QStudio, tj. nástroj pro práci s SQL podporující více než 30 databází (MySQL, PostgreSQL, DuckDB, QuestDB, kdb+, …), se stal s vydáním verze 5.0 open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.
Byla vydána nová verze 259 správce systému a služeb systemd (Wikipedie, GitHub).
Cloudflare Radar poskytuje aktuální informace o globálním internetovém provozu, útocích nebo trendech. Publikován byl celkový přehled za rok 2025. Globální internetový provoz vzrostl v roce 2025 o 19 %.
Správní rada americké mediální skupiny Warner Bros. Discovery (WBD) podle očekávání odmítla nepřátelskou nabídku na převzetí od firmy Paramount Skydance za 108,4 miliardy dolarů (2,25 bilionu Kč). Paramount podle ní neposkytl dostatečné finanční záruky. Akcionářům proto doporučuje nabídku od Netflixu.
Na WhatsAppu se šíří nový podvod, který ovšem vůbec nevypadá jako hackerský útok. Žádná krádež hesla. Žádné narušení zabezpečení. Žádné zjevné varovné signály. Místo toho jsou lidé trikem donuceni, aby útočníkům sami poskytli přístup, a to pouhým provedením toho, co vypadá jako běžný ověřovací krok. Bezpečnostní experti Avastu tento nový typ útoku nazývají ghostpairing, protože útočníci si při něm tiše vytvářejí „zařízení duchů“, které žije uvnitř vašeho účtu.
Český LibreOffice tým vydává aktualizaci překladu příručky LibreOffice Draw 25.8. Tato kniha se zabývá hlavními funkcemi programu Draw, vektorové grafické komponenty systému LibreOffice. Pomocí Draw lze vytvářet širokou škálu grafických obrázků. Příručka je ke stažení na stránce dokumentace a tým hledá dobrovolníky pro další překlady.
Anthony Enzor-DeMeo je novým CEO Mozilla Corporation. Mozillu převzal po dočasné CEO Lauře Chambers. Vybudovat chce nejdůvěryhodnější softwarovou společnost na světě. Firefox by se měl vyvinout v moderní AI prohlížeč.
Byla vydána nová verze 9.20 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček RustDesk Server pro vzdálený přístup.
Jonathan Thomas oznámil vydání nové verze 3.4.0 video editoru OpenShot (Wikipedie). Představení novinek také na YouTube. Zdrojové kódy OpenShotu jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení je i balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo na spouštění a spustit.
Byla vydána nová verze 1.6 otevřeného, licenčními poplatky nezatíženého, univerzálního ztrátového formátu komprese zvuku Opus (Wikipedie) a jeho referenční implementace libopus. Podrobnosti na demo stránce.
Hmm, tak ve světě podle Jílka bych žít teda nechtěl
Samé pravidlo, zákaz, příkaz, regulace...
Chápu, že to do vás v léčebně, když jste se léčil z alkoholismu, tloukli, ale já se nikdy neléčil a spoustu věcí dělám z radosti nebo chuti pomoci. Nepotřebuji k tomu "příkazy" z vnějšku. Váš pohled mi závání totalitou.
Nevím oč ti jde. Napsal jsem svůj názor, to co mně při čtení blogpostu napadlo. Proč bych nemohl? Hlavně že ty jsi intelektuální gigant 
Samé pravidlo, zákaz, příkaz, regulace...", prestoze pan Jilek absolutne nikde zadny svet plny pravidel neprosazuje.
Vas by nenastvalo, kdybych z vaseho prispevku pochopil jedine slova "usmrceni nevinnych obeti" a napsal vam neco ve smyslu "jak se opovazujete pozadovat usmrcovani nevinnych obeti? Ve vasem svete bych zit nechtel... bla bla bla"?
Mit nesouhlasny nazor na neco je jedna vec, ale pripsat nekomu neco co nikdy netvrdil a pak to shodit je sprosty diskusni faul a nakopaval bych z to do zadku.
Pokud totiž pravidla budou platit jen pro někoho, na ty ostatní to má velmi zhoubný vliv.
Ne, ale ze by se mela dusledne pokutovat jizda neprimerenou ychlosti.Problém je, že nelze snadno pokutovat jízdu nepřiměřenou rychlostí, ale pouze rychlostí vyšší než povolenou. Přiměřená rychlost se pochopitelně liší podle mnoha faktorů. Jestliže je v dané zatáčce za sucha s běžným autem naprosto přiměřená rychlost 90 km/h, za mokra (nebo dokonce na sněhu/ledu) nebo s autem naloženým až po střechu (nebo s kamionem atd.) může být i mnohem nižší rychlost nepřiměřená. Jestliže je ale například rychlost 60 km/h v té zatáčce bezpečná a řidič jede 90 km/h, pokud sleduje situaci před vozidlem, nemá problém zpomalit. Pokud ale jede 160 km/h (což lze samozřejmě měřit a postihovat), nebo pokud nesleduje situaci (např. telefonuje), anebo pokud má auto ve stavu, že zpomalit nemůže, pak je to špatně a lze to postihovat.
No právě, kde vezmeš ta ideální pravidla a ideální vymahatelnost v neideálním světě?
No, myslim, ze u pravidel silnicniho provoze su pomerne idealni pravidla najit povedlo.A která to jsou? Ta, co u nás platí nyní? Nebo co platila před zákonem 411/2005? Nebo před zákonem 361/2000 (tj. překlenovací zákon vycházející z vyhlášky 99/1989)? Nebo snad ta, která byla před rokem 1990 (tj. vyhláška 100/1975)? Anebo dokonce ta, která byla zakotvena ve vídeňské úmluvě? Nebo pravidla platící třeba v USA? Ono se zdá, že se to liší jen kosmeticky, ale rozdíly jsou propastné. Společné jsou vlastně jen základní povinnosti řidiče, nějaký způsob určení přednosti v jízdě a obvykle také omezená rychlost. Jinak se pravidla liší dost zásadně.
Neni to jedno? Kdyz se lidi zabijeji v autech, neni to diky nim, ale jejich neresp4ektovanim.Jedno to není. Ty odlišnosti jsou totiž velmi zásadní a kdo bude dodržovat například ta pravidla, která se učil v autoškole v roce 1985, při trochu aktivnější kontrole dodržování těch dnešních přijde velmi rychle o řidičák (jen namátkou - vlečkové přejezdy, pásy, rychlost v obci...), přestože pojede bezpečně. Existuje totiž jen několik málo pravidel, která jsou skutečně důležitá:
Proste jsem nadhodil priklad pomerne rozumnych pravidel a do detailu je rozebirat odmitam.Jako o rozumných pravidlech lze mluvit právě jen o těch několika základních. To ostatní je omáčka, která má ale velký vliv na to, jak budou lidé celý komplex pravidel přijímat.
Tiskni
Sdílej: