abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:33 | Zajímavý projekt

    Na Kickstarteru běží kampaň na podporu modulárního otevřeného handheldu Mecha Comet s Linuxem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:00 | Humor

    V nedávno zveřejněné kolekci dokumentů souvisejících s kontroverzním finančníkem a kuplířem Jeffrey Epsteinem se překvapivě objevil i referenční manuál unixového shellu Bash, jedná se o verzi manuálu z roku 2005. Aktuální vydání si lze stáhnout ze stránek GNU.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    včera 13:55 | Nová verze

    The Document Foundation oznámila vydání nové verze 26.2 svobodného kancelářského balíku LibreOffice. Podrobný přehled nových vlastností i s náhledy v poznámkách k vydání (cs). Vypíchnout lze podporu formátu Markdown.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Pozvánky

    Co se děje ve zprávách, ví asi každý - válka sem, clo tam, demonstrace na jednu i druhou stranu a bastlíř už má pocit, že se snad ani nic jiného neděje. To by však byl velký omyl a Virtuální Bastlírna je zde jako každý měsíc, aby vytáhla na světlo světa události ze světa vědy a techniky. Připojte se tedy nezávaznému povídání Strahovského MacGyvera! Co se tam bude probírat? PCBWay začalo dělat průhledné plošňáky, MARS končí s výrobou skříněk, FEL

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 12:11 | IT novinky

    Guvernérka státu New York Kathy Hochul (Demokraté) plánuje novou legislativu, která by měla omezit výrobu 3D tištěných zbraní. Tento návrh zákona zavádí povinnost pro všechny 3D tiskárny prodávané ve státě New York obsahovat 'software' bránící ve výrobě zbraní. Návrh zákona rovněž zakazuje lidem sdílet 'digitální plány zbraní' (blueprinty) bez povolení. Existují důvodné obavy, že se tento nešťastný nápad může šířit do dalších zemí a ovlivnit celý 3D tisk jako takový. Ostatně, s podobnou regulací nedávno přišel i stát Washington.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 18
    včera 05:11 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za prosinec 2025 a leden 2026 (YouTube). Zajímavé, že i v roce 2026 celou řadu problémů vyřeší falšování řetězce User-Agent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    3.2. 20:11 | Komunita

    Bylo rozhodnuto, že Linux From Scratch (LFS) končí s podporou System V init. Nové verze knih s návody na instalaci vlastního linuxového systému ze zdrojových kódů už budou pouze se systemd.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    3.2. 17:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2026.1.0 "Like a Version" svobodného softwaru ScummVM (Wikipedie) umožňujícího bezproblémový běh mnoha klasických adventur na zařízeních, pro které nebyly nikdy určeny. Přehled novinek v poznámkách k vydání a na GitHubu. Změněno bylo číslování verzí. Předchozí verze byla 2.9.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    3.2. 14:55 | IT novinky

    Internetový prohlížeč Firefox bude mít nové ovládací prvky pro umělou inteligenci, které umožní uživatelům vypnout vestavěné AI funkce přímo v nastavení prohlížeče. Jednotlivě půjde vypnout nebo zapnout automatické překlady stránek, generovaní popisného textu k obrázkům v otevřených PDF dokumentech, samoorganizaci tabů do skupin, náhledy odkazů s krátkým shrnutím a boční panel s chatbotem. Tyto možnosti v nastavení prohlížeče

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    3.2. 14:44 | IT novinky

    Desktopové prostředí KDE Plasma 6.6, která je právě ve fázi beta, nahrazuje stávající SDDM novým Plasma Login Managerem, který je ale pevně navázán na systemd. Plasma Login Manager využívá systemd-logind a další součásti systemd, které nejsou dostupné v operačních systémech bez systemd, jako je například FreeBSD, případně jsou linuxové distribuce Gentoo, Void Linux anebo Alpine Linux. Pro uživatele zatím stále ještě existuje možnost používat SDDM.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (25%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (30%)
    Celkem 756 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Zlobivá DVD mechanika

    12.7.2007 20:24 | Přečteno: 1040× | Linux

    Již delší dobu mě štve moje mechanika NEC DV-5800B. Když do ní vložím dvd, automaticky se nepřipojí, přehrávání nefunguje plynule, apod.

    Možná si říkáte, že tento dotaz patří spíš do poradny, ale mě se tam nechce dávat z jednoho prostého důvodu. Dá se na něj totiž odpovědět jednou větou: "Kup si novou mechaniku". No jo, ale mě se nechce:) Abych se tedy dostal k problému. Mechanika funguje. Ale pokaždé, když do ní vložím disk, tak jej sice přijme, ale připojení si musím provést ručně sám. A řeknu vám, před návštěvou to zrovna reprezentativní není. Ostatně ani před otcem ne, protože je to windowsák, takže se tomu akorát tiše směje. A mě osobně to také velmi štve.

    Ptám se tedy vás, "povolaných" lidí. Co s tím? Google nepomáhá, příručky taky ne a jádru nerozumím. Mechanika prostě nenahlásí přítomnost média. Nezáleží na tom, zda používám KDE nebo Gnome. Je chyba v jádru? Nebo v ovladači? Nebo je to prostě "blbá" mechanika, se kterou se nemá smysl dále zabývat? Přitom mám v počítači ještě CD mechaniku Lite-On, která funguje naprosto parádně; skvěle vypaluje, rychle čte, detekuje správně všechna média.

    Technické údaje:

     Název mechaniky:       NEC DV5800B
     Verze jádra:           2.6.20-16-generic
     Distribuce:            Ubuntu Feisty Fawn
     fstab:                 /dev/hdc        /media/dvdrom   udf,iso9660 user,noauto 0       0
    

    Pokud by byly potřeba další informace, samozřejmě rád dodám. Jsem už opravdu zoufalý, tohle je jediná věc, která mě u Linuxu docela štve. Přitom ty ošklivé widle s mechanikou pracují naprosto v pohodě. Ale můžu potvrdit, že ani na nich není čtení zrovna nejrychlejší...

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    mess avatar 12.7.2007 20:32 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlobivá DVD mechanika
    Máš nainstalovaný a spuštěný HAL? Jestli jo, tak máš v KDE kontrol centru (nebo ekvivalentu v Gnome) nastavené automatické připojení média po vložení?
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    Algi avatar 12.7.2007 20:40 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlobivá DVD mechanika
    ano, to jsem zapomněl dodat - spuštěný HAL mám, když vložím disk do Lite-On, tak se automaticky připojí. takže v tom problém (asi) není. nepřipojí se pouze vložené dvd...
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    mess avatar 12.7.2007 20:46 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlobivá DVD mechanika
    No, jako workarround by šlo použít zobrazení ikon odpojených mechanik na ploše v KDE. Pokud na takovou ikonu klikneš, KDE se mechaniku pokusí připojit. A tata nic nepozná a nebude se smát :-D.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    12.7.2007 20:52 Jiří Lisický | skóre: 31 | blog: JIL_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlobivá DVD mechanika
    Zkus ji v jiném operačním systému - třeba v nějaké live distribuci, ať zjistíš první základní věc. Jestli je to chyba hardware.
    Algi avatar 12.7.2007 20:59 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlobivá DVD mechanika
    je pravda, že jsem to nezkoušel jinde, než ve widlích. zkusím si sehnat jiné live cd, ale pokud si dobře vzpomínám, tak kdydy když jsem měl Mandrake, tak to dělalo taky tohle. ale je pravda, že to jádro je na dnešek opravdu staré...
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    Josef Kufner avatar 13.7.2007 10:46 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlobivá DVD mechanika
    Pro tyhle případy mi leží vedle stolu asi půlkilová gumová palice.

    ps: Nedoporučuji používat v průběhu vypalování.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Algi avatar 13.7.2007 10:53 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlobivá DVD mechanika
    chceš tím teda říct, že ti dvd mechanika taky zlobí? mě totiž přijde, že nějak všechny ty dvd mechaniky jsou nekvalitní... nebo jsem ještě neměl to štěstí najít takovou, která by fungovala dobře.

    btw. palicí to řešit nemůžu, občas jsou to pučená dvdéčka:)
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    Dalibor Smolík avatar 13.7.2007 10:55 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlobivá DVD mechanika
    Mně taky. (Dual DVD-RW LG GSA-4120BB) Prostě mi nebere DVD-RW Memorex, kterých jsem koupil celý balík. Ostatní typy na ní jdou a naopak tyto DVD jdou v pohodě na jiných vypalovačkách ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Algi avatar 13.7.2007 11:03 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlobivá DVD mechanika
    no, v mém případě naštěstí bere (zatím) všechna média, akorát je prostě automaticky nepřipojí. nemůžu přijít na to, proč. kdybych teď nešetřil peníze na něco jiného, tak bych snad tu mechaniku koupil novou. ale jakou? má někdo typ na nějakou kvalitní, co hlásí, že má medium v sobě? (něco jako moje zlatá Lite-On cdromka)
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    Dalibor Smolík avatar 13.7.2007 11:17 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlobivá DVD mechanika
    Stále mám pocit, že to není otázkou mechaniky, pokud se to ručně připojí v pořádku (což v mém případě neplatí), ale systému! Minimálně někde lze v KDE natavit - periferie - úložná zařízení - přidat .., aby se ukázalo okénko, co s daným zařízením se má provést. Tohle zapůsobilo na mého známého zatvrzelého windowsáka, který mi podal foťák (Canon), abych mu na stroj zkopíroval fotky. Připojil jsem, objevilo se okénko, přesunul jsem fotky na plochu a on se jen díval s otevřenou pusou, že to ten Linux taky dokáže ...
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Algi avatar 13.7.2007 11:31 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlobivá DVD mechanika
    jistě, že to může být otázkou systému. jenomže když se podíváš výše, tak zjistíš že kupříkladu připojení cdromky probíhá automaticky. není to o tom, že by to systém hned nepřipojil, to mi funguje velmi dobře. viz zmiňovaný foťák. nebo flash disk, nebo prázdné cd ve vypalovačce. jenom prostě dvdéčko v mechanice NEC se automaticky nepřipojí. jako kdyby ta mechanika nenahlásila, že už v sobě to médium má. protože kdyby jo, tak by mi systém dal vědět...
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    Dalibor Smolík avatar 13.7.2007 11:59 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlobivá DVD mechanika
    Jj, rozumím. Chtěl jsem si jen ověřit, že v nastavení "Úložná zařízení" je např. nejen např. "přehrát CD audio v Kaffeine", ale i položka "přehrát DVD v Kaffeine", (příp. jiný přehrávač) a pokud ne, zdali lze položku přidat.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Algi avatar 13.7.2007 12:32 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlobivá DVD mechanika
    ano. teď jsem si dokonce i Kaffeine nainstaloval, ale stále když vkládám dvd, tak se nic neděje... zkoušel jsem jak video dvd, tak i obyčejné datové.
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    Dalibor Smolík avatar 13.7.2007 14:11 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlobivá DVD mechanika
    Ještě jednou: jsou v nabídce "úložná zařízení" zobrazeny obě možnosti, tj. spouštění v Kaffeine CD i DVD? Jsou to dvě různé položky. Pokud ne, tak je to právě tím. Viz zde
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.