Byla vydána nová verze 3.38 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 3.10 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 28 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Byl vydán Debian 13.2, tj. druhá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
Google představil platformu Code Wiki pro rychlejší porozumění existujícímu kódu. Code Wiki pomocí AI Gemini udržuje průběžně aktualizovanou strukturovanou wiki pro softwarové repozitáře. Zatím jenom pro veřejné. V plánu je rozšíření Gemini CLI také pro soukromé a interní repozitáře.
V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.
Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.
Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Možná jste někdo používali jednoduchý jednoúčelový střihač mpeg souborů dvbcut. Jediné co umí, je načíst jeden mpeg soubor a vystříhat z něj pasáže. Já ho používal na předzpracování videa z dvb před encodingem. Výhodou byla rychlost, protože znovu překódovává jen ty části, které je potřeba a většinu kopíruje ze zdroje tak jak jsou.
Bohužel příchodem qt4 "umřel". Před cca půrokem jsme zjistil, že existuje patch, který ho převádí na qt4. Po troše úprav se mi ho podařilo zkompilovat a ejhle fungovalo to.
Včera jsem zjistil, že už mi kompilace nefunguje - změna rozhraní na knihovny. Po hodince googlení a práce metodou pokusů a omylů se mi podařilo chyby odstranit. Podotýkám, že s C++ nemám prakticky žádná zkušenosti. A k mému překvapení stále stříhá.
Teď mám ovšem dilema, co s tím. Moje úpravy nepatří zrovna k profesionálním, ale je možné, že by o ně měl někdo zájem. Tak bych rád slyšel vaše názory, jak postupovat. Pište, co si myslíte.
Tiskni
Sdílej:
Rozhodně poslat těm, co mají dvbcut nastartost. Taky jsem si všimnul že nefunguje a tajně doufal, že zase brzo bude, mám na disku pár souborů (desítky GB) co bych potřeboval sestříhat a vyexportovat. Paradoxně jsou ze satelitu a nic jinačího než DVBcut je nedokáže načíst ani přehrát (mplayer umí, ale musí se vědět jak ho přinutit přehrávat zvuk, Xine myslim naopak zase neumí obraz).
Byl bych moc rád kdyby mi v repozitáři Debianu brzo přistála funkční verze. Mám film ze satelitu co jsem měl před 2 měsíci vypálit a doteď ho mám v původním formátu na disku, protože jsem neobjevil nic, co by ho dokázalo sestříhat a nepadalo už jen při otevírání souboru.
Lepší funkční řešení co nevypadá moc k světu, než nefunkční bastl a hromada nas*aných odcházejících uživatelů
Doufám že ten co to vede bude mít pochopení a dokud se to nevyřeší, tak že bude alespoň tvoje verze jako funkční. Za předpokladu že je to opravdu bastl, třeba je všechno korektně a sklidíš jen chválu 
Teda, vypadá to dost těžkopádně, ale jestli bude fungovat, tak budu happy. DVBcut jsem měl vyloženě na vystříhání reklam a vyplivnutí mpegu....ten naládovat do DeVeDe a vypálit :)
Problémy mi dělalo už jen přehrát to (VLC, mplayer, xine), ale je to určitě jen prkotina. Na avidemux se mrknu, ten jsem myslim nezkoušel. Rozhodně to že všechno padalo platí pro dobu před tak 2 lety, kdy jsem to řešil...pak jsem našel právě DVBcut a nic dalšího neřešil. Bohužel když teď nejede, tak musim hledat znova. Rozhodně DVBcut byla to krásně jednoúčelová aplikace, minimální funkcionalita (minimum se toho mohlo podělat) a perfektně dostačovala.
Když jsem nahrával z DVB-T přes Kaffeine, tak taky všechno v pořádku. Co je to za satelit teď z hlavy neřeknu, rozhodně soubor má příponu .TS a Mplayer ho přehraje korektně, jen když je přípona jiná.
Pfff, splašim nějaký video a zkusim ještě jednou, ale posledně mi to opravdu nešlo. Nejdřív padal při vytváření .idx (nebo jak to je) a když se mi povedlo ho donutit vytvořit .idx....tak se nezastavil, ale pořád ho dokola přepisoval.
Debian unstable (sid)
Tak já mám dokonce ještě starší, konkrétně 0.5.4+svn170-2
Zkusim ten pro Ubuntu, hádám že bylo myšleno tohle: https://launchpad.net/~bojo42/+archive/dvbcut
Mám film ze satelitu co jsem měl před 2 měsíci vypálit a doteď ho mám v původním formátu na disku, protože jsem neobjevil nic, co by ho dokázalo sestříhat a nepadalo už jen při otevírání souboru.ProjectX + TTcut to nezvládnou? Stream z DVB-T s tím jde stříhat naprosto v pohodě.
Já ještě budu muset trochu upravit ty zdrojáky. Myslím, že problém bude už trochu s tím patchem na qt4, ze kterého jsem vyšel. On totiž autor misto autotoole přešel na cmake. To podle mě byl důvod, proč patch nepřijali. Já jsem v tom už pokračoval.
Pokud budu mít příští týden čas, tak se na to podívám a pokusím se to předělat, tak aby to využilo původní způsob buildění.
Pak ještě musím trochu předělat svoje úpravy. Mám pocit, že jsem tam udělal alespoň jeden memory leak
.
Já bych založil git repo, dal tam původní zdrojáky a pak commitnul patche. Pak bych asi napsal původnímu autorovi, že jestli v tom chce pokračovat, tak tady něco má.