abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:00 | Humor

    OpenChaos.dev je 'samovolně se vyvíjející open source projekt' s nedefinovaným cílem. Každý týden mohou lidé hlasovat o návrzích (pull requestech), přičemž vítězný návrh se integruje do kódu projektu (repozitář na GitHubu). Hlasováním je možné změnit téměř vše, včetně tohoto pravidla. Hlasování končí vždy v neděli v 9:00 UTC.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    dnes 03:00 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.3, tj. třetí opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.13, tj. třináctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:00 | Komunita

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    9.1. 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    9.1. 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    9.1. 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.1. 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.1. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 14
    8.1. 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (7%)
     (4%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (10%)
     (50%)
    Celkem 358 hlasů
     Komentářů: 8, poslední včera 23:18
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    vogo avatar 25.6.2005 08:51 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše a...
    a bude to kvuli Linuxu, tohle nic neresi....
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    25.6.2005 09:02 Češtinář
    Rozbalit Rozbalit vše A zase ten čeština
    A už Tě ve škole učili psát interpunkce? :-) Neboli obyčejnou čárku? :))
    25.6.2005 11:15 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase ten čeština
    Čárky nejsou až tak podstatný. Víc mě praštilo do očí kvůly :-D
    wake avatar 25.6.2005 11:17 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase ten čeština
    no jafně. dyť správně se pýše "qúly".
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    25.6.2005 09:11 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Jen aby...
    Jen abychom si za nějakou dobu nepřečetli, jak někdo zrušil tebe.
    Copak toho není dost?
    Saljack avatar 25.6.2005 09:16 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen aby...
    No to by byla sranda, ale já bych to pak zrušil úplně. Ale stejně to nechápu ještě se mu nabídnu, že mu to přeinstaluju(ještě předtim než jsem mu to zrušil). A myslim že to může mít i dobré výchovné účinky mohl bych ho naučit dělat s Linuxe.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    wake avatar 25.6.2005 09:47 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše hm...
    ... a komu tim prospejes?
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    vogo avatar 25.6.2005 10:03 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm...
    ...druhe strane?!
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    Saljack avatar 25.6.2005 10:14 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm...
    Nevim tady asi někdo nezažil přeinstalování windowsu se všim všudy aby to vypadalo jako před tím a když tam něco bude chybět tak je to hned jiný a nevědí co s tím. A ještě jedna věc je taková která mě štve pokaždé co jsme přišel ze školy tak hned byl problém že to nenaskočí a že se to hryzá nebo že padá explorer. A pořád oprav to a ty modrý obrazovky taky nic neřeknou a když to opravim tak druhej den to dělá něco jinýho a zase znova.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    vogo avatar 25.6.2005 10:21 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm...
    a proto pouzivam Operacni system, a ne parodiji od M$ ;) a odmitam spravovat neco co stejne bude nefunkcni kdyz k tomu sedne nekdo kdo to rozvrta... kazdy sveho stesti strujce...
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    wake avatar 25.6.2005 10:22 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm...
    odmítáš spravovat: čí že je ten počítač? a kdože ti tam dovolit ten Lin nainstalovat? ;)
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    Saljack avatar 25.6.2005 10:32 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm...
    Ten Linux jsem si tam nainstaloval sám a nikoho jsem se neptal. A ten windows kdyby se o to měl starat on tak to už ani nejde počítač
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    wake avatar 25.6.2005 10:43 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm...
    hm... no já jsem si hlášky "odmítám spravovat.." a "klidně si tam ty windows dej, ale nejdřív mi ukaž licenci a staráš se o to sám.." mohl dovolit až s komentářem "na hardware v mém vlastnictví žádný ilegální software nebude. licence na MS Win stojí cdef Kč a na MS Office xyzab Kč. A windowsy neumím, takže problémy řešíš na MS hotline." momentálně máme doma 3 stanice + firewall, všechno Deb/Gnome/OOo.
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    wake avatar 25.6.2005 10:21 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm...
    musíš říct tatínkovi, aby tolik nebrousil tydlencty pornosajty ;)
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    Saljack avatar 25.6.2005 10:31 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm...
    Ja mu to říkal ale on na to leze ještě přes explorer
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    wake avatar 25.6.2005 18:22 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm...
    druhé straně čeho ?
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    vogo avatar 26.6.2005 09:05 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm...
    Pelíšky...
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    brk avatar 25.6.2005 11:28 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Brigáda
    Prázdniny máš "za pár". Máš možnost si přes léto vydělat na vlastní počítač a vůbec tě nemusí štvát to, co si otec provozuje na svém počítači.
    USE="-qt -kde"
    25.6.2005 12:56 --.----...--.-. | skóre: 6 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše poznam
    Tak toto poznam dokonale. A to som tam ani ziadny Linux nemusel instalovat, stacilo, ze som sa ucil HTML a uz som bol na vine, ked nieco neslo - vraj som to "pokazil" "programovanim"...

    Tak som makal cez leto, setril, nieco aj dostal a kupil vlastne PC. Od vtedy mam ich PC u prd... a ani sa ho nedotykam. Boli sice urcite financne a hlavne osobne problemy, ale o tych sa uz nebudem rozpisovat.

    Rada na zaver: Co tym chces dokazat? Este viac ho nastves a budes v este vacsej ... . Radsej zarabaj a setri.
    Saljack avatar 26.6.2005 22:49 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: poznam
    JJ je to všude stejný když tomu někdo nerozumí tak dělá chytrýho
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    25.6.2005 15:28 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše To byla blbost
    Faktem zustava, ze vzdycky se najde nejakej blbec, kterej se nas snazi likvidovat... kdyz je to tvuj otec, o to hur;) Ale chyba je i u tebe - asi si mu to nedokazal dostatecne vysvetlit... a to, co jsi udelal nic neresi. Bude na tebe nastvanej (kdo by taky nebyl, ze) a navic, pokud je to jeho PC, tak muzes dostat padaka.

    Mam spousty znamych, co otravuji s kdejakym problemem ve widlich, zatim jeste nervove zvladam a pomaham jim, ale citim, ze to delat nechci a ze me to silene vycerpava. Asi s tim taky prastim... kdyz si smazi ty svoje nelegalni ikspecka, tak at se s tim taky nauci zachazet.

    PS: Win98 - doufej, ze nemel nic dulezityho na plose, jinak bude randal ;o))

    PPS: Jeste, ze je obnovovani smazanych souboru na FATce tak (pomerne) jednoduche...
    Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
    wake avatar 25.6.2005 18:18 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To byla blbost
    jsou známí a známí.

    některým doporučíš NT4 (existuje i software, který pod linuxem neběží, anebo běží, ale za separátní licenci za separátní peníze), oni si je koupí (sic!), ty jim je nainstaluješ, vysvětlíš a slyšíš o nich za rok, že si koupili tiskárnu.

    některým doporučíš linux (po analýze jejich potřeb), seženeš CD, nainstaluješ, a oni ti za týden volají, že na to kašlou, že jim kamarád nahrál 98 a že nevědí jak rozběhat ten prašivej DVD přehrávač.

    kontrolní otázka: komu seknout s telefonem s hláškou "&%*$*&^!!!" ?
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    25.6.2005 19:38 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To byla blbost
    Ano, to souhlasim. Ale nic nemusi byt tak cernobile... onen druhej pripad muze byt sice totalni lamka vidici PC jako neposlusnou slozitou krabici delajici pouze potize, ale na druhou stranu muze delat neco pro mne, v cem zase ja nemam ani paru, v cem ja sekam obdobny chyby, v cem ja toho dotycneho vytacim debilnimi dotazy...

    Opravdu to ale nekdy chce trochu upravit priority a obcas nekoho prilis otravneho poslat nekam hodne hluboko... to je to, co ja neumim;)
    Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
    wake avatar 25.6.2005 23:30 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To byla blbost
    a vytáčíš ho debilními dotazy typu "'sem ukrad tudlenctu škodárnu a jak sem vyrval tu zapalovací skříňku dyš sem to krad tak mi nejdou stěrače..."?
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    26.6.2005 00:09 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To byla blbost
    Jéé, štěstí, že já odjakživa mám jen svůj počítač, u mě doma na comlu, kromě přítelkyně, která s Linuxem dělá (už :)taky, tak nikdo neumí a nechce dělat, takze u mě wokna nikdy nebyly, hehe :-) a vždycky jsem tam měl co jsem chtěl za systém, žádné parodie!
    27.6.2005 16:07 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To byla blbost
    Na tohle nemam co rict, mate pravdu.

    Ale ono ve vyse zminovanem pripade by to asi vyznelo takhle: "Tak prijel bratranec, rekl, ze ten trabant, co jsem dostal od tebe legalne gratis je k nicemu, nechal ho sesrotovat a dal mi prej o dost lepsi skodarnu. Jak sem mel vedet, ze je kradena? A co ted s tim? Ty uz mi zadnej novej gratis trabant nedas, protoze na me kasles, ani se ti nedivim. Ja se v tom nevyznam, penize nemam, tak mi nezbyde nic jinyho, nez jezdit v kradeny skodarne a doufat, ze me nestopne polda..."

    V zasade mate pravdu. Ale najdou se i vyjimky;)
    Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
    15.9.2005 08:47 Martin H. | skóre: 27 | blog: linservis | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To byla blbost
    Jojo, to je přesně ono. Mj. pro autora prapůvodního příspěvku: Taky mám rodiče, taky máme počítač - teda naši už svůj a já taky svůj :-) A hádej, co mají za OS? No jasně, W98SE, které jsme kdysi v OEM verzi koupili s tím počítačem. A ode mě mají FireFox + NOD32. Sami se do nastavení nevrtají, dělají si jen ty svý fotky a lezou někam na seznam a tak ... bráška už má taky svůj počítač a tak si pěstuje viry na svým :-)

    A o našich PC vím jen jednou za čas, když zapomenou, jak se tisknou fotky na jinou velikost papíru, jinak jim ty 98ky celkem šlapou.

    Jo, a moje dcera má můj původní počítač, má ně nich Windows ME, hraje si ty svoje hry, do ničeho nevrtá a Wokna šlapou ...

    Tak proč nutit lidi dělat s něčím, co nechtějí?

    Mj, když někdo má 20000 na počítač se super grafikou, tak ty 3000 na XP Home snad najde taky ... nezastávám se MS, ale když někdo chce používat jejich OS, měl by si ho koupit, tak to prostě je. A nic na tom nezmění žádné nářky na drahotu.

    A ještě jedna otázečka: Proč musí mít každý BFU na PCčku MS Office nejlépe Premium? Pořád slyším, že "potřebuje Worda", tady je myslím prostor pro změnu, co třeba OpenOffice.org ve dvojkové verzi? Já ho používám už celkem dlouho (ani mě ty bety moc nepadaly) a poslední beta je na WinXP stabilní.

    Zamysli se příště, než zmáčkneš tlačítko DELETE. MSIE lze prostě vyhodit s plochy a nahradit ho Firefoxem a na ikonu napsat INTERNET .. a změnu ikony vysvětlíš, neboj. Ověřeno v praxi. --- Hawk ---
    --- Kapitalismus je lepší, než socialismus ... ale horší, než jsem čekal. (Jiří Suchý) ---
    16.9.2005 11:58 Andre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To byla blbost
    Tak to ale musim trochu oponovat. Nedavno jsem resil problemy s MS Off.. tak jsem rekl, at se na ne vykaslou, ze jim dam offisy, co jsou nej.. Nainstaloval jsem OO. Druhy den jsem uz mel telefon, ze to nechcou, ze to neni tak skvele jako MS, ze to nedela to co jejich oblibenci. Prijel jsem a probral s nima, co jim to jako nedela. I kdyz jsem jim ukazal, ze chyba neni v OO, ale v uzivateli, a ze OO dela vse, co chteli, neuspel jsem. Ztrata casu a vysledek ten, ze jsem instaloval MS.

    A zmenit MSIE za FF bez povsimnuti? Neexistuje.. Oni ti uzivatele, co tomu nerozumi maji asi nejaky 10ty smysl, protoze ihned zmerci, ze neco neni jak ma byt. Ze minule to takhle nebylo. A uz remcaji a ohrnuji nos. Znam a vim o cem pisu..
    Saljack avatar 26.6.2005 00:23 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To byla blbost
    Jenže to PC je moje takže má smůlu a je jedno jestli to naběhne a sekne nebo jestli to ani nenaběhne.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    wake avatar 26.6.2005 00:35 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To byla blbost
    i tak by se dalo najít řešení trochu méně podobné stylu usámy. (vysvětluj pak někomu, že linuchové nejsou teroristi). ale chápu, že každý potřebuje zabít svého otce. na řešení těchto otázek bych však volil spíše abcpsychoanalyzy.cz, než tento server.
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    26.6.2005 11:23 Petr Habarta | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To byla blbost
    Taky jsem si před lety zažil takové problémy jako máš ty. A můžu ti říct, že mě takové řešení jako tebe ani nenapadlo. Protože je to prostě podraz na tvýho tátu.

    I když říkáš, že ten počítač je tvůj, tak to že jej používá tvůj táta je asi na základě nějaké vaší rodinné neformální domluvy, ne? Nebo sis snad na to sám vydělal?

    Ačkoliv se mi skoro nechce ti radit, tak by sis mohl spíš snažit si tu svoji administrátorskou funkci spíš maximálně ulehčit, než takovým způsobem vrazit tátovi kudlu do zad. :-( .

    Když ti to spravování leze na nervy, tak nainstaluj čisté windowsy se všemi ovladači a programy, které používáte, na jednu partici. Potom si ulož nebo vypal obraz te partice na disk nebo na cd. Bud za par dolaru koupis perfektne fungujici Norton Ghost, nebo použiješ volně dostupny program, který si najdeš na netu.

    Potom, když dojde na reinstalaci, tak z image systemove partice mas reinstalovano maximalne za pet az deset minut asi po trech kliknutich.

    Všechna data, včetně profilů důsledně ukládej na jinou partici. Potom se nebudes muset skoro o nic starat. Kdyz teda udelas jeste par bezpecnostnich uprav Woken, ktere taky nestoji moc peněz. Je to jenom hledat a udělat. Práce hošánku, ta ti tvůj problém pomůže vyřešit, ne to, že zkratkovitě něco smažeš.

    Hodně úspěchů a míň škoď ostatním. Petr

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.