abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:33 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:33 | IT novinky

    Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    12.9. 14:00 | Nová verze

    Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.9. 12:00 | Zajímavý článek

    Správcovský tým repozitáře F-Droid pro Android sdílí doporučení, jak řešit žádosti o odstranění nelegálního obsahu. Základem je mít nastavené formální procesy, vyhrazenou e-mailovou adresu a být transparentní. Zdůrazňují také důležitost volby jurisdikce (F-Droid je v Nizozemsku).

    🇵🇸 | Komentářů: 20
    12.9. 05:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace o další zranitelnosti v procesorech. Nejnovější zranitelnost byla pojmenována VMScape (CVE-2025-40300, GitHub) a v upstream Linuxech je již opravena. Jedná se o variantu Spectre. KVM host může číst data z uživatelského prostoru hypervizoru, např. QEMU.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.9. 22:00 | Komunita

    V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    11.9. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    11.9. 15:33 | IT novinky

    Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.9. 15:00 | IT novinky

    Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    10.9. 21:22 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (82%)
     (6%)
     (3%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 171 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 10.9. 13:00
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    26.7.2006 19:41 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je firewall opravdu nutný?
    Iptables se hodí, přece jen třeba X server poslouchá obvykle na portu 6000 a musí se to zakázat až parametrem -nolisten. Podobné je to u jiných programů, jednodušší je zakázat všecko a pak povolovat výjimky. :-)
    26.7.2006 19:50 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je firewall opravdu nutný?
    V některých současných distribucích je naopak X server spouštěn defaultně s parametrem '-nolisten tcp' a poslouchá pouze přes lokální socket.
    26.7.2006 20:21 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je firewall opravdu nutný?
    To je pěkné, že na to tvůrci distribucí myslí. :-)
    Luk avatar 26.7.2006 20:06 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je firewall opravdu nutný?
    Hlavní význam firewallu je právě v tom, že chrání proti exploitům přes špatně nastavené programy. Dnes už to není tak horké jako dřív (kdy v některých distribucích bývaly některé programy nastaveny dost nebezpečně), ale pořád to svůj význam má.

    Taktéž pro experimenty. Když zkouším něco nového, ať už vlastní program nebo nějaký stažený, nemám zájem, aby byly porty otevřené do celého světa.

    Ostatně známý windowsovský červ MSBlaster, šířící se kvůli chybě v implementaci RPC, na strojích s firewallem neměl šanci. Min. 95 % uživatelů Windows o nějakých běžících službách vůbec nic neví, proto je pro ně FW víc než dobrá volba. Ale ani na GNU/Linuxu to není k zahození, už proto, že po aktualizaci nějakého balíku z distribuce mohou nějaké (potenciálně děravé) procesy přibýt a člověk si toho ani nevšimne.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.7.2006 15:37 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je firewall opravdu nutný?
    Tak to je presne to, co mi v tom horku nedoslo :-) Spustene aplikace, o kterych nevim, ze poslouchaji... Diky za nakopnuti:-)
    θηριον ειμι
    27.7.2006 16:23 sokrates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je firewall opravdu nutný?
    To si prece muzes jednoduse zkontrolovat, napr. takto:

    # netstat -an | grep LISTEN

    Jinak asi takhle:

    http://www.fefe.de/pffaq/
    27.7.2006 16:29 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je firewall opravdu nutný?
      netstat -lpn
    
    :-)
    Jan Zahornadsky avatar 26.7.2006 20:42 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je firewall opravdu nutný?
    Ano. A to docela z jednoduchého důvodu. Protože linux patří na server.
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    27.7.2006 09:16 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je firewall opravdu nutný?
    A Windows patří na desktop?!? Omg.
    Heron avatar 26.7.2006 22:10 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je firewall opravdu nutný?

    Pak by ale přeci nebyl firewall vůbec nutný, tak proč jsou kolem něj takové cavyky? Kde je zakopaný pes?

    Zakopaný pes je v tom, že linuxový stroj, kde neběží žádný síťový daemon je raritou --pravda, pokud linux vstoupí na desktop, tak lze takových stanic očekávat víc. No a stroj, kde běží 20 sítových programů (tedy "typické" nasazení linuxu), firewall potřebuje. Proto se tak často mluví o FW.

    26.7.2006 22:41 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je firewall opravdu nutný?
    Ono to není tak jednoduché. Budu-li mít na jedné straně stroj, kde neběží žádný naslouchající démon a není tam žádný firewall, a na druhé straně stroj, kde běží dvacet démonů, kteří jsou tam úmyslně, a proto je přístup na jejich porty povolen, je mezi tím nějaký podstatný rozdíl? Tím nechci říct, že ten firewall by tam byl (v obou případech) k ničemu, jen že je potřeba se nad tím zamyslet trochu víc do hloubky.
    Heron avatar 26.7.2006 22:44 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je firewall opravdu nutný?
    Pravda. Je časté, že nějaké služby jsou povoleny pouze pro určité IP, jinak jsou nepřístupné. A to nemluvím o přesměrování portů a další věci ...
    27.7.2006 06:56 AloneInTheDark | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je firewall opravdu nutný?
    Podle té rychlosti up/down bych tipoval že se jedná o ADSL nebo poskytovatele internetu po kabelu. Hádám také, že máte nějaký router, který v sobě obvykle už nějaký "firewall" má. Netsčilo by tedy použití tohoto fw, když nemáte chuť učit se iptables ? Obvykle to bývá výrazně jednodušší na nastavení a i to nastavení se dělá snadno pomocí web browseru ... Tím routrem myslím podobná zařízení jako zde NE EDIMAX BR-6204WG
    Any technology distinguishable from magic is insufficiently advanced.
    msk avatar 27.7.2006 09:59 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je firewall opravdu nutný?
    Pripadne sa neucit iptables a pouzit FireHOL.
    Zafod avatar 27.7.2006 13:18 Zafod | skóre: 17 | blog: Zafodovo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je firewall opravdu nutný?
    Anebo použít iptables, ale neučit se je. Pravidla se dají snadno nechat vygenerovat scriptem levy.pl.
    David Watzke avatar 27.7.2006 19:45 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je firewall opravdu nutný?
    A co myslíš že dělá firehol? :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    27.7.2006 15:35 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je firewall opravdu nutný?
    Jo, k panelaku jde optika a po panelaku kabely Cat. 5 -- proste jsem u vytrzeni :-). Jinak router nemam (ackoliv netusim, jaky hw ma na lince poskytovatel). Koncem prazdnin bude nejaky pentium II jako brana s firewallem, takze se ty iptables chci naucit...
    θηριον ειμι

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.