abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 699 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Studenti I. LFUK - prosba o radu

    8.7.2011 19:17 | Přečteno: 1692× | linux | poslední úprava: 8.7.2011 19:26

    Ahoj, je tu někdo, kdo studuje na I.LFUK? Potřebuji poradit jestli se do SISu přihlásím i z Ubuntu - zatím nemám login. Na zkoušky a PVP se budeme zapisovat v SISu, tak nechci, aby z mé strany došlo k nějaké chybě. Zatím nám nikdo neřekl, jestli je možné používat i jiný OS. Teda zatím nám toho vůbec moc neřekli :-( Informace sháním po netu. Nemáme ani rozvrh, nic. Chaos.

    SIS se překlápí v Říjnu a my si máme zapsat 2 PVP. Prý to jde formou mailu garantovi PVP, ale není na to spoleh. Předpokládám, že heslo do Centrální autentizační služby UK a SISu dostanu s ISIC kartou. Pak si ho máme do 10 dnů změnit. Doufám, že tohle mi při výdeji ISIC karty osvětlí.

    Win mám, ale důležité věci se mi v nich dělat nechce, většinou kleknou po půl roce. Potřebuju mít systém v tom, že věci do školy budu mít jen na desktopu pod Ubuntu. A budu zálohovat. NTB do školy nosit asi nebudu. Předpokládám, že v knihovně se na net dostanu. Nemám důvod se s ním tahat.

    Potřebuju být trochu informačně napřed, studuji při práci, takže pokud se tu vyskytuje někdo, kdo by mi vysvětlil, jak to funguje, dost by mi to pomohlo.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    vencour avatar 8.7.2011 19:30 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu

    Je to jasný, bude Velký Říjen ;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Isah avatar 8.7.2011 19:38 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu

    Pardon, oprava: V říjnu..

    Ale jestli se v tom včas nezorientuju, tak velký říjen bude :-(

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    vencour avatar 8.7.2011 19:46 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu

    Co na tom, na mně angličtina taky nechává následky.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    8.7.2011 19:51 Medicka z 1.lf UK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    Ahoj, Linux sice nepouzivam, ale z Chromu a Firefoxu se prihlasit jde bez problemu.

    Kde si vyridit ISIC se dozvis u zapisu, popripade najdes seznam vydejnich mist tady http://www.lf1.cuni.cz/vydejni-mista-univerzitnich-prukazu. Tam dostanes i papir s heslem do CAS a postupem, co a jak udelat. Pod cislem ISIC a tim heslem, co dostanes a pak zmenis, se dostanes do SISu tady https://is.cuni.cz/studium/index.php.

    PVP se zapisuji az od 11.7. a jejich seznam je tady http://www.lf1.cuni.cz/volitelne-predmety. Ale kdyz se zapsat nestihnes nebo uz je plno, tak staci vzit na studijnim zadost a zajit za garantem predmetu, ktery je v tom seznamu predmetu uvedeny a vetsinou to podepise (ne vzdycky, ale ve velke vetsine pripadu ano). S podepsanou zadosti zase na studijni a tam to zapisou do SISu a potvrdi v indexu. Kdyz si zapises PVP pres SIS, tak si ten predmet potom musis napsat do indexu a zajit si to nechat orazitkovat na studijni.

    Notebook do skoly vubec netahej. Je to zbytecne. V knihovne je pocitacu dost a na net je pristup bez problemu. Na zkousky se prihlasuje az vypisou terminy, coz je tak zhruba 2 mesice predem a je tam zadane datum a cas, od kdy je mozne se prihlasit a do kdy je mozne zkousku skrtnout. To ted vubec neres.

    Tak preju hodne uspechu pri studiu :)
    Isah avatar 8.7.2011 20:51 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu

    Medicko, velký dík. Při zápisu jsme dostali jen papírek, který máme s indexem předložit až si půjdeme nechat udělat kartu. Půjdu si ji zařídit na Matfyz Ke Karlovu, kde mi snad vysvětlí vše s těmi hesly.

    Super rada s těmi PVP, páč nechci přijít o ty zajímavé tím, že nám nic neřekli. Jakési info čerpám z neoficinálních stránek LF1.CZ, jsou tam informace pro prváky, ale mnohdy se tam v diskuzích podávané informace různí.

    Mockrát děkuju :-)

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    9.7.2011 21:28 Medicka z 1.lf UK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    Nemas vubec zac. Na matfyzu jsem si to byla vyridit taky...priprav se na bludiste sklepenim :) ale nastesti to maji celkem znacene, takze tam trefis v pohode, ale horsi to bude zpatky :D jinak Ti tam k tem heslum nic nereknou, jenom dostanes papir a tam je postup, jak to zmenit. Byva tam strasna fronta, takze na vysvetlovani tam cas bohuzel nemaji, ale postup na tom papiru je celkem dobre napsany, co si tak pamatuju.

    Jeste k tem PVP...nevim, jaky mas obor, ale pro prvaky tam moc na vyber neni (v tom seznamu, co jsem posilala je v nekterem sloupecku vypsany seznam rocniku a oboru, pro ktere je predmet urceny). Co muzu pro prvak doporucit (v pripade mediku, nevim, jestli je to i pro jine obory) je Klinicka anatomie vyborna a taky Drahy CNS. U obou predmetu je velka kapacita a berou i na zadost. A hlavne....ty predmety jsou hlavne pro prvaky, takze jim "drzi" mista. A z doslechu hodne lidi si dava Prvni pomoc, ktera je podle me zbytecna, nebo Letni vycvikovy kurz v Dobronicich, ktery je za 4 kredity a vsichni jsou z neho nadseni...

    Tak si dobre vyber a at to jde :)

    Isah avatar 9.7.2011 21:46 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu

    Mám, ani nevíš, jak toužím po těchto informacích :-) Na ta PVP jsem koukala, První pomoc máme jako předmět a odmítám jezdit do Krče kvůli PVP. Ty Dobronice mne napadly, ale tam se spíš asi kalí, ne? Co se tam po studentech chce? Tělák bych také brala, ale už vidím, jak stíhám jet do Hostivaře po práci, něco tam odcvičit a letět zpátky k okolí fakulty pro syna do Mš. Nevíš co se cvičí? V zimě asi lyžování, ne?

    Mám LF za domem, práci a Mš taktéž, takže PVP vybírám podle místa a také co by mne bavilo. Zatím uvažuju o gerontologii nebo něco na Psychiatrii - vyjma Paclta, to je debil. Do svých úvah zapojuji i to, aby po nás nechtěl někdo tisíc esejů, jako třeba na Dějinách lékařství a podobných předmětech.

    Klidně doporuč, budu ráda. Třeba hodnocení EKG by nemuselo být špatné. Ta anatomie vypadá také zajímavě..Prý vůbec přednášky Anatomáku stojí za to. No vybírám právě.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    Isah avatar 9.7.2011 22:30 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu

    Do užšího výběru postupuje Neurobiologie poruch chování, Komplexní výživa sportovců, většinou pro nás jsou PVP, jako Ošetř. postupy a Psychologie a komunikace v Krči, to bych to musela nějak stihnout. Je těžké vybrat si z takového množství něco ne moc zatěžujícího nebo aby mi to k něčemu bylo třeba později v praxi. Jo, další, kazuistiky manž. a rozvodových sporů, Inform. technologie, telemedicína a virt. realita, Ekoimunologie, Praktické užití vybraných diagn. postupů - to by mohlo být k něčemu. Nevím, nechci si naběhnout nevhodně zvoleným PVP.

    Anatomii nemůžu, mohu si vybrat z BS nebo všechny obory.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    Fluttershy, yay! avatar 8.7.2011 19:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    SIS by měl být stejný jako pro matfyz, ten samozřejmě v GNU/Linuxu funguje.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    8.7.2011 21:02 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    Jj - AFAIK je to stejné celou UK. Slečna je ne PEDF a z mého Debianu se přihlašuje v pohodě.
    Isah avatar 8.7.2011 21:03 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu

    Také doufám, že funguje, ale nevím, jak to vyzkoušet. Až budu mít heslo, mohlo by to jít vyzkoušet na nějakých údajích o sobě, že tam vlezu pod Ubuntu a kouknu pod Win. Jinak nevím.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    Luk avatar 8.7.2011 20:09 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    Smaž prosím rychle ten předchozí identický blogpost, než se v něm objeví diskusní příspěvek.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Fluttershy, yay! avatar 8.7.2011 20:21 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu

    Smazaný už je, ale furt se zobrazuje ve výpisu... viz Vzkazy:

    Editován zápisek v blogu, nejdříve nastaven čas publikování, hlásilo mi to "nejde publikovat v minutlosti", přidán tentýž zápisek podruhé, do něj tentýž text a pak smazán jeden z nich po smazání jednoho z nich ... asi ten chybný, teď v přehledu blogů "to" hlásí chybu ...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Isah avatar 8.7.2011 20:37 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu

    No já se tam vůbec nedostanu, hlásí mi to nepřístupnou stránku

    Detail: Relace 339831 nebyla nalezena!. Nahlášené to je.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    Luk avatar 8.7.2011 21:49 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    Hmmm, tak to jo. Já mám zase jiné problémy - nově napsaný blogpost to nepublikuje hned a "čeká na čas publikace". Nejnovější blogpost se také neobjevuje při přístupu přes RSS.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Isah avatar 8.7.2011 21:55 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu

    Přesně tak začal můj problém s tím blogpostem. Ten čas. Ať jsem upravovala, jak jsem upravovala, pořád "čekal na čas publikace". Už jsem dlouho nic nepsala, tak mi to přišlo divné. Do toho prvního postu se pořád nemohu dostat, jinak bych ho smázla, kdyby to šlo.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    Luk avatar 8.7.2011 23:45 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    jinak bych ho smázla, kdyby to šlo
    Už je pryč ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    8.7.2011 21:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    SIS funguje bez problému, respektive ta závislost je jen na prohlížeči, ne na OS, a všechny moderní prohlížeče podporuje.

    Protože bydlim na koleji s medikama z LF2, tak trochu vim jak to u nich chodí, oni to často maj tak, že je stanoven termín a hodina, odkdy se dá přihlašovat na zkoušku. A když na tu zkoušku mají velkej nával, tak fanaticky klikaj v SISu a tremín je pak obsazen lidma třeba už 3~6 sekund po otevření, bezesrandy. Nevím, jestli to je na LF1 taky tak, ale asi bude lepší si to zjistit ;-)

    Jinak kdybys potřebovala zjišťovat/poradit/shánět učebnice/něco podobnýho, můžeš napsat, mam docela dost kamarádů mediků/mediček ;-)
    Isah avatar 8.7.2011 21:19 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu

    Děkuju, skript už půlku mám, ale ještě jich dost potřebuju. 2.LF to jsou Motoláci, ti, stejně tak jako na 3.LF mají informací dost. V tomhle se 1.LF jaksi trochu vymyká. V té informovanosti studentů. Pokud máš odkaz třeba na bazar skript Motoláků, sem s ním. Jinak určitě napíšu, na něco musím počkat, někteří vyučující chtějí "svá" skripta.

    O těch termínech v SISu jsem četla, také se pak těsně před zkouškou odhlašují :-(

    1.LF asi zkouší, jak jsou neinformovaní prváci zdatní v dohledávání zásadních informací na netu a jak jsou při tom trpěliví. Už druhý týden sháním informace o studiu, abych měla aspoň představu :-(

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    9.7.2011 00:44 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    Pokud máš odkaz třeba na bazar skript Motoláků, sem s ním.
    Nemam, ale pozeptám se...
    1.LF asi zkouší, jak jsou neinformovaní prváci zdatní v dohledávání zásadních informací na netu a jak jsou při tom trpěliví.
    Jo, to jsem slyšel... Ten prvák tam je asi dost drsnej :-D
    9.7.2011 21:37 Medicka z 1.lf UK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    Jojo....prihlasovani na zkousky jsou kolikrat vetsi nervy nez zkouska samotna... :D v prvaku bylo terminu dost a prihlasovani bezproblemu. V druhaku na chemii to byl masakr, a ve tretaku vsude...jediny rozumny je prednosta Fyziologickeho ustavu, ktery vypsal na 1 den v tydnu 999 mist a pak se to rozhazovalo do dnu...takze clovek mel jistotu, ze se tam dostane.

    Tady je odkaz na burzu skript 1.lf http://skripta.lf1.cuni.cz/. Lepsi je pockat az do konce zari nebo zacatku rijna, kdy se tam toho objevi vic.
    Isah avatar 9.7.2011 23:09 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu

    Děkuju, už jsem tam koukala, ale právě čekám co po nás kdo bude chtít. Pozkala jsem se s holčinou z denního studia, máme stejné předměty, tak mi v Lípovce doporučila Fyziologii, kterou si koupím novou, prý ji využiju ještě v 3. Jinak počkám.

    Z předchozího studia mám doma komplet Patologii od Bednáře, 3 díly, Vnitřní lékařství od Kordače a spol., Patol. a Patol. fyziologii od Mačáků a Krejčí, Gerontologii od Pacovského, Kardiologii v praxi od Widimského...ještě spousty zbytků ze Zdrávky. Nás moc nešetřili a teď se to bude hodit. Něco už je zastaralé, ale to se dá vždy řešit.

    Čeká nás nějaká těžká zkouška z Biologie, tak tam si počkám co bude přednášející chtít.

    Z webu I.LFUK čerpám co jde. Bakaláři jsou zatím i na neof. webu I.LF v nedohlednu.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    8.7.2011 21:11 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    Držím palce pro úspěšné uzavření studia (pokud jsou údaje v tvém profilu správný, tak tuplem :-O :-) ).
    Isah avatar 8.7.2011 21:29 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu

    Jj, děkuju, dostuduju ještě před důchodem :-) Bylo sakra těžký se tam dostat, tak to nevzdám ani omylem.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    Luk avatar 8.7.2011 21:51 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    Ale abys pak neděkovala a neodcházela. Ať už během studia nebo až po něm :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Isah avatar 8.7.2011 22:09 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu

    Ne, nejdu na medicínu, to bych po zkušenostech ve zdravotnictví musela být šílená. To fakt nee :-) Medici nechť prominou. Ale to je obor pro idealisty. Dnes jsou pacienti nebo příbuzní schopní hnát Dr. před soud kvůli nechutné stravě. Nechci vědět co se bude dít za pár let až stoupnou poplatky. Jsem na Bc. oboru Všeob. sestra. Skladba učiva je podobná jako u mediků.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    Jaromír Svoboda avatar 8.7.2011 22:31 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    Také držím palce, ať se při studiu daří ;-). Moje sestra před několika roky dokončila v Olomouci Bc. všeobecná sestra a teď pracuje v Brně v nemocnici, práce dobrá ale hodně se tam naběhá.
    Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
    8.7.2011 23:29 medicus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    V CR muzete obcanskopravni cestou zalovat pouze instituci. Lekar primou odpovednost za nedostatky nema. Ma samozrejme trestnepravni odpovednost, ale to je jina vec.
    pavlix avatar 9.7.2011 11:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    To je celkem logické. I když mám pocit, že žalovat můžeš kohokoli, jde jen o to, jak brzo narazíš.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Luk avatar 8.7.2011 23:49 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    Jsem na Bc. oboru Všeob. sestra.
    Tak si k tomu pak dodělej ještě Mgr., Ph.D. a MBA a můžeš jít řídit nemocnici. Nebo ministerstvo ;-) (a pak budeš poslouchat: „Já jsem lékař, dlouho jsem studoval.“)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Isah avatar 9.7.2011 14:40 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu

    Rath si nevidí do huby. Mimochodem je tam zajímavá diskuze.

    Nemám tyhle ambice :-)

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    Marcela* avatar 9.7.2011 00:39 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    Taky ti držím palce, máš můj obdiv. Mimochodem, koukám, že jsme stejný ročník ;-).
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    9.7.2011 22:12 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    tak mlada?

    Podle tech prispevku tady sem myslel ze je vam nejmin padesat.
    Isah avatar 9.7.2011 22:51 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu

    Nevykej mi, pls. Já taky nevím co je mém věku. Stará si nepřipadám, jen už trochu vím, kde mám své limity. Což bych nehodnotila jako stáří, spíše zkušenost.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    Fluttershy, yay! avatar 9.7.2011 23:11 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    Hint: To byla reakce na někoho jiného.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Isah avatar 9.7.2011 23:13 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu

    Ba jo, dík.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    10.7.2011 08:04 Daddy Cool
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    Njn, kolego, zdání klame, když čtou zdejší nedávní adolescenti Vás, taky můžou nabýt dojem, že jste něco mezi Matuzalémem a Mojžíšem a že už si s nima neumíte hrát.
    10.7.2011 17:16 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    ale to je zamer, uz jsem to psal nekolikrat, je to dokonce nase povinnost ukazat mladym tu spravnou cestu. Jinak doufam, ze obe damy mou lichotku oceni a ze mam u nich velke plus.

    ten daddy cool ma spojitost s tim filmem nebo spis s BoneyM?
    10.7.2011 18:12 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    je to dokonce nase povinnost ukazat mladym tu spravnou cestu
    Takových, co se ostatním snažili ukázat "správnou cestu", jsem už jen za těch krátkých 20 let potkal celou řadu. Mladých, starých, středních,...
    10.7.2011 20:37 Daddy Cool
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    za těch krátkých 20 let

    máte pravdu, mladý muži,jen jděte přímo za nosem, na něco anebo i do něčeho jistě narazíte
    11.7.2011 00:16 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    máte pravdu, mladý muži,jen jděte přímo za nosem, na něco anebo i do něčeho jistě narazíte
    Jé, na tuhle větu jsem se těšil. Tu už jsem taky slyšel mnohokrát, v různých obměnách. Je na ní užáasné především to, že prakticky nic neříká, neobsahuje skoro žádnou informaci, ale přesto vypadá velmi moudře a zkušeně. A navíc je vždycky pravdivá, protože do něčeho (blíže neurčeno) narazí v životě každý, a to nejednou.

    Já osobně se radši snažim pochytávat moudrost/zkušenosti od lidí, za kterými je vidět (i) něco jiného, než jen řeči o vlastní moudrosti a zkušenosti...
    11.7.2011 02:25 Daddy Cool
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    jsem rád, že jsem Vám mohl udělat radost:-)
    11.7.2011 09:01 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    Jé, na tuhle větu jsem se těšil. Tu už jsem taky slyšel mnohokrát, v různých obměnách. Je na ní užáasné především to, že prakticky nic neříká, neobsahuje skoro žádnou informaci, ale přesto vypadá velmi moudře a zkušeně. A navíc je vždycky pravdivá, protože do něčeho (blíže neurčeno) narazí v životě každý, a to nejednou.
    Tak tomuhle se říká autoreferenční výpověď.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    10.7.2011 20:30 Daddy Cool
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    ale to je zamer, uz jsem to psal nekolikrat, je to dokonce nase povinnost ukazat mladym tu spravnou cestu

    Mně to, pane kolego, vysvětlovat nemusíte, já se s Vašima záměry plně stotožňuji.:)

    Jinak doufam, ze obe damy mou lichotku oceni a ze mam u nich velke plus.

    To nepochybně, to víte, třicátnice vždycky ocení, když jí někdo naznačí, že je příjemně překvapen jejím skutečným věkem.

    ...ten daddy cool ma spojitost s tim filmem nebo spis s BoneyM

    No tohle, Vy jste znalcem hindské kinematografie!

    Ne, ne, s tím filmem to nijak nesouvisí. BoneyM s tím také nemá nic společného. To byla ve své době stejná katastrofa, jako ABBA:). Tak hluboce jsem nikdy neklesl!
    Fluttershy, yay! avatar 10.7.2011 22:39 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    Vy dva jste se hledali.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    10.7.2011 23:39 Daddy Cool
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    Takových k pohledání je nás více.
    Isah avatar 10.7.2011 20:39 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu

    Ne, zkušenost je nepřenositelná. Ještě si pamatuju od puberty, jak mi lezly na nervy rady starších lidí typu až budu starší...blabla. Kecy. Zařekla jsem se, že tohle ode mne nikdo neuslyší. On si stejně každý tu svou cestu najde. Pozitivní na tom je, že cesta je cíl.

    Z mladých tady mám dobrý pocit. Chodím sem už dlouho. Občas je to tu samej Testosteron, ale i na takových diskuzích se člověk pobaví. Je tu podnětné prostředí.

    Mé sympatie máš zjm. tím, jak likviduješ všeználka.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    pavlix avatar 10.7.2011 20:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    ale to je zamer, uz jsem to psal nekolikrat, je to dokonce nase povinnost ukazat mladym tu spravnou cestu.
    Jen nevím, jestli ti už ti mladí řekli, kam že si svoji správnou cestu máš strčit?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Marcela* avatar 10.7.2011 20:45 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    Podle tech prispevku tady sem myslel ze je vam nejmin padesat.
    No já byla odjakživa ´rozumbrada´ :-).

    Jestli je ten bonmot myšlen jako lichotka, tak si zasloužíte růžový puntík ,dadíku ... ;-)
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    10.7.2011 21:52 Daddy Cool
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    Jestli je ten bonmot myšlen jako lichotka, tak si zasloužíte růžový puntík ,dadíku ...

    Do pozornosti mému téměř jmenovci !

    Takhle to ty ženské dělaj, pane kolego: vystřelíte na saň jedovatý šíp, a ona se promění v něžnou laňku, uhne... a pak vás vaší vlastní útočnou zbraní trefí rovnou do srdíčka.:)
    9.7.2011 10:03 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    Medicína sa ani diaľkovo študovať nedá, nie?

    Vrátiť sa do školy po rokoch je fajn. Tiež som pred niekoľkými rokmi absolvovala takto rozširujúce štúdium na UK v Blave (čo je od nás asi 8 hodín cesty autobusom) a teraz dvojročné vzdelávanie v rámci naháňania kreditov. A už mi to chýba. Ešte pred univerzitou tretieho veku) by som možno na nejaké to rozširujúce šla. Keby som našla naftu.
    Isah avatar 9.7.2011 21:24 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu

    Dálkově pochybuju, ale v nějakém individuálním studijním plánu asi určitě. Při splnění všech praktik. Předpokládám, že těhotné studentky budou i na LF.

    Nevím, nejsem si jista, že kombinované studium se rovná dálkovému. Vím, že na SŠ byli dálkaři a ti měli jiné podmínky než my na kombinovaném. Dříve bylo kombi studium studiem při zaměstnání. My jsme do školy chodili každý týden 3 dny a museli jsme splnit povinné penzum praxe. Na LF je to podobné. Vím zatím minimum, ale chodí se v týdenních blocích a praxi uznává jak která fakulta. Tuším, že kombi studenti UPOLu musí povinně odchodit praxi na ARO a někde.

    2 Povinně volitelné předměty musíme mít. Tam je docházka třeba 1x týdně.

    Učení je zdravé, nejsem ze školy tak dlouho, Sš mám několik, pak nástavby, různé kurzy.. Když se neučím, tak krním. V medicíně je spousta zajímavých věcí, pořád se něco vyvíjí.. Ve stáří si určitě hodím Univerzitu třetího věku. Už jen proto, abych si nemusela uměle zvyšovat IQ, jako ten expert v nedávné diskuzi :-))

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    9.7.2011 22:34 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    Individuálne štúdium = forma denného štúdia, so všetkými právnymi dôsledkami napr. pri posudzovaní soc. postavenia študenta, na str. škole to napr. znamená, že študent koná jednorazovo komision. skúšku z predmetu, že má indiv. štud. plán s určenými termínmi skúšky a konzultáciami.Myslím, že pojem kombinované št. na VŠ len nahradil pojem diaľkové. Každá VŠ si ho organizuje inak, väčšinou sa chodí cez víkendy.

    Ten program na zvyšovanie IQ bola dobrá recesia.Najbližšie by mal niekto vymyslieť program na spomalenie demencie, do ktorej zvyšovanie IQ postupne nebadane prechádza.:)

    Ja by som si určite vybrala nejaký úplne zbytočný odbor.Za čias centrálneho plánovania boli nedostupné, niektoré len v Prahe a u nás ani na tých dvoch(a neskôr troch) univerzitách chýbali,alebo sa otvárali len raz za pár rokov a pre niekoľko málo študentov zo stoviek uchádzačov.Šanca študovať niečo, o čo by mal človek ozaj záujem, bola vtedy dosť mizivá.Takže teraz, keď som sa na chvíľu vrátila do toho prostredia, som si pri čítaní tabuliek na dverách mohla už len vzdychnúť.Dnes väčšina chce len ten papier a titul a hrnú sa na odbory, o ktorých si myslia, že ich zvládnu, i keď o to štúdium nemajú záujem. To je celkom pomýlené.

    Vy viete, do čoho idete a prečo, tak Vám želám, aby to splnilo Vaše očakávania.
    9.7.2011 20:02 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    Zatím nám nikdo neřekl, jestli je možné používat i jiný OS.

    Coto znamená jiný OS?

    SIS je stejný pro MFF i pro 1. LF, pokud je mi známo. Na MFF ho používám už léta jak v (následnících) OpenSolarisu, tak v Linuxu i ve FreeBSD a nikdy jsem nezaznamenal žádný problém. Toto vůbec nezáleží na operačním systému, ale v podstatě pouze na prohlížeči a na knihovnách s ním spojených. Pokud vím, Firefox, Chromium, Konqueror i Opera zvládají SIS naprosto v pohodě.

    Fluttershy, yay! avatar 9.7.2011 20:46 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    Kdyby se náhodou používaly nějaké ActiveX hnusy atp., velmi snadno by to mohlo dramaticky záviset na operačním systému.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    11.7.2011 11:17 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu

    Matně si vzpomínám, že před pěti až deseti lety bylo něco takového v módě, nicméně mám ten dojem, že dnes už nebude použití těchto technologií zrovna v akademické sféře příliš časté.

    Pokud jde o SIS, ten vždy byl a je (a doufám, že i v budoucnu bude) multiplatformní. Samozřejmě k němu existuje spousta výhrad, které se týkají uzavřenosti vývoje, použitých (poměrně drahých) technologií na straně serveru nebo nepřehlednému uživatelskému rozhraní, kde všecho trvá dlouho. Nicméně problémy technického rázu na straně klienta zatím nikdo nezaznamenal, pokud vím.

    SIS je dokonce použitelný i z elinks. :-)

    Isah avatar 9.7.2011 21:01 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu

    Děkuju za odpověď. Ptám se právě proto, že nevím, nemám zkušenost. Kluci tu psali, že jde spíše o prohlížeč, takže s Firefoxem na Ubuntu asi problémy mít nebudu. Používám ho i na Win.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    11.7.2011 11:19 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu

    Jak už jsem psal výše, mně ten SIS fungoval i v elinks, když jsem s ním posledně (před půl rokem) experimentoval. :-)

    17.7.2011 14:16 rumickovej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    Ahoj. Sis funguje bez problemu. Debian + Google Chrome.
    Isah avatar 9.8.2011 04:01 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu

    Jj, děkuju, už mám vyzkoušeno. Vpohodě fachá.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    kyknos avatar 25.1.2012 19:56 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    Chápu to dobře, že struduješ při práci medicínu?

    Jestli ano, jsi buď blázen, superwoman, nebo máš práci snů :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Isah avatar 6.2.2012 05:12 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu

    Medicínu ne, Bc. studium Všeob. sestra kombinované st. Blázen jsem, kdo by se ve 3 ráno učil, že jo. Práce snů ani omylem, dělám staniční, takže ručím za životy 21 pacientů a jejich komfort u nás. Včetně veškerých papírů - dokumentace. A pak také za kvalitní práci asi 12členného zdrav. personálu. To práce snů není, stýská se mi po časech, kdy jsem byla normální sestra.

    Ještě máme 5letého klučinu a já kompletní domácnost na krku. Jak často závidím těm studentům, o které se starají rodiče!

    Moc nezvládám, mám pár zkoušek i zápočtů, dnes test z Řečtiny a odpol. z AJ - tu neumím vůbec. Nějak to dopadne. Opakovat se to dá vždycky :-) Minimálně je to zajímavá zkušenost.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    kyknos avatar 6.2.2012 11:55 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    Tak to držím oba palce :)

    Po řečtině se mi docela stýská, ale u té sdružené zkoušky z latiny a řečtiny jsme zdravili "morituri te salutant" :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Isah avatar 6.2.2012 16:30 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu

    Test z řecký terminologie byl zvlášť. Mohla jsem to napsat na těch 70%. Latina bude v letním semestru i s deklinacema :-( Máme super profesora.

    Ale pořád je to čajíček proti Biochemii, Biologii a Anatomii.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    kyknos avatar 6.2.2012 17:06 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu
    Nevím, jak to máte na bakalářským, ale naše třísemestrální anatomie byla peklo. Nikdy mě nebavilo biflovat se zpaměti. Zvládnul jsme se naučit (respaktive spolužačka mě naučila) první dva semestry, ale ten třetí (kompletně celý věnován CNS) jsme prostě neuměl vůbec. Přišel jsem na zkoušku, vylosoval tři otázky, o dvou jsem něco věděl, o třetím (cosi z mozku), jsme nevěděl skoro nic. Tak jsem si řekl, že se nebudu vzdávat bez boje a aspoň si zkusím, jak zkouška probíhá abych u dalšího pokusu nešel opět do neznámého boje a napsal jsem si poznámky k prvním dvou otázkám. Kolegu přede mnou mučili hrozně dlouho, a jak jsem se tam nudil, čmáral jsem si na papír nesmysly k té třetí otázce.

    Pak jsem šel ke zkoušce a povídám na první dvě témata - zkoušející se tvářili opravdu znechuceně, bylo vidět že jim to trhá uši, ale bylo to stále ještě v oblasti proleze s odřenýma ušima... no když jsme se dostal ke třetí otázce, povídá zkoušející "no vidím, že tam něco máte i k té třetí otázce, slibte, že nebudete dělat chirurga a dejte mi index..." :)

    Pak jsem na oplátku onu slečnu učil Genetiku, naprosto logický předmět, kde jsem neměl potřebu se nic učit zpaměti. Jí to moc nešlo, tak jsem se spolu s ní přihlásil na úplně poslední termín. Napíšu test, přišel profesor, který normálně nezkouší, a říká, kolego, vy jste letos první, kdo tam nenapsal zpaměti text ze skript. A já se ho zeptal, proč bych se to učil zpaměti, když je to logické. O on se jen zeptal "a co děláte na téhle škole?"

    Tak jsme přešel na molekulární genetiku na přírodovědě, ale řízením osudu jsem to nedodělal. Teď přemýšlím, že si konečně školu udělám, zkoušek se nebojím ani trochu, ale skloubit to se zaměstnáním časově bude problém. Asi se budu muset omezit na dálková studia, a tam je zatraceně malý výběr.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Isah avatar 7.2.2012 06:09 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Studenti I. LFUK - prosba o radu

    Tos měl dost štěstí a je to hezky udělaná zkouška :-). Anatomie je holt o biflování, ale taky má svý logický prvky. Vysedět se ale musí. Nás vzali hned na pitevnu, což je pro sestry nadbytečný. Zajímavé, leč k ničemu. Sestrám. Výklad berou šup šup honem :-( takže to trochu otráví. Anatomie pro Bc. obory není tak rozsáhlá. 2 semestry.

    Genetika v Biologii má svůj logický systém, ovšem mně také uniká, a vadí mi, že všechno berou tak rychle, zrovna Biologii s Biochemií bych se chtěla věnovat víc než jeden půlrok. Kvůli poruše počítání mám smůlu. Možná v příštím životě. Na tohle musíš mít mozek. Molekulární biologie je asi dost úžasná, ne?

    Mně takhle nadchla Sociologie, člověk, který to přednášel byl evidentně bez předsudků a přednáška byla dokonalá. Milion námětů k přemýšlení. Super. Naopak Výpočetní technika a Knihovnické systémy to byl předmět jímž byl nadšený především přednášející, mladý kluk, u něhož jsem se nemohla zbavit dojmu, že také "žít je třeba" :-)

    No, stejně skončím pravděpodobně u angličtiny, má nechuť se to učit je extrémní. Naopak paní profesorka nechápe, jak bez ní můžeme žít :-))) S rodinou a prací se studium dělá dost blbě :-(

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.