plast se sloupne na prvnim tvrdem plechu ale tezke a pevnejsi jadro leto bez poskozeni dal ....
Že pancíř na všech místech není stejně tlustý je myslím docela logický předpoklad, ovšem to by se nikdy nemohlo projevit na odchylce větší než celý základ.
No trochu som googloval a nevidim nijaky dovod neverit tym informaciam. Napr tu:
http://wirednewyork.com/forum/showthread.php?p=270727
je vidiet, ze tie auta to nie su auta s normalnymi rozmermi, skor maju velkost nakladnych aut (Clinton vo dverach) A tak isto je zrejma hrubka skiel dovnutra vozidla. A napr. tu:
http://en.wikinews.org/wiki/Cadillac_unveils_Obama%27s_%27Beast%27,_the_2009_Presidential_State_Car?curid=119386
su tie udaje este raz.
ty okna jsou tvarový, takaže budou jenom z vrstvenýho skla mezitím folie. jinak tam na tom okazu fakt píšou jenom o 1/2 palci což je 1,5cm,...
Všude tam píšou o 1/2 palci což je těch 1,5cm což už reálný je. Ale v tom článku na novnkách mluví o 20cm což je kravina jako prase!
Osm tun není nic moc, cadillac sts váží dvě tuny, cadillac escalade přes tři. A pět tun kovu se ztratí jako nic ;)
ta si těch 8 tun zkus zabrzdit na 4kolech voe! ) to myslím že už pochopíš o čem mluvím...
když myslíš žeje to sranda. ))
Jeden dvoutunovej Cadillac mi stojí v garáži a řekl bych, že brzdí o dost líp než průměrný český auto :) A navíc si myslím, že osmitunovýmu kolosu v koloně s americkym prezidentem se asi každej vyhne ;)
Tak se prostě přidá pár tun na víc a zastavovat se nebude vůbec...
já bych to až tak nereálné neviděl. Osm tun je váha malého náklaďáku. Jednou jsem viděl zblízka otevřené dveře bankovního auta a byla to docela síla. To okýnko bylo sice blbě vidět ale víc jak 5cm mělo určitě. Myslím že prezident USA bude asi víc chráněný než tržba z obchoďáku. Dveře tlusté přes 20cm klidně můžou být. Třeba u starých amerik z šedesátých let to byly pořádné kusy. Ale ono se to pancéřování u vojenských vozidel hodnotí jinak. Protože se používají různé kompozity lepené z kdoví čeho tak se udává odolnost homogenního pancíře. Například vozidlo má 5cm nějakého toho lepenika a udává se odolnost proti průbojné munici jako 150mm homogenního pancíře. Takže oni v tom Obamabusu můžou klidně mít ve dveřích 10cm nějakého titanového plechu prokládaného kevlarem, aramidem a co já vím třeba starýma fuseklema a má to odolnost jako by tam byla 20cm ocelová placka, akorát že to váží třetinu nebo možná ještě míń. Jenže to už je na naše novináře moc složité. Taková zajímavost, izraelský tank Merkava používá jako ochranu zranitelného ložiska věže záclonu z řetězů.
no však já taky netvrdím že tam je jen kevlar a taky nejde jen o pevnost v tahu. Neprůstřelnou vestu propíchneš nožíkem a přesto střelu zadrží(někdy). Taky se tím vrstvením materiálů různě rozptylují ty všecky síly co se snaží o proražení. Výbuch kumulativní nálože může zadržet překážka která jde snadno prokopnout krumpáčem, vlastně ani to ne, viz mnou zmíněná záclona na tanku Merkava. Jo a to okýnko jsem teda fakt neměřil ale rám byl tlustší než já mám celé dveře na autě a moc zapuštěné nebylo. No dobře, tak 4 centimetry. Ale to nic nemění na tom že prezident USA nejspíš bude mít skořápku podstatně důkladnější.
tak podle jiných pramenů je to auto o trošku míň obložené ale jen o trošku (10cm skla a 15cm dveře) ale zas váhu udávají kolem deseti tun a o motoru se neví nic. Taky jsem našel stránku firmy která staví auta pro papaláše a tam udávali tloušťku oken od 2 do 5 cm podle požadavku na odolnost takže se mi to prezidentské nejeví vůbec nereálné. Uvědomme si že jde o prezidenta USA. Když může mít pro sebe Boeing, velkou helikoptéru, plus spoustu dalších věcí o kterých asi nemáme ani tušení tak auto trochu odolnější než je běžně zvykem asi už nebude takový problém. Technicky to určitě jde a peníze tady nehrají roli. Bankovní auta nějak nejsou k nalezení (kdoví proč) ale asi se bude dost lišit volkswagen co jezdí do Kauflandu a velké Iveco co už se ani nepodobá sériovému náklaďáku.
tak to bylo vidět dnes ve zprávách. Podařilo se mi najít fotku. Tak bych řek že nepřeháněli.www.foxnews.com/photoessay/0,4644,5680,00.html#2_0
Tiskni
Sdílej: