abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | Zajímavý software Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 34.0.0 webového prohlížeče Pale Moon (Wikipedie) vycházejícího z Firefoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Humor

    Win8DE je desktopové prostředí pro Wayland, inspirované nechvalně proslulým uživatelským rozhraním Metro z Windows 8. Nabízí dlaždicové rozhraní s velkými tlačítky a jednoduchou navigací, optimalizované pro dotyková zařízení. Cílem projektu je přetvořit design operačního systému Windows 8 do funkčního a minimalistického rozhraní vhodného pro každodenní použití na Linuxu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    včera 14:33 | Nová verze

    Laboratoře CZ.NIC vydaly Datovku 4.28.0 a Mobilní Datovku 2.6.0. Hlavní novinkou je ukládání rozpracovaných datových zpráv do konceptů. Datovka je svobodné multiplatformní aplikace pro přístup k datovým schránkám a k trvalému uchovávání datových zpráv v lokální databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 14:22 | Zajímavý projekt

    Unix Pipe Game je vzdělávací karetní hra zaměřená na děti a rodiče, která děti učí používat unixové příkazy prostřednictvím interaktivních úkolů. Klíčovým prvkem hry je využití symbolu | pro pipeline neboli 'rouru', který umožňuje propojit výstupy a vstupy jednotlivých unixových příkazů, v tomto případě vytištěných na kartičkách. Předpokládá se, že rodič má alespoň nějaké povědomí o unixových příkazech a jejich provazování pomocí |.

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    včera 13:55 | Zajímavý software

    PCIem je linuxový framework, který vytváří virtuální zařízení PCIe pomocí technik, které umožňují hostitelskému operačnímu systému rozpoznat tyto syntetické 'neexistující' karty jako fyzické zařízení přítomné na sběrnici. Framework PCIem je primárně zamýšlen jako pomůcka pro vývoj a testování ovladačů bez nutnosti použít skutečný hardware. Dle tvrzení projektu si fungování PCIem můžeme představit jako MITM (Man-in-the-Middle), který se nachází mezi ovladači a kernelem.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla nalezena vážná bezpečnostní chyba v telnetd z balíčku GNU InetUtils. Týká se verzí GNU InetUtils od 1.9.3 z 12. května 2015 až po aktuální 2.7 z 14. prosince 2025. Útočník může obejít autentizaci a získat root přístup, jelikož telnetd nekontroluje předaný obsah proměnné prostředí USER a pokud obsahuje "-f root"…

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    20.1. 17:22 | Komunita

    Stanislav Aleksandrov předložil patch rozšiřující KWin (KDE Plasma) na 3D virtuální desktopové prostředí (videoukázka v mp4).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    20.1. 05:55 | IT novinky

    Digg (Wikipedie), "místo, kde můžete sdílet a objevovat to nejlepší z internetu – a nejen to", je zpět. Ve veřejné betě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    20.1. 01:44 | Komunita

    Po .deb balíčcích Mozilla nově poskytuje také .rpm balíčky Firefoxu Nightly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (17%)
     (5%)
     (0%)
     (10%)
     (21%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (11%)
     (37%)
    Celkem 562 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 20.1. 17:04
    Rozcestník

    rm -rf v kombinaci s koupalištěm

    19.7.2005 09:56 | Přečteno: 1544×

    Tak se mi povedla jedna hodně kouzelná věc. Klasická idiotská chyba, kterou jsem již jednou absolvoval a u které bych nečekal, že si ji s ledovým klidem zopakuji. Ano, tušíte správně: rm -rf v kombinaci s nevhodně namountovaným adresářem. Tak to dopadá, když člověk nepřemýšlí a bezhlavě se snaží udělat co nejrychleji svou práci a už se vidí u koupaliště ve společnosti nějaké pěkné dívčiny...

    Když jsem naposledy špatně napsal regulárni výraz a smazal sem si adresářovou strukturu od /boot až do /home (než mne konečně napadlo popřemýšlet nad tím, co to tak dlouho dělá a zmáčknout ^C), tak jsem byl naprosto přesvědčen, že jsem dostal dostatečně za vyučenou a aspoň si to již nikdy nezopakuji. Naštěstí jsem měl zálohu a tudíž jsem nepřišel o všechny ty fotky a texty, co sem měl v /home... a ejhle... je to tu zase. Miluji svůj Systém a svobodu, kterou mi dává, ale nesnáším sám sebe, svůj nekonečný idiotismus, ignoranci a nesoustředěnost.

    Asi každý Uni/Linuxák si prošel obdobným obdobím, i když silně pochybuju, že by se našel někdo, kdo neustále dělá tolik mizernejch začátečnickejch kiksů...

    Hm. Ten namountovanej adresář byla samba na serveru, kde byly mizerný worďácký a excelácký dokumenty. Bylo jich tam samozřejmě hodně a samozřejmě nebyly nikdy zálohované. Proč já idiot se do všeho hned cpu, proč neumím odmítat žádosti o pomoc? Teď vypadám jak lamička těžkýho kalibru... už to slyším: "Jo, to je ten magor linuxák, co nám smazal všechny dokumenty." Sedím v kanclu, cítím na sobě ty nepřátelské pohledy, trapné ticho a kapky potu, které si razí cestu mojí bledou kůží a spojují se nejdříve v potůčky, později v řeky a nakonec se s hukotem řítí kdovíkam v oblasti stažené řiti.

    No, naštěstí(?) to bylo ext2, takže sem si obnovil nějakejch 8285 souborů a teď vymýšlím nějakej skriptík, kterej mi podle výstupu z file vytřídí office dokumenty. A pro ty ostatní, jenž také občas nepoužívají mozek - soustřeďte se na svoji práci, nebo se raději v těchto nádherných dnech vypařte někam k vodě...

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.7.2005 10:25 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Undelete
    Jo, obnovu smazaných souborů bych taky někdy potřeboval. Jenže jsem nedávno přešel na reiserfs, takže se docela bojím, až si zase něco smažu. Sice rm -rf / jsem ještě nikdy neudělal, jen jsem kdysi dávno dvakrát smazal partition tabulku bez toho, abych si na papírek poznačil její obsah a obnova se mi (kromě prvního /dev/hda1 - "C:") nepovedla, byly tam i rozšířené oddíly. Čistě "náhodou" jsem měl v jednom z oddílů asi 4 veliký RARy, který jsem vykopíroval (ano, dd pomohlo) a 95% dat jsem zachránil. A když jsem si to smázl podruhé, byly tam už jen primární oddíly, tak jsem to rozdělení velmi rychle uhodl a nepřišel jsem o nic.
    19.7.2005 10:29 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Undelete
    A zkoušel jsi disktype? :-)
    19.7.2005 10:38 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Undelete
    To je celkem šikovnej prográmek, díky. Ale ta příhoda je někdy z jara roku 2000. :-) I tak se ale rozšířeným oddílům vyhýbám jak to jen jde. Koneckonců, když mám 3 disky, můžu si to dovolit. ;-) Tehdy to byl ale jen jeden...
    19.7.2005 11:01 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Undelete
    Zdravim Vas, tak ma napadlo, ze sa spytam, aj ked to nejako nesuvisi. Mam oddiel s FAT32, kde ho WinXP po nainstalovani nevidi. Teda, je to kamosov stroj. A nestastnik v spravcovi diskov v XP zrusil a znova vytvoril particiu. esteze ju nesformatoval. A ma tam data, len sa k nim nevie dostat. Ani z live Linuxu sa mi to nepodarilo namountovat. Da sa nejako este k tym datam dostat? Dakujem...
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    19.7.2005 11:12 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Undelete
    To je ale pako;) No, ale musím se přiznat, že i tohle se mi kdysi na widlich stalo. No, minimálně komerční program Partition Magic to umí, můžete zkusit také třeba gpart, i když si teď nejsem jistý, jestli je to ta správná utilitka...
    Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
    19.7.2005 11:43 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Undelete
    Ja som rozmyslal nad sformatovanim a odformatovanim. Alebo po sformatovani obnovit data. Kedysi som pouzival program restoration. Ale aj ten pmagic snad nebude zly. Primountovat to nasilu som skusal, aj ked bez tej zmeny v cfdisku... myslim ale, ze to uz nebude skryta fat, ved on ju zrusil a znova vytvoril.. a win mu stale hulaka, ze ju musi sformatnut.

    Chudak.. ale ked mu clovek ponukne prechod na lin, tak velkoryso odmietne. Ved ako by v tom kreslil vo svojom tazko cracknutom autocade?

    Ako nas premier hovori: kde je vola, tam je cesta. Tu vola nie je.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    19.7.2005 12:34 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Undelete
    To, ze si ten dobromyslny clovicek smazal partition bych jeste dokazal pochopit, proc tam ale proboha vytvarel novy, kdyz vedel, ze by ty data jeste rad nekdy videl??
    Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
    Viliam Púčik avatar 19.7.2005 11:28 Viliam Púčik | skóre: 22 | blog: minimal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Undelete
    A nestačilo by zmeniť pomocou (c)fdisku ID skrytej FAT particie a pripojiť ju mountom s parametrom -t vfat?
    19.7.2005 11:35 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Undelete
    No, nad tim sem take uvazoval, jen nevim, jak to udelat. Oddil je smazanej, jak ho v fdisku obnovit? Preci kdyz vytvorim novej, tak prazdno prazdnem pojde, ne?;)
    Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
    19.7.2005 12:00 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Undelete
    Ne, když se to vytvoří linuxovým fdiskem, tak se data neztratí. Hlavní je, aby začátek oddílu byl v pořádku, tj. byl stejný, jako před tou nešťastnou příhodou. Konec by měl taky sedět, ale pro začátek je to jedno, když tak přidejte. A na typu oddílu nezáleží, v Linuxu je to jenom na ozdobu. Podstatné jsou ovladače pro fat32 v jádře či v modulech. A taky se hodí ovladače na řadič onoho disku. Víc nepotřebujete.
    19.7.2005 12:24 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Undelete
    Aha, tak to uz chapu, diky za upresneni.
    Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
    Viliam Púčik avatar 19.7.2005 11:19 Viliam Púčik | skóre: 22 | blog: minimal
    Rozbalit Rozbalit vše Ako stopnut ftp server
    To mi pripomenulo jednu príhodu ;)
    19.7.2005 11:28 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako stopnut ftp server
    jj, cetl sem jiz mnohokrat a pokazde, kdyz se na lamer.cz dostanu si ji ctu znova a znova;) Fakt LOL. Ovsem i ty ostatni prispevky nemaj chybu...

    PS: Muj oblibeny je tento, tento a tento
    Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
    19.7.2005 13:56 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako stopnut ftp server
    No nevím.... Ale věřím, že jsou lidi, kteří jsou schopni naťukat rm -rf / a neví, co to je... :-D
    19.7.2005 13:12 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Hotovo
    Ufff, tak konecne jsem skoncil. Uz sou obnoveny snad vsechny z tech nejdulezitejsich souboru... byla to docela drbacka, ale dobre mi tak.
    Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.