abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:22 | Nová verze

    Bylo oznámeno vydání Fedora Linuxu 44. Ve finální verzi vychází šest oficiálních edic: Fedora Workstation a Fedora KDE Plasma Desktop pro desktopové, Fedora Server pro serverové, Fedora IoT pro internet věcí, Fedora Cloud pro cloudové nasazení a Fedora CoreOS pro ty, kteří preferují neměnné systémy. Vedle nich jsou k dispozici také další atomické desktopy, spiny a laby. Podrobný přehled novinek v samostatných článcích na stránkách

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:44 | Zajímavý článek

    David Malcolm se na blogu vývojářů Red Hatu rozepsal o vybraných novinkách v GCC 16, jež by mělo vyjít v nejbližších dnech. Vypíchnuta jsou vylepšení čitelnosti chybových zpráv v C++, aktualizovaný SARIF (Static Analysis Results Interchange Format) výstup a nová volba experimental-html v HTML výstupu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:11 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.6 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    dnes 12:55 | Komunita

    Jon Seager z Canonicalu včera na Ubuntu Community Hubu popsal budoucnost AI v Ubuntu. Dnes upřesnil: AI nástroje budou k dispozici jako Snap balíčky, vždy je může uživatel odinstalovat. Ve výchozím nastavení budou všechny AI nástroje používat lokální AI modely.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:11 | IT novinky

    Nový ovladač Steam Controller jde do prodeje 4. května. Cena je 99 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 14:22 | Komunita

    Greg Kroah-Hartman začal používat AI asistenta pojmenovaného gkh_clanker_t1000. V commitech se objevuje "Assisted-by: gkh_clanker_t1000". Na social.kernel.org publikoval jeho fotografii. Jedná se o Framework Desktop s AMD Ryzen AI Max a lokální LLM.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 04:44 | Komunita

    Ubuntu 26.10 bude Stonking Stingray (úžasný rejnok).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    26.4. 22:22 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.3.0. S experimentální podporou FLTK 1.4. S příkazem dilloc pro ovládání prohlížeče z příkazové řádky. Vývoj prohlížeče se přesunul z GitHubu na vlastní doménu dillo-browser.org (Git).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    26.4. 21:55 | Komunita

    Byl publikován přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Vývojáři v přehledu vypíchli vylepšenou instalaci, podporu senzoru okolního světla, úsporu energie, opravy Bluetooth nebo zlepšení audia. Vývoj lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    25.4. 04:00 | Nová verze

    raylib (Wikipedie), tj. multiplatformní open-source knihovna pro vývoj grafických aplikací a her, byla vydána ve verzi 6.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (2%)
     (13%)
     (31%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1442 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    16.9.2005 11:22 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše drobná nepřesnost
    Myslím, že výmluvy joko že Linuxu chybí flash už nejsou na místě.
    myslímže tyto výmluvy nebyly na místě nikdy ... tato technologie měla být pohřbena ještě než ji Ó Velký Bill poprvé přibalil k Window$í instalaci ...
    16.9.2005 12:28 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: drobná nepřesnost
    tak nejak...
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    16.9.2005 12:51 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: drobná nepřesnost
    Muzu se zeptat, proc?
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    Saljack avatar 16.9.2005 13:28 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: drobná nepřesnost
    ja souhlasim flash je úplně na nic jenom že mě už štve jak se někdo na to vymlouvá tak jsem to sem napsal
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    16.9.2005 15:36 Cezz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: drobná nepřesnost
    Flash ako taky neni zla vec, pokial sa pouziva na to, na co je dobry. Aj ked pokial sa rozsiri podpora SVG medzi bezne pouzivanymi prehliadacmi..

    Kazdopadne co mi na nom vadi su hlavne odkazy. Nespravaju sa ako klasicke odkazy a teda nefunguju features, na ktore som z firefoxu zvyknuty. Hlavne co sa tyka otvarania v novom tabe a podobne. Pouzivam to dost casto a stranka, ktora ma hlavne menu vo flashi ma dost vytaca.
    16.9.2005 16:16 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: drobná nepřesnost
    řekl bych dva důvody, ideologický a praktický:

    1) není to svobodný formát

    2) kdejaká lama je přesvědčena, že Flash je vždy to pravé ořechové, což naopak téměř nikdy není
    16.9.2005 12:11 USAMA
    Rozbalit Rozbalit vše FreeCAD?
    Tam jestli se ti ten Free CAD podařilo nainstalovat.... tak si borec. Nejenže to není freeCAD protože se to jsmenuje OpenCasCade. Mno na linux jsem to nedokazal nainstalovat (kouslo se to při instalaci) na windowsy jsem to zkoušel taky. To se nainstalovalo, ale nic z toho co jsem viděl za screenshoty jsem neobjevil a nezpustil. Celý mě to přijde jako nějaká habaďůra. :-)))

    Co je použitelnný na linuxu pro kontruktérskou práci je na celém světě komerční Pro/E, Vatrica, a dříve CATIA V4. Slyšel jsem že třeba v OCE v Holansku jednou na HP Unixu a mají tam od HP postavený vlastní CAD systém na míru. Ale vůbec jsem to neviděl tu prodávat.

    Mno možná tu v Čechách se bude vyvíjet svobodný nástroj. Je to v jednání....
    16.9.2005 13:19 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD?
    Nejenže to není freeCAD protože se to jsmenuje OpenCasCade
    Projekt na sf se jmenuje free-cad a OpenCasCade by mělo být jádro - FreeCAD is an Open Source CAx RAD based on OpenCasCade, QT and Python.

    Jinak licence OpenCasCade není svobodná.
    In short, Open CASCADE Technology Public License is LGPL-like with certain differences. You are permitted to use Open CASCADE Technology within commercial environments
    Tak tohle je těžko LGPL-like licence :-).

    A ty stránky projektu na sf.net jsou otřesné (rámce a ještě pěkně blbě udělané).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    16.9.2005 13:31 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD?
    You are permitted use Open CASCADE Technology within commercial environments ...
    To je snad v pořádku :-)

    Omezující je spíš
    ... and you are obliged to acknowledge its use. You are also obliged to send your modifications of the original source code (if you have made any) to the Initial Developer ...
    Saljack avatar 16.9.2005 13:34 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD?
    V CADu nedělám přidal jsem to sem jenom proto že když už jsme psal o tom flashy tak jsem narazil na tuhle stránku a sreeny vypadaj dost dobře ale jestli to funguje nebo ne tak to nevim a ani jsem to neinstaloval a ani nebudu(snad)
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    ten F4L je taky nejakej tezce nedodelanej, i kdyz vypada moc dobre. uz aby z nej neco bylo. a k nazorum typu "flash je na nic" se radsi vyjadrovat nebudu...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Mikos avatar 16.9.2005 15:00 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: flash...
    Jediné na co je Flash dobrý jsou občas nějaké vtipné animačky/filmečky a jednoduché flashové hry (ala Yeti) ;-) Lidi kteří mají Falshové prvky na webových stránkách (nebo nedej bože stránky celé ve Flashi!) bych na místě střílel :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    16.9.2005 16:16 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: flash...
    mrkni na OpenLaszlo, mozna zmenis nazor. Tim ovsem nerikam, ze proprietarni flashplayer se mi nejak zamlouva.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    16.9.2005 16:18 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: flash...
    a k nazorum typu "flash je na nic" se radsi vyjadrovat nebudu...
    přijde ti zbytečné vyjadřovat souhlas? :-)
    16.9.2005 14:18 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Auto CAD
    nikde sem nenasel zminku ze je to kompatibilni s Auto CADem pokud neni je to naprosto bezvyznamna vec
    V podstatě nic nevím
    17.9.2005 07:01 USAMA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto CAD
    To asi těžko. Protože Autocad je o 2D a tento CAD se podle všeho tváří jako plně parametrický 3D. Takže trochu pleteš jabka s hruškami.
    21.10.2005 08:41 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytváření Flashe v Linuxu + CAD
    Ad autor: Funguje skvěle? Právě jsem se na to ptal na jiném místě tady na ABC Linuxu. Mně právě skvěle nefunguje. Stáhl jsem si poslední rpm balík pro FC4 z domovské stránky projektu. Chci se zeptat, jestli v tom někdo dělá a jestli se mu daří. Mně se nedaří - program se v nejrůznějších chvílích zcela bez varování zhroutí, nelze např. vybrat objekt - následuje okamžitě pád. O funkčnosti některých nabídek ani nemluvě. Snažím se vypátrat, jestli je program tak silně v beta verzi (některé bety docela slušně fungují ne?) a nebo jestli potřebuji jinou verzi (například zkompilovanou ze zdrojáků) která by fungovala lépe. Máte s tím někdo prosím zkušenosti? Dík!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.