abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | Nová verze

    HollowByte je zranitelnost typu Denial of Service (DoS) v kryptografické knihovně OpenSSL. Útočník může odesíláním škodlivého payloadu o velikosti pouhých 11 bajtů zaplnit paměť serveru. OpenSSL před ověřením dat vyhradí nepřiměřený blok paměti (až 131 KB). Server pak čeká na data, která nepřišla. Zranitelnost je opravena ve verzích OpenSSL 4.0.1, 3.6.3, 3.5.7, 3.4.6 a 3.0.21.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:44 | Komunita

    Ve španělské A Coruñě probíhá GUADEC 2026, tj. letošní konference vývojářů a uživatelů desktopového prostředí GNOME. Videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Komunita

    Společnost Collabora ve spolupráci s Valve vyvíjí Holo Core, tj. port Arch Linuxu pro ARM64 procesory (AArch64), který bude pohánět VR headset Steam Frame. Pro testování Arch Linuxu pro AArch64 jsou k dispozici binární balíčky, zdrojové kódy i kontejner pro Docker nebo Podman.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:00 | IT novinky

    Mikroprocesor Zilog Z80 byl oficiálně uveden na trh před 50 lety, tj. v červenci 1976. Výroba mikroprocesoru skončila v roce 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 02:55 | Bezpečnostní upozornění

    Výzkumníci ze společnosti ESET objevili 11 zapomenutých UEFI shim zavaděčů, které byly podepsány společností Microsoft, a které umožňují útočníkům obejít ochranu UEFI Secure Boot na většině zařízení. Microsoft je zneplatnil (přidal jejich hash do databáze dbx) v rámci aktualizace Patch Tuesday dne 9. června 2026. Uživatelé Linuxu mohou databází aktualizovat pomocí LVFS. Ověřit zneplatnění zavaděčů lze pomocí skriptu uefi-dbx-audit. Jedná se o CVE-2026-8863 a CVE-2026-10797.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 16:55 | Zajímavý software

    pico-usb-wifi je open source firmware pro Raspberry Pi Pico W, který jej promění v USB Wi-Fi adaptér. Po připojení k počítači se objeví jako zařízení USB CDC-NCM.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:00 | IT novinky

    Americká společnost Google ze skupiny Alphabet bude muset podle nových požadavků Evropské unie umožnit společnosti OpenAI i dalším konkurentům v oblasti umělé inteligence (AI) a internetových vyhledávačů přístup ke svým službám. Ve svém rozhodnutí o tom včera informovala Evropská komise (EK). Opatření má zajistit dodržování pravidel, jejichž cílem je omezit v EU tržní sílu velkých technologických firem. Google s tím nesouhlasí.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Komunita

    Nové verze webových prohlížečů Chrome a Firefox jsou vydávány každé 4 týdny. Aktuální verze Chrome je 150. Aktuální verze Firefoxu je 152. V březnu bylo oznámeno, že od září přejde Chrome na dvoutýdenní cyklus vydávání verzí. To by znamenalo, že Chrome v číslování verzí Firefox brzy přeskočí. Vývojáři Firefoxu proto také od září přecházejí na dvoutýdenní cyklus vydávání verzí. :-)

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 00:22 | Zajímavý software

    Microsoft Comic Chat (Wikipedie), tj. grafický IRC klient z devadesátek, který převáděl konverzace na IRC do podoby komiksových panelů, a který zpopularizoval font Comic Sans, je dnešním dnem open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    16.7. 19:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 26.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 26.7 je Xenial Xenops. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (7%)
     (2%)
     (17%)
     (30%)
     (4%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 2161 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Vytváření Flashe v Linuxu + CAD

    16.9.2005 11:00 | Přečteno: 1744× | Linux a další věci co má společného s IT

    Tak jsem našel program na vytváření Flashe pod Linux. Myslím, že výmluvy joko že Linuxu chybí flash už nejsou na místě. Ten program se jmenuje f4l najdete ho zde najdete tam deb i rpm balíčky.

    Program vypadá velmi dobře a funguje skvěle. Né, že bych se o falsh zajímal a né že bych ho používal ale napsal jsem to sem protože už mě štve to jak v každý druhý diskusi je jak každej potřebuje flash. Nyní se síli srovnávají a další věc co jsem našel svobodný program na CAD jmenuje se FreeCAD a myslim že stojí za to se kouknout na jeho stránku, program se nezkoušel ale vypadá zajímavě.

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    16.9.2005 11:22 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše drobná nepřesnost
    Myslím, že výmluvy joko že Linuxu chybí flash už nejsou na místě.
    myslímže tyto výmluvy nebyly na místě nikdy ... tato technologie měla být pohřbena ještě než ji Ó Velký Bill poprvé přibalil k Window$í instalaci ...
    16.9.2005 12:28 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: drobná nepřesnost
    tak nejak...
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    16.9.2005 12:51 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: drobná nepřesnost
    Muzu se zeptat, proc?
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    Saljack avatar 16.9.2005 13:28 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: drobná nepřesnost
    ja souhlasim flash je úplně na nic jenom že mě už štve jak se někdo na to vymlouvá tak jsem to sem napsal
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    16.9.2005 15:36 Cezz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: drobná nepřesnost
    Flash ako taky neni zla vec, pokial sa pouziva na to, na co je dobry. Aj ked pokial sa rozsiri podpora SVG medzi bezne pouzivanymi prehliadacmi..

    Kazdopadne co mi na nom vadi su hlavne odkazy. Nespravaju sa ako klasicke odkazy a teda nefunguju features, na ktore som z firefoxu zvyknuty. Hlavne co sa tyka otvarania v novom tabe a podobne. Pouzivam to dost casto a stranka, ktora ma hlavne menu vo flashi ma dost vytaca.
    16.9.2005 16:16 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: drobná nepřesnost
    řekl bych dva důvody, ideologický a praktický:

    1) není to svobodný formát

    2) kdejaká lama je přesvědčena, že Flash je vždy to pravé ořechové, což naopak téměř nikdy není
    16.9.2005 12:11 USAMA
    Rozbalit Rozbalit vše FreeCAD?
    Tam jestli se ti ten Free CAD podařilo nainstalovat.... tak si borec. Nejenže to není freeCAD protože se to jsmenuje OpenCasCade. Mno na linux jsem to nedokazal nainstalovat (kouslo se to při instalaci) na windowsy jsem to zkoušel taky. To se nainstalovalo, ale nic z toho co jsem viděl za screenshoty jsem neobjevil a nezpustil. Celý mě to přijde jako nějaká habaďůra. :-)))

    Co je použitelnný na linuxu pro kontruktérskou práci je na celém světě komerční Pro/E, Vatrica, a dříve CATIA V4. Slyšel jsem že třeba v OCE v Holansku jednou na HP Unixu a mají tam od HP postavený vlastní CAD systém na míru. Ale vůbec jsem to neviděl tu prodávat.

    Mno možná tu v Čechách se bude vyvíjet svobodný nástroj. Je to v jednání....
    16.9.2005 13:19 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD?
    Nejenže to není freeCAD protože se to jsmenuje OpenCasCade
    Projekt na sf se jmenuje free-cad a OpenCasCade by mělo být jádro - FreeCAD is an Open Source CAx RAD based on OpenCasCade, QT and Python.

    Jinak licence OpenCasCade není svobodná.
    In short, Open CASCADE Technology Public License is LGPL-like with certain differences. You are permitted to use Open CASCADE Technology within commercial environments
    Tak tohle je těžko LGPL-like licence :-).

    A ty stránky projektu na sf.net jsou otřesné (rámce a ještě pěkně blbě udělané).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    16.9.2005 13:31 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD?
    You are permitted use Open CASCADE Technology within commercial environments ...
    To je snad v pořádku :-)

    Omezující je spíš
    ... and you are obliged to acknowledge its use. You are also obliged to send your modifications of the original source code (if you have made any) to the Initial Developer ...
    Saljack avatar 16.9.2005 13:34 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD?
    V CADu nedělám přidal jsem to sem jenom proto že když už jsme psal o tom flashy tak jsem narazil na tuhle stránku a sreeny vypadaj dost dobře ale jestli to funguje nebo ne tak to nevim a ani jsem to neinstaloval a ani nebudu(snad)
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    ten F4L je taky nejakej tezce nedodelanej, i kdyz vypada moc dobre. uz aby z nej neco bylo. a k nazorum typu "flash je na nic" se radsi vyjadrovat nebudu...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Mikos avatar 16.9.2005 15:00 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: flash...
    Jediné na co je Flash dobrý jsou občas nějaké vtipné animačky/filmečky a jednoduché flashové hry (ala Yeti) ;-) Lidi kteří mají Falshové prvky na webových stránkách (nebo nedej bože stránky celé ve Flashi!) bych na místě střílel :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    16.9.2005 16:16 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: flash...
    mrkni na OpenLaszlo, mozna zmenis nazor. Tim ovsem nerikam, ze proprietarni flashplayer se mi nejak zamlouva.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    16.9.2005 16:18 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: flash...
    a k nazorum typu "flash je na nic" se radsi vyjadrovat nebudu...
    přijde ti zbytečné vyjadřovat souhlas? :-)
    16.9.2005 14:18 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Auto CAD
    nikde sem nenasel zminku ze je to kompatibilni s Auto CADem pokud neni je to naprosto bezvyznamna vec
    V podstatě nic nevím
    17.9.2005 07:01 USAMA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto CAD
    To asi těžko. Protože Autocad je o 2D a tento CAD se podle všeho tváří jako plně parametrický 3D. Takže trochu pleteš jabka s hruškami.
    21.10.2005 08:41 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytváření Flashe v Linuxu + CAD
    Ad autor: Funguje skvěle? Právě jsem se na to ptal na jiném místě tady na ABC Linuxu. Mně právě skvěle nefunguje. Stáhl jsem si poslední rpm balík pro FC4 z domovské stránky projektu. Chci se zeptat, jestli v tom někdo dělá a jestli se mu daří. Mně se nedaří - program se v nejrůznějších chvílích zcela bez varování zhroutí, nelze např. vybrat objekt - následuje okamžitě pád. O funkčnosti některých nabídek ani nemluvě. Snažím se vypátrat, jestli je program tak silně v beta verzi (některé bety docela slušně fungují ne?) a nebo jestli potřebuji jinou verzi (například zkompilovanou ze zdrojáků) která by fungovala lépe. Máte s tím někdo prosím zkušenosti? Dík!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.