Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.105 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.105 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Ve Firefoxu bude lepší správa profilů (oddělené nastavení domovské stránky, nastavení lišt, instalace rozšíření, uložení hesla, přidání záložky atd.). Nový grafický správce profilů bude postupně zaváděn od 14.října.
Canonical vydal (email) Ubuntu 25.10 Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do července 2026.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzi 1.5.0.
Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Nejsem proti registrovaném partnerství a nejsem ani pro něj. Jako pro heterosexuála tato otázka pro mne nemá význam a přiznám se že diskuse o jeho potřebnosti nebo nepotřebnosti mě nijak neberou. Je mi celkem lhostejné kdo a s kým provozuje jakýmkoliv způsobem sex, pokud to nedělá s malými dětmi a nebo nepoužívá při tom násilí.
O práva homosexuálů se nezajímám jen z toho důvodu, že mě nezajímají. Nepotřebuji se jimi zabývat. Není to má potřeba. Na světě je z mého hlediska mnohem více zajímavějších problémů, než problémy například dvou mužů, kteří spolu žijí, a mají zájem o úpravu dědického práva.
Domnívám se, že pokud budou bezdětní, což je většina homosexuálů bývá. Tak mají možnost odkázat svůj majetek komukoliv na světě a nikdo jim v tom nemůže zabránit. A pokud budou nemocní, mají právo podle současné právní úpravy dát a nebo odmítnout souhlas k poskytování jakýchkoliv informací komukoliv. Na což většina těchto lidí zapomíná. Ale chápu jejich touhu po jisté rituálu či jistotě případně potvrzení, kterým je manželství a jakousi touhu po určité počestnosti a respektu, kterou institut manželství skýtá.
Myslím si, že většinová společnost se v tomto směru převychovat nedá a těmto lidem neposkytne uznání a společenský statut po kterém touží. a evidentně po něm touží. Je to statut rovnající se manželství dvou heterosexuálů. Multikulturalismus by mohl být toho důkazem a varováním. Po několikaletém multikulturalistickém vymýváním mozků většinové evropské společnosti, se týž evropské společnosti začíná jevit multikulturalismus jako kolosální omyl. Bomby v Londýně a v Madridu, případně nepokoje ve Francii jsou dostatečným důkazem. Zrovna tak se časem začnou jevit některé rovnostářské experimenty v oblasti lidských práv týž nesmyslným experimentem
Lidstvo prošlo komunistickým experimentem, náboženskými válkami mezi muslimy a křesťany, mezi katolíky a protestanty, válkami o vymanění z koloniální nadvlády, aby nakonec zjistilo, že všechny ty pokusy o sjednocení a nápravu a spravedlnost jsou slepou uličku, ze které se lze vrátit, ale nikoliv někam pokračovat. Lidé se rodí a žijí v různých podmínkách kulturách a společenstvích, které jim poskytují jistoty, již jim jiná civilizace neposkytuje.A této jistoty, případně souhrnu jistot se nehodlají vzdát. Náboženská potřeba se zdá být u některých skupin podstatně vyšší než potřeba rovnosti a demokracie. To je holý fakt. A nic na tom nezmění blouznění několika málo jedinců.
Samozřejmě lze uzákonit cokoliv. Zákony tvoří lidé a jsou, ať se nám to líbí nebo nelíbí předmětem vyjednávání. Ale rozhodně nezajišťují společenský respekt a uznání. A nevěřím, že i ve starověkém Řecku, se těšili muži milující mladíky, většímu společenskému uznání, než muži heterosexuálního zaměření. Případně ženy preferující ženy. Toto není opravdu výsledkem judaistickokřesťanského pohledu na svět. To je prostě pohled geneticky heterosexuálně naprogramované většiny lidstva. Většina lidstva je si zcela vědoma toho, že přirozenou cestou se množíme sexem mezi dvěma heterosexuáními jedinci, či případně ve výjimečných případech homosexuální muž s heterosexuální ženou a opačně. Ovšem zatím je to vždy otázka mezi mužem a ženou. Nikoliv dvěma muži, nebo dvěmi ženami. Taková je realita.
A to nelze ve vnímání a postoji většinové společnosti změnit. Lze ji naučit jakési toleranci, lze uzákonit stejná práva na cokoliv, ale nelze ji vnitřně přesvědčit, že homosexualita je z hlediska lidského rodu rovnocenná. A to bez ohledu na to zda je to obsahem lidských práv či nikoliv.
Tiskni
Sdílej:
kdyz prisli pro komunisty, mlcel jsem. kdyz prisli pro cikany, mlcel jsem. kdyz prisli pro zidy, mlcel jsem. kdyz prisli pro mne, nebylo jiz nikoho, kdo by se ozval.
Ano, registrované partnerství jako právní svazek dvou lidí s odlišnou sexuální orientací, proč ne, v dnešní době jsme schopni respektovat. Jediný problém, také, podle mě spočívá v tom, zda tyto páry mohou adoptovat a vychovávat děti, protože ty o tom rozhodnout nemohou.
A k té "rovnoprávnosti" bych chtěla dodat, že pokud muži nezačnou na ženu nahlížet především jako na matku, mohou jednou všichni muži teoreticky skončit ve formě informace ve spermobance.
kdyz prisli pro komunisty, mlcel jsem. kdyz prisli pro cikany, mlcel jsem. kdyz prisli pro zidy, mlcel jsem. kdyz prisli pro mne, nebyl jiz nikdo, kdo by se ozval.>moderni civilizace: prave. porad se chovame jako zviratka. i kdyz by to treba nekdy ani nemuselo byt nutne.