Od soboty do úterý probíhá v Hamburku konference 39C3 (Chaos Communication Congress) věnovaná také počítačové bezpečnosti nebo hardwaru. Program (jiná verze) slibuje řadu zajímavých přednášek. Streamy a záznamy budou k dispozici na media.ccc.de.
Byl představen nový Xserver Phoenix, kompletně od nuly vyvíjený v programovacím jazyce Zig. Projekt Phoenix si klade za cíl být moderní alternativou k X.Org serveru.
XLibre Xserver byl 21. prosince vydán ve verzi 25.1.0, 'winter solstice release'. Od založení tohoto forku X.Org serveru se jedná o vůbec první novou minor verzi (inkrementovalo se to druhé číslo v číselném kódu verze).
Wayback byl vydán ve verzi 0.3. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.
Byla vydána verze 4.0.0 programovacího jazyka Ruby (Wikipedie). S Ruby Box a ZJIT. Ruby lze vyzkoušet na webové stránce TryRuby. U příležitosti 30. narozenin, první veřejná verze Ruby 0.95 byla oznámena 21. prosince 1995, proběhl redesign webových stránek.
Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.
Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.
Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.
Nejsem proti registrovaném partnerství a nejsem ani pro něj. Jako pro heterosexuála tato otázka pro mne nemá význam a přiznám se že diskuse o jeho potřebnosti nebo nepotřebnosti mě nijak neberou. Je mi celkem lhostejné kdo a s kým provozuje jakýmkoliv způsobem sex, pokud to nedělá s malými dětmi a nebo nepoužívá při tom násilí.
O práva homosexuálů se nezajímám jen z toho důvodu, že mě nezajímají. Nepotřebuji se jimi zabývat. Není to má potřeba. Na světě je z mého hlediska mnohem více zajímavějších problémů, než problémy například dvou mužů, kteří spolu žijí, a mají zájem o úpravu dědického práva.
Domnívám se, že pokud budou bezdětní, což je většina homosexuálů bývá. Tak mají možnost odkázat svůj majetek komukoliv na světě a nikdo jim v tom nemůže zabránit. A pokud budou nemocní, mají právo podle současné právní úpravy dát a nebo odmítnout souhlas k poskytování jakýchkoliv informací komukoliv. Na což většina těchto lidí zapomíná. Ale chápu jejich touhu po jisté rituálu či jistotě případně potvrzení, kterým je manželství a jakousi touhu po určité počestnosti a respektu, kterou institut manželství skýtá.
Myslím si, že většinová společnost se v tomto směru převychovat nedá a těmto lidem neposkytne uznání a společenský statut po kterém touží. a evidentně po něm touží. Je to statut rovnající se manželství dvou heterosexuálů. Multikulturalismus by mohl být toho důkazem a varováním. Po několikaletém multikulturalistickém vymýváním mozků většinové evropské společnosti, se týž evropské společnosti začíná jevit multikulturalismus jako kolosální omyl. Bomby v Londýně a v Madridu, případně nepokoje ve Francii jsou dostatečným důkazem. Zrovna tak se časem začnou jevit některé rovnostářské experimenty v oblasti lidských práv týž nesmyslným experimentem
Lidstvo prošlo komunistickým experimentem, náboženskými válkami mezi muslimy a křesťany, mezi katolíky a protestanty, válkami o vymanění z koloniální nadvlády, aby nakonec zjistilo, že všechny ty pokusy o sjednocení a nápravu a spravedlnost jsou slepou uličku, ze které se lze vrátit, ale nikoliv někam pokračovat. Lidé se rodí a žijí v různých podmínkách kulturách a společenstvích, které jim poskytují jistoty, již jim jiná civilizace neposkytuje.A této jistoty, případně souhrnu jistot se nehodlají vzdát. Náboženská potřeba se zdá být u některých skupin podstatně vyšší než potřeba rovnosti a demokracie. To je holý fakt. A nic na tom nezmění blouznění několika málo jedinců.
Samozřejmě lze uzákonit cokoliv. Zákony tvoří lidé a jsou, ať se nám to líbí nebo nelíbí předmětem vyjednávání. Ale rozhodně nezajišťují společenský respekt a uznání. A nevěřím, že i ve starověkém Řecku, se těšili muži milující mladíky, většímu společenskému uznání, než muži heterosexuálního zaměření. Případně ženy preferující ženy. Toto není opravdu výsledkem judaistickokřesťanského pohledu na svět. To je prostě pohled geneticky heterosexuálně naprogramované většiny lidstva. Většina lidstva je si zcela vědoma toho, že přirozenou cestou se množíme sexem mezi dvěma heterosexuáními jedinci, či případně ve výjimečných případech homosexuální muž s heterosexuální ženou a opačně. Ovšem zatím je to vždy otázka mezi mužem a ženou. Nikoliv dvěma muži, nebo dvěmi ženami. Taková je realita.
A to nelze ve vnímání a postoji většinové společnosti změnit. Lze ji naučit jakési toleranci, lze uzákonit stejná práva na cokoliv, ale nelze ji vnitřně přesvědčit, že homosexualita je z hlediska lidského rodu rovnocenná. A to bez ohledu na to zda je to obsahem lidských práv či nikoliv.
Tiskni
Sdílej:
kdyz prisli pro komunisty, mlcel jsem. kdyz prisli pro cikany, mlcel jsem. kdyz prisli pro zidy, mlcel jsem. kdyz prisli pro mne, nebylo jiz nikoho, kdo by se ozval.
Ano, registrované partnerství jako právní svazek dvou lidí s odlišnou sexuální orientací, proč ne, v dnešní době jsme schopni respektovat. Jediný problém, také, podle mě spočívá v tom, zda tyto páry mohou adoptovat a vychovávat děti, protože ty o tom rozhodnout nemohou.
A k té "rovnoprávnosti" bych chtěla dodat, že pokud muži nezačnou na ženu nahlížet především jako na matku, mohou jednou všichni muži teoreticky skončit ve formě informace ve spermobance.
kdyz prisli pro komunisty, mlcel jsem. kdyz prisli pro cikany, mlcel jsem. kdyz prisli pro zidy, mlcel jsem. kdyz prisli pro mne, nebyl jiz nikdo, kdo by se ozval.>moderni civilizace: prave. porad se chovame jako zviratka. i kdyz by to treba nekdy ani nemuselo byt nutne.