Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
#include <stdio.h>
__global__ void helloCUDA(float f)
{
printf("Hello thread %d, f=%f\n", threadIdx.x, f);
}
int main()
{
helloCUDA<<<1, 5>>>(1.2345f);
cudaDeviceSynchronize();
return 0;
}
Kompilaci provede pomocí (kde test.cu je název souboru s kódem a test název zkompilovaného programu):
nvcc -arch=sm_20 test.cu -o testAby program s CUDA fungoval (pokud máte optimus) je ho potřeba pustit pomocí optirun. Výsledný program spustíte tedy pomocí optirun takto (můžete použít optirun s argumente --no-xorg):
optirun --no-xorg ./testPokud se vám vypíše
Hello thread 0, f=1.234500 Hello thread 1, f=1.234500 Hello thread 2, f=1.234500 Hello thread 3, f=1.234500 Hello thread 4, f=1.234500,tak vám CUDA funguje přesně jak má a může vesele vyvíjet aplikace využívající GPU.
Pokud stejně jako já rádi použiváte KDevelop, tak nastavení aby se KDevelop choval k souborům s příponou .cu a .cuh jako souborům C resp C++ provode v systémovém nastavení KDE v kategorii Asociace souborů kde u x-c++src pridáte další příponu *.cu a u x-c++hdr přidáte příponu *.cuh. Nyní by vám již mělo fungovat doplňování a refaktoring v KDevelop se soubory s těmito příponami.
cmake_minimum_required(VERSION 2.8)
project(nazevprojektu)
# kvuli kompabilite s nvcc je potreba pouzit gcc verze 4.6 u CUDA toolkit 5.5 tohle muzete odebrat
set(CMAKE_CXX_COMPILER g++-4.6)
set(CMAKE_CC_COMPILER gcc-4.6)
set(CMAKE_C_COMPILER gcc-4.6)
find_package(CUDA REQUIRED)
include(FindCUDA)
# nvcc flags
set(CUDA_NVCC_FLAGS ${CUDA_NVCC_FLAGS};-gencode arch=compute_30,code=sm_30)
set(CUDA_VERBOSE_BUILD ON CACHE BOOL "nvcc verbose" FORCE)
cuda_add_executable(nazevprojektu main.cu dalsifile.cu file.cpp)
Při vývoji narazíte na problém, že se vám aplikace spuštěné pomocí optirun déle spouští. Je to způsobením, že se pokaždé musí nastartovat další X server. To lze vyřešit tím, že si pustíte nějaký program pomocí optirun a necháte ho běžet. Poté se vám již aplikace budou spouštět normálně.
Nyní přichází na řadu debugování to lze provádět pomocí cuda-gdb. Aby vám cuda-gdb fungovalo je potřeba ukončit všechny programy, které grafickou kartu s CUDA využívají. Opět musíte spouštět cuda-gdb pomocí optirun nyní již musíte použít argument --no-xorg jinak vám nebude fungovat. Například takto:
optirun --no-xorg cuda-gdb --args programscuda -jehoargumentycuda-gdb je postaveno na gdb, takže musíte umět aspoň nějaké základy používání gdb.
Pokud jste došli až sem a vše vám funguje gratuluji.
Tiskni
Sdílej: