Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.105 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.105 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Ve Firefoxu bude lepší správa profilů (oddělené nastavení domovské stránky, nastavení lišt, instalace rozšíření, uložení hesla, přidání záložky atd.). Nový grafický správce profilů bude postupně zaváděn od 14.října.
Canonical vydal (email) Ubuntu 25.10 Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do července 2026.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzi 1.5.0.
Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Hmm, tak ve světě podle Jílka bych žít teda nechtěl Samé pravidlo, zákaz, příkaz, regulace...
Chápu, že to do vás v léčebně, když jste se léčil z alkoholismu, tloukli, ale já se nikdy neléčil a spoustu věcí dělám z radosti nebo chuti pomoci. Nepotřebuji k tomu "příkazy" z vnějšku. Váš pohled mi závání totalitou.
Nevím oč ti jde. Napsal jsem svůj názor, to co mně při čtení blogpostu napadlo. Proč bych nemohl? Hlavně že ty jsi intelektuální gigant
Ne, ale ze by se mela dusledne pokutovat jizda neprimerenou ychlosti.Problém je, že nelze snadno pokutovat jízdu nepřiměřenou rychlostí, ale pouze rychlostí vyšší než povolenou. Přiměřená rychlost se pochopitelně liší podle mnoha faktorů. Jestliže je v dané zatáčce za sucha s běžným autem naprosto přiměřená rychlost 90 km/h, za mokra (nebo dokonce na sněhu/ledu) nebo s autem naloženým až po střechu (nebo s kamionem atd.) může být i mnohem nižší rychlost nepřiměřená. Jestliže je ale například rychlost 60 km/h v té zatáčce bezpečná a řidič jede 90 km/h, pokud sleduje situaci před vozidlem, nemá problém zpomalit. Pokud ale jede 160 km/h (což lze samozřejmě měřit a postihovat), nebo pokud nesleduje situaci (např. telefonuje), anebo pokud má auto ve stavu, že zpomalit nemůže, pak je to špatně a lze to postihovat.
No právě, kde vezmeš ta ideální pravidla a ideální vymahatelnost v neideálním světě?
No, myslim, ze u pravidel silnicniho provoze su pomerne idealni pravidla najit povedlo.A která to jsou? Ta, co u nás platí nyní? Nebo co platila před zákonem 411/2005? Nebo před zákonem 361/2000 (tj. překlenovací zákon vycházející z vyhlášky 99/1989)? Nebo snad ta, která byla před rokem 1990 (tj. vyhláška 100/1975)? Anebo dokonce ta, která byla zakotvena ve vídeňské úmluvě? Nebo pravidla platící třeba v USA? Ono se zdá, že se to liší jen kosmeticky, ale rozdíly jsou propastné. Společné jsou vlastně jen základní povinnosti řidiče, nějaký způsob určení přednosti v jízdě a obvykle také omezená rychlost. Jinak se pravidla liší dost zásadně.
Neni to jedno? Kdyz se lidi zabijeji v autech, neni to diky nim, ale jejich neresp4ektovanim.Jedno to není. Ty odlišnosti jsou totiž velmi zásadní a kdo bude dodržovat například ta pravidla, která se učil v autoškole v roce 1985, při trochu aktivnější kontrole dodržování těch dnešních přijde velmi rychle o řidičák (jen namátkou - vlečkové přejezdy, pásy, rychlost v obci...), přestože pojede bezpečně. Existuje totiž jen několik málo pravidel, která jsou skutečně důležitá:
Proste jsem nadhodil priklad pomerne rozumnych pravidel a do detailu je rozebirat odmitam.Jako o rozumných pravidlech lze mluvit právě jen o těch několika základních. To ostatní je omáčka, která má ale velký vliv na to, jak budou lidé celý komplex pravidel přijímat.
Tiskni
Sdílej: