Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.
Udělal jsem si čistou instalaci na iMac. Vždy, jednou za čas něco takového provedu. Zazálohuji soubory a dám se do práce. Není nic složitého dnes nainstalovat systém.
Mac OS X je také Unix, takže má všechno, co dobrý Unix má a ještě něco navíc. Tedy pro mne. Uživatelská přítulnost, intuitivní ovládání, možnost přes MacPort nainstalovat potřebné nástroje. Fungují v konzoli unixové příkazy, tedy dobře se v něm třeba píše jak v Emacsu, tak ve VIM. A použití MacPort také není nijak složité.
Oba editory používám. Vrátím se k té instalaci. Nebudu popisovat jak na ni, neb se dá najít manuál, který člověka provede jak disk smazat a jak nainstalovat nový systém. Používám Maca deset let a ještě jsem nenašel důvod, proč s ním přestat.
Na hraní a pokusy mám Linux a BSD systémy. Na práci s fotkami, muziku, se žádné linuxové distro Macu nevyrovná. Když jsem si pořídil záměrně BlackBerry 10, místo iPhone, nebyl s připojením a sdílením kontaktů žádný problém. Nakonec, nejsem člověk, který hledá na všem chyby. je mi jasné, že na tomhle světě není nic dokonalé, že každému vyhovuje něco jiného, ale jak říkám. Desetiletá zkušenost s Macem je velmi pozitivní. Mám iMac a Mac Book.
Co je opravdu na Mac OS X pozitivní, to je dokumentace. V češtině, přehledná, srozumitelná. Pokud jsem potřeboval něco řešit, vždy jsem se dočetl jak na to. Ano je dražší, dá se mu zcela určitě mnohé vytknout, ale myslím, že pozitiva převládají.
Pokud by bylo třeba, zcela určitě bych si vystačil s FreeBSD, nebo Linuxem. I když dnes FreeBSD dávám přednost před libovolnou linuxovou distribucí. Ať se jedná o aplikace, nebo konfiguraci. Myslím, že FreeBSD může ještě tak konkurovat Slackware. Ale ne v jednoduchosti, spíše filozofií. Jasně, jsem konzervativní, takže se do nějakých prudkých novinek neženu.
Tiskni
Sdílej:
Ano je dražší,...... no ak má pre Vá tú hodnotu, tak potom je to OK. Toto sa týka aj áut a pod. Všetko je o prioritách.
zatímco ta tvá práce co ses s ní tady před pár lety pochlubil je na hranici legality...Hmm teda pardon že sem tahám klebetění, ale co to bylo za "džob", ať si můžu udělat představu?
Asi lezes do zadku kolibacovi a dalsim, kteri jilka nemohou vystat. Nelez jim do zadku, u kolibace se ti to nevyplati.Já si Davida vážím. Je to jeden z mála, který to myslí se společenskou solidaritou vážně. A to říkám jako někdo, koho David kritizoval (za můj postoj k mladší generaci). Uživatel Odin není v naší dnešní společnosti ojedinělý jev. Egoistický, rvavý hlupák bez empatie. Že si Odin k panu Jílkovi sedá jako vrána k vráně snad nikoho nepřekvapuje.
Je to jeden z mála, který to myslí se společenskou solidaritou vážně.Neřekl bych, že jich je na straně těch co z ní těží málo...
Byl jsem osočen z pravicových názorů, a tak se musím dotázat, co je to pravice (resp. levice)…Ano, pokud si dobre vzpominam, je to vice nez 10 let nazpatek, kdyz jsi byl jeste na gymplu. Dneska mas nazory vesmes celkem sympaticke. Levice a pravice ma pro me celkem jasnou definici. Lide nalevo chteji vice rovnosti mezi lidmi ve spolecnosti - v rovine politicke, ekonomicke a socialni. Lidem napravo na tom v lepsim pripade nezalezi, v horsim explicitne chteji nerovnost. Ten postoj do znacne miry nesouvisi s tim, kdo je v jake tride. A jen castecne se kryje s rozlisenim liberalismus/konzervativismus.
Lide nalevo chteji vice rovnosti mezi lidmi ve spolecnosti - v rovine politicke… prosazování dělnické třídy, např. soudci z lidu (funkce, která mimochodem přežila do dnešní doby).
ekonomicke… progresivní zdanění a další nerovná ekonomická pravidla.
socialni… pozitivní diskriminace prosazovaná různými social justice warriors.
Lidem napravo na tom v lepsim pripade nezalezi, v horsim explicitne chteji nerovnost.Když Francie zavedla 75% daň pro lidi s příjmem nad milion eur a Gérard Depardieu v přímé reakci na to z Francie uprchl, nechal se někdo z vládních činitelů slyšet (volně cituji z paměti), že ten krok nechápe, protože je přece normální, aby bohatší lidé platili vyšší daně. Podle tvého pomateného výkladu by tedy Francie byla pravicovou zemí.
nadměrné zdanění je demotivační;nezlob se na mne, ale ten tvuj prispevek je veden v rozumnem tonu a pak najednou ta veta. Vis, ja si nepamatuji za muj dlouhy zivot, ze by nekdy byla vhodna doba pridat zamestnancum na plate a nebo ze by dane byly primerene. A proto nemuze existovat 'nadmerne zdaneni'. To je vymysl lidi, kteri chteji obyvatelstvo rozestvat.
Na základě dostupného poznání se domnívám, že hodnotový rámec a procesy se formují v útlém dětství (+ genetika) – posléze se mění zcela výjimečně; záleží na kontextu, které rysy se pak projeví a jak.
Takže např. jsem měl možnost pozorovat hnědnutí některých toho času „levicových“ figur, z části vlivem rozšíření sociálních sítí (což je pozoruhodné, když teď zrovna čtu esej z roku 2004 o tom, jak blogy demokratizovaly žurnalistiku). Dá se říct, že třeba mně vysokorychlostní připojení k Internetu a přístup do vědeckých databází, což jsem dříve neměl, jistým způsobem přinesly prospěch…
Mimochodem,
nestudoval jsi filozofii
filosofii jsem (a) exponován byl, (b) stále si myslím, že podstatná část filosofie (jako např. metafysika) je mentální masturbace, (c) s filosofií opatrně: Ayn Rand prý byla jakože filosofka a aktualněji je u „novovlastenců“ trend odkazovat se na některé antické filosofy.
Na základě dostupného poznání se domnívám, že hodnotový rámec a procesy se formují v útlém dětství (+ genetika) – posléze se mění zcela výjimečně; záleží na kontextu, které rysy se pak projeví a jak.To ja si tedy rozhodne nemyslim. Za prve, empatie se u lidi plne rozvine az nekdy kolem 25. roku; zvlast o puberte je znamo, ze behem ni je empatie snizena, zvlast u muzu. Za druhe, kultura hraje vyznamnou roli pro nase hodnoty. Tezko by nekteri z nas byli internacionalnimi demokraty, pokud bychom se s temito hodnotami predtim nestretli. Demokracie ani internacionalismus (a v podstate ani to, co je v listine zakladnich prav a svobod) neni lidem vrozena, muj nazor je, ze jim je vrozene konzervativni mysleni (viz ten Haidt) a tomu liberalnimu se uci, protoze to proste v nasich spolecnostech dava vetsi smysl nez u kmenovych lovcu sberacu. Ale mohou se kulturne naucit jine veci, treba nabozensky radikalismus. A za treti, politicke nazory se mirne meni v dusledku situace cloveka a take jeho veku. Treba starsi lide byvaji obvykle konzervativnejsi a mladsi liberalnejsi. Jinak samozrejme s filozofii je to vselijak, treba ja jsem naprostym odpurcem Platona, protoze byl elitarskym odpurcem demokracie - daleko sympatictejsi je mi Diogenes. Stejne tak Randovou nemusim, protoze si myslim, ze ji proste lidska empatie naprosto chybela. Jde spis o to, ze se lide dozvi o nejruznejsich napadech a pohledech na svet a vyberou si z toho. Jak uz pisu vys, u mnoha konzervativcu tato introspekce otupi jejich intuitivni duraz na autoritu a moralni cistotu a tak se z nich stanou liberalove.
Osobnost se formuje především právě v těch raných fázích, typicky je to vidět na patologických případech.
A pak mám na mysli právě vztah struktury mozku, osobnostních rysů – a politického projevu. Např. amygdala, strach a konzervativní orientace.
Projevit na konkrétních postojích se to pak může různě, to je věc kontextu, agenda setting,…
S věkem se zřejmě osobnost vyvíjí, a to tak, že mj. klesá otevřenost, tudíž v kombinaci s měnícím se světem okolo není překvapivé, že se lidé stávají konzervativnějšími.
Jde spis o to, ze se lide dozvi o nejruznejsich napadech a pohledech na svet a vyberou si z toho. Jak uz pisu vys, u mnoha konzervativcu tato introspekce otupi jejich intuitivni duraz na autoritu a moralni cistotu a tak se z nich stanou liberalove.
Když pozoruji The Intellectual Dark Web, mám o tom značné pochybnosti.
To záleží, co myslíme hodnotami.
Samozřejmě existují různé kultury s různými hodnotovými žebříčky – vyniknou v nich lidé s různými osobnostními rysy.
A myslím zde „základní“ věci jako např. („konzervativní“) preferenci harmonie ve východoasijských kulturách (oproti severoatlantickým).
Pro účely diskuze může být ilustrativní myšlenkový experiment přenesení Václava Klause („pravičáka“) ~300 let do minulosti, volitelně také do jiného prostředí (jako např. ta východní Asie): zůstal by vůči danému kontextu „levičákem“, nebo by si přisvojil dobové „pravicové“ postoje (feudalismus)?
Z toho co o tom vim (a neni to malo) je IDW nesmyslna michanice lidi, kteri maji casto extremne odlisne nazory. (…) A hodne lidi z IDW jsou liberalne stred az levicovi, jako treba Pinker nebo Weinstein.
To jsem si také myslel, dokud jsem se důkladně nepodíval na ten seznam a nahodile si neposlechl některé pořady.
Časem to jednak sklouzává k pseudointelektualismu a nadhodnocování jistých témat jako SJWs. (Mimochodem jsou v tom těžké prachy: ať už od bří Kochů, nebo z clickbaitů – reklamy.)
Pro hlupáka je vše hloupé.
Prase vidí svět prasečíma očimaPro prase je každý prase
Pravidlem je, že ještě pracuji, píši knihy, divadelní hry, mám divadelní soubor, otužuji se plaváním ve studené vodě, denně cvičím, o tom že čtu a sleduji, co se děje kolem mne ani nemluvím.Tak to pardon, to jsem asi ten blog spatne interpretoval