Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »Na začátek bych chtěl říci, aby nikdo nečekal, že zápisek bude popiskem této klasiky. To si každý může přečíst na stránkách hry nebo na wiki nethacku. Spíše si chci udělat takový průzkum, jak to s oblibou nethacku vypadá u nás.
Zajímá mě, jesti i u nás existují tiší blázni (jako já), kteří po nocích koukají do terminálu na změť ASCII znaků a vidí v tom rozlehlá podzemí plná nebezpečných příšer a cestu za slávou. Hlasujte v anketě.
Pro představu těm co nikdy neviděli jeden screen shot (ne můj)
#
# -----------
----------- ------------- #..........|
|..........# |...........+######|.........|
|.........|# #............| #..*.?.....|
|.........|### ###|............######-----------
|$........| # ------------########+...........| #
|.........| ### |.$.........########------+------
---.-----+- # |..>...F...|# # ###### ##
### ## ##|..........+#### # #
# # ------------# ######
############################## # #
--+--#### ######
|..@.###################################### # #
|...| ############################################################## #
|*...## # ------- -.-.---
----- ###|.....| |..$..|
#......| |%../.|
|$....+#####+...<.|
------- -------
Wizard the Tenderfoot St:16 Dx:11 Co:13 In:13 Wi:14 Ch:8 Chaotic
Dlvl:1 $:0 HP:13(14) Pw:0(3) AC:7 Xp:2/24 T:247
Tiskni
Sdílej:
(ke konci hry není hráč neporazitelný tank jako v Nethacku, ale i v začátcích je o dost větší úmrtnost).
Jestli znáte server nethack.alt.org (http://alt.org/nethack), kde se hraje přes telnet (v tuhle chvíli je mimo provoz -- havárie disku), tak Crawl má svůj server na http://crawl.akrasiac.org (stejná adresa pro telnet).
).
Vývojáři Nethacku dali jasně najevo, že multiplayer nikdy nebude, protože důležitý aspekt hry je, že můžeš o dalším tahu přemýšlet jak dlouho chceš. Pokud by hrálo víc lidí, tak jeden může být ve složité situaci a chce přemýšlet, kdežto druhý chce jen přeběhnout chodbu a mezitím se unudí k smrti.
. Ale i v současné verzi je několik obskurních způsobů jak to vyvolat.