abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:11 | Zajímavý článek

    Stanislav Fort, vedoucí vědecký pracovník z Vlčkovy 'kyberbezpečnostní' firmy AISLE, zkoumal dopady Anthropic Mythos (nový AI model od Anthropicu zaměřený na hledání chyb, který před nedávnem vyplašil celý svět) a předvedl, že schopnosti umělé inteligence nejsou lineárně závislé na velikosti nebo ceně modelu a dokázal, že i některé otevřené modely zvládly v řadě testů odhalit ve zdrojových kódech stejné chyby jako Mythos (například FreeBSD CVE-2026-4747) a to s výrazně nižšími provozními náklady.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 3
    včera 12:44 | IT novinky

    Federální návrh zákona H.R.8250 'Parents Decide Act', 13. dubna předložený demokratem Joshem Gottheimerem a podpořený republikánkou Elise Stefanik coby spolupředkladatelkou (cosponsor), by v případě svého schválení nařizoval všem výrobcům operačních systémů při nastavování zařízení ověřovat věk uživatelů a při používání poskytovat tento věkový údaj aplikacím třetích stran. Hlavní rozdíl oproti kalifornskému zákonu AB 1043 a kolorádskému SB26-051 je ten, že federální návrh by platil rovnou pro celé USA.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 10
    včera 12:33 | Nová verze

    Qwen (čínská firma Alibaba Cloud) představila novou verzi svého modelu, Qwen3.6‑35B‑A3B. Jedná se o multimodální MoE model s 35 miliardami parametrů (3B aktivních), nativní kontextovou délkou až 262 144 tokenů, 'silným multimodálním vnímáním a schopností uvažování' a 'výjimečnou schopností agentického kódování, která se může měřit s mnohem rozsáhlejšími modely'. Model a dokumentace jsou volně dostupné na Hugging Face, případně na čínském Modelscope. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 1
    včera 11:00 | Nová verze

    Sniffnet, tj. multiplatformní (Windows, macOS a Linux) open source grafická aplikace pro sledování internetového provozu, byl vydán ve verzi 1.5. V přehledu novinek je vypíchnuta identifikace aplikací komunikujících po síti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 02:22 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 15.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 01:11 | Pozvánky

    Současně se SUSECON 2026 proběhne příští čtvrtek v Praze také komunitní Open Developer Summit (ODS) zaměřený na open source a openSUSE. Akce se koná ve čtvrtek 23. 4. (poslední den SUSECONu) v Hilton Prague (místnost Berlin 3) a je zcela zdarma, bez nutnosti registrace na SUSECON. Na programu jsou témata jako automatizace (AutoYaST), DevOps, AI v terminálu, bezpečnost, RISC-V nebo image-based systémy. Všichni jste srdečně zváni.

    lkocman | Komentářů: 1
    16.4. 15:44 | Humor

    Český úřad zeměměřický a katastrální zavedl u anonymního nahlížení do katastru nemovitostí novou CAPTCHA ve formě mapové puzzle: nepřihlášení uživatelé musí nově správně otočit devět dlaždic v 3x3 poli tak, aby dohromady daly souvislý obrázek výseče reálné mapy, přičemž na to mají pouze jeden časově omezený pokus. Test je podle uživatelů i odborníků příliš obtížný a na sociálních sítích pochopitelně schytává zaslouženou kritiku a

    … více »
    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 34
    16.4. 15:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.95.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 15:22 | Zajímavý software

    Mozilla prostřednictvím své dceřiné společnosti MZLA Technologies Corporation představila open-source AI klienta Thunderbolt. Primárně je určený pro firemní nasazení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 14:00 | IT novinky

    Firma Cal.com oznámila, že přesouvá svůj produkční kód z otevřeného do uzavřeného repozitáře z důvodu bezpečnostního rizika umělé inteligence, která prý dokáže vyhledávat a zneužívat zranitelnosti rychleji, než by je jejich vývojářský tým stíhal opravovat. Zároveň zveřejnila samostatnou, open-source verzi Cal.diy pod licencí MIT, ovšem bez řady původních funkcí. O tom, zda je toto opatření rozumné, existují pochyby. … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1349 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Nejsem pro, nejsem proti

    9.12.2005 01:06 | Přečteno: 1727×

    Nejsem proti registrovaném partnerství a nejsem ani pro něj. Jako pro heterosexuála tato otázka pro mne nemá význam a přiznám se že diskuse o jeho potřebnosti nebo nepotřebnosti mě nijak neberou. Je mi celkem lhostejné kdo a s kým provozuje jakýmkoliv způsobem sex, pokud to nedělá s malými dětmi a nebo nepoužívá při tom násilí.

    O práva homosexuálů se nezajímám jen z toho důvodu, že mě nezajímají. Nepotřebuji se jimi zabývat. Není to má potřeba. Na světě je z mého hlediska mnohem více zajímavějších problémů, než problémy například dvou mužů, kteří spolu žijí, a mají zájem o úpravu dědického práva.

    Domnívám se, že pokud budou bezdětní, což je většina homosexuálů bývá. Tak mají možnost odkázat svůj majetek komukoliv na světě a nikdo jim v tom nemůže zabránit. A pokud budou nemocní, mají právo podle současné právní úpravy dát a nebo odmítnout souhlas k poskytování jakýchkoliv informací komukoliv. Na což většina těchto lidí zapomíná. Ale chápu jejich touhu po jisté rituálu či jistotě případně potvrzení, kterým je manželství a jakousi touhu po určité počestnosti a respektu, kterou institut manželství skýtá.

    Myslím si, že většinová společnost se v tomto směru převychovat nedá a těmto lidem neposkytne uznání a společenský statut po kterém touží. a evidentně po něm touží. Je to statut rovnající se manželství dvou heterosexuálů. Multikulturalismus by mohl být toho důkazem a varováním. Po několikaletém multikulturalistickém vymýváním mozků většinové evropské společnosti, se týž evropské společnosti začíná jevit multikulturalismus jako kolosální omyl. Bomby v Londýně a v Madridu, případně nepokoje ve Francii jsou dostatečným důkazem. Zrovna tak se časem začnou jevit některé rovnostářské experimenty v oblasti lidských práv týž nesmyslným experimentem

    Lidstvo prošlo komunistickým experimentem, náboženskými válkami mezi muslimy a křesťany, mezi katolíky a protestanty, válkami o vymanění z koloniální nadvlády, aby nakonec zjistilo, že všechny ty pokusy o sjednocení a nápravu a spravedlnost jsou slepou uličku, ze které se lze vrátit, ale nikoliv někam pokračovat. Lidé se rodí a žijí v různých podmínkách kulturách a společenstvích, které jim poskytují jistoty, již jim jiná civilizace neposkytuje.A této jistoty, případně souhrnu jistot se nehodlají vzdát. Náboženská potřeba se zdá být u některých skupin podstatně vyšší než potřeba rovnosti a demokracie. To je holý fakt. A nic na tom nezmění blouznění několika málo jedinců.

    Samozřejmě lze uzákonit cokoliv. Zákony tvoří lidé a jsou, ať se nám to líbí nebo nelíbí předmětem vyjednávání. Ale rozhodně nezajišťují společenský respekt a uznání. A nevěřím, že i ve starověkém Řecku, se těšili muži milující mladíky, většímu společenskému uznání, než muži heterosexuálního zaměření. Případně ženy preferující ženy. Toto není opravdu výsledkem judaistickokřesťanského pohledu na svět. To je prostě pohled geneticky heterosexuálně naprogramované většiny lidstva. Většina lidstva je si zcela vědoma toho, že přirozenou cestou se množíme sexem mezi dvěma heterosexuáními jedinci, či případně ve výjimečných případech homosexuální muž s heterosexuální ženou a opačně. Ovšem zatím je to vždy otázka mezi mužem a ženou. Nikoliv dvěma muži, nebo dvěmi ženami. Taková je realita.

    A to nelze ve vnímání a postoji většinové společnosti změnit. Lze ji naučit jakési toleranci, lze uzákonit stejná práva na cokoliv, ale nelze ji vnitřně přesvědčit, že homosexualita je z hlediska lidského rodu rovnocenná. A to bez ohledu na to zda je to obsahem lidských práv či nikoliv.

           

    Hodnocení: 71 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    wake avatar 9.12.2005 07:43 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejsem pro, nejsem proti
    hm, jenze RP znamena, ze nektera prava tzv. normalnich lidi budou mit automaticky. plus to beru jako predstupen k ziskani dalsich prav - treba jako adopce. to, ze vetsinova spolecnost se na mensinu diva jako na menecennou neni rozhodne nic k chlubeni nebo omlouvani.
    kdyz prisli pro komunisty, mlcel jsem.
    kdyz prisli pro cikany, mlcel jsem.
    kdyz prisli pro zidy, mlcel jsem.
    kdyz prisli pro mne, nebylo jiz nikoho, kdo by se ozval.
    
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    9.12.2005 07:53 Petr Jelínek | skóre: 17 | blog: Vyprovokovanej | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejsem pro, nejsem proti
    Asi jsi špatně četl. V blogu není tento jev omlouván, natož aby se tím autor chlubil (navíc si myslím, že autor bude patřit k té tolerantnější části většinové společnosti). Je na to poukázáno jako na fakt. Tak to prostě je. Můžeš s tím nesouhlasit, můžeš proti tomu protestovat, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeš dělat. :-)
    Nemám rád NVidii!
    9.12.2005 08:46 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejsem pro, nejsem proti
    Ano, autora to podle jeho slov vubec nezajima a je mu to ukradene, ale napsal o tom celou stranku :-)
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    9.12.2005 09:59 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejsem pro, nejsem proti
    zrejme jste si nevsiml, ze jsem vubec nemluvil registrovanem partnerstvi, ale postoji o vetsinove spolecnosti k homosesxualni komunite. Osobne je mi jedno jestli bude nejaky zakon nebo nebude -)))). Nijak se me netyka a nijak me neohrozuje.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    9.12.2005 12:09 G. Filová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejsem pro, nejsem proti

    Ano, registrované partnerství jako právní svazek dvou lidí s odlišnou sexuální orientací, proč ne, v dnešní době jsme schopni respektovat. Jediný problém, také, podle mě spočívá v tom, zda tyto páry mohou adoptovat a vychovávat děti, protože ty o tom rozhodnout nemohou.

    9.12.2005 12:30 G. Filová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejsem pro, nejsem proti

    A k té "rovnoprávnosti" bych chtěla dodat, že pokud muži nezačnou na ženu nahlížet především jako na matku, mohou jednou všichni muži teoreticky skončit ve formě informace ve spermobance.

    9.12.2005 12:38 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejsem pro, nejsem proti
    O tom byl dokonce jeden film :-)
    9.12.2005 12:43 G.Filová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejsem pro, nejsem proti

    Přesne tak.

    wake avatar 9.12.2005 07:44 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejsem pro, nejsem proti
    Q: co si myslite o moderni civilizaci ?

    A: myslim si, ze by to byl vyborny napad.
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    9.12.2005 08:04 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejsem pro, nejsem proti
    Neznam zadnou moderni civilizaci. Pokud si dobre vsimam a uvazuji-li v kontextu, tak jsem presvedcen, ze lidske motivy, touhy, prozivani byly jsou a budou velmi podobne tem co prozivame dnes. Rozdil je jen v technickych moznostech nekdejsich a dnesnich generaci. Meni se zvyky. Meni se stupen vzdelani a pravo. To nic nevypovida o modernosti ci nemodernosti. Ale touha po uznani, prijeti lasce, moci, touha po jistotach a bezpeci. Strach ze smrti, strach z nemoci a strach z odlisnosti vyclenujici ze spolecnosti, to vse zustava a provazi kazdou dalsi novou genereaci.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    9.12.2005 10:21 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejsem pro, nejsem proti
    S tím bych souhlasil, ostatně lidé profese autora o tom jistě ví své i z praxe. Člověk se tak rychle nemění. Mění se podmínky ve kterých žije, mění se možnosti které má. Ale bohužel i naštěstí (jak na co) se v základech myšlení a cítění změnil asi velmi málo.
    Pokud jde o problém registrovaného partnerství, jsem také poněkud vlažný, neb se mi to netýká a nejsem si jist, kam až dojít (nejsem si jistý, neznamená jsem proti, ale jen že si nejsem jistý svým názorem). Ale je to minimálně dobrý průlom do myšlení, zabývat se možnostmi menšin dalších.
    wake avatar 9.12.2005 14:36 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejsem pro, nejsem proti
    >all: "spolecnost" se sklada z jednotlivcu. jejich intolerance vuci mensinam zaklada "celospoelcenskou" intoleranci (pro mnoho lidi je homesexual porad jenom "busola"). >ti, kterym je to jedno:
    kdyz prisli pro komunisty, mlcel jsem.
    kdyz prisli pro cikany, mlcel jsem.
    kdyz prisli pro zidy, mlcel jsem.
    kdyz prisli pro mne, nebyl jiz nikdo, kdo by se ozval.
    
    >moderni civilizace: prave. porad se chovame jako zviratka. i kdyz by to treba nekdy ani nemuselo byt nutne.
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.