Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »Platy nahovno, politika nahovno, auta nahovno, pripojenie do netu nahovno, vsetko na hovno.Hlavně tyhle kecy na hovno. Platy nebyly nikdy lepší, politika je taková, jakou si lid zvolil, auta jsou v pohodě, na připojení si nemůžeme stěžovat
Hlavně tyhle kecy na hovno. Platy nebyly nikdy lepší, politika je taková, jakou si lid zvolil, auta jsou v pohodě, na připojení si nemůžeme stěžovatno kdyz uz jsi s tim zacal, tak: platy tady sice lepsi nebyly, ale ani jsme nemeli tak vysoke ceny; jinak receno 20k Kc pred 12 lety a dnes je dost rozdil. jaksi si nemuzu vzpomenout, ze by nektere nejmenovane politiky lid nekam nekdy zvolil, presto tam jsou. auta jezdi na drahy benzin ci naftu
na pripojeni si obvykle nestezuje jen ten kdo bydli ve velkem meste, jinde je to uz horsi, o FUP nemluve.
Platy jsou slušné, o zaměstnání není nouze, připojení k internetu výborné, dopravní situace se subjektivně zdá se mi naopak zlepšila... ale chápu že asi všude není tak blaze, jako v Praze
A taky nesmí být člověk takový pesimista, že vidí jen samá negativa...
platy tady sice lepsi nebyly, ale ani jsme nemeli tak vysoke ceny; jinak receno 20k Kc pred 12 lety a dnes je dost rozdil.Takže: počínaje rokem 1992 (s výjimkou roku 1993) průměrná reálná mzda stále roste. Tedy za stejný plat si lze koupit stále více. Ceny se sice zvýšily, ale v průměru prostě méně. Toto lze statisticky prokázat, i když je pravda, že ne každý se má lépe.
jaksi si nemuzu vzpomenout, ze by nektere nejmenovane politiky lid nekam nekdy zvolil, presto tam jsouAno, jednotlivé politiky (třeba Paroubka). Ale politické strany dostaly určité počty hlasů a na jejich základě se vládlo. Ne, že bych byl se současným stavem spokojen, ale před 20 lety bylo hůř.
auta jezdi na drahy benzin ci naftuMáme vysokou daň. Že se z něčeho musí stavět a udržovat silnice je snad jasné. Sice na ně nejde zdaleka celá daň, ale to je druhá věc. Ale o moc levnější benzin opravdu nebyl - rozhodně ne před rokem 1989. To stál Special 8 Kčs/litr (při průměrném platu 3000 Kč/měs.) a Super 9 Kčs. Dobu před ropnou krizí nepočítám, ale ani tehdy to nebylo reálně o moc levnější.
na pripojeni si obvykle nestezuje jen ten kdo bydli ve velkem meste, jinde je to uz horsi, o FUP nemluveNení pravda. Nebydlím v žádném velkém městě a přesto tu je výběr ze zhruba 6 způsobů připojení (dial-up, GPRS a HSCSD nepočítám). Problémy tohoto typu jsou dneska už jen někde na malé vesnici, jinak ne.
) a souběžně cena rohlíku 0,2 Kčs. Pokud přijmeme za, pro dnešní dobu typické, hodnoty těchto ukazatelů životní úrovně 10 000 Kč a 2 Kč, z jednoduché rovnosti poměrů 1000/0,2 a 10000/2 dojdeme ke zjištění, že se vlastně vůbec nic nezměnilo.
Jinak; zároveň s prvorepublikovou cenou rohlíků my bylo řečeno, že p.p Paroubek je trest Boží (tm). No potěš pánbů.
Máme vysokou daň. Že se z něčeho musí stavět a udržovat silnice je snad jasné.Cha chá, dovol mi abych se zasmál. Ty asi moc autem nejezdíš, nebo možná ano a nechceš v tom případě vidět v jak "perfektním" stavu jsou české dálnice a silnice. Kurňa za ty prachy co se vyberou na spotřební dani za pohonné hmoty, by jsme je (ty silnice) museli mít z mramoru a svodidla ze zlata. Omyl pane, vybrané peníze ze spotřební daně jdou na něco úplně jiného, na placení podpor a sociálních dávek všech nemakačenků a členů tzv. nepřizpůsobilého etnika (rozuměj cikánům).
Omyl pane, vybrané peníze ze spotřební daně jdou na něco úplně jinéhoTaky na platy všech těch politických parazitů, na Gripeny, na oddlužení rozkradených podniků atd. atd.
Ty asi moc autem nejezdíš, nebo možná ano a nechceš v tom případě vidět v jak "perfektním" stavu jsou české dálnice a silnice.A ty asi nevíš, kolik se vybere na SD a kolik stojí postavit kilometr dálnice. Samozřejmě, v této oblasti se točí velké peníze, proto tam bují korupce a jiné negativní věci (vzpomeňme na Zemanovu akci D47). Ale jestliže jde na stavbu, údržbu a opravy všech silnic (celkem více než 55 tisíc km) ročně zhruba 80 mld. Kč, nemůže to být moc znát. V tuto chvíli se vnitřní zadlužení silniční sítě odhaduje na cca 1,5 bil. Kč (peníze, které by byly potřeba na uvedení silnic do dobrého stavu), což jsou skoro dva státní rozpočty. I kdyby se dál nezvětšovalo (což se zvětšuje), s dnešním financováním se to opraví za 20 let. Tím spíš, že se současně staví nové dálnice a kilometr přijde řádově na stovky milionů (podle terénu).
Omyl pane, vybrané peníze ze spotřební daně jdou na něco úplně jiného, na placení podpor a sociálních dávek všech nemakačenků a členů tzv. nepřizpůsobilého etnika (rozuměj cikánům).S někým, kdo tvrdí takový nesmysl, nemá cenu diskutovat. Stačí se podívat na složení státního rozpočtu (byť je jako takový špatný), abys zjistil, že je to absolutní hovadina.
ale jsem student a nikam nespěchám
Jinak není to nic proti tomu co zažil spolužák (tedy ex-spolužák, ještě z gymplu). Aspoň to tedy tvrdil, snad nekecal a není to jen nějaká "urban legend"...
Prý takhle jednou jel v tramvaji a nastoupili si revizoři. Začali kontrolovat cestující a na jednom místě seděl obrovský nabouchaný chlap, prostě takový typický kulturista, kalifornský guvernér hadr
No a jak jeden z revizorů kontroloval lidi, jeho taktně přeskočil
Kulturista se prý rozčíleně postavil a mohutným hlasem pravil: "Já nemam lístek, co se mnou uděláš?" Revizor dělal že neslyší
Tiskni
Sdílej: